Leeftijdsverschil (28jr)

19-10-2015 13:10 238 berichten
Alle reacties Link kopieren
IK HEB GENOEG MENINGEN GELEZEN EN VOOR MIJ GENOEG ERVARINGEN
anoniem_257847 wijzigde dit bericht op 19-10-2015 14:27
Reden: Genoeg :)
% gewijzigd
Leef alsof het je laatste dag is...
Moeder van mijn beste vriendin is getrouwd met een man van 12 jaar ouder. In het begin ging het goed. Ze kregen kinderen, waaronder vriendin. Nu zijn ze 60 en 72 en een aantal jaar geleden begon man te verouderen in gedrag. Al snel is alles teveel. Niet alleen uitjes, maar ook onderhoud huis.



In jouw geval zal vriend 88 zijn. 22 jaar en 50 jaar is een wereld van verschil.



Maar ik gok er op dat dit tijdelijk is. Je moeder staat achter je omdat verbieden geen zin heeft en het je nog meer in de armen van die man brengt. Je kunt je er vol passie instorten en genieten van de momenten samen. Je hebt echter al heel wat meegemaakt. Wordt het geen tijd om gewoon te genieten van je wijntje met een leeftijdsgenoot. Je bent zelf ook verantwoordelijk voor je eigen geluk en als je heel diep nadenkt...gaat hij jou dat geven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet alles lezen, maar als jullie allebei serieus denken dat het iets kan worden, waarom probeer je het dan niet? Uiteraard zijn er meer mitsen en maren dan bij een relatie met een leeftijdgenoot (kwaliteit van zaad en dus meer kans op aangeboren afwijkingen bij eventuele kinderen, acceptatie van familie en problemen rondom erfenis, minder energie, zeer grote kans om op jonge leeftijd mantelzorger te worden, hangbillen, ouwe-mannenkwalen - alles zal al wel genoemd zijn in de reacties).



Daar moet je wel goed over nadenken, vooral over het op jonge leeftijd moeten zorgen. Natuurlijk kun je dan altijd scheiden, maar ga je niet een langdurige relatie aan op basis dat je er ook voor elkaar bent in slechte tijden, en niet alleen in goede tijden? Hij is nu 50. Afhankelijk van genen en leefstijl komt de leeftijd waarop hij steeds meer kwaaltjes gaat krijgen al snel dichterbij!



Nu ken je elkaar nog amper. Contact stopzetten zal heus pijn doen, maar dat gaat ook weer over. En er zijn ook genoeg mannen in de 30 die willen wat jij wil. Willen jullie toch met elkaar verder, zorg dan dat je (zoals je in elke relatie zou moeten) onafhankelijk blijft qua financiën. Mocht het over een paar jaar mislopen omdat jullie niet bij elkaar passen of omdat hij toch een lul blijkt, dan wil je niet bij hem moeten blijven omdat je het financieel niet alleen redt of omdat je aan elkaar vastzit met een koopwoning.
Ik heb een vriendin die 50 is en een man van 75 jaar heeft. Het valt haar al een tijdje enorm zwaar. Sinds hij met pensioen is heeft hij een totaal ander ritme dan zij. Hij wilt genieten van het leven zij werkt nog en staat vol n het leven. Nu is hij ook achteruit gegaan en moet ze al een jaar echt zorgen voor hem. Ze zegt nu heel eerlijk: ik ga nu de rest van zijn jaren zorgen voor hem en tegen de tijd dat ze zelf 65 is is hij er niet meer. Ze zal het nooit zeggen maar ze is jaloers op haar vriendinnen en vrienden om haar heen die wel in dezelde tijdszone leven.



Je realiseert je nu niet wat een inpack het later heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 14:16:

Ik ben blij dat er mensen zijn die in een soort gelijke schuitje gezeten hebben. Toch zijn ze maanden/jaren gelukkig geweest. Niemand weet hoe lang iets duurt. Ook al denk je je droom man/vrouw gevonden te hebben. Wie zegt dat jullie samen blijven tot de dood jullie scheidt?



Mijn keus staat nog steeds vast, en ik ga hier met de man in kwestie gewoon mee door.. Zolang het voor hem en voor mij goed voelt laat ik me niet tegen houden door mensen die er een andere visie op hebben.

Als je geen afwijkende meningen wil horen (wat overigens je goed recht is) waarom open je dan in vredesnaam een topic? Dan had ik mijn verhaal dus ook voor me kunnen houden.



Ik wou dat ik zelf zes jaar geleden een topic had geopend over mijn (inmiddels) ex. Oke, dikke kans dat ik toen ook niet naar de reacties had geluisterd, want ik vond mezelf toen ook reuze volwassen en ik wist het beter dan iedereen, maar inmiddels weet ik dat ook reacties die je niet aanstaan buitengewoon zinnig kunnen zijn.



Veel plezier dan maar...
Alle reacties Link kopieren
Oh, de OP is inmiddels ook weg. Jammer, ik vind dit een boeiend onderwerp en misschien hadden andere mensen er nog wat aan kunnen hebben?
Alle reacties Link kopieren
tja.. het enige waar ik de hele tijd aan moet denken is dit:



https://www.youtube.com/watch?v=ViBdy1y-Gkk



van 3.36..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Het kan werken, het kan ook niet. En een ieder heeft recht op zijn eigen fouten.



Begin niet te snel aan kinderen en zorg dat je financieel onafhankelijk bent.

Je wordt in ieder geval een ervaring rijker.
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen gaan eerder dood als er veel leeftijdsverschil is. http://www.elsevier.nl/We ... onger-is-ELSEVIER265525W/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 19 oktober 2015 @ 14:24:

[...]





Ik zou het waarderen als jij je OP laat staan. De laatste dagen is er vaker een topic van iemand die hier nieuw was en wat over leeftijdsverschil ging en de grenzen van pedofilie(beschuldigingen) opzocht geplaatst. Ik vraag me af met welk doel.



Wat is het doel van jouw topic?



Bah. Gloednieuw hier een wissen post al goed onder de knie.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat iemand met een onderzoekje bezig is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 14:22:

[...]





Mijn moeder verbiedt mij niks, geeft wel haar mening. 95% is nog geen 100% ... En wie weet , behoren wij wel tot die 5%Ja wie weet.
Alle reacties Link kopieren
quote:biol schreef op 19 oktober 2015 @ 14:32:

tja.. het enige waar ik de hele tijd aan moet denken is dit:



https://www.youtube.com/watch?v=ViBdy1y-Gkk



van 3.36..Haha, hier moest ik ook meteen aan denken!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik ken mensen met dit ongeveer, dus ik mag schrijven! Meisje van 12 met man van 44....dat hebben ze natuurlijk geheim gehouden tot ze 16 was, wel zo subtiel. Ze is nu 21, die man is net overleden en nu heeft ze een nieuwe van 48 (dat was zo'n 2 weken na de begrafenis). Die ook maar meteen bij zijn vrouw en kleine kindertjes is weggegaan. Maar romantisch is t wel hè.
quote:Sid-returns schreef op 19 oktober 2015 @ 13:23:

Ik vraag me ten zeerste af bij wie van de tweede de sociale ontwikkeling totaal mislukt is als je als 22jarige en 50 jarige op hetzelfde niveau zit.Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:slekire schreef op 19 oktober 2015 @ 14:49:

Ja hoor ik ken mensen met dit ongeveer, dus ik mag schrijven! Meisje van 12 met man van 44....dat hebben ze natuurlijk geheim gehouden tot ze 16 was, wel zo subtiel. Ze is nu 21,





Ik dacht even dat je het over Rachel Hazes had.





die man is net overleden en nu heeft ze een nieuwe van 48 (dat was zo'n 2 weken na de begrafenis). Die ook maar meteen bij zijn vrouw en kleine kindertjes is weggegaan. Maar romantisch is t wel hè.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh Bianca, die was allang 13 hoor....
quote:slekire schreef op 19 oktober 2015 @ 14:49:

Ja hoor ik ken mensen met dit ongeveer, dus ik mag schrijven! Meisje van 12 met man van 44....dat hebben ze natuurlijk geheim gehouden tot ze 16 was, wel zo subtiel. Ze is nu 21, die man is net overleden en nu heeft ze een nieuwe van 48 (dat was zo'n 2 weken na de begrafenis). Die ook maar meteen bij zijn vrouw en kleine kindertjes is weggegaan. Maar romantisch is t wel hè.Soulmates en echte liefde! Daar kan niks tegenop jeweettog!
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 19 oktober 2015 @ 14:10:

Het gaat er om wat JIJ wilt.

Nu....niet perse in de toekomst, want (dooddoener) die kan niemand voorspellen.



Je maakt nooit een relatiekeus op basis van wat anderen denken en wat anderen misschien er van zouden vinden. Als je dat zou doen, dan ben je pas een voetveeg!

Jij kiest, voor jezelf. Met jouw ideeen en jouw gevoelens en jouw gedachten.



Ik vond het een goede keus van mezelf toen ik een relatie (als jong kippie) aanging met een oudere man.

Wat was hij interessant! Een huis, en goede vaste baan, een auto (opel kadet notabene! Hoe erg....) leuke vriendenkring. Hij voelde zich jong, ik voelde me volwassen. En "op een oude fiets moet je het leren".

Nou, dat dus allemaal.



Achteraf gezien was het een relatie van niks en was hij eigenlijk maar een slappe zak dat hij 'zo'n jong kippie' wilde. Maar dat zegt mijn volwassen-ik nu. Tegen de ik-dacht-dat-ik-volwassen-was-ik van toen.



Hoe dan ook: doe het als jij het wilt. Geniet er van. Leer er van.

En leef daarna de rest van je leven met deze levensles als aanvulling op al je andere levenslessen. En kijk later op jezelf terug zonder schuld.





Er is veel gepost in dit topic. Maar dit is, wat mij betreft, de beste. By far!



TO voelt zich kennelijk aangevallen aangezien de OP al weer ter ziele is.



Jammer. De vele oprechte reacties waren over het algemeen bedoeld om haar een reëel beeld te schetsen van haar toekomst. En wellicht te behoeden voor ellende.



Maar ja, sommigen willen de feiten niet onder ogen zien. Gevalletje 'wie niet horen wil, moet maar voelen'.



Daarom vond ik de post van Sarkast ook zo goed. TO leef je leven, doe wat je goed acht. Maar kom hier over 20 jaar niet lopen miepen. Je maakt nu deze keuze. Weloverwogen. Want jij bent nu een volwassen verstandige jonge vrouw nietwaar?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Bij dit verhaal denk ik maar 1 ding en dat is: vaderfiguur.

TO mist een vaderfiguur en heeft dat gevonden in haar (veel te) oude vriend.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
quote:Honeymoonquiz schreef op 19 oktober 2015 @ 14:05:

[...]



Jij zou het geen probleem vinden als je vader met een grietje aankomt dat jonger is dan jij en als jij het wel vervelend zou vinden dan zou jij er alle begrip voor hebben dat pa nu eenmaal zijn soulmate heeft gevonden en zich dus niets aantrekt van jouw mening?Ik kan me er oprecht niets bij voorstellen dat ik ermee zou zitten als mijn vader single was en dan een vriendin kreeg die jonger was dan ik. Maar je zal wel denken dat ik nog een schroefje uit Zweden moet bestellen dan. Als ze beiden volwassen zijn, kunnen ze heel goed zelf bedenken of ze het samen willen proberen. Waarom zou dat mijn zaak zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Firedragon schreef op 19 oktober 2015 @ 15:09:

Bij dit verhaal denk ik maar 1 ding en dat is: vaderfiguur.

TO mist een vaderfiguur en heeft dat gevonden in haar (veel te) oude vriend.Maar als dat zo zou zijn, is dat dan erg? Ze zijn beiden volwassen en als het een respectvolle relatie wordt waarin ze beiden gelukkig zijn, is het toch mooi?
Alle reacties Link kopieren
quote:Delicious93 schreef op 19 oktober 2015 @ 13:38:

Ik kan me zeker wel plaatsen in jullie reacties, over kind gesproken die houdt ik er graag buiten.. Heeft niks te maken met het feit dat er enigszins gevoelens zijn voor vader en wat wij er mee doen.

Dit klinkt alsof jij het kind van deze man kende voordat jij hem leerde kennen.

Is het de vader van een vriendin van jou? Van je buurvrouw? Is de man de vader van een schoonzus of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 19 oktober 2015 @ 15:25:

[...]





Maar als dat zo zou zijn, is dat dan erg? Ze zijn beiden volwassen en als het een respectvolle relatie wordt waarin ze beiden gelukkig zijn, is het toch mooi?

Nou ja, ik vind een vader toch wel iets anders dan een partner. Al is het maar omdat ik met mijn vader geen seks heb (huuu...). Dat klinkt als een enorme open deur, maar het is toch wel een belangrijk verschil, lijkt me.



Iedere vader heeft weer een andere relatie met haar vader, maar voor mij is het de man die mijn luiers heeft verschoond, die me op mijn kop heeft gegeven omdat ik een koekje had gepikt, die nu bezorgd vraagt of ik me wel warm aankleed omdat het weer kouder wordt. Dat zijn geen kwaliteiten die ik in een partner zoek. Dat moet wat mij betreft iemand zijn met wie ik een gelijkwaardige relatie heb. En met wie ik ruige slaapkameracrobatiek kan bedrijven, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
TO gaat niet meer terugkomen. Erg irritant. Zoals een voorgaande forummer hier al schetste: 'ze maken een account aan, openen een controversieel topic en zijn vervolgens gevlogen'.



Het zal vast niet mogelijk zijn maar eigenlijk zou er, net als met de plaatjes-plak-rechten, een minimaal aantal postings in topics van anderen nodig moeten zijn alvorens een eigen topic (als dit) geopend mag worden.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
quote:cerulli schreef op 19 oktober 2015 @ 15:30:

[...]



Nou ja, ik vind een vader toch wel iets anders dan een partner. Al is het maar omdat ik met mijn vader geen seks heb (huuu...). Dat klinkt als een enorme open deur, maar het is toch wel een belangrijk verschil, lijkt me.



Iedere vader heeft weer een andere relatie met haar vader, maar voor mij is het de man die mijn luiers heeft verschoond, die me op mijn kop heeft gegeven omdat ik een koekje had gepikt, die nu bezorgd vraagt of ik me wel warm aankleed omdat het weer kouder wordt. Dat zijn geen kwaliteiten die ik in een partner zoek. Dat moet wat mij betreft iemand zijn met wie ik een gelijkwaardige relatie heb. En met wie ik ruige slaapkameracrobatiek kan bedrijven, uiteraard.Maar een vaderfiguur is toch iets anders dan een vader in deze. Ik neem aan dat ze met deze man wel degelijk wil vrijen, maar dat hij haar ook een gevoel van veiligheid en geborgenheid geeft dat ze misschien wel/niet kent uit je jeugd en dat ze graag terug wil (als het voor haar ook een vaderfiguur is).
quote:Vera8 schreef op 19 oktober 2015 @ 15:33:

TO gaat niet meer terugkomen. Erg irritant. Zoals een voorgaande forummer hier al schetste: 'ze maken een account aan, openen een controversieel topic en zijn vervolgens gevlogen'.



Het zal vast niet mogelijk zijn maar eigenlijk zou er, net als met de plaatjes-plak-rechten, een minimaal aantal postings in topics van anderen nodig moeten zijn alvorens een eigen topic (als dit) geopend mag worden.+1000 dat maakt het de spammerts en de herfstvakantiekids ook een stuk lastiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven