Leeftijdsverschil in een relatie

27-07-2014 13:02 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic: hoeveel schelen jij en jouw partner? Ben wel benieuwd wat ongeveer het gemiddelde is ;)



Zelf ben ik 8 maanden ouder dan mijn partner, dus min of meer even oud.
Alle reacties Link kopieren
Ik 34 hij 45
Alle reacties Link kopieren
Vriend en ik zijn allebei eind twintig en schelen tien maanden, hij is ouder.
Alle reacties Link kopieren
Hij 40, ik 29.
Alle reacties Link kopieren
quote:pace schreef op 27 juli 2014 @ 19:42:

Een beetje off topic, maar is dat echt zo??!! Daar wil ik echt meer van weten..





[...]

Voor tien euro vertel ik je alles.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hij is precies een maand en een week ouder :P
Alle reacties Link kopieren
Ik 48, zij 40. Vier jaar happy
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn inmiddels ex, en de vader van mijn kinderen is 12 jaar ouder. Relatie gekregen toen ik 19 was (ouders stonden niet te springen bgb

). Ik kwam zelf uit een nogal wilde periode en vond bij hem de rust die ik op dat moment zocht.

Maar diezelfde rust is me later wel op gaan breken. Als eind twintiger wilde ik nog van alles, en hij vond ons nogal burgerlijke, rustige leventje prima.



Maar misschien is dat ook meer karakter dan leeftijd, ondertussen nog weer tien jaar verder en wil ik nog steeds van alles. Dus waarschijnlijk waren we ook gewoon geen al te beste match.
Alle reacties Link kopieren
[quote]Capibara_ schreef op 27 juli 2014 @ 21:02:

[...]



Huh, dit klopt toch niet? Bedoel je niet dat je er juist ouder uitziet?



Nee, heb echt een jong koppie nog, ik word altijd jonger geschat. Vriend ook, dus dan blijft het altijd nog behoorlijk wat leeftijdsverschil. Zeker de eerste jaren werd dat nog wel eens benoemd. Inmiddels gebeurt dat weinig meer, of ik merk het niet meer op.



Wat betreft ongelijkwaardige relatie: in het begin heeft hij me erg geholpen, uit de put getrokken na mijn vorige relatie. Opleiding gedaan, werk gevonden etc. Zinnetje dat hij toen vaak uitsprak is: wat wil JIJ? Ik sta achter je, zolang het een keuze is die je maakt omdat JIJ dat wil. Ik heb op die manier mezelf een beetje herontdekt denk ik.



Kan nu met alle zekerheid zeggen dat we gelijkwaardig zijn in de relatie, mijn mening is net zo belangrijk(of meestal: belangrijker ) als die van hem. Ik schijn ook een 'pittige tante' te zijn geworden, absoluut niet een onderdanige meid die doet wat haar door haar vriend zou zijn opgedragen.

Ik geloof niet dat wij anders met elkaar omgaan dan mensen die een partner hebben gevonden van hun eigen leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 27 juli 2014 @ 19:24:

Mijn vriend loopt tegen de 50 en ik ben net voorbij de 40. Hij is 4 jaar en 2 maanden ouder dan ik



Haha, dit doet mijn vriend zelfs bij mij, en ik ben maar 2 maanden ouder dan hem.



Vorige maand vroeg ik of hij nog wel van me hield nu ik 42 ben.

Zijn antwoord: Nou, het leeftijdsverschil begint nu wel een obstakel te worden...

Ik zal blij zijn als we in september weer even oud zijn.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:delite schreef op 28 juli 2014 @ 03:29:

[...]



Vorige maand vroeg ik of hij nog wel van me hield nu ik 42 ben.

Zijn antwoord: Nou, het leeftijdsverschil begint nu wel een obstakel te worden...

Ik zal blij zijn als we in september weer even oud zijn.
We schelen bijna 12 jaar. Vriend is 36, ik 25. Iedereen die we ontmoeten is verbaasd, we lijken juist niet veel te schelen. We zijn nu 2,5 jaar samen.



En dat merk ik ook in het contact wat we hebben, we kunnen overal over praten. Ook over verschillende fases. En dat is heel fijn! Gelukkig liggen we nu wel goed op 1 lijn, dat kan in de toekomst best veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen 4 jaar. 22 en 26. En al 5 jaar gelukkig samen en inmiddels ook getrouwd.
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

sinds kort heb ik een hele leuke & knappe meid ontmoet, het enigste waar ik mee zit is het verschil met de leeftijd. ik ben 20 en zij is 31 jaar.

ik moet er misschien niet teveel bij nadenken en er gewoon voor gaan, maar wou graag jullie tips en/of reactie weten hierop.

Ik zit vooral te denken; hoe zou de omgeving reageren op het 11 jaar leeftijdsverschil.

Ik vind haar wel echt leuk en wil er heel graag mee een relatie. zie haar als mijn ''ware''.
.
Hij is drie maanden en 1 dag ouder.
Alle reacties Link kopieren
mijn vriendin is 27 ik ben 30...



mijn (mannelijke) ex(en) waren ouders..geen echt succes..maar dat lag niet altijd aan leeftijd.

heb wel altijd gezegd op oudere mensen te vallen, maar daar ben ik nu wat van terug gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Wij schelen bijna 8 jaar, man is ouder.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijlfelmiep schreef op zondag 27 juli 2014 15:14 Een aantal vrouwen hebben dus een substantieel oudere man. Laten we zeggen een jaar of 8 of 9. Merken jullie niks van het leeftijdsverschil? Of de levensfases?



Puur interesse omdat ik altijd op mannen val/viel van mijn eigen leeftijd (met een marge van 2 jaar). Of ben ik zo onvolwassen?



Vriend van mij heeft een vriend van 11 haar ouder en ik vind hem ook echt "oud". Zo"'n groot leeftijdsverschil helpt natuurlijk ook handje bij een traditionele rolverdeling neem ik aan omdat de man verder is in de carrière?



Dat vind ik altijd zo'n misvatting: vrouwen die zeggen op oudere mannen te vallen, omdat ze zelf zo 'volwassen' zijn.

Volgens mij heeft dat er weinig mee te maken.



Mijn vriend is 14 jaar ouder. Wij waren gewoon een goede match. En zijn dat nog steeds. Maar niet omdat ik nou toch ooooo zooooo volwassen ben.



Wij zaten in hele verschillende fases: ik werkte net een paar jaar. Hij werkte al jaaaaaren bij dezelfde werkgever.

Ik had één lange relatie gehad en was toen vrijgezel. Hij lag in scheiding en had twee tieners in huis.

Maar toch klikte het. En zijn we steeds meer naar elkaar toe gegroeid. Inmiddels hebben we twee kinderen samen en zitten we weer een soort van in dezelfde fase.



Onze relatie is heel gelijkwaardig. Mijn vorige relatie (hij was 7 jaar ouder) was juist heel ongelijkwaardig.



Mijn ouders waren vanaf het begin blij met mijn vriend. Het is een leuke lieve man, die goed voor mij zorgt. En ik ben een leuke lieve vrouw, die goed voor hem zorgt:)
Alle reacties Link kopieren
Ik scheelde destijds 9 jaar met mijn man (hij ouder). Nu ben ik 43 en gek genoeg vind ik mannen rond de 50 minder aantrekkelijk, qua leeftijd dan.



Toegegeven, ben ook al weer lang single dus dat zal ook wel meespelen. Als ik weleens een date heb, 'zoek' ik toch niet ouder dan een paar jaar dan mijn eigen leeftijd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
4,5 jaar
When u grow up, you make the right choices or you make your choices right
quote:Kier_V schreef op 27 juli 2014 @ 13:45:

Het is geen discussie wappie82, het is gewoon een keiharde constatering over die fases.



En hoezo geen kinderen mogen krijgen van een oudere vent?

Dat slinger jij nu aan, hoe kom je daarbij?Omdat ik die opmerking echt al een paar keer naar m'n hoofd geslingerd heb gekregen. Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp geweest, en daar werd dit echt gezegd hoor.
Als ik voor mezelf spreek vond ik mannen van mijn leeftijd niets aan. Ik heb echt wel relaties gehad, ook nog met een jongen die 3 jaar jonger was maar ik had idd wel regelmatig het gevoel dat ik 'verder' was dan hen. Ik voelde me altijd ouder, en had echt het gevoel dat we op een ander level zaten. Mijn vriend, die dus 16 jaar ouder is, was niet perse volwassener dan ik toen we elkaar leerde kennen, maar ik vond de levenservaring en de kijk die hij op het leven en de toekomst had wel erg bij me passen.



Ook wij waren/zijn gewoon een goede match! En we willen oud worden met elkaar, hij is alleen wel wat eerder oud dan ik
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is 3 maanden ouder.

Niet echt een verschil dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 24 en mijn vriend 36. 12 jaar dus en soms ook wel bijbehorende discussies. Maar over het algemeen heel blij met elkaar en ons zoontje van een jaar:)
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is 1 maand ouder.



Ik heb wel een ex gehad die 9 jaar jonger was en eentje die 14 jaar ouder was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven