Liegen over ex

11-10-2012 20:54 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Er zit mij iets dwars.. Ik was laatst samen met mij vriend onze slaapkamer aan het opruimen, want hij had overal foto's en oude cd's rondslingeren. Dus ik vroeg aan hem of hij ook een doos voor herrineringen heeft enzo waar ik die foto's en cd's in kon doen. Dat had hij wel zei hij en haalde een klein zilver koffertje tevoorschijn.



Ik deed de spulletjes erin en begon een beetje door z'n koffertje te neuzen, hij reageerde meteen: Uhh doe dat maar niet!

Ik ben er niet op in gegaan en heb het koffertje weer opgeborgen op de plek waar die lag.



Maargoed.. Door zijn reactie ben ik alleen maar nieuwsgierig geworden naar dat koffertje en ik heb mezelf niet kunnen inhouden en heb een paar weken later toen mijn vriend werken was stiekem in het koffertje gekeken. Deze zat vol met (zoenende) foto's van z'n ex en hem, er zaten wel minstens 25 brieven in, kadootjes, kaarten etc.

(Hij heeft 2,5 jaar een relatie met haar gehad, dat was zijn eerste serieuze relatie en is ongeveer 3 jaar geleden kapot gegaan. Daarna heeft ze gemene dingen over hem gezegd waardoor hij haar eigenlijk een hekel aan haar heeft gekregen.)

Maargoed, ik heb eigenlijk alle brieven gelezen.. ik kon me er niet van weerhouden, het werkte eigenlijk een beetje verslavend ofzo.



Nu zat er een brief tussen waarin zij schreef naar hem dat ze spijt heeft dat ze heeft gelogen tegen hem.



Zij heeft de avond voor ze mijn vriend (K) ontmoette voor het eerst seks gehad met een jongen van de camping(L) waar ze toen stond. (Terwijl ze een relatie had met weer een andere vent (P)!)



Zij heeft dus tegen hem gezegd dat ze ontmaagd is door die toenmalige vriend (P) daar heeft ze dus over gelogen tegen hem. En later via die brief opgebiecht. Helamaal prima allemaal!



Maar nu mijn probleem! Hij is door haar ontmaagd, en hij heeft tegen mij altijd gezegd dat hij haar dus ook heeft ontmaagd.. WAT DUS HELEMAAL NIET WAAR IS!!!



WAAROM LIEGT HIJ HIEROVER TEGEN MIJ??



ik heb het laatst nog een keer het onderwerp aangesneden en hij gaf weer ja als antwoord op mijn vraag of hij haar ook had ontmaagd.



Eigenlijk gaat het over een stom onderwerp uit het verleden.. Maar ik snap gewoon niet waarom hij daarover liegt! Ik zou het liefste hem ermee willen confronteren en vragen waarom hij daarover liegt, maar ik heb stiekem in dat koffertje gekeken terwijl hij zei dat ik dat eigenlijk maar niet moest doen..



Gosh, willen jullie please je mening geven??!



Alvast bedankt!



Liefs Marlou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij je hier nu zo druk om? Misschien wil hij graag geloven dat hij dat gedaan heeft. Nou en?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je je opgefokt voelt maar vanuit mijn perspectief gezien denk ik echt: jeetje zeg, zeik niet zo en laat het lekker rusten.
Wat buitengewoon onbeleefd om alles in dat koffertje te gaan lezen. Hoe zou je het vinden als hij al jouw brieven las?



Dit probleem heb je echt helemaal over jezelf afgeroepen. En is hij verplicht jou te melden dat hij zijn ex niet ontmaagd heeft? De herinnering zal wel pijnlijk zijn. Mag iemand ook dingen voor zichzelf houden of is ie verplicht bij iedere nieuwe relatie het volledig uit de doeken te doen?
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk was het voor hem ook een klap toen ze het opbiechtte. Ik vind het een nonissue wat tevens geen invloed heeft op jou. Want wat maakt het voor jou uit als zij nu maagd was of niet.



Dat je in dat koffertje gekeken hebt en iedere brief hebt gelezen zou ik niet zo tof vinden...ik heb ook zoiets met oude jeugdliefdes, mijn vriendin mag daar best in kijken als ze dat vraagt, maar niet stiekem!
Alle reacties Link kopieren
Tja als een probleem zoekt dan zul je er altijd 1 vinden. Niemand is 100% eerlijk en herinneringen leiden soms na jaren tot een waarheid waar we goed mee kunnen leven. Misschien is dit het verhaal zoals hij het zich herinnert en houdt hij daaraan vast ondanks dat zij een ´leugen` heeft opgebiecht.



Waarom is dit voor jou een probleem?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
eh, dit is toch geen echt probleem?
Alle reacties Link kopieren
Of hij kent haar langer en gelooft haar niet?
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je vriend héél slecht in begrijpend lezen. Of heeft hij een klein onthoudertje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij haar anaal ontmaagd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
*voelt een OP meltdown aankomen*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Maar on topic: waarom maak je hier zo'n probleem van?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
confronteer hem ermee:

"Zeg "Huppeldepup" ik weet gewoon dat jij je ex helemaal niet ontmaagd hebt, dat heb ik zelf kunnen lezen in je zilveren koffertje, dus wie heeft het wel gedaan?"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het feit dat jij stiekem in dat koffertje geneusd hebt eerlijk gezegd erger dan dat hij zegt dat hij zijn ex ontmaagd heeft!
Tjah, niet netjes natuurlijk om stiekem het koffertje te doorzoeken en alles te lezen maar ik begrijp je wel. Ik denk dat ik het zelf ook zou doen. Juist doordat jouw vriend zegt dat je het beter niet kunt lezen wordt het des te interessanter. Wat houdt hij achter, wat voor geheimen zitten er in dat koffertje etc. En als je dan ook nog de kans hebt het te doorzoeken... tjah.. =)



Waarom hij erover liegt kan ik je niet vertellen. Misschien schaamt hij zich ervoor dat hij zo in de maling is genomen?



Als je wilt weten wat ik zou doen in jouw plaats, op een rustig moment als hij in een goed humeur is dit onderwerp aansnijden en het uitpraten. Leg gewoon uit dat je een fout hebt gemaakt door het stiekem toch allemaal te lezen. Deze dingen zijn menselijk. En dan zou je hem kunnen vragen waarom hij hier over liegt en dat vertrouwen en eerlijkheid gewoon een heel belangrijk iets is in een relatie en dat je er nu mee zit. Hopelijk krijg je dan een antwoord en kun je het afsluiten en verdergaan.
Alle reacties Link kopieren
Echt????







(sorry)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
neuzen in de privespullen van je vriend is menselijk?
Alle reacties Link kopieren
Je vriend heeft een zilveren koffertje?



Heet hij misschien Bassie, of Adriaan?
Alle reacties Link kopieren
Er zou papier moeten bestaan wat spontaan ontbrandt zodra de verkering uit is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
een zilveren koffer met foto's van een zoenende ex....
Alle reacties Link kopieren
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijftgewoondametje schreef op 11 oktober 2012 @ 21:05:

Wat buitengewoon onbeleefd om alles in dat koffertje te gaan lezen. Hoe zou je het vinden als hij al jouw brieven las?Ik kan me best voorstellen dat je nieuwsgierig wordt en toch in het koffertje kijkt...
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt het in vredesnaam uit of hij haar al dan niet heeft ontmaagd en dat hij hier niet over praat met jou?



Laat hem lekker....
Alle reacties Link kopieren
Hij weet dat je hebt zitten neuzen als je hierover door gaat vragen, dus kies je paard en ga het gesprek aan..maar vind je dit echt een issue?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij er eerlijk gezegd niet druk om maken en mijn partner heeft heel wat mooie(re!) exen. Maar ik denk dat ze een ex zijn om een reden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven