Liefde en geloof

20-02-2017 20:33 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee, (ben 21 jaar)



Ik heb een aantal jaren geleden een heel erg leuk meisje ontmoet en we kregen samen een relatie en het was heel erg leuk enz , maar in de tussentijd heb ik mij ook steeds meer verdiept in mijn geloof (islam) en in mijn geloof is een relatie en allerlei dingen met meisje voor het huwelijk zwaar verboden en dit is dan ook de reden dat ik na een tijdje de relatie met haar heb moeten beeindigen, ik kon het niet meer doorzetten door mijn schuldgevoel erover, hoe erg ik ook van haar hou. We hebben elkaar maandenlang niet meer gesproken daarna maar na een tijdje contacteerde zij mij en hebben we even gepraat en liet zij mij weten dat ze heel graag een toekomst wilt met mij en dat zij daarvoor bereid is zich meer te verdiepen in het geloof (daarvoor praktiseerde zij het geloof niet zo waardoor ze een relatie bijv niet zo verkeerd vond), de periode daarna hebben we contact gehad en heb haar geprobeerd te helpen enz met kennis opdoen en verdiepen maar omdat we uiteindelijk toch onze gevoelens niet echt konden bedwingen hebben we besloten het contact stop te zetten voor een aantal maanden, zodat zij de ruimte krijgt om zich te verdiepen. Dat is ze nu ook aan het doen hopelijk, dus praten we momenteel dan ook niet.



Ik wil aan de ene kant heel erg graag een toekomst met haar, hou heel erg veel van haar maar ik droom ook van een meisje dat sterker is in haar geloof (met hoofddoek bijv. en allerlei andere dingen) , zodat ik met haar kan leven volgens het geloof, dit zou ik heel erg missen bij haar als ze zeg maar niet gaan praktiseren en we alsnog samen zijn, maar mocht ze die stappen niet kunnen zetten om te veranderen dan moet ik het wel accepteren of ik moet haar voor altijd vergeten en dat lukt mij maar niet.



Wat zou ik moeten doen? Met haar trouwen in de hoop dat zij na een tijdje wel verandert en anders accepteren dat ze dat niet gaat doen , of haar uit mijn hoofd zetten voor altijd?
Ik denk dat je vraag beter op haar plek is op een forum van gelijkgestemden, TO. Er zijn miljarden mensen die gehersenspoeld zijn met geloof en die hebben echt eigen websites.
Als iemand zich voor een ander moet veranderen uit naam van de liefde is het gewoon geen echte liefde. Laat haar los en laar haar zich vormen naar haar eigen normen en waarden en niet naar de jouwe
Alle reacties Link kopieren
Tawbah, en salaat istikhara.

Afstand nemen, je weet dat het niet toegestaan is. Als zij jouw mektab is dan komt alles vanzelf goed :-)
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Ze past dus niet bij je en je hoopt haar te kunnen veranderen. Nooit een goede basis voor een relatie, laat staan een huwelijk. Zou jij het pikken als zij gaat dwingelanden op een gegeven moment dat je maar minder vroom moet gaan doen? Klinkt niet erg prettig of respectvol, of wel?
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook moslims die praktiseren en hun partner niet. Bijvoorbeeld rapper Fresku. Jouw geloof kun je ook zien als iets van jou. Over hoe je je relatie en je gezin inricht moet je samen afspraken maken en compromissen vinden. Straks vind je het perfecte meisje en ben je niet verliefd. Wat dan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Haar laten gaan. Je doet haar daar een heel groot plezier mee.
quote:viva-amber schreef op 20 februari 2017 @ 20:45:

Er zijn ook moslims die praktiseren en hun partner niet. Bijvoorbeeld rapper Fresku. Jouw geloof kun je ook zien als iets van jou. Over hoe je je relatie en je gezin inricht moet je samen afspraken maken en compromissen vinden. Straks vind je het perfecte meisje en ben je niet verliefd. Wat dan?



Dit.

En dat gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
De tong van een wijze is achter zijn hart, en het hart van een dwaas is achter zijn tong.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 20 februari 2017 @ 20:38:

Als iemand zich voor een ander moet veranderen uit naam van de liefde is het gewoon geen echte liefde. Laat haar los en laar haar zich vormen naar haar eigen normen en waarden en niet naar de jouweIk heb duidelijk aangegeven dat ik niet wil dat ze zich voor mij verandert, en ze gaf daarbij aan dat ze zich erin wil verdiepen en wil kijken of ze kan veranderen maar ze beloofde niets. Dus ze gaat zich absoluut niet voor mij veranderen, en dat wil ik ook niet, ik ben hooguit de aanleiding dat ze zich erin is gaan verdiepen. Maar heb tegen dr gezegd dat welke beslissing ze ook neemt, dat deze uit haar hart moet komen en uit haarzelf en niet voor mij zeg maar. en daar is ze nu ook mee bezig maar ik weet alleen niet zeker wat te doen in geval dat het haar toch niet lukt
Alle reacties Link kopieren
ach, je moet het als vrouw maar willen, meedoen met een religie waarin je weinig te zeggen hebt, veel minder dan dat nederlandse vrouwen gewoonlijk te zeggen hebben (uit naam van liefde)
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 20 februari 2017 @ 20:52:

ach, je moet het als vrouw maar willen, meedoen met een religie waarin je weinig te zeggen hebt, veel minder dan dat nederlandse vrouwen gewoonlijk te zeggen hebben (uit naam van liefde)alsjeblieft begin geen discussies over religie, heb weinig zin om te gaan discussieren over positie van vrouw in islam , je weet er iig niet veel van. Niemand dwingt haar, heb duidelijk aangegeven dat elke beslissing uit haarzelf moet komen en niet voor mij
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je haar überhaupt gaat geloven. Ik vermoed dat je zult blijven twijfelen over haar motivatie en intenties door de ongelijkwaardige situatie die je gecreëerd hebt. Zij moet voldoen aan iets voordat je haar wil overwegen als partner, dat lijkt mij een slechte basis.
quote:Farid2017 schreef op 20 februari 2017 @ 20:54:

[...]





alsjeblieft begin geen discussies over religie, heb weinig zin om te gaan discussieren over positie van vrouw in islam , je weet er iig niet veel van. Niemand dwingt haar, heb duidelijk aangegeven dat elke beslissing uit haarzelf moet komen en niet voor mijLees je eigen OP nog even door. En praat je tegen haar ook zo?
Alle reacties Link kopieren
niemand dwingt haar, zal wel niet, maar je verwacht wel dat ze bv een hoofddoek draagt, om maar iets te noemen
Alle reacties Link kopieren
Stel je vraag op Marokko.nl

Dat meen ik echt
quote:Hanaa schreef op 20 februari 2017 @ 21:00:

Stel je vraag op Marokko.nl

Dat meen ik echtVind wel goed dat hij hem hier stelt. Misschien opent dat een beetje zijn ogen.
Je kunt beter iets aan dat misplaatste schuldgevoel doen en dat meisje lekker laten zijn wie ze is.
Alle reacties Link kopieren
Je bent 21 jaar, leef eerst een beetje voordat je jezelf aan de ketting laat leggen. zo zonde van je leven.
quote:Farid2017 schreef op 20 februari 2017 @ 20:51:

[...]





Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet wil dat ze zich voor mij verandert, en ze gaf daarbij aan dat ze zich erin wil verdiepen en wil kijken of ze kan veranderen maar ze beloofde niets. Dus ze gaat zich absoluut niet voor mij veranderen, en dat wil ik ook niet, ik ben hooguit de aanleiding dat ze zich erin is gaan verdiepen. Maar heb tegen dr gezegd dat welke beslissing ze ook neemt, dat deze uit haar hart moet komen en uit haarzelf en niet voor mij zeg maar. en daar is ze nu ook mee bezig maar ik weet alleen niet zeker wat te doen in geval dat het haar toch niet luktNatuurlijk doet ze dat wel voor jou, jezelf iets anders wijsmaken is dom
quote:Farid2017 schreef op 20 februari 2017 @ 20:51:

[...]





Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet wil dat ze zich voor mij verandert, en ze gaf daarbij aan dat ze zich erin wil verdiepen en wil kijken of ze kan veranderen maar ze beloofde niets. Dus ze gaat zich absoluut niet voor mij veranderen, en dat wil ik ook niet, ik ben hooguit de aanleiding dat ze zich erin is gaan verdiepen. Maar heb tegen dr gezegd dat welke beslissing ze ook neemt, dat deze uit haar hart moet komen en uit haarzelf en niet voor mij zeg maar. en daar is ze nu ook mee bezig maar ik weet alleen niet zeker wat te doen in geval dat het haar toch niet luktJe mag natuurlijk geloven waarin je wilt maar toch sneu om te lezen hoe jij je eigen geluk in de wegstaat. Je snapt toch wel dat als zij er voor kiest om moslima te worden zij dat hoogstwaarschijnlijk voor jou zal doen? Uit liefde en om bij jou te kunnen zijn. Net zoals duizenden andere vrouwen die op deze manier de Islam in worden geluisd. Waarom zou je dat willen? Er is niks oprechts of puurs aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 20 februari 2017 @ 20:58:

niemand dwingt haar, zal wel niet, maar je verwacht wel dat ze bv een hoofddoek draagt, om maar iets te noemenNee hoor, dat verwacht TO niet van haar, goed lezen wat er staat...
Alle reacties Link kopieren
quote:Hanaa schreef op 20 februari 2017 @ 21:00:

Stel je vraag op Marokko.nl

Dat meen ik echtHanna je hebt gelijk, bedankt, Zal dit wel verwijderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 20 februari 2017 @ 20:36:

Ik denk dat je vraag beter op haar plek is op een forum van gelijkgestemden, TO. Er zijn miljarden mensen die gehersenspoeld zijn met geloof en die hebben echt eigen websites.Wat een raar antwoord. Dit geldt dan toch voor driekwart van de onderwerpen hier?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je geloof overboord gooien want er bestaat geen god. Nogal zonde om daarvoor relaties op te geven.



Maar dat zal je wel niet willen horen dus in dat geval: Ander meisje zoeken.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven