Liefde en relaties als je 40+ en single bent....

29-09-2014 08:33 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik zou graag ervaringen van andere 40+-ers willen horen, hoe julliie het als single meemaken. Ik heb soms zo'n last van mijn wisselende stemmingen als ik weer een man in mijn leven toelaat. Deels ligt het ook aan de mannen, maar ik verlies steeds de controle over mijn leven, hoe gaan jullie daar mee om?



Even een beetje mijn verhaal: Ik ben inmiddels enkele jaren alleen na een jarenlange relatie waarvan ik 2 kinderen heb en sinds 2 jaar actief in het uitgaansleven. Vorig jaar heb ik mijn hoofd op hol laten brengen door een man die 4 jaar jonger was dan mij en ik kreeg weer heel puberaal last van onzekerheden, werd er zelfs chagrijnig van soms. Toen hij mij liet weten dat het geen verliefdheid voor hem was (kennelijk ook verwarrend voor hem), maar meer lust, hebben we besloten deze kortstondige relatie op vriendschappelijke basis verder te gaan. Ben toen weer door diepe dalen gegaan met hoop die niet terecht was. Inmiddels is deze relatie uitgegroeid tot een hele goeie vriendschap die ik echt niet zou willen missen. En ik zie ook in dat een relatie met hem niet zou werken.



Maar inmiddels is er een nieuwe man in mijn leven, ook 40+, geen bagage meer, alles goed op orde die ook positief in het leven staat. Hij heeft alleen bindingsangst denkt hij. Deels komt dat omdat hij altijd in relaties heeft gezeten en nu een beetje de balans als vrijgezel heeft gevonden. Hij hoeft daarom geen relatie meer. Voor mij allemaal heel moeilijk, we hebben eerst afgesproken dat we het zouden laten gebeuren en zien hoe het loopt. Ieders ons eigen leven en samen leuke dingen doen. Gek genoeg voel ik geen vlinders, maar voel ik me superfijn als ik hem zie en bij hem ben. Kan met hem lachen, serieus praten en de sex is echt geweldig. Maar weer last van die onzekerheden en ups met de daarbij behorende downs.... Soms denk ik dat ik een beetje vervroegd in de overgang kom, mijn menstruatie is nog wel regelmatig, maar rommelt wel, hevige bloedingen, soms 9 dagen lang ongesteld en ik heb meer last van zweten als ik me inspan. Geen echte opvliegers, maar wel overmatig zweten als ik me minimaal inspan.



Ik denk wel eens: zit alles tussen mijn oren, wil ik wel een relatie, moet ik me hierin storten en zien hoe het gaat en weer door het diepe dal gaan als hij me afwijst??? Laatst zei hij in een berichtje ook: "Emotioneel qua opbouw is het voor mij voorbij, maar niet als persoon en omgang. Maar het een maakt het ander misschien onmogelijk, weet ik niet.." en later zei hij nog "Ik wil je ook zien, maar fucking moeilijk soms hey, de verwachtingen misschien"



Hebben er meer vrouwen dit probleem, dat je tegen mannen aanloopt die in een soort midlife crisis zitten ofzo? Soms denk ik dat ik beter vrijgezel kan blijven, dan heb ik balans en niet die pieken en dalen, maar deze man laat me wel weer echt vrouw voelen en het klikt gewoon echt goed. Wil hem sowieso niet kwijt. Om me heen zeggen ze: kijk het aan, geef het een kans, maar het bezorgt me weer zoveel stress.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil geen relatie.hij zegt dat de emotionele opbouw weg is.



Rest alleen nog vriendschap en sex.



Als er eenmaal iets geknakt is in de opbouw komt het niet meer terug
Alle reacties Link kopieren
En iedereen zegt dat die onzekerheid beter wordt als je ouder bent, wat een teleurstelling
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. En ik zie het bij mijn vriendinnen die ook 'zoekende' zijn.

Daarom heb ik besloten alleen te blijven. Inmiddels al 4 jaar en ik geniet van de rust.

Laats las ik dat zangeres Anouk ook om deze reden voorlopig niet toe is aan een relatie en zich volledig wil richten op de kinderen en muziek.





Dat van het zweten bij minimale inspanning herken ik ook. Heb er een paar jaar last van gehad en dacht erover om een fiets met trapondersteuning te kopen omdat ik overal kletsnat aankwam. Het gaat momenteel beter en heb er momenteel veel minder last van.
Huh zangeres Anouk is toch alweer zwanger?

En verder bindingsangst hebben maar wei.ig mensen echt.

En het lijkt me helemaal onwaarschijnlijk als hij altijd in een relatie heeft gezeten.

Het is meer een gevalletje jij bent leuk maar net niet leuk genoeg voor een relatie.

Dit soort bindingsangst verdwinjnt als sneeuw voor de zon als hij echt verliefd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Anouk is allang bevallen en en heeft geen relatie met de vader van haar kind.
I'm Doing Me
Diamond, Anoek is al bevallen of ze moet dan kort daarna weer zwanger zijn geraakt
O de baby is er al kun je nagaan..

Ik moet toch eens wat vaker shownieuws volgen
Alle reacties Link kopieren
quote:keukenstoel schreef op 29 september 2014 @ 08:38:

Hij wil geen relatie.hij zegt dat de emotionele opbouw weg is.



Rest alleen nog vriendschap en sex.



Als er eenmaal iets geknakt is in de opbouw komt het niet meer terugThanks, voor het verduidelijken, ik begreep niet echt wat ie daar nou precies mee bedoelde, vind het lastig af en toe om het recht op de man af te vragen, bang voor het antwoord denk ik. Moeilijk hoor, van de ene kant denk ik, ben ik wel echt verliefd, maar mijn mixed feelings zeggen van wel. Het beste is natuurlijk te stoppen en de draad op te pakken, maar aan de andere kant blijft die hoop dat ie me toch leuk genoeg gaat vinden. Valse hoop denk ik.... Echt weer een klote situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 29 september 2014 @ 08:40:

En iedereen zegt dat die onzekerheid beter wordt als je ouder bent, wat een teleurstelling Onzekerheid over zelfbeeld is bij mij wel stukken verbeterd. Iedereen om me heen zegt ook dat ik er veel beter en zelfverzekerd eruit zie. Maar de onzekerheid in de liefde is er nog steeds, wat ik al zei: komt denk ik ook deels door de mannen van 40+ die niet weten wat ze willen en vaak maar op 1 ding uit zijn...
Alle reacties Link kopieren
"Emotioneel qua opbouw is het voor mij voorbij, maar niet als persoon en omgang. Maar het een maakt het ander misschien onmogelijk, weet ik niet.." en later zei hij nog "Ik wil je ook zien, maar fucking moeilijk soms hey, de verwachtingen misschien"



Zit die man zwaar aan de pillen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn je kinderen?

Wat zoek je; een man die 12 van de 14 dagen met jou en jouw kinderen gezinnetje speelt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, zoek zeker geen man om samen te wonen, zoals ik eigenlijk al zei: ieders ons eigen leven en leuke dingen samen te doen. Ik ben daarvoor ook te lang in een relatie blijven hangen. Ik hou van het single leven, je eigen ding te kunnen doen, maar die arm om je heen af en toe, mis ik dan wel weer.



Kids zijn 15 en 18, hebben ook hun eigen leven en ik daardoor meer vrijiheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 september 2014 @ 09:26:

"Emotioneel qua opbouw is het voor mij voorbij, maar niet als persoon en omgang. Maar het een maakt het ander misschien onmogelijk, weet ik niet.." en later zei hij nog "Ik wil je ook zien, maar fucking moeilijk soms hey, de verwachtingen misschien"



Zit die man zwaar aan de pillen?Haha, nee hoor, denk ook een beetje met zichzelf in de knoop...
Alle reacties Link kopieren
quote:sylvia73 schreef op 29 september 2014 @ 09:39:

[...]





Haha, nee hoor, denk ook een beetje met zichzelf in de knoop...

Waarom denk je dat? Omdat het geen normale zinnen zijn?

Ik denk dan eerder aan te veel drank oid.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sylvia73 schreef op 29 september 2014 @ 09:37:

Nee hoor, zoek zeker geen man om samen te wonen, zoals ik eigenlijk al zei: ieders ons eigen leven en leuke dingen samen te doen..Die heb je twee keer gevonden en daar word je heel onzeker en labielerig van?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sylvia73 schreef op 29 september 2014 @ 09:20:

[...]





Thanks, voor het verduidelijken, ik begreep niet echt wat ie daar nou precies mee bedoelde, vind het lastig af en toe om het recht op de man af te vragen, bang voor het antwoord denk ik. Moeilijk hoor, van de ene kant denk ik, ben ik wel echt verliefd, maar mijn mixed feelings zeggen van wel. Het beste is natuurlijk te stoppen en de draad op te pakken, maar aan de andere kant blijft die hoop dat ie me toch leuk genoeg gaat vinden. Valse hoop denk ik.... Echt weer een klote situatie.



Hoewel zweverig vind ik dat toch duidelijke taal, hij wil geen relatie met je. punt.



Als je doorgaat zoals het nu is, gaat hij je echt niet 'leuk genoeg' vinden, dan sukkelen jullie nog een tijdje zo door totdat een van beiden (waarschijnlijk hij) iemand tegenkomt die wel leuk genoeg is.



Als je er nu een punt achter zet, is het even rot maar daar kom je ook wel overheen. Mocht deze man nou toch voorbestemd zijn, komt hij wel bij je terug.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook 40+ en alleen met kinderen,

ik herken heel erg wat je zegt,



ik zie het ook aan mijn mannelijk singlevrienden, voor hen geldt dat zij net zo, zo niet meer aanmodderen...



ik ervaar het echter niet als een probleem, het is ook logisch, het gezin heb je al , liefde is eenvoudig, lange relaties eindeloos ingewikkeld, met 40+ realiseer je je dat je ergens a long the way wat van jezelf hebt ingeleverd bij zo'n lange relatie, dat claim je terug en daarna ben je voorzichtiger, het gezin heb je al dus laten we wel zijn de noodzaak van vastigheid ontbreekt daardoor ook. Het is geen probleem dat je missers maakt, ze leren je over jezelf, die ander is uiteindelijk alleen maar de reflectie van jezelf, hoe jij hem ziet en wat jij voor hem voelt. het enige wat ik je aanraadt is je eigen ruimte te nemen, spreek uit wat je wilt, bespreek hoe je je voelt, verder is er in de liefde niets af te dwingen, immers in de liefde zijn wij allen dwazen en is het afwachten wat ons ten deel voelt.
--
Alle reacties Link kopieren
Thanks Tinnifin, doet me goed dat te horen, je omschrijft het precies goed.



Vandale: je hebt ook gelijk, aanmodderen zo is ook niks, beter een eind eraan maken. Als ie toch van gedachten verandert, is contact zo gelegd natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
Mensen van boven de 40 op de relatiemarkt hebben al lang geleerd en ondervonden dat relaties ook problemen met zich meebrengen en stuk kunnen gaan en ze hebben ook geen biologische reden meer om zich volgens een vast patroon te binden en een gezinnetje te stichten. De langdurende romantische liefde is vaak geen ideaal meer.



Aantrekkelijke en leuke mannen vinden bovendien op een makkelijke manier seks, zonder daarvoor gouden bergen te hoeven beloven. Waarom zouden ze zich dan binden aan 1 vrouw en daarmee samen een huishouding gaan voeren?



Als vrouw zou je er eigenlijk hetzelfde in moeten staan en gewoon zien wie je tegenkomt en met wie je een leuke tijd kunt hebben. Als je nog het romantische beeld van een relatie hebt en bovendien -zoals meisjes van 20- als een prinses behandelt wil worden door een man die zijn liefde moet tonen en wilt horen dat je de enige en ware voor hem bent, dan kom je bedrogen uit. Al die onzekerheid vloeit alleen maar voort uit het feit dat je dan teveel verwacht.
TO, hoe ik het als 40+ single beleef:

Als hij er goed uitziet, tekst heeft, de klik er is buiten bed EN de seks goed is kunnen we samen een eindje optrekken en zien of het meer wordt.



Dus ik laat me niet zo snel meer gek maken door een vent. Om samen te vatten:



Yes I am single, and you have to be fucking amazing to change that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 29 september 2014 @ 11:22[/message]:





Yes I am single, and you have to be fucking amazing to change that.juist!!!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
ik las laatst trouwens ergens dat de kans op buitenaards leven vinden groter is dan als 40+ single een goeie partner te vinden.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 29 september 2014 @ 11:32:

ik las laatst trouwens ergens dat de kans op buitenaards leven vinden groter is dan als 40+ single een goeie partner te vinden.In dit geval 2 vliegen in 1 klap: mannen komen van Mars, toch
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 29 september 2014 @ 11:35[/message]:

[...]



In dit geval 2 vliegen in 1 klap: mannen komen van Mars, toch





zouden ze graag willen...



maar vrouwen komen natuurlijk wel echt van Venus.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven