Liegt hij of niet? deel 3

01-02-2013 17:33 2574 berichten
Alle reacties Link kopieren
PART III dames (en af en toe heren).



De eerste 2 gedeeltes zijn helemaal volgeschreven en hier gaan we gewoon weer lekker verder!



Hier komen vrouwen samen die elkaar steunen, adviseren, aanhoren, aanmoedigen en helpen bij liefdsverdriet wat zowel ontstaat in een relatie als na de relatie.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven: samen komen we veel verder
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Aiksje probeer je al twee dagen op Viva toe te voegen als vriend en een privé berichtje te sturen omdat ik je mailadres niet hebt. krijg je geen uitnodigingen?
Alle reacties Link kopieren
@Nicci: bizar, hoor. Ik hoop dat je niet meer met haar geconfronteerd wordt. Je ziet nu ook duidelijk zijn zwaktes uitvergroot, doordat ie zich zo laat ringeloren/domineren door haar onzekerheid...
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Nicci niks meer gehoord van haar?
Alle reacties Link kopieren
@Julia: er is soms tussendoor een mini-meet (elke keer blijft er maar een klein groepje over), maar iedereen is welkom om aan te sluiten, denk ik, (eind juli). Het zou dan leuk zijn om het weekend van die 11e aug voor een grotere meet aan te houden, omdat Daisy er dan ook bij kan zijn? (voor diegenen die niet op vakantie zijn iig)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
m
Alle reacties Link kopieren
@Aiksje: tja, dat weet ik niet, je kan je eigen gevoel en ideeen opschrijven, hoe jij dat proberen" en een "gezonde relatie" eruit vindt zien, wat jij voor ogen had, wat jouw verwachtingen daarvan waren. Waarom jij onzeker werd als hij afstandelijker deed of niet (meer) antwoordde, minder aandacht dan je daarvoor gewend was (toen jullie nog een relatie hadden) en daaruit dan concludeerde dat hij meer afstand nam dan je lief was?



Je kan dingen benoemen zonder te verwijten. Verwijten is feiten+oordeel over die feiten (goed/fout, slecht, tekortdoen, tekortkomen, jij bent altijd, jij deed altijd dit of dat, jij reageerde weer niet). Hem niet verantwoordelijk stellen voor jouw reacties of verdriet, beter in de "ik-vorm": "ik word onzeker als ik niks hoor, dan voel ik me buitengesloten, afstand"..



Benoem je eigen aandeel ook, en waarmee je misschien te weinig rekening hield of kon houden met wat hij van jou nodig had/heeft. Zie ook de goede bedoelingen van jullie allebei, want die zijn er geweest.



En wat je op je hart hebt dus, die woorden moeten jouw eigen woorden zijn..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Hee Stef! Hoe gaat het met je?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@ Suzy, het mag op een maandag of dinsdag hoor! Ik ben voor 11 augustus alweer ingepland voor een dienst.
Alle reacties Link kopieren
Aiks ik ben niet van de lange verhalen daarom maar even heel beknopt en to the point;

zolang jij die onzekerheid en die bodemloze put van bevestiging zoeken niet es heel stevig en grondig aanpakt, ga je in elke volgende relatie hetzelfde krijgen. Eerlijk gezegd zou ik als jouw ex zijnde daar op een gegeven moment ook mijn buik van vol hebben, en dan dito gedrag vertonen (wat Suzy ook al noemde, juist het tegenovergestelde laten zien), wat me als vent dan niet sympathieker maakt, waardoor jouw lijstje met verwijten en struikelblokken alleen maar weer groter wordt etc. etc.

Je redt het elke keer maar heel even op wilskracht en goede voornemens maar binnen no time komt dat diepere toch weer naar boven, daar kun je op wachten, en het verbaast me ten zeerste dat je dat zelf niet ziet en erkent. In plaats daarvan houd je je bezig met "of het nog goed komt". Kom op vrouw, get real, en ga aan de slag. Zonder vent.

Want nee, dit komt niet meer goed, en weet je waarom? Omdat je aan halfslachtige symptoombestrijding doet, en de wortel laat zitten. Je doet aan brandjes blussen zonder de haard aan te pakken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Suzy!



Het gaat goed met me, dank je
Alle reacties Link kopieren
@Aiksje: ik weet niet wat er stond, maar ik denk dat VC gelijk heeft. Zoek dit stuk in jezelf op, zoek er een coach of therapeut bij, om met wortel en al dit, wat jou beperkt in het leven (die onzekerheid), te healen in jezelf. Je bent jong, je bent een prachtige meid, dit is een eigen belemmering die je tegen komt en je zal blijven "lastigvallen" als je dat geen aandacht geeft..



We hebben allemaal onze eigen beperkingen, die je weerhouden om je stralendste zelf te zijn. Dat is dus geen oordeel, maar iets normaals. Hoe eerder je je eigen belemmeringen kent en erkent, hoe beter. Dan kan je die alsnog verbeteren (wat iets anders is dan streven naar perfectie, het gaat erom dat wat jouw unieke potentieel is te leren kennen, zowel je sterke als mindere kanten, en die mindere kanten kan je dan ofwel accepteren van jezelf, of jezelf in oefenen, versterken, soms ligt daar juist een talent verborgen, een goede eigenschap die niet aan bod komt nu..)



Nogmaals, iedereen heeft mindere eigenschappen, zelfs schaduwkanten. Daar word je niet op veroordeeld, maar moet je ook zeker jezelf niet om veroordelen, of de "schuld" bij jezelf (of bij hem) leggen, daar gaat het niet om, daar heb je niks aan..

Schuld en schuldgevoel leveren niks op. Zijn en jouw aandeel zoeken en kennen wel. Daar heb je wat aan, in deze relatie tot hem, of een volgende.. Laat je dat liggen, dan blijf je het tegenkomen..



Je bent jong, je hoeft nog niet alles te kunnen of te weten, daar heb je je hele leven de tijd voor. Maar als je ergens tegenaanloopt, wat je in de weg staat, zie het dan, dan kan je er iets mee. Als je je eigen "tekortkomingen" niet ziet als aanval, als falen, als slecht (of je erop aangevallen voelt), kan je ze zien als iets wat (nu) bij je hoort, maar niet een vaststaand iets is, maar iets wat te overwinnen is, mettertijd, een uitdaging waar je iets mee "moet" of kan, of wil veranderen om zelf je kansen op geluk en voldoening (te kennen) te vergroten..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Joehoe, kan ik ook mee met die meet?



Mijn mailadres is *knip*



Heb over het algemeen een redelijk drukke agenda dus misschien ben ik al bezet maar kan allicht kijken of het toevallig lukt.
Alle reacties Link kopieren
@All ik ga deze keer ook weer mijn best doen om te komen. Een maandagavond of dinsdagavond komen mij ook het beste uit.



Tuurlijk Tjoepertje! we weten alleen nog niet wie de mail gaat versturen denk ik zo
Alle reacties Link kopieren
Laten we dan even kijken wie er allemaal aanstaande dinsdagmiddag en -avond kunnen? Tjoepertje, ik zal je ff mailen, dan heb je mijn mailadres ook..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Heb je gemaild, je kan het weghalen als je wilt..



Laters, ik ga ff van de zon en rust genieten!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande dinsdagavond lukt mij sowieso niet want ben weekje op vakantie



Anders evt. volgende keer. Lijkt me in elk geval een bijzondere groep vrouwen zo bij elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Anders doen we het toch op een maandag of dinsdag in augustus?



Volgende week is miss erg kort dag. Maandag kan ik niet maar dinsdag wel weer. Als we het in augustus plannen hebben we ws onze agenda nog niet zo volgepland.
Alle reacties Link kopieren
@Daisy: we gaan het proberen (weet niet of ik zelf nog weg ga en zo ja, wanneer) en anders spreken wij samen toch iets af.. moet lukken voor je weer het land uit bent
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Aiksje, had je nou vanavond die afspraak? Ben je gegaan? Zo ja: hoe was het? En hoe voel je je?
27 mensen vinden dit leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met iedereen? Kunnen jullie een beetje genieten van het mooie warme weer? Evt na het werk een uurtje, terrasje, oid?



Hier vandaag op paar fronten vooruitgang geboekt! Mooi hoe sommige dingen opeens zich aandienen. Zo had ik een kast die 2 verdiepingen hoger moest en in de weg stond, moet de buitenboel geschilderd (met stellage enzo) en vandaag zijn beide geregeld! Ook met het werk zijn we er denk ik uitgekomen. Zo heb je dan ineens op 1 dag een paar belemmerende factoren opgelost (waar je tegenop zag, niet wist hoe aan te pakken enzo)..



Het blijft bizar, maar iemand zei dat problemen zelden op hetzelfde niveau worden opgelost (oplossing ligt op ander vlak dan het probleem).. en het blijkt eigenlijk weer zo waar te zijn! Soms lossen dingen zichzelf op zodra je lekkerder in je vel komt te zitten, dient de oplossing zich "vanzelf" aan..



Zo heb ik vandaag een glazenwasser/schilder die verderop in de straat bezig was aangesproken, die haalden net een stelling weg daar, en ja, kon meteen hier opgebouwd (zat in de prijs inbegrepen).. en ook wel ff die kast naar boven tillen.. superaardige lui (heb ze natuurlijk behalve iets te drinken ook iets van geld gegeven, maar daar vroegen ze niet eens om, bood ik zelf aan)..



Je kan dus weken tobben wie je daarvoor kan vragen, hoe en waar dat te regelen, buren vragen of ze iemand weten, enz.. en dan precies op het juiste moment dient de oplossing zich aan.. Soms valt eea als een puzzel in elkaar, zonder rond te hoeven bellen/vragen..

In die zin zouden we wat beter mogen vertrouwen..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 17 juli 2013 @ 22:09:

@Daisy: we gaan het proberen (weet niet of ik zelf nog weg ga en zo ja, wanneer) en anders spreken wij samen toch iets af.. moet lukken voor je weer het land uit bent



Ja is prima hoor!

Ik hoor het wel wanneer.
Alle reacties Link kopieren
@ster: lief dat je het vraagt. Hij is hier geweest. Ik wil eerst even mn gedachten/gevoel ordenen nu voordat ik het kan vertellen.

Er gaat vanalles door me heen. Ben over het algemeen verdrietig afwisselend met opluchting maar voornamelijk verdriet.



Ik kom er nog op terug
Alle reacties Link kopieren
@ster: lief dat je het vraagt. Hij is hier geweest. Ik wil eerst even mn gedachten/gevoel ordenen nu voordat ik het kan vertellen.

Er gaat vanalles door me heen. Ben over het algemeen verdrietig afwisselend met opluchting maar voornamelijk verdriet.



Ik kom er nog op terug
Alle reacties Link kopieren
We gaan verder in deel IV, dames!

Ik heb net een nieuw deel geopend..



@Aiksje: goed dat je toch het gesprek hebt gehad. Ik hoop dat je kan slapen, ondanks de tegenstrijdige gevoelens en verdriet..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven