Geld & Recht alle pijlers

Day trade cursus Rob Wessels

18-05-2024 20:50 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Op zaterdag koop ik regelmatig De Telegraaf om deze in het weekend te lezen. Hierin kom ik regelmatig de advertenties van Rob Wessels tegen, deze gaan over een dag trade cursus met (automatisch) handelen op de financiële markt. Dit door aan en verkopen te doen.

Hierin geeft hij aan een dag cursus te geven in het Van der Valk hotel waarin ze live handelen en geld uit de markt halen.
In de weken daarna zou je met ze mee kunnen kijken om ervaring op te doen.

Nu wil ik daar niet perse naar toe, ik ben eerder benieuwd naar ervaringen van mensen die bij z’n dag geweest zijn.
Die mogen ook komen van vrienden, familie, collega’s en of kennissen.

Waarom ik dit weten wil, eigenlijk gewoon uit nieuwsgierigheid. Nu heb ik die advertenties al vaker gezien en ben ik zoals gezegd geïnteresseerd in ervaringen.

Ik vind die paar lovende recensies erbij altijd best grappig.
Hoewel ik in financiële zaken geïnteresseerd ben zal ik zelf niet snel zo iets doen, ze zetten het (heel) mooi neer, valt het op zich mee met wat ze de mensen voorhouden of valt het vies tegen.
midaswolf wijzigde dit bericht op 19-05-2024 08:06
0.84% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dezelfde vraag al tijden, lees mee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil dit ook weten! De advertenties vind ik zooo belachelijk dat ik me bijna niet kan voorstellen dat mensen zich echt inschrijven.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
https://radar.avrotros.nl/artikel/cursu ... e-hel-2518

Hier zijn ze niet echt enthousiast (understatement)
Alle reacties Link kopieren Quote
Daytraden is ongeveer net zo'n slimme manier om rijk te worden als krasloten kopen. Maar ik vind de advertenties ook vermakelijk.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou er niet intrappen..
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
18-05-2024 20:58
Ik wil dit ook weten! De advertenties vind ik zooo belachelijk dat ik me bijna niet kan voorstellen dat mensen zich echt inschrijven.
Dit ook inderdaad, daarom ben ik daar ook benieuwd naar. Vooral hoe z’n dag verloopt. En ik dacht als mensen dat hier willen delen is dat ook interessant.

Rond de Sinterklaas en kerst zijn die advertenties helemaal vermakelijk.
Los daarvan vind ik die advertenties ook bijzonder van opzet.
midaswolf wijzigde dit bericht op 18-05-2024 21:41
0.60% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou iemand die in staat is om met daytraden zijn geld te verdienen zijn tijd besteden aan het geven van cursussen? Dit is een variant op 'get rich quick'. Nooit op ingaan, als daytraden lucratief was dan zou iedereen het doen. Tijdens de gold rush in de VS waren het de verkopers van uitrusting die rijk werden, niet de goudzoekers. In dit verhaal moet je niet de goudzoeker willen zijn.

Je ziet nu overal 'finfluencers' die cursussen aanbieden via youtube om snel rijk te kunnen worden, allemaal twintigers. Ook daarvoor geldt, als je zo goed weet hoe je rijk wordt, waarom geef je dan een cursus? Het antwoord is dat juist die cursus het businessmodel is.

There is no substitute for hard work.
Alle reacties Link kopieren Quote
MidasWolf schreef:
18-05-2024 21:08
Dit ook inderdaad, daarom ben ik daar ook benieuwd nanaar. Vooral hoe z’n dag verloopt. En ik dacht als mensen die hier willen delen is dat ook interessant.

Sorry, dit is mijn enige bijdrage. ;-D
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren Quote
SombraOnline schreef:
18-05-2024 21:31
Sorry, dit is mijn enige bijdrage. ;-D
Blijft lastig voor mij.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
MidasWolf schreef:
18-05-2024 20:50
Op zaterdag koop ik regelmatig De Telegraaf om deze in het weekend te lezen.
Zal wel offtopic wezen, maar hier haak ik al af.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gegoogled en er zijn best wat artikelen over die man geschreven, hij doet dit al een tijdje blijkbaar.

Quote heeft ook een verslag van een journalist die de cursus heeft gevolgd, maar die zit helaas achter een betaalmuur bij Blendle.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rondstruiner1 schreef:
18-05-2024 21:57
Ik heb uit nieuwsgierigheid eens gegoogled en er zijn best wat artikelen over die man geschreven, hij doet dit al een tijdje blijkbaar.

Quote heeft ook een verslag van een journalist die de cursus heeft gevolgd, maar die zit helaas achter een betaalmuur bij Blendle.

Dat is het verdienmodel natuurlijk :lol:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken dit hele principe niet, maar het klinkt als een toekomstige BOOS aflevering.
Alle reacties Link kopieren Quote
DrMcNinja schreef:
18-05-2024 22:25
Ik ken dit hele principe niet, maar het klinkt als een toekomstige BOOS aflevering.
Ja precies. Nog nooit heeft iemand blijkbaar uitgezocht hoe het echt werkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mja, kennissen schrijf je (in jouw geval) niet met een hoofdletter.

Verder probeer ik voor mezelf echt iedere vorm van reclame te blokken.
Lukt goed, geen idee waar je het over hebt.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren Quote
nbk schreef:
18-05-2024 23:49
Mja, kennissen schrijf je (in jouw geval) niet met een hoofdletter.

Verder probeer ik voor mezelf echt iedere vorm van reclame te blokken.
Lukt goed, geen idee waar je het over hebt.
Huh?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier een artikel over hoe zo’n dag eruit ziet:
https://archive.ph/4Q2ds
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een familielid die jaren geleden naar zo'n dag is geweest. Rob Wessels schijnt een fortuin vergaard te hebben met andere zaken. En juist dat fortuin heb je nodig om geld te kunnen verdienen met daytraden.
De beurs beweegt in golfbewegingen en uiteindelijk kom je op het punt dat je geld kan verdienen, de kunst is dat je genoeg geld hebt om het vol te houden tot de beurs op dat punt komt (als je overnight moet gaan, dat kost geld). Rob Wessels heeft geld zat om daar maanden op te wachten, de meeste mensen hebben dat niet.
Dat is wat ik er van begrepen heb, maar ik heb er geen verstand van, dat zeg ik er gelijk bij.
flomy81 wijzigde dit bericht op 19-05-2024 08:31
8.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Nana_Mouskouri schreef:
18-05-2024 21:02
Daytraden is ongeveer net zo'n slimme manier om rijk te worden als krasloten kopen. Maar ik vind de advertenties ook vermakelijk.
:HA:
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
19-05-2024 07:04
Hier een artikel over hoe zo’n dag eruit ziet:
https://archive.ph/4Q2ds
Bedankt voor de link, zo heb ik een beeld gekregen over hoe de dag verloopt. Interessant om te lezen.

Hoewel hij natuurlijk ook geld verdiend met het verkopen van abonnementen. Heeft hij toch eerst geld verdiend met andere zaken.

Het is geen vlogger die met bijna niets begint en hoopt snel rijk te worden door een grote schare volgers op te bouwen.
In ieder geval een leuk stuk om te lezen. Interessante man als ik zie, hoe zijn leven gelopen is.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Underhype schreef:
18-05-2024 21:14
Waarom zou iemand die in staat is om met daytraden zijn geld te verdienen zijn tijd besteden aan het geven van cursussen? Dit is een variant op 'get rich quick'. Nooit op ingaan, als daytraden lucratief was dan zou iedereen het doen. Tijdens de gold rush in de VS waren het de verkopers van uitrusting die rijk werden, niet de goudzoekers. In dit verhaal moet je niet de goudzoeker willen zijn.

Je ziet nu overal 'finfluencers' die cursussen aanbieden via youtube om snel rijk te kunnen worden, allemaal twintigers. Ook daarvoor geldt, als je zo goed weet hoe je rijk wordt, waarom geef je dan een cursus? Het antwoord is dat juist die cursus het businessmodel is.

There is no substitute for hard work.
Dat is dus ook mijn idee. Als je zo goed weet hoe je heel rijk kan worden, ga je je toch niet meer bezig houden met zulke cursussen geven? Dan heb je genoeg geld om dit niet te hoeven doen. Dus blijkbaar werkt het toch niet zo geweldig, want er moet geld worden verdiend via een cursus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flomy81 schreef:
19-05-2024 08:30
Ik heb een familielid die jaren geleden naar zo'n dag is geweest. Rob Wessels schijnt een fortuin vergaard te hebben met andere zaken. En juist dat fortuin heb je nodig om geld te kunnen verdienen met daytraden.
De beurs beweegt in golfbewegingen en uiteindelijk kom je op het punt dat je geld kan verdienen, de kunst is dat je genoeg geld hebt om het vol te houden tot de beurs op dat punt komt (als je overnight moet gaan, dat kost geld). Rob Wessels heeft geld zat om daar maanden op te wachten, de meeste mensen hebben dat niet.
Dat is wat ik er van begrepen heb, maar ik heb er geen verstand van, dat zeg ik er gelijk bij.
Toch bedankt voor een ervaring die je deelt. Een stevige financiële buffer helpt zeker.

Het oneerlijke zit er in, dat maar een hele klein groep echt geld verdiend met day traden. De cursus zou het idee kunnen geven dat bijna iedereen dit goed zou kunnen leren, terwijl de meeste mensen verlies (gaan) maken.
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
19-05-2024 08:59
Dat is dus ook mijn idee. Als je zo goed weet hoe je heel rijk kan worden, ga je je toch niet meer bezig houden met zulke cursussen geven? Dan heb je genoeg geld om dit niet te hoeven doen. Dus blijkbaar werkt het toch niet zo geweldig, want er moet geld worden verdiend via een cursus.
Daar ben ik het ook mee eens, naast verhuur van (on) roerend goed leveren abonnementen ook een stabiele instroom van inkomsten op.
midaswolf wijzigde dit bericht op 19-05-2024 10:17
0.30% gewijzigd
Karakter is wat je bent in het donker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als het echt iets goeds was, hoefde hij uberhaupt niet op de site van de Televaag te adverteren, laat staan zo achterlijk veel.

Logisch nadenken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven