Leeftijdsverschil in een relatie

27-07-2014 13:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic: hoeveel schelen jij en jouw partner? Ben wel benieuwd wat ongeveer het gemiddelde is ;)



Zelf ben ik 8 maanden ouder dan mijn partner, dus min of meer even oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4,5 jaar ouder en zeker wel dat dat issues oplevert. Hij weet potverdorie niet wie grace jones is.... maar ik wilde ook eerder samen wonen en ik vind het jammer dat hij qua carrière ook 4 jaar achter loopt en dat hij niet zo met mij kan sparren op dat gebied. Verder merk ik dat het verschil steeds minder eeen issue wordt, maar goed, dat komt wel weer als ik kinderen wil.



Zijn moeder vond het overigens niets, maar lijkt bijgedraaid.



Vraag voor mensen die het heerlijk vinden dat hij ouder is, wat is daar zo heerlijk aan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 27 juli 2014 @ 15:42:

Scampman en ik schelen 26 jaar.Ben jij ouder of hij?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op 27 juli 2014 @ 15:14:

Een aantal vrouwen hebben dus een substantieel oudere man. Laten we zeggen een jaar of 8 of 9. Merken jullie niks van het leeftijdsverschil? Of de levensfases?



Puur interesse omdat ik altijd op mannen val/viel van mijn eigen leeftijd (met een marge van 2 jaar). Of ben ik zo onvolwassen?



Vriend van mij heeft een vriend van 11 haar ouder en ik vind hem ook echt "oud". Zo"'n groot leeftijdsverschil helpt natuurlijk ook handje bij een traditionele rolverdeling neem ik aan omdat de man verder is in de carrière?Man is 9 jaar ouder dan ik. Geen problemen. Dat er heus wel dingen kunnen gaan komen denk ik wel, wanneer we echt bejaard worden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 27 juli 2014 @ 17:05:

[...]



Ben jij ouder of hij?Hij. En ja, mijn ouders vinden het goed
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw is 20 jaar ouder ik word 38 vrijdag, gaat al 13 jaar perfect :Imao:
quote:trouwehondenogen schreef op 27 juli 2014 @ 16:09:

Mijn vriend is 16 jaar jonger Mijn vriendje ook.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 21 jaar ouder. Heeft lang goed gegaan maar hoe ouder hij wordt hoe sjagereiniger hij wordt.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 27 juli 2014 @ 17:03:

Ik ben 4,5 jaar ouder en zeker wel dat dat issues oplevert. Hij weet potverdorie niet wie grace jones is.... maar ik wilde ook eerder samen wonen en ik vind het jammer dat hij qua carrière ook 4 jaar achter loopt en dat hij niet zo met mij kan sparren op dat gebied. Verder merk ik dat het verschil steeds minder eeen issue wordt, maar goed, dat komt wel weer als ik kinderen wil.



Zijn moeder vond het overigens niets, maar lijkt bijgedraaid.



Vraag voor mensen die het heerlijk vinden dat hij ouder is, wat is daar zo heerlijk aan?Huh? 4 jaar is toch helemaal geen groot verschil?
Alle reacties Link kopieren
Kaatje, ik snap wel een beetje wat je bedoelt! Ook al zijn er even oud, daar merk je het een beetje aan en dan is een oudere man misschien een voordeel!
Alle reacties Link kopieren
En wat is er inderdaad heerlijk aan een man van 10 jaar ouder?
Alle reacties Link kopieren
Bij stelletjes met een groot leeftijdsverschil heb ik altijd een bepaald beeld. Ik zie dan een kwetsbare jonge vrouw voor me en zo'n oude lul die niemand kan krijgen van zijn eigen leeftijd. Máááár ik weet ook dat het helemaal nergens op slaat en dat er genoeg mensen zijn met hele leuke en stabiele relaties en veel leeftijdsverschil. Mijn beeld komt door televisie denk ik. Je hebt wel eens documentaires waaruit blijkt dat zo'n jonge meid dan helemaal geen leuke jeugd heeft gehad en die kerel overkomt als een autist of gewoon kansloos.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3 jaar, 10 maanden en 11 dagen ouder dan mijn vriend.

Hij noemt me nog steeds af en toe zijn oude fiets.
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op zondag 27 juli 2014 17:54 Bij stelletjes met een groot leeftijdsverschil heb ik altijd een bepaald beeld. Ik zie dan een kwetsbare jonge vrouw voor me en zo'n oude lul die niemand kan krijgen van zijn eigen leeftijd. Máááár ik weet ook dat het helemaal nergens op slaat en dat er genoeg mensen zijn met hele leuke en stabiele relaties en veel leeftijdsverschil. Mijn beeld komt door televisie denk ik. Je hebt wel eens documentaires waaruit blijkt dat zo'n jonge meid dan helemaal geen leuke jeugd heeft gehad en die kerel overkomt als een autist of gewoon kansloos.Jouw beeld hahahahaha bij ons niet t geval hahahaha. Wij zijn normale mensen die elkaar hebben leren kennen. Van het een kwam het ander en nu 12 jaar, 2 Kids en 6 jaar huwelijk verder gaat t prima op het gesjachrein na
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 4 maanden ouder dan vriend. Hij is mijn eerste vriend die jonger is. Daarvoor tussen de 8 en 10 jaar ouder dan ik.
Mijn man is 4 jaar jonger maar daar merk ik niks van.
Mijn vriend is een paar maanden jonger dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 6 jaar ouder dan ik.
Mijn vriend is 15 jaar ouder dan ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op 27 juli 2014 @ 17:10:

[...]



Hij. En ja, mijn ouders vinden het goed
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 7 maanden ouder. Beide 24 jaar nu, maar mijn vriend lijkt wel 32 en ik word nog steeds 16 geschat..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 12 jaar ouder dan mijn vrouw.

Ken haar nu 3 jaar, we zijn 2,5 jaar samen en inmiddels ruim een jaar getrouwd.

Gaat prima.



Ja, er is soms een kleine generatiekloof, maar daar maakt onze omgeving meer een issue van dan wijzelf. Meestal schatten ze mij jonger in en (helaas voor haar ) haar ouder, dus veel mensen denken dat we even oud zijn
Mijn man is 4 jaar en 26 dagen ouder. Zijn 4,5 jaar samen, 2 maanden geleden getrouwd, en ons eerste kind is onderweg. Hij is 35, maar vertoond soms het gedrag van een 18 jarige, en ik lijk soms net een oude ziel. Gaat prima
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op 27 juli 2014 @ 17:50:

En wat is er inderdaad heerlijk aan een man van 10 jaar ouder?

Wat ik toen (23 jaar geleden) fijn vond was dat hij 'het allemaal al gezien had'. Uitgefeest. Dat was ik toen ook al, maar mijn leeftijdsgenoten nog lang niet. Daarkon ik niks meer mee, ik vond het knulletjes. Die altijd bang waren iets te missen wanneer ze een weekend niet uit konden gaan.

Wij hadden die fase allebei gehad, ook al was ik 'pas' 22. Ik was er vroeg bij ;) en hij kwam net in wat rustiger vaarwater.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 27 juli 2014 @ 17:46:

[...]



Huh? 4 jaar is toch helemaal geen groot verschil?



Soms niet, en soms wel.



Toen we beiden in een andere fase zaten was het best een groot verschil. Want ik wilde niet tegen hem zeggen dat hij niet zoveel moest zuipen en feesten, maar ik wilde het zelf in elk geval niet meer doen. En toen hij begon met werken was ik al bijna 5 jaar aan het werk, en had ik dus al jaren meer geld dan hij en vond ik hem af en toe wel een knulletje met hoe hij met het werken om ging enzo.



En nu zit ik op een leeftijd dat mijn biologisch klok begint te tikken en hij is eindelijk echt lekker aan het werk en carriere aan het maken.



Dat zijn dus de momenten dat 4 jaar veel leeftijd verschil is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kier_V schreef op 27 juli 2014 @ 13:10:

Mijn vriend is 6 jaar jonger.



Mijn vorige relaties waren altijd met mannen die gemiddeld zo'n 15 jaar ouder waren.



Kortom:

Leeftijd doet er dus echt niet toe, gaat om andere zaken bij een persoon.Check. Wij schelen dan 4,5 ipv 6 jaar maar verder had ik jouw post geschreven kunnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven