Leuke medewerker ziekenhuis bericht sturen?

29-09-2016 17:28 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Vorige week was ik in het ziekenhuis voor een onderzoek aan mijn darmen. Het onderzoek werd uitgevoerd door een man die denk ik, een paar jaar puder was dan ik. Al meteen toen ik zijn hand schudde viel me op dat hij behoorlijk knap is. We maakten lang oogcontact en bij de begroeting lachte hij heel lang en daarna struikelde hij over zijn woorden. We gingen tijdens de voorbereiding kletsen over waar we wonen en ik merkte dat ik me erg op mijn gemak voelde bij hem. Op het eind van het onderzoek gingen we weer kletsen en het klinkt misschien raar maar het voelde alsof we een klein vonkje hadden. Bij het afscheid keek hij me weer lang en diep in de ogen en ik liep weg met een behoorlijke glimlach op mijn gezicht.

Ik vond hem in ieder geval een interessant persoon, maar natuurlijk weet ik niet wat hij van mij vind. Hij leek erg zijn best te doen om het goed te doen en leuk contact te krijgen en ook zijn lach toen we elkaar voor het eerst een hand gaven vond ik opmerkelijk. Maar goed, hij werkt natuurlijk in een dienstverlenend beroep en het is zijn taak om aardig te zijn en mensen op hun gemak te stellen. Dus misschien stelde het ook niks voor.

Ik weet hoe hij heet (zag ik op zijn naambordje) en heb hem op facebook gevonden. Ik twijfel nu of ik hem een berichtje zal sturen. Aan de ene kant lijkt het me leuk om hem nog eens te zien, aan de andere kant komt het misschien wanhopig over na een ontmoeting van een half uurtje. ook denk ik: als hij mij ook interessant vindt weet hij me wel te vinden. Hij heeft mijn naam immers. Voor de duidelijkheid: hij is niet mijn arts of behandelaar, maar iemand die gewoon 1 keer een controle deed. Hij is vrijgezel, zie ik op zijn facebook. Wat zouden jullie doen?
Nee, niet doen.



Heb je trouwens een roesje gehad bij dat onderzoek?
Niet doen natuurlijk.
Ik werk zelf in de zorg en ik vind het echt not done als mensen/patiënten mij toevoegen op Facebook na opname of behandeling.



Je valt nog nog steeds onder behandeling van het ziekenhuis, dus hij mag ook nog eens niet ingaan op je verzoek tot privé contact.
Alle reacties Link kopieren
Berichtje sturen. Niet geschoten is altijd mis en als hij niet of niet leuk reageert, dan zie je hem waarschijnlijk toch nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Geen roesje gehad nee.. Voor de privacy wil ik liever niet toelichten wat het precies was.waarom zouden jullie het niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet doen.



Pijnlijk onderzoek?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
O lumos dat wist ik niet! Dat hij er ook niet op in mocht gaan. Ik dacht dat dat alleen gold voor een echte arts-patientencontact.
Gewoon doen. Je leeft maar 1 x.
Alle reacties Link kopieren
Uhm nee ik zou dat niet doen
.
Alle reacties Link kopieren
Omdat dit vaak voorkomt. Uiterst vriendelijk naar elkaar toe.

Mooi toch?

Niet doen. Echt niet haha
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Het zal per ziekenhuis/instelling misschien wel verschillen, maar ik weet dat in mijn CAO dit staat opgenomen. Er zit wel een tijdslimiet aan.
quote:Asle84 schreef op 29 september 2016 @ 17:31:

Geen roesje gehad nee.. Voor de privacy wil ik liever niet toelichten wat het precies was.waarom zouden jullie het niet doen?Gewoon, omdat niet hoort. Net zoals je je psychiater of huisarts ook niet mee uitvraagt.
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon een charmante dokter die zijn patiënten op haar gemak kan laten voelen. Ben je zo desperate?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf de afgang besparen en het niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Het is een ziekenhuismedewerker en niet je behandelend arts tenslotte. Niet geschoten is altijd mis toch? Als hij dat niet mag kan hij je dat toch gewoon zeggen dan?
Ik zou het ook proberen...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hij niet mijn arts is maar een medewerker maakt het wel lastiger, van een arts weet ik nl duidelijk dat het echt een no-go is, hierbij weet ik dat niet zo duidelijk. Ik ben echt niet desperate, maar vond dat we gewoon een leuke klik hadden die ik best verder wil onderzoeken. Dat was ook zo geweest als ik hem in bv de Supermarkt had ontmoet.
Ik vind het nogal een grens over gaan.. voor de mensen die zeggen ' Gewoon doen' .

Wat als het andersom was? De verpleegkundige of ziekenhuismedewerker zoekt privé contact met jouw na ziekenhuis opname.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het doen. Joh je hebt niks te verliezen. Ik zou hem niet toevoegen overigens, maar een prive berichtje sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook gewoon doen! Waarom niet?

Zoals ik het lees is er geen sprake van een arts-patiënt relatie en hoeft TO ook niet op regelmatige basis naar hem terug.

Dat zou de situatie nl wel ongemakkelijk kunnen maken.



En desperate?!? Je ziet iemand die je leuk vind en daar dan werk van maken is dan desperate? Klinkt een beetje als de jaren '50 waar je vanachter je raam moet gaan zitten wachten tot de prins op het witte paard je komt wakker kussen
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 29 september 2016 @ 17:43:

Ik vind het nogal een grens over gaan.. voor de mensen die zeggen ' Gewoon doen' .

Wat als het andersom was? De verpleegkundige of ziekenhuismedewerker zoekt privé contact met jouw na ziekenhuis opname.

Dat is not done. Maar het is niet andersom, hè.

En dat levert echt eenandere situatie op. Slecht te vergelijken.
Niet doen, ik lees mezelf terug hoe ik om ga met cliënten. Ik krijg er dagelijks een stuk of vijf a zes. Ik lach altijd, kijk cliënten goed aan, ik noem ze bij hun voornaam om hen op gemak te laten voelen.

Soms gaat het gesprek van serieus, waarvoor ze komen even over op een persoonlijk tintje.



Ik ben niet aan het flirten, maar een vertrouwensband aan het creëren in korte tijd.

Daarnaast mag je geen contact hebben met cliënten privé tijdens behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gewoon doen. Angstigheid is nog nooit iemand gelukkiger van geworden en als hij een beroepscode of iets dergelijks heeft, hoor je dat toch vanzelf. Dan heb je hem in ieder geval een vrolijke middag bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumos schreef op 29 september 2016 @ 17:31:

Ik werk zelf in de zorg en ik vind het echt not done als mensen/patiënten mij toevoegen op Facebook na opname of behandeling.



Je valt nog nog steeds onder behandeling van het ziekenhuis, dus hij mag ook nog eens niet ingaan op je verzoek tot privé contact.





Als je toevallig 1 x iemand ontmoet door je werk? Ik weet het niet hoor. Je kan ook toevallig een bekende behandelen die je wel van te voren kent. Ga je dan ook zeggen van ja sorry maar dat kan niet ivm privacy? Je kan hooguit voorstellen aan degene of hij of zij liever iemand anders heeft die de intake doet ofzo.



Ik zou zeggen stuur hem een berichtje. Kan geen kwaad. Je bent niet onder behandeling bij degene en je gaat hem wrs nooit meer zien. Niet geschoten is altijd mis. Wie weet laat je anders wel de 'ware' lopen......
aan het typen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven