Liefde en relaties als je 40+ en single bent....

29-09-2014 08:33 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik zou graag ervaringen van andere 40+-ers willen horen, hoe julliie het als single meemaken. Ik heb soms zo'n last van mijn wisselende stemmingen als ik weer een man in mijn leven toelaat. Deels ligt het ook aan de mannen, maar ik verlies steeds de controle over mijn leven, hoe gaan jullie daar mee om?



Even een beetje mijn verhaal: Ik ben inmiddels enkele jaren alleen na een jarenlange relatie waarvan ik 2 kinderen heb en sinds 2 jaar actief in het uitgaansleven. Vorig jaar heb ik mijn hoofd op hol laten brengen door een man die 4 jaar jonger was dan mij en ik kreeg weer heel puberaal last van onzekerheden, werd er zelfs chagrijnig van soms. Toen hij mij liet weten dat het geen verliefdheid voor hem was (kennelijk ook verwarrend voor hem), maar meer lust, hebben we besloten deze kortstondige relatie op vriendschappelijke basis verder te gaan. Ben toen weer door diepe dalen gegaan met hoop die niet terecht was. Inmiddels is deze relatie uitgegroeid tot een hele goeie vriendschap die ik echt niet zou willen missen. En ik zie ook in dat een relatie met hem niet zou werken.



Maar inmiddels is er een nieuwe man in mijn leven, ook 40+, geen bagage meer, alles goed op orde die ook positief in het leven staat. Hij heeft alleen bindingsangst denkt hij. Deels komt dat omdat hij altijd in relaties heeft gezeten en nu een beetje de balans als vrijgezel heeft gevonden. Hij hoeft daarom geen relatie meer. Voor mij allemaal heel moeilijk, we hebben eerst afgesproken dat we het zouden laten gebeuren en zien hoe het loopt. Ieders ons eigen leven en samen leuke dingen doen. Gek genoeg voel ik geen vlinders, maar voel ik me superfijn als ik hem zie en bij hem ben. Kan met hem lachen, serieus praten en de sex is echt geweldig. Maar weer last van die onzekerheden en ups met de daarbij behorende downs.... Soms denk ik dat ik een beetje vervroegd in de overgang kom, mijn menstruatie is nog wel regelmatig, maar rommelt wel, hevige bloedingen, soms 9 dagen lang ongesteld en ik heb meer last van zweten als ik me inspan. Geen echte opvliegers, maar wel overmatig zweten als ik me minimaal inspan.



Ik denk wel eens: zit alles tussen mijn oren, wil ik wel een relatie, moet ik me hierin storten en zien hoe het gaat en weer door het diepe dal gaan als hij me afwijst??? Laatst zei hij in een berichtje ook: "Emotioneel qua opbouw is het voor mij voorbij, maar niet als persoon en omgang. Maar het een maakt het ander misschien onmogelijk, weet ik niet.." en later zei hij nog "Ik wil je ook zien, maar fucking moeilijk soms hey, de verwachtingen misschien"



Hebben er meer vrouwen dit probleem, dat je tegen mannen aanloopt die in een soort midlife crisis zitten ofzo? Soms denk ik dat ik beter vrijgezel kan blijven, dan heb ik balans en niet die pieken en dalen, maar deze man laat me wel weer echt vrouw voelen en het klikt gewoon echt goed. Wil hem sowieso niet kwijt. Om me heen zeggen ze: kijk het aan, geef het een kans, maar het bezorgt me weer zoveel stress.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7373 schreef op 29 september 2014 @ 19:09:

[...]





Hier ook een single dame van 41 jaar.

Ik lees hier dat 40+ een moeilijke leeftijd is om een partner te vinden.

Ik had het ook toen ik net 30 was,iedereen ging samen wonen,en begonnen aan kinderen.

terwijl ik daar helemaal niet mee bezig was,en nu ook niet.

Maar ik merk wel nu je ouder wordt,dat het niet gemakkelijker wordt.



Ik heb geen kinderen,en ik ben ook nooit getrouwd geweest,alleen heb ik wel een eigen appartement,en ik werk fulltime en dat bevalt me goed,

Ik zou mn vrijheid nooit niet op willen geven en opvoeden is niet mijn ding.



maar ik kom ook alleen maar mannen tegen met een kinder wens hebbe,of ze zijn gescheiden enz,of ze willen liever een jonge vrouw .

Ik hou ook van een feestje op zijn tijd,ik ben lekker baas over me zelf,ik kan gaan en staan waar ik wil,ik hecht veel waarde aan mn vrijheid,en dat heb je met kinderen weer minder.Hoi, ik denk dat wij in hetzelfde "schuitje" zitten. Begrijp precies wat je bedoeld. Misschien leuk om het er samen eens over te hebben.
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
zoooo, dit topic krijgt een heel filosofisch tintje..... leuk!



herkenbaar verhaal van Suzy,



zelf gebruik ik alleen nooit de term 'relatiemateriaal',



wat is eigenlijk een relatie....? niet meer of minder dan een set afspraken, over gevoelens kun je immers niets afspreken , die zijn er of die zijn er niet. Een huwelijk of relatie is in die zin ook schijnzekerheid....



gevoelens krijgen voor een ander, daar komt toch geen ratio bij kijken? laten we wel zijn, je voelt iets of je voelt het niet, dan kun je dat met je ratio gaan wegstoppen omdat het bijv een foute man is of omdat hij niet het soort omgang wil wat jij wil maar dan sla je in mijn ogen wel iets over.

in alle gevallen denk ik dat het belangrijk is je af te vragen en te doorvoelen waar de aantrekkingskracht in zit. en wees altijd kritisch als iemand graag een relatie wil, want waarom is dat dan??? Dat dit alles veel onzekerheid oplevert,,,,,, eerlijk gezegd lijkt me dat juist goed,,,, voor je persoonlijke ontwikkeling dan,

the magic begins where the comfort zone ends.....
--
Alle reacties Link kopieren
Een relatie is alles dat meer is dan een scharrel, en watvmij betreft als je exclusiviteit hebt afgesproken. Ik heb nu dus een lat relatie (allebei kids).



Overigens gaan we regelmatig samen weg om onze gemeenschappelijke hobbies te beoefenen. Kan zomaar een week duren dat we door de bergen getrokken zijn... En we doen ook wel een weekendjes weg... En doe ik heel vaak dingen alleen. Financieel iets minder breed maar dat heeft meer te maken met de economie. Ik wil alleen maar zeggen dat niet iedere 40-er met kids lamlendig met kids op de bank zit en niets meer doet. Ligt erg aan je instelling en aan je ex... ;)



Wel denk ik dat je anders in hetvleven staat en daardoor niet zo nodig meer hoeft. Je bent zekerder en accepteert niet meer alles. Dus zwemmen er minder geschikte vissen in de vijver.
Alle reacties Link kopieren
quote:sylvia73 schreef op 29 september 2014 @ 08:33:

....

Maar inmiddels is er een nieuwe man in mijn leven, ook 40+, geen bagage meer, alles goed op orde die ook positief in het leven staat. Hij heeft alleen bindingsangst denkt hij. Deels komt dat omdat hij altijd in relaties heeft gezeten en nu een beetje de balans als vrijgezel heeft gevonden. ...Alleen met een roze bril op is deze tegenstrijdigheid logisch te lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 01 oktober 2014 @ 09:04:

[...]





Hoi, ik denk dat wij in hetzelfde "schuitje" zitten. Begrijp precies wat je bedoeld. Misschien leuk om het er samen eens over te hebben.



Ja we zitten idd in het zelfde schuitje.

Natuurlijk kunnen we er over praten .
Alle reacties Link kopieren
Leuke dingen doen samen, praten graag bij elkaar zijn en goede sex..... Klinkt bij mij als een relatie
Love the life you live
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet uit op een relatie



Ik ben uit op liefde geven ....liefde voelen

Dat kan in allerlei hoedanigheden

Ik heb zelf ook weinig tijd om leuke dingen te doen met steeds dezelfde. Naast gezin, werk vrienden en familie nog erg weinig tijd over.
--
Alle reacties Link kopieren
Hm ik ben ook 40 plus single en ik heb het idee dat de leuke single mannen al zeer dun gezaaid zijn.En de leuke single mannen die er dan nog zijn, zijn vaak erg afwachtend.Ze wachten vaak tot ik een voorstel doe om af te spreken

Dan kunnen ze heel lang wachten....



Of ze wonen meer dan een uur rijden hier vandaan.Das ook niks.
Alle reacties Link kopieren
fijn topic om even steun uit te halen, ik zit nu in het zelfde schuitje. Het lijkt niet meer te lukken met relaties. Nu ook weer aan de kant gezet, voor de 2e keer na nog een keer proberen . Het werd hem net als andere keer te serieus, ja duh, dat wist je toch toen we weer begonnnen? Net of ze bang zijn voor dat ik wil samenwonen, trouwen kinderen krijgen etc, net als zijn vorige huwelijk of bang dat hij gekwetst wordt? Of is het toch iets anders? Zit met allemaal vragen, maar krijg het hem er bij hem niet uit. Het is kut.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat probleem zit ik nu mee, kaasknabbel... Ik heb het uitgesproken naar em, hij is niet toe aan binding, maar heeft wel gevoelens voor me. Maar die puberale onzekerheid van mezelf.... pffff... vermoeiend hoor. Misschien moet ik het inderdaad aankijken en zien hoe het loopt. Overigens is hij niet het type man waar alle vrouwen voor vallen hoor, qua uiterlijk en innerlijk zeker niet. Hij is juist zeer gevoelig. Ik weet ook nog niet precies wat er mis is gegaan in zijn vorige relatie waardoor hij die bindingsangst heeft. Ik wil hem daarin niet pushen om dat te vertellen.



Maar ja, ik word hier superonzeker van en dan denk ik wel eens: dat hoeft voor mij niet meer, ben verdorie al 40, ik heb wel betere dingen te doen dan mezelf druk te maken over een man! Diep van binnen weet ik dat ik steeds de bevestiging nodig heb dat ik er toe doe, maar weet eigenlijk ook wel dat mannen dat domweg niet doen of niet door hebben. Ben wel blij te horen dat meer 40-ers hier last van hebben. Ik hoop dat ik uiteindelijk een balans hierin vind en dat ik me niet zo wisselend met ups en downs hoef te voelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7373 schreef op 01 oktober 2014 @ 18:15:

[...]





Ja we zitten idd in het zelfde schuitje.

Natuurlijk kunnen we er over praten . Dat klinkt leuk! Ik heb geprobeerd om je een prive berichtje te sturen met contact info maar dat wil niet. Krijg 1 of andere melding dat je geen prive berichten accepteerd ;-(
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
TO, je hoeft er geen probleem van te maken. Het is duidelijk: jij hebt gevoelens voor hem die hij niet kan beantwoorden. In ieder geval niet op de manier waarop jij dat wil. Dan kun je ervoor kiezen om erin mee te gaan of niet.

Als ik een relatie zou willen zou ik zelf geen zin hebben in een man die mij wel oké vindt voor de seks e.d., maar verder niets wil. Ik zie dat dan als tijdverspilling.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:singletraveler schreef op 02 oktober 2014 @ 08:52:

[...]





Dat klinkt leuk! Ik heb geprobeerd om je een prive berichtje te sturen met contact info maar dat wil niet. Krijg 1 of andere melding dat je geen prive berichten accepteerd ;-(



Hoi Hoi.



Ik snap ook niet hoe dat allemaal werkt hier.

Sorry.

Lukt mij ook niet,anders babbelen we gewoon op de forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:miedo schreef op 01 oktober 2014 @ 21:45:

Hm ik ben ook 40 plus single en ik heb het idee dat de leuke single mannen al zeer dun gezaaid zijn.En de leuke single mannen die er dan nog zijn, zijn vaak erg afwachtend.Ze wachten vaak tot ik een voorstel doe om af te spreken

Dan kunnen ze heel lang wachten....



Of ze wonen meer dan een uur rijden hier vandaan.Das ook niks.



Ja dat klopt ook wat je zeg.



Maar geef mij maar een man die verder af woon.

Ik heb altijd een afstand relatie gehad,en de mannen die in verder weg wonen,vind ik leuker.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7373 schreef op 02 oktober 2014 @ 17:12:

[...]





Ja dat klopt ook wat je zeg.



Maar geef mij maar een man die verder af woon.

Ik heb altijd een afstand relatie gehad,en de mannen die in verder weg wonen,vind ik leuker.Waar woon je dan, misschien woon ik ver genoeg weg
Traveling is the only thing you buy that makes you richer
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in midden limburg.
ik ben ook in de veertig..... single.. en een kind. althans... ik ben eigenlijk weduwe maar ik was niet getrouwd dus officieel ben ik single.



ik heb toen mijn kind klein was, een paar relaties gehad waarvan de laatste een heel gewelddadige.



dat heeft wel voor een tijdje vrees bij mij persoonlijk gezorgd. In mijn gedachten kon ik geen enkele man meer vertrouwen.

OF ik werd verlaten (is ook niet echt zo, hij ging dood maar ik kreeg wel een soort van verlatingsangst) OF ik was bang dat ik dood ging

(door een partner die een pistool tegen mijn hoofd zette)



nu zit ik in dubio..... ga ik de rest van mijn leven alleen zijn met mijn kind... of maak ik er nog iets van?



ik heb ontzettende behoefte aan lichamelijk contact... maar zie het toch niet zitten om te gaan daten.... vanwege dat lichamelijke contact.



lastige situatie wel.



het toeval wil dat ik onlangs heel anders naar een vriend ben gaan kijken die ik al een tijdje ken... hij is net in de vijftig... gescheiden en eigenlijk best heel leuk.

daar kwam ik onlangs achter en ik was heel erg verbaasd dat ik ineens een paar vlindertjes omhoog voelde komen. dat had ik eigenlijk niet verwacht.



hij weet het nog niet.... en ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen. er broeit iets, maar het vuurtje is nog niet heet genoeg.



vroeger had ik me druk gemaakt om dit soort zaken.... maar nu ik veertiger ben.... met alles wat ik in mijn rugzakje heb en had zitten op de achtergrond..... ben ik er veel rustiger onder.

het wordt iets.... of het wordt niets.... ik heb geen haast en ik hoef niet zo nodig... ik geniet nu van mijn vlinders om maar even zo te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mrsdoubtfire schreef op 09 oktober 2014 @ 20:27:

ik ben ook in de veertig..... single.. en een kind. althans... ik ben eigenlijk weduwe maar ik was niet getrouwd dus officieel ben ik single.



ik heb toen mijn kind klein was, een paar relaties gehad waarvan de laatste een heel gewelddadige.



dat heeft wel voor een tijdje vrees bij mij persoonlijk gezorgd. In mijn gedachten kon ik geen enkele man meer vertrouwen.

OF ik werd verlaten (is ook niet echt zo, hij ging dood maar ik kreeg wel een soort van verlatingsangst) OF ik was bang dat ik dood ging

(door een partner die een pistool tegen mijn hoofd zette)



nu zit ik in dubio..... ga ik de rest van mijn leven alleen zijn met mijn kind... of maak ik er nog iets van?



ik heb ontzettende behoefte aan lichamelijk contact... maar zie het toch niet zitten om te gaan daten.... vanwege dat lichamelijke contact.



lastige situatie wel.



het toeval wil dat ik onlangs heel anders naar een vriend ben gaan kijken die ik al een tijdje ken... hij is net in de vijftig... gescheiden en eigenlijk best heel leuk.

daar kwam ik onlangs achter en ik was heel erg verbaasd dat ik ineens een paar vlindertjes omhoog voelde komen. dat had ik eigenlijk niet verwacht.



hij weet het nog niet.... en ik weet nog niet of ik er iets mee ga doen. er broeit iets, maar het vuurtje is nog niet heet genoeg.



vroeger had ik me druk gemaakt om dit soort zaken.... maar nu ik veertiger ben.... met alles wat ik in mijn rugzakje heb en had zitten op de achtergrond..... ben ik er veel rustiger onder.

het wordt iets.... of het wordt niets.... ik heb geen haast en ik hoef niet zo nodig... ik geniet nu van mijn vlinders om maar even zo te zeggen.Ik hoop voor je dat het wat zal worden.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 09 oktober 2014 @ 20:36:

[...]



Ik hoop voor je dat het wat zal worden.



ik hoop het ook. Deze man heeft naast leuke dingen ook natuurlijk wat mindere kanten.... maar ik ben inmiddels zover dat ik die kan accepteren. ook een voordeel als je de veertig bent gepasseerd....



en o ja..... even voor het beeld.... de vader van mijn kind had een terminale ziekte..... en mijn ex met dat pistool was gewoon maf. ik kom verder uit een heel gewoon en normaal gezin.... mijn kind heeft mijn maffe ex niet meegemaakt en was trouwens nog te klein om het te begrijpen.



maar gelukkig heb ik me daar overheen kunnen zetten

al werd ik wel heel erg voorzichtig daarna....
Alle reacties Link kopieren
quote:kaasknabbel schreef op 02 oktober 2014 @ 07:21:

fijn topic om even steun uit te halen, ik zit nu in het zelfde schuitje. Het lijkt niet meer te lukken met relaties. Nu ook weer aan de kant gezet, voor de 2e keer na nog een keer proberen . Het werd hem net als andere keer te serieus, ja duh, dat wist je toch toen we weer begonnnen? Net of ze bang zijn voor dat ik wil samenwonen, trouwen kinderen krijgen etc, net als zijn vorige huwelijk of bang dat hij gekwetst wordt? Of is het toch iets anders? Zit met allemaal vragen, maar krijg het hem er bij hem niet uit. Het is kut.



Ach kaasknabbel, ik heb precies hetzelfde meegemaakt, in mei maakte hij het uit, na een week was ie weer terug en in juni ketste hij me weer op de keien. maar na 2 a 3 maanden apart en apart daten zijn we nu toch weer bij elkaar. Wel latten hoor. Hij wilde het serieuze ook niet, maar is er ondertussen achtergekomen dat wat hij wil eigenlijk niet kan en dat hij niet kon stoppen van me te houden. En bij mij was het gevoel er ook nog steeds. Natuurlijk is het even afwachten hoe dit afloopt maar hij lijkt echt veranderd. Dus er is nog hoop. Echter de enige manier dat dit gelukt is was omdat ik niet geloofde dat dit gingblukken. Heb echt afstand genomen en vol aan het daten geslagen met andere kerels. In die 2 maanden tijd wel met 5 seks gehad (in mijn hele leven daarvoor stond ik nog op 3...).



Hoe dan ook, back ot ben ik in die korte tijd echt wel veel leuke kerels tegengekomen. Ben dan wel geen 40 ( wel bijna), maar echt de hoop niet opgeven. En desnoods ga je jonger ik had echt een heel aantal twintigers achter me aan. Op n ouwe fiets... Lol.



Lol hebben, daten voor de fun, niet meteen de ware denken. Dan frustreer je jezelf en je date.
TO ik heb veel gedate een paar jaar geleden en ben veel verschillende mannen tegen gekomen.



Waarvan ook een paar met allerlei smoezen van angsten, maar het komt op een ding neer en dat is dat ze echt niet in to you zijn.



Als er een ander voorbij komt waar ze wel verliefd op worden zijn alle angsten ineens plots weg...!



Ik denk dat het meer de angst is om alleen achter te blijven en dat je daarom graag wilt dat het werkt en je eigenlijk wel weet dat het niet gaat werken.



Ik ben ook een 40 er met een kind.
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, de verhalen die hier voorbij komen beloven niet veel goeds. Zijn de echte serieuze mannen zo dun bezaaid? I blijf in twijfel of ik met deze man door moet gaan. M'n vriendin zegt, ga ervoor, heb een leuke tijd, geef em de ruimte. Het ene moment wil ik dat geduld opbrengen, maar het volgende moment vlieg ik tegen de muren omhoog en wil ik dit niet meer. Waarom moet liefde zo'n pijn doen? Hij voelt nu als m'n soulmate omdat alles zo klopt en ik nog nooit zo'n lieve man heb gehad. Maar mss is het beter uit zelfbescherming dat ik er een eind aan maak. In m'n vorige relatie stond ik, samen met m'n kids, ook al op de laatste plaats en dat wil ik niet meer. Prima om je privé leven te houden en apart van elkaar dingen te doen, maar een paar uur per week elkaar zien, vind ik echt weinig. Blijft moeilijk, en wat jullie hier schetsen van de 40+-er, dat niets moet en alles mag, vind ik moeilijk om dat ook zo te beleven.
quote:sylvia73 schreef op 12 oktober 2014 @ 12:08:

Waarom moet liefde zo'n pijn doen? Hij voelt nu als m'n soulmate omdat alles zo klopt en ik nog nooit zo'n lieve man heb gehad. Maar mss is het beter uit zelfbescherming dat ik er een eind aan maak.



Blijft moeilijk, en wat jullie hier schetsen van de 40+-er, dat niets moet en alles mag, vind ik moeilijk om dat ook zo te beleven.



ik denk dat je te hard van stapel loopt.

je wilt het totaal plaatje in een keer hebben maar je vergeet dat je daar naar toe moet werken.



en nog iets.... vrouwen met wel een leuke kerel, zullen hier niet zo snel reageren omdat het onderwerp logischerwijze niet interessant voor ze is. niet meteen gaan concluderen dat het aantal leuke mannen maar dun gezaaid is.



wie weet Silvia.... heb je al een hele leuke man aan de haak geslagen zonder het te weten of te voelen.



geef hem een kans.... geef jullie wat tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je antwoord, gister toch een leuk telefoon gesprek gehad met hem, ik kijk het nog even aan...
Wees reëel. Wat er met 45+ nog of weer in de vijver rondzwemt daar is wat mee. Leuke mannen die snappen wat een leuke vrouw is en met haar een relatie kunnen onderhouden zijn op die leeftijd niet single en het lukt je echt niet om tussen een goede man en zijn relatie te komen. Vergeet het maar. Gaat niet gebeuren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven