Leeftijdsverschil in een relatie

27-07-2014 13:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic: hoeveel schelen jij en jouw partner? Ben wel benieuwd wat ongeveer het gemiddelde is ;)



Zelf ben ik 8 maanden ouder dan mijn partner, dus min of meer even oud.
Alle reacties Link kopieren
Vriend is 42, ik 26. Wij merken er weinig van, maar soms merkt de buitenwereld het op. Mogelijk omdat ik er nog jonger uitzie. Tot ik mijn mond opentrek, dan schijnt het wel gauw duidelijk te zijn.

Ik ben ook niet het type dat elk weekend uit moet, geniet veel meer van uitjes etc.
Alle reacties Link kopieren
.
Wat moet je als 31-jarige vrouw met een jochie van 22?

Of is dat dan een volwassen vent met baan, huis, etc?
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 27 juli 2014 @ 13:25:

Mijn man is 9 jaar ouder dan ik. We zijn 18 jaar samen. Wij hebben wel ongelijkwaardigheidsissues gehad door dat leeftijdsverschil en door de manier waarop wij daarmee omgingen.



Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor issues jullie dan hadden en hoe jullie dat hebben opgelost?

Mijn man en ik schelen 12 jaar en hij schijnt op sommige momenten het gevoel te hebben dat 'ie lichtjaren ouder is, vandaar. ("Toen ik zo oud was als jij...")
.
Alle reacties Link kopieren
Een aantal vrouwen hebben dus een substantieel oudere man. Laten we zeggen een jaar of 8 of 9. Merken jullie niks van het leeftijdsverschil? Of de levensfases?



Puur interesse omdat ik altijd op mannen val/viel van mijn eigen leeftijd (met een marge van 2 jaar). Of ben ik zo onvolwassen?



Vriend van mij heeft een vriend van 11 haar ouder en ik vind hem ook echt "oud". Zo"'n groot leeftijdsverschil helpt natuurlijk ook handje bij een traditionele rolverdeling neem ik aan omdat de man verder is in de carrière?
Alle reacties Link kopieren
@sinnobre wat moet je als man van 31 met een meisje van 22?
Alle reacties Link kopieren
quote:mater_matuta schreef op 27 juli 2014 @ 14:54:

[...]





Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor issues jullie dan hadden en hoe jullie dat hebben opgelost?

Mijn man en ik schelen 12 jaar en hij schijnt op sommige momenten het gevoel te hebben dat 'ie lichtjaren ouder is, vandaar. ("Toen ik zo oud was als jij...")

Ik had het juist met een ex die 2,5 jaar ouder was, wat hij steeds moest benadrukken... In de trant van dat hij zo oud was.

Mensen schatten mij dan ook ouder dan mijn ex en dat kon hij volgens mij niet zo goed hebben. Ik doe het dan ook niet weer, een jongen van mijn eigen leeftijd. Wat een gezeur was dat.

Doe mij maar wat oudere mannen die wel weten wat ze willen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 27 juli 2014 @ 13:25:

Mijn man is 9 jaar ouder dan ik. We zijn 18 jaar samen. Wij hebben wel ongelijkwaardigheidsissues gehad door dat leeftijdsverschil en door de manier waarop wij daarmee omgingen.





Mijn man en ik schelen 9 jaar.

Was nog net 16 toen we elkaar leerden kennen. Half jaar later een relatie gekregen. Beiden eigenlijk wat terughoudend vanwege het leeftijdsverschil.

Nu ruim 26 jaar samen waarvan 23 jaar getrouwd. De issues waar jij het over hebt hebben wij nooit gehad. Wel heb ik het gevoel gehad dat ik wat gemist heb uit mijn jeugd in die zin van samen op vakantie met vriendinnen en het stappen wat ik dus nooit gedaan heb. Maar dat is meer omdat ik jong was toen ik hem leerde kennen dan vanwege het leeftijdsverschil. En mijn man vind het prima als ik alleen deed of doe. Voor hem hoefde dat niet meer. Verder nooit issues en nog steeds happy. Zijn ook vergeleken met leeftijdsgenoten vroeg ouders geworden wat nu weer prettig omdat we nu lekker er weer samen op uit kunnen omdat de kinderen voor zichzelf kunnen zorgen.
love2dance wijzigde dit bericht op 27-07-2014 15:28
Reden: Tikfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Scampman en ik schelen 26 jaar.
Wij schelen bijna 4 maanden.
1 ex was 2,5 jr. jonger, ik 20. Op die leeftijd erg goed te merken!

Aantal ex vriendjes en ex man die iets ouder waren, max. was 5 jaar ouder; geen problemen met dat verschil.

Nu is er iemand die mij wel leuk vindt maar die is ruim 20 jaar ouder dan mijn persoontje. Ik nu begin 50 dus reken maar uit. Denk niet dat dat gaat werken
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25, en mijn vriend is 18.

Hij is heel volwassen, en al best serieus voor zijn leeftijd.

Soms zoals sommige ookal aangaven, dat we over bepaalde dingen anders denken ivm onze leeftijden, maar tot nu toe nog geen echte problemen ervaren.



Heb zelf ook nog een zoontje van 2,5 uit mijn vorige relatie en ook dat schrok hem niet af , en ze kunnen het enorm goed met elkaar vinden! :-)
Amor vincit omnia
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 16 jaar jonger
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 16 jaar ouder.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 27 juli 2014 @ 14:36:

Wat moet je als 31-jarige vrouw met een jochie van 22?

Of is dat dan een volwassen vent met baan, huis, etc?@sinnombre: waarom stel je deze vraag alleen aan haar? Waarom vraag je dan niet aan noah88 wat een 42-jarige man moet met iemand van 26? Of is dat voor jou dan wel 'normaal' omdat het in die relatie een oudere man is?
Alle reacties Link kopieren
9 jaar verschil. Ik ben 27 en hij (bijna) 36.

En ik vind het heerlijk. Juist onze leeftijds verschil maakt inze relatie nog beter.
Wij schelen 2,5 maand (ik ben jonger)



Ik haal het gemiddelde erg naar beneden, lees ik!
Alle reacties Link kopieren
Man 37, ik ben 35. Al 20 jaar samen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:xleee schreef op 27 juli 2014 @ 15:59:

Ik ben 25, en mijn vriend is 18.

Hij is heel volwassen, en al best serieus voor zijn leeftijd.

Soms zoals sommige ookal aangaven, dat we over bepaalde dingen anders denken ivm onze leeftijden, maar tot nu toe nog geen echte problemen ervaren.



Heb zelf ook nog een zoontje van 2,5 uit mijn vorige relatie en ook dat schrok hem niet af , en ze kunnen het enorm goed met elkaar vinden! :-)





Tsjonge.

Zijn zijn ouders er ook blij mee?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij schelen 3 maanden. Vroeger wel eens met oudere mannen gedate maar ik merkte al snel dat leeftijd een man niet volwassen maakt, tot op zekere hoogte.
Alle reacties Link kopieren
hier 19 jaar verschil ik ben ouder en we zijn inmiddels 14 jaar bij elkaar , ja BGB zijn ouders zijn er blij mee, ik zeg het maar vast.
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 27 juli 2014 @ 16:47:

hier 19 jaar verschil ik ben ouder en we zijn inmiddels 14 jaar bij elkaar , ja BGB zijn ouders zijn er blij mee, ik zeg het maar vast.He jammer, ik vind het juist zo leuk om het te vragen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 juli 2014 @ 16:48:

[...]





He jammer, ik vind het juist zo leuk om het te vragen.Weet ik
Alle reacties Link kopieren
3 jaar en 334 dagen om heel precies te zijn ;) Hij is 24, ik 20.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven