Leeftijdsverschil (28jr)

19-10-2015 13:10 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK HEB GENOEG MENINGEN GELEZEN EN VOOR MIJ GENOEG ERVARINGEN
anoniem_257847 wijzigde dit bericht op 19-10-2015 14:27
Reden: Genoeg :)
% gewijzigd
Leef alsof het je laatste dag is...
Dus jij ziet het zitten, hij ziet het zitten, je moeder ziet het zitten. Je vindt jezelf ouder dan leeftijdgenoten (een typische bewering voor een 16-jarige, maar je bent vast ouder), en je weet niet wanneer je "als" en wanneer je "dan" moet gebruiken (wat je ook erg jong doet klinken). Maar je bent aan de wijn, dus vast 18+.



Kortom, wat is het probleem precies?
Jij bent 22, hij 50?



Op jouw leeftijd voelt iedereen zich volwassener dan leeftijdsgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je? Dat kan nogal wat uitmaken..
Nou ja.. dat dus..
Hoe oud zijn jullie precies?
Jij bent 22 (van '93) en hij 50 jaar? Ik zou daar zelf niet voor kiezen, want je zit beiden in een nogal andere levensfase. Maar als jullie gelukkig zijn, waarom niet? Heeft niemand last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf niet doen. Voor mij is de kloof te groot. Hij had met gemak je vader kunnen zijn, bij wijze van spreken.

Komt nog eens bij dat als jij 50 bent is hij 78 is. Sta jij nog midden in het leven en hij is bejaard.
Jij bent 22 en hij is 50? Ik zou er niet aan beginnen. Nu heb je nog geen band, naarmate het voortduurt wordt het alleen maar moeilijker. Ik snap dat het nu nog interessant is, maar over 20 jaar zit je met een bejaarde man. Nu heb ik niks tegen bejaarde mannen maar wil ze niet als partner als ik zelf nog niet bejaard ben.
Nouja, wij kunnen er weinig van vinden als jullie goed nagedacht hebben over de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
" Maar zoals ieder mens wel weet, kun je je gevoel niet tegen houden of weg drukken want daar heb je je zelf uit eindelijk alleen maar mee. "





Onzin.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je zegt:Terwijl ik graag kijk naar '' iets opbouwen, kinderen, samenwonen '' ..



Mocht jij 22 zijn en hij 50 en je moet nog een hele relatie opbouwen. Hoe realistisch is het dan om over een paar jaar kinderen te krijgen met hem?
Alle reacties Link kopieren
ik vind 28 jaar leeftijdsverschil wel groot. zeker als jij ( afgeleid van je Nick) 22 bent dan is die man dus 50.

Je staat dan allebei zo anders in het leven.



Het is niet gezegd dat het niet kan werken. Leeftijd is ook maar een nummer, maar aan de andere kant. Nu lijkt het wellicht allemaal leuk, lief en gezellig. Echter, dit leeftijdsverschil blijft. Dus als jij 50 bent is hij al 78.

Op het moment dat jij aan kinderen wil beginnen op je, laten we zeggen 30ste, is hij al 58.



Ik denk dat het uiteindelijk verdriet gaat opleveren.



Maar nogmaals, als jij daar geen enkele opstakels in ziet, go for it
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik scheel overigens 15 jaar met mijn man en dat vind ik eigenlijk het maximum (dat was voor mij 12 voordat ik hem leerde kennen, maar die drie jaar kon er nog wel bij).
Gezien de '93' achter je nick ben jij 22 (of 21)? En de man in kwestie 50?

Jij wilt graag kinderen (over een poosje) begrijp ik. Deze man heeft nog geen kinderen? Is hij al eens getrouwd geweest? Hij denkt niet 'seks, vrouwen, vrienden'? Jij bent zelf niet van het uitgaan en zo? Eens een nacht doorhalen?

Als jij 30 bent en je hebt met hem kinderen, die dan net naar school gaan, dan is hij bijna 60 he. Even met zijn zoontje voetballen valt dan zwaarder dan voor iemand van jouw leeftijd.

Ben je niet bang dat je al jong in een verzorgende rol komt?
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je zelf eigenlijk? Dat vraag ik omdat dat vrij essentieel is om hier een zinnig antwoord op te geven.

Leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn maar je moet er wel realistisch naar kijken.....Als jij bijv 18 jaar bent en de man in kwestie dus 46, dan spreek je echt van een generatiekloof....Dit lijkt mij niet echt werken.



Wees eerlijk tegen jezelf. Wil je kinderen? Welke doelen wil jij voor jezelf bereiken in het leven en past het leeftijdsverschil van je partner in dat plaatje?



Ik verschil 10 jaar met mijn partner en dat is wel echt mijn max ondanks dat ik altijd oudere mannen heb gedate..
Sorry, ik vind het ongezond en op zoveel fronten fout, maar je hebt je keuze al gemaakt dus ik bespaar me de moeite van praten tegen een stalen plaat.



Ohja: je kraamt echt onzin uit als je werkelijk van mening bent dat je je gevoelens niet kunt tegenhouden. Dat kan prima. En ik denk dat dat ook een goed idee is, als je volwassen zou zijn, zou je dat snappen.



Maar omdat je moeder je ook verteld heeft dat dit een goed idee is, krijg ik een beetje idee bij het soort milieu waar jij uit komt.



Succes en veel geluk dus!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2015 @ 13:16:

" Maar zoals ieder mens wel weet, kun je je gevoel niet tegen houden of weg drukken want daar heb je je zelf uit eindelijk alleen maar mee. "





Onzin.

Maar wel schattige puberale onzin.



Ze voelt zich dan wel ouder dan ze is, maar ze klinkt eigenlijk vooral jonger.
Ik heb normaal niet echt iets tegen veel in leeftijd verschillen. Alleen als jij 22 bent en hij 50 vind ik dat wel erg veel. Je zegt dat jongens van jouw leeftijd niet interessant zijn, heel herkenbaar. Waarom zoek je ze dan niet iets ouder? Dus iets van 10 jaar ouder? Vind 28 jaar erg veel! Ik scheel 11 jaar met mijn man en dat gaat al 10 jaar goed. Zou alleen niet een nog ouder exemplaar willen
Sommige dingen moet je niet willen, zoals deze situatie. Het verschil is echt te groot.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2015 @ 13:16:

" Maar zoals ieder mens wel weet, kun je je gevoel niet tegen houden of weg drukken want daar heb je je zelf uit eindelijk alleen maar mee. "





Onzin.Ja, en dat weet TO want die gevoelens drukte ze in eerste instantie weg, zijn pas naar voren gekomen toen die man er naar vroeg...
Alle reacties Link kopieren
Hou er rekening mee dat over 15 jaar (bij bovenstaande leeftijden) : jij nog barst van de energie en nog van alles wilt ondernemen (eventueel met kinderen) en hij tegen de 70 jaar loopt .Hij is dan met pensioen en wil misschien reizen maken en jij zit nog midden in de werkfase.
Ik krijg persoonlijk erg de kriebels van mannen van 50 die nog nooit een serieuze relatie hebben gehad en dan hun oog laten vallen op een jong blaadje van 22...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inderdaad 22, maar door prive omstandigheden heb ik altijd voor mezelf moeten zorgen ( vanaf 11jaar uit huis geplaatst en woonde met 16 jaar op mezelf).



Er is geen probleem, ben alleen erg benieuwd of er nog mensen zijn met ervaring of naar meningen.
Leef alsof het je laatste dag is...
Alle reacties Link kopieren
quote:JollyJ schreef op 19 oktober 2015 @ 13:18:

[...]



Maar wel schattige puberale onzin.



Ze voelt zich dan wel ouder dan ze is, maar ze klinkt eigenlijk vooral jonger.



Absoluut.

net zoals oude mensen die zich jong zeggen te voelen vooral héél oud lijken altijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ah, dus vroeger heb je problemen met je moeder gehad? Waarom hecht je nu wel aan haar mening?

Is deze man bemiddeld? Kan dat voor je moeder nog een argument zijn om te zeggen 'pap maar lekker aan'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven