Liegen over ex

11-10-2012 20:54 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Er zit mij iets dwars.. Ik was laatst samen met mij vriend onze slaapkamer aan het opruimen, want hij had overal foto's en oude cd's rondslingeren. Dus ik vroeg aan hem of hij ook een doos voor herrineringen heeft enzo waar ik die foto's en cd's in kon doen. Dat had hij wel zei hij en haalde een klein zilver koffertje tevoorschijn.



Ik deed de spulletjes erin en begon een beetje door z'n koffertje te neuzen, hij reageerde meteen: Uhh doe dat maar niet!

Ik ben er niet op in gegaan en heb het koffertje weer opgeborgen op de plek waar die lag.



Maargoed.. Door zijn reactie ben ik alleen maar nieuwsgierig geworden naar dat koffertje en ik heb mezelf niet kunnen inhouden en heb een paar weken later toen mijn vriend werken was stiekem in het koffertje gekeken. Deze zat vol met (zoenende) foto's van z'n ex en hem, er zaten wel minstens 25 brieven in, kadootjes, kaarten etc.

(Hij heeft 2,5 jaar een relatie met haar gehad, dat was zijn eerste serieuze relatie en is ongeveer 3 jaar geleden kapot gegaan. Daarna heeft ze gemene dingen over hem gezegd waardoor hij haar eigenlijk een hekel aan haar heeft gekregen.)

Maargoed, ik heb eigenlijk alle brieven gelezen.. ik kon me er niet van weerhouden, het werkte eigenlijk een beetje verslavend ofzo.



Nu zat er een brief tussen waarin zij schreef naar hem dat ze spijt heeft dat ze heeft gelogen tegen hem.



Zij heeft de avond voor ze mijn vriend (K) ontmoette voor het eerst seks gehad met een jongen van de camping(L) waar ze toen stond. (Terwijl ze een relatie had met weer een andere vent (P)!)



Zij heeft dus tegen hem gezegd dat ze ontmaagd is door die toenmalige vriend (P) daar heeft ze dus over gelogen tegen hem. En later via die brief opgebiecht. Helamaal prima allemaal!



Maar nu mijn probleem! Hij is door haar ontmaagd, en hij heeft tegen mij altijd gezegd dat hij haar dus ook heeft ontmaagd.. WAT DUS HELEMAAL NIET WAAR IS!!!



WAAROM LIEGT HIJ HIEROVER TEGEN MIJ??



ik heb het laatst nog een keer het onderwerp aangesneden en hij gaf weer ja als antwoord op mijn vraag of hij haar ook had ontmaagd.



Eigenlijk gaat het over een stom onderwerp uit het verleden.. Maar ik snap gewoon niet waarom hij daarover liegt! Ik zou het liefste hem ermee willen confronteren en vragen waarom hij daarover liegt, maar ik heb stiekem in dat koffertje gekeken terwijl hij zei dat ik dat eigenlijk maar niet moest doen..



Gosh, willen jullie please je mening geven??!



Alvast bedankt!



Liefs Marlou.
Alle reacties Link kopieren
Ehh ook ik zie t probleem niet zo hoor, boeiend wie hij wel en niet heeft ontmaagd.

Dat is verleden en jij bent blijkbaar zijn heden, dus doe niet zo moeilijk
ja hij is nog gek op haar, vandaar dat liefdeskoffertje, en daarom heeft hij ook zelf bedacht in het romantische idee dat hij haar ontmaagd heeft. Heel schattig eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
euh.... waarom is het überhaupt relevant of hij haar wel of niet ontmaagd heeft en waarom is de juist heid van die informatie van jouw van belang?



Of heb je een stok gevonden om mee te slaan omdat je niet in het koffertje mocht kijken en het toch gedaan hebt en nu dus iets moet vinden wat veeeeeeeel erger is?
Alle reacties Link kopieren
quote:neve81 schreef op 11 oktober 2012 @ 21:23:

Juist doordat jouw vriend zegt dat je het beter niet kunt lezen wordt het des te interessanter. Wat houdt hij achter, wat voor geheimen zitten er in dat koffertje etc. En als je dan ook nog de kans hebt het te doorzoeken... tjah.. =)







Wat doen jullie makkelijk over het neuzen in spullen waarvan vriend nadrukkelijk heeft gevraagd hiervan af te blijven. Het zijn ZIJN spulletjes, belangrijk voor hem en wenst dit niet te delen met zijn vriendin. Die heeft daar respect voor te hebben. Vriendin hoeft niet eens na te denken over confronteren, want daar heeft ze helemaal geen recht op. En dat ze in caps letters schrijft; Waarom liegt hij tegen me?, is helemaal belachelijk.



TO: JIJ bent fout. JIJ hebt een grens overschreden waarvan je vriend nadrukkelijk heeft gevraagd dit niet te doen. JIJ hebt besloten hier schijt aan te hebben, omdat je zo lekker nieuwsgierig bent (hihi). Gadver!
quote:_origami_ schreef op 11 oktober 2012 @ 22:19:

[...]





Wat doen jullie makkelijk over het neuzen in spullen waarvan vriend nadrukkelijk heeft gevraagd hiervan af te blijven. Het zijn ZIJN spulletjes, belangrijk voor hem en wenst dit niet te delen met zijn vriendin. Die heeft daar respect voor te hebben. Vriendin hoeft niet eens na te denken over confronteren, want daar heeft ze helemaal geen recht op. En dat ze in caps letters schrijft; Waarom liegt hij tegen me?, is helemaal belachelijk.



TO: JIJ bent fout. JIJ hebt een grens overschreden waarvan je vriend nadrukkelijk heeft gevraagd dit niet te doen. JIJ hebt besloten hier schijt aan te hebben, omdat je zo lekker nieuwsgierig bent (hihi). Gadver!Oh, maar ik zeg niet dat het goed is hoor, dat stukje heb je uit de quote gehaald. Ik zeg alleen maar dat het menselijk is.
Alle reacties Link kopieren
Hee meis,

Ik zou zelf ook dat koffertje nog een keer bekeken hebben hoor! Zo raar is dat niet en het is toch ook best interessant? Het gaat er alleen wel om hoe jij ermee omgaat. Het is zijn ex en het zijn verhalen uit het verleden. En hij is nu leuk met jou!

Zelf heb ik ook wel eens verhalen verteld over ouwe vriendjes, en misschien een beetje overdreven. Maar dat geeft niks. Het gaat erom dat jouw vriend nu happy met jou is en dat moet je ook zo laten en niet de dingen opblazen want ze zijn niet meer belangrijk.



Ik heb jaren geleden met een ex samengewoond en kwam ook dingen tegen van zijn exvriendin. Gewoon ook per ongeluk omdat ik dingen aan het opruimen was, en ja dat vond ik ook heel interessant. Ik heb foto's bekeken en brieven gelezen en voelde me wel raar om zijn verleden te lezen maar ik heb zelf ook van die brieven dus tja? Maar toen wist ik hoe bepaalde dingen tussen hun zijn gegaan en heb dat 'ter kennisgeving aangenomen'. Niks mee doen. Jij weet het nu, hij is er nu voor jou en hij houdt van je! Houden zo! Iedereen heeft een verleden
Hoe moeilijk is het om met je vingers ergens van af te blijven als iemand je dat verzoekt en daarna ook nog eens zeuren over zo'n detail. Ik zou het maar nooit opbiechten en er verder niet naar vissen want je zit en aan zijn spullen en aan zijn herinneringen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik had al zulke reacties verwacht eigenlijk! Het gaat mij niet om wie hij heeft ontmaagd, of door wie zij is ontmaagd. Het gaat erom dat hij tegen mij liegt.. En of het nou iets groots is of zoiets kleins als dit, wij vertellen elkaar normaal alles en geven eerlijk antwoord op elkaars vragen.



En ik ben heus niet trots op dat ik daarin heb gekeken.. Maargoed ik heb het gedaan en ben daarachter gekomen.



Ik ben ook niet van plan boos op hem te worden, ik wil gewoon antwoord waarom hij daarover liegt!



Liefs Marlou.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent lekker eerlijk wil je zeggen????

Stiekem in het koffertje kijken en alles doornemen????

En dan hem ter verantwoording willen roepen????

Tjongejonge....
Ik zou me eerder zorgen maken over de grote kans dat vriend boos wordt over het gesnuffel in z'n koffertje...



Maar goed. Als je antwoorden wil moet je eerst zelf met de billen bloot en het gesnuffel toegeven. Vervolgens mag hij vertellen waarom hij dat ontmaagdings-verhaal in stand houdt (ook al zou mij dat, als ik jou was, persoonlijk niet zo boeien).
Alle reacties Link kopieren
quote:emiliy85 schreef op 11 oktober 2012 @ 21:03:

Ik snap dat je je opgefokt voelt maar vanuit mijn perspectief gezien denk ik echt: jeetje zeg, zeik niet zo en laat het lekker rusten.



Echt? Ik snap daar nou helemaal niets van.



Maar mijn man heeft dan ook geen zilveren koffertje. Wel een ex. En hij zal heus wel eens iemand ontmaagd hebben. Of niet. Geen idee. Waarom is dat zo boeiend?
Hij liegt tegen jou omdat het je helemaal geen ene moer aan gaat!! Dit is zo privé en zo tussen hun. Waar bemoei jij je mee en waar haal je het vandaan dat jij het recht hebt om dat te weten?



Mag je vriend zijn volgende vriendin ook weten door wie en wanneer jij ontmaagd bent? Zou jij dat fijn vinden? Wees blij dat je vriend respectvol met zijn ex-relaties om gaat.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet eens tijd voor een leven? Je gaat tegen de wens van je vriend in, in zijn spullen neuzen. Leest dingen die niet voor jouw ogen bestemd zijn en die informatie wil je gebruiken om je vriend de oren te wassen over eerlijkheid? Je kon wat mij betreft de boom in als ik je vriend was en je dat probeerde.
Jij loog ook toen je deed alsof je betrouwbaar was. Dan vind ik jouw leugen een stuk erger.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste zijn EXvriendin heeft hem dit in vertrouwen verteld.

Hij lult dit niet door dit is netjes en erg respectvol en mijn inziens een aangename sterker nog aantrekkelijk eigenschap.

Is voor jullie relatie no big deal.



Daarnaast hoe ga je het gesprek aan:



Lief vriendje, ik zal niet boos worden maar het heeft mij gekwetst dat het onmaagdingsverhaal over Exje gelogen is.

Ik heb dit ontdekt toen ik stiekem na jou verzoek het niet te doen in je prive spullen heb zitten neusen,

En daadwerkelijk alles heb zitten lezen.

Jullie denken beide anders over zorgvuldig omgaan met iemands privacy
Alle reacties Link kopieren
Kleutergedrag dit!
Alle reacties Link kopieren
quote:marlou123 schreef op 12 oktober 2012 @ 09:47:

Hallo allemaal,



Ik had al zulke reacties verwacht eigenlijk! Ah, want diep van binnen weet je wel dat je fout bent.Het gaat mij niet om wie hij heeft ontmaagd, of door wie zij is ontmaagd. Het gaat erom dat hij tegen mij liegt.. En of het nou iets groots is of zoiets kleins als dit, wij vertellen elkaar normaal alles en geven eerlijk antwoord op elkaars vragen. Echt, ik begrijp niet wat jij te maken hebt met zijn ex. Het gaat erom door wie ZIJ ontmaagd is, is háár zaak, háár privé. De enige die daar iets mee te maken heeft (gehad) is jouw vriend. Ik kan me goed voorstellen dat hij haar privacy respecteert en daar een lulverhaaltje over ophangt.

En ik ben heus niet trots op dat ik daarin heb gekeken.. Maargoed ik heb het gedaan en ben daarachter gekomen. Oh, shit, ik heb geholpen bij een bankoverval, maar goed, het is nu al gebeurd. Maar ik was minder fout dan de daadwerkelijke overvaller hoor. Jezus, snap je nou echt niet dat je gewoon niet kan maken wat jij hebt gedaan? Je hebt al eens aan hem gevraagd of je het mocht zien, het antwoord was nee. Je doet het toch en verwacht nu ook nog rechten te hebben?



Ik ben ook niet van plan boos op hem te worden, ik wil gewoon antwoord waarom hij daarover liegt! Jij kan vanalles willen, net zoals hij graag wil dat je van zn spullen afblijft. Als je mijn vriendin was, was je door deze respectloze actie nu ook in de exendoos beland.



Liefs Marlou.Allemachtig.. wat een kortzichtigheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik hier niet snap aan de gegeven reacties is dat begrip niet word gegeven aan degene die de discussie aanroert. Ze vraagt begrip maar word vreselijk aangevallen, alsof het allemaal okee is wat manlief wil achterhouden over zijn ex en wat hij allemaal bewaart en koestert. Dat ze zich ongerust maakt heeft hij aangewakkerd. Er was niets aan de hand geweest als hij zijn verleden achter zich had gelaten en letterlijk alles had verbrand. Blijkbaar is zijn verleden nog niet af en nu krijgt de nieuwe vriendin op de kloten dat manlief met geheimen en stiekem gedoe een nieuwe relatie wil instappen en hij geheimzinnig doet gaat toch vraagtekens oproepen.
Alle reacties Link kopieren
Dat jij nou alles verbrand, wil niet zeggen dat iedereen dat maar moet doen. Wat is er mis met wat foto's en herinneringen te hebben van de relatie(s) die je hebt gehad. Je kan wel ontkennen dat ze nooit hebben plaatsgevonden door alles weg te doen, maar dan lieg je tegen jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een bijschrift die ik hier wel toepasselijk vind:



Wet van ???? : Hoe langer het verhaal van TO, hoe minder duurzaam de relatie...



Dit is nou zo'n NON-issue waar een relatie op stukloopt of kan lopen. Jij leest zijn privedingen, hij kan je niet meer vertrouwen daarom, jij maakt een punt van wat je hebt gelezen, hij heeft er daarom geen zin meer in, jij schrijft vervolgens een jankverhaal hier dat je vent je heeft verlaten, hij schrijft een jankverhaal omdat hij de vrouw waar hij zielsveel van hield/houd niet meer kan vertrouwen en hij daarom de relatie heeft verbroken.



Wij zijn dan alsnog slachtoffer want wij worden geacht op beide verhalen te reageren en je uit te lachen dan wel moed in te spreken en/of je goede raad te geven die jij vervolgens weer in de wind schopt omdat het niet in je straatje past...



Kortom, stop met het gezeur. Zwijg hierover bij je vent. Iedere vent gelooft graag dat hij tenminste eens in zijn leven een vrouw heeft ontmaagd. Laat hem die droom!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:marlou123 schreef op 12 oktober 2012 @ 09:47:

Hallo allemaal,



Ik had al zulke reacties verwacht eigenlijk! Het gaat mij niet om wie hij heeft ontmaagd, of door wie zij is ontmaagd. Het gaat erom dat hij tegen mij liegt.. En of het nou iets groots is of zoiets kleins als dit, wij vertellen elkaar normaal alles en geven eerlijk antwoord op elkaars vragen.



.



Mensen zijn nooit 100% eerlijk, daar begint het mee.

En dat hoeft ook niet, je kan moeilijk zeggen als iemand voor je gekookt heeft "gadverrrrrrrrrrrrrrrrrr volgende verjaardag koop ik een kookboek voor je"



Daarom zullen ook in relaties wel kleine leugentjes zitten, je vriend baalt gewoon dat zijn EX niet door hem ontmaagd is maar op de camping door P.

En aangezien voor sommige mannen het ontmaagden van een vrouw een soort "trofee" is heeft hij misschien voor zichzelf wel besloten dat hij de eerste was, in ieder geval tussen zijn oren dan



Ik zou er niet te zwaar aan tillen.



En wat betreft het lezen van die brieven, och als ik bij mijn vriendin een koffertje vol brieven zou vinden ging ik ook een pot koffie zetten en lezen.

Nee het is niet netjes, het is verwerpelijk maar mijn nieuwsgierigheid zou het winnen van mijn fatsoen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 24 januari 2013 @ 06:06:

[...]





Mensen zijn nooit 100% eerlijk, daar begint het mee.

En dat hoeft ook niet, je kan moeilijk zeggen als iemand voor je gekookt heeft "gadverrrrrrrrrrrrrrrrrr volgende verjaardag koop ik een kookboek voor je"



Daarom zullen ook in relaties wel kleine leugentjes zitten, je vriend baalt gewoon dat zijn EX niet door hem ontmaagd is maar op de camping door P.

En aangezien voor sommige mannen het ontmaagden van een vrouw een soort "trofee" is heeft hij misschien voor zichzelf wel besloten dat hij de eerste was, in ieder geval tussen zijn oren dan



Ik zou er niet te zwaar aan tillen.



En wat betreft het lezen van die brieven, och als ik bij mijn vriendin een koffertje vol brieven zou vinden ging ik ook een pot koffie zetten en lezen.

Nee het is niet netjes, het is verwerpelijk maar mijn nieuwsgierigheid zou het winnen van mijn fatsoen Hier zou ik het per direct om uitmaken, iemand die geen respect heeft voor mij hoef ik geen relatie mee.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een oud topic, maar vind het wel interessant.quote:hollebollegijs schreef op 24 januari 2013 @ 06:06:

[...]



(...)



Daarom zullen ook in relaties wel kleine leugentjes zitten, je vriend baalt gewoon dat zijn EX niet door hem ontmaagd is maar op de camping door P.

En aangezien voor sommige mannen het ontmaagden van een vrouw een soort "trofee" is heeft hij misschien voor zichzelf wel besloten dat hij de eerste was, in ieder geval tussen zijn oren dan



Dat een man baalt dat hij zijn eigen vriendin niet ontmaagd heeft, daar zou ik me eventueel nog iets bij voor kunnen stellen, maar dat hij ervan baalt dat hij zijn EX niet ontmaagd heeft, waar komt dat vandaan? Dan is die ex toch kennelijk nog belangrijk voor hem. Ik zou het vreemd vinden als mijn man ervan zou balen dat hij zijn ex niet ontmaagd heeft.



(...)



En wat betreft het lezen van die brieven, och als ik bij mijn vriendin een koffertje vol brieven zou vinden ging ik ook een pot koffie zetten en lezen.

Nee het is niet netjes, het is verwerpelijk maar mijn nieuwsgierigheid zou het winnen van mijn fatsoen



Ik zou ze niet zonder toestemming lezen, maar ik zou het vreemd vinden als ik ze van mijn man niet zou mogen lezen. Dan zou hij kennelijk iets te verbergen hebben. Ik vind het zo raar dat mensen dat soort dingen verbergen voor hun partner. Waar zijn ze bang voor? Als je niet wil dat je partner ze leest, verbrand ze dan. En als je dat niet wil, betekenen die dingen kennelijk nog erg veel voor je en dat lijkt me niet al te best als je een nieuwe relatie aangegaan bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Reiger100 schreef op 24 januari 2013 @ 12:32:

Dit is een oud topic, maar vind het wel interessant.





[...]

Ik sluit me helemaal niet bij jou aan. TO had nooit in dat koffertje mogen kijken (ik hoop dat als die man hoorde dat ze dat heeft gedaan dat hij haar de deur uit heeft gezet, dat zou ik ook doen bij een kerel die in mijn spullen snuffelt) en ik sluit me ook niet aan bij het recht dat ze heeft om in dat koffertje te kijken. Mag die man een verleden hebben? Sowieso begrijp ik niet dat veel vrouwen, ik lees het hier regelmatig, denken dat ze het recht hebben in mobieltjes, e-mails, of koffertjes te kijken. Hebben ze geen respect voor hun partner? Het is heel egoistisch. Dat die man liever niet heeft dat TO in dat koffertje kijkt is heel terecht, waarschijnlijk weet hij dat vrouwen een probleem van niets kunnen maken en dat sommige vrouwen erg jaloers kunnen zijn. Hij kende zijn vriendin, en hij had gelijk ook want kijk eens naar dit topic. Ik vind het werkelijk belachelijk waar TO zich druk om maakt. Daarnaast kunnen er allerlei redenen zijn waarom die vriend heeft volgehouden wat hij zei, en dat kunnen hele plausibele redenen zijn. Hij hoeft zijn spullen te verbranden noch haar het recht te geven het in te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:jamie0101 schreef op 24 januari 2013 @ 14:13:

[...]





Ik sluit me helemaal niet bij jou aan. TO had nooit in dat koffertje mogen kijken



Waar zeg ik dat dan, dat ze in dat koffertje had mogen kijken?



(ik hoop dat als die man hoorde dat ze dat heeft gedaan dat hij haar de deur uit heeft gezet, dat zou ik ook doen bij een kerel die in mijn spullen snuffelt) en ik sluit me ook niet aan bij het recht dat ze heeft om in dat koffertje te kijken. Mag die man een verleden hebben?



Waar zeg ik dat dan, dat een man geen verleden mag hebben?



Sowieso begrijp ik niet dat veel vrouwen, ik lees het hier regelmatig, denken dat ze het recht hebben in mobieltjes, e-mails, of koffertjes te kijken. Hebben ze geen respect voor hun partner? Het is heel egoistisch. Dat die man liever niet heeft dat TO in dat koffertje kijkt is heel terecht, waarschijnlijk weet hij dat vrouwen een probleem van niets kunnen maken en dat sommige vrouwen erg jaloers kunnen zijn. Hij kende zijn vriendin, en hij had gelijk ook want kijk eens naar dit topic. Ik vind het werkelijk belachelijk waar TO zich druk om maakt. Daarnaast kunnen er allerlei redenen zijn waarom die vriend heeft volgehouden wat hij zei, en dat kunnen hele plausibele redenen zijn. Hij hoeft zijn spullen te verbranden noch haar het recht te geven het in te kijken.



Natuurlijk hoeft hij dat niet. Dat staat in geen enkele wet. Maar ik zou niet in een relatie willen blijven waarin mijn partner dingen voor mij te verbergen heeft. Als het onschuldig is, waarom mag ze het dan niet zien? Ik snap dat geheimzinnige gedoe helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven