Leeftijdsverschil in een relatie

27-07-2014 13:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic: hoeveel schelen jij en jouw partner? Ben wel benieuwd wat ongeveer het gemiddelde is ;)



Zelf ben ik 8 maanden ouder dan mijn partner, dus min of meer even oud.
Mijn vriend is zeven maanden ouder dan ik
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 6 jaar jonger.



Mijn vorige relaties waren altijd met mannen die gemiddeld zo'n 15 jaar ouder waren.



Kortom:

Leeftijd doet er dus echt niet toe, gaat om andere zaken bij een persoon.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik 14 jaar, hij is ouder
Mijn vriend 22 ik 31 gaat perfect !
Partner 43 en ik 34.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg net wel dat leeftijdsverschil niet uitmaakt, maar eigenlijk wel....



Omdat je in je leven diverse fases doorgaat, kan een te groot leeftijdsverschil ervoor zorgen dat bepaalde fases waar een jongere nog doorheen moet, wordt belemmerd door de input/ervaringen van iemand die daar al jaren geleden doorheen gegaan is....



Bijvoorbeeld het geval van dieptriest

22 jaar... dan ben je net uit huis, de wereld aan het verkennen.

31 jaar... wat werkzame jaren achter de rug, al jaren op jezelf waarschijnlijk en met je hoofd bij andere zaken dan waar een 22-jarige zich druk over maakt.



Niet gezegd dat het mislukt, maar met bepaalde zaken moet je rekening houden
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik schelen 5 jaar. Hij is 24 en ik 19.
Mijn man is 9 jaar ouder dan ik. We zijn 18 jaar samen. Wij hebben wel ongelijkwaardigheidsissues gehad door dat leeftijdsverschil en door de manier waarop wij daarmee omgingen.
Alle reacties Link kopieren
1,5 jaar.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Hij is op vier dagen na precies 2 jaar ouder
Alle reacties Link kopieren
Nouja ik ken n meid van 18 met n vent van 51 even oud als haar eigen vader, ik krijg er kriebels van als ik ze samen zie
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 27 juli 2014 @ 13:25:

Mijn man is 9 jaar ouder dan ik. We zijn 18 jaar samen. Wij hebben wel ongelijkwaardigheidsissues gehad door dat leeftijdsverschil en door de manier waarop wij daarmee omgingen.Dat is dus exact wat ik in een eerdere post bedoelde :-)
Alle reacties Link kopieren
Vorige partners waren altijd ouder. Eentje 20 ouder, een ander 4 jaar ouder en weer een ander 15 jaar ouder. Ergens had ik het idee dat ouder ook wijzer betekende Silly me...
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 27 juli 2014 @ 13:24:

Ik zeg net wel dat leeftijdsverschil niet uitmaakt, maar eigenlijk wel....



Omdat je in je leven diverse fases doorgaat, kan een te groot leeftijdsverschil ervoor zorgen dat bepaalde fases waar een jongere nog doorheen moet, wordt belemmerd door de input/ervaringen van iemand die daar al jaren geleden doorheen gegaan is....



Bijvoorbeeld het geval van dieptriest

22 jaar... dan ben je net uit huis, de wereld aan het verkennen.

31 jaar... wat werkzame jaren achter de rug, al jaren op jezelf waarschijnlijk en met je hoofd bij andere zaken dan waar een 22-jarige zich druk over maakt.



Niet gezegd dat het mislukt, maar met bepaalde zaken moet je rekening houdenEens. De verschillen zijn er, maar hoe je er mee omgaat kan verschil maken tussen een geslaagde of een mislukte relatie.
Ik ben wat jonger van geest en hij wat ouder.

We zitten precies op 1 lijn verwacht niet dat t hier om misgaat tot nu toe zijn we beide nog nooit zo gelukkig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe aanwinst is 9 jaar ouder.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
2,5 jaar, ik ben de jongste.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:dieptriest schreef op 27 juli 2014 @ 13:34:

Ik ben wat jonger van geest en hij wat ouder.

We zitten precies op 1 lijn verwacht niet dat t hier om misgaat tot nu toe zijn we beide nog nooit zo gelukkig geweest.



Het gaat er niet om of je wat jonger of ouder van geest bent.....



Het gaat erom dat je erkent dat er verschillende levensfases zijn en dat je daar samen over kunt praten en elkaar daar vrij in kunt laten.



Het is gewoon een gegeven dat een 22jarige de zaken niet ziet zoals een 30 jarige dat wel doet, gewoon omdat die 30 jarige uit ervaring weet hoe bepaalde situaties/fases verlopen.



Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat een relatie daarom niet slaagt, je moet daar gewoon heel erg rekening mee houden
In dit soort topics krijg je altijd gigantische discussies over de kinderen die je niet zou mogen krijgen met een man die veel ouder is, dat de relatie stuk loopt door teveel verschillende fases enz.



Mijn vriend is 16 jaar ouder, en ik vind het heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het is geen discussie wappie82, het is gewoon een keiharde constatering over die fases.



En hoezo geen kinderen mogen krijgen van een oudere vent?

Dat slinger jij nu aan, hoe kom je daarbij?
Wij schelen 9,5 jaar, hij is ouder



Wij hebben er totaal geen last van, maar van omgeving zijn er wel verwachtingen. Vooral wat betreft het krijgen van kids en wanneer.
Wij trekken overigens gewoon ons eigen plan. Daarom hebben we het al vier jaar heerlijk samen
quote:Kier_V schreef op 27 juli 2014 @ 13:40:

[...]





Het gaat er niet om of je wat jonger of ouder van geest bent.....



Het gaat erom dat je erkent dat er verschillende levensfases zijn en dat je daar samen over kunt praten en elkaar daar vrij in kunt laten.



Het is gewoon een gegeven dat een 22jarige de zaken niet ziet zoals een 30 jarige dat wel doet, gewoon omdat die 30 jarige uit ervaring weet hoe bepaalde situaties/fases verlopen.



Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat een relatie daarom niet slaagt, je moet daar gewoon heel erg rekening mee houden

+ 1

daarbij wordt het leeftijdsverschil minder belangrijk naarmate je ouder wordt.



21 en 42 is wat anders dan 31 en 52, dan 41 en 62. Wel belangrijk is en blijft de verschillende leeftijdsfase waar je in zit.
Alle reacties Link kopieren
7 jaar verschil, man is ouder. Ik blijf voor altijd zijn groene blaadje;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven