Liegt hij of niet? deel 3

01-02-2013 17:33 2574 berichten
Alle reacties Link kopieren
PART III dames (en af en toe heren).



De eerste 2 gedeeltes zijn helemaal volgeschreven en hier gaan we gewoon weer lekker verder!



Hier komen vrouwen samen die elkaar steunen, adviseren, aanhoren, aanmoedigen en helpen bij liefdsverdriet wat zowel ontstaat in een relatie als na de relatie.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven: samen komen we veel verder
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Klopt Rosalie. En meer vertrouwen in jezelf, onafhankelijk en jezelf waar vinden maakt je ook aantrekkelijker naar hem. Ook een herkeningspunt.. Goed dat hij het aangeeft bij je en je aan jezelf werkt
Alle reacties Link kopieren
Zo, lekker druk hier vanavond, gezellige boel hier!



@Nicci: fijn dat je nog meeleest, en dat het nog goed gaat met de verliefdheid. Wie had dat kunnen denken nog niet zo lang geleden, hahaha, dat doe je goed, meid, ben echt blij voor je! En ik hoop dat deze heeeeeeeeeeeeeel lang blijft!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Ster: dank je. En zag ik ergens een topic van jou voorbijkomen, kan ik het niet meer vinden.. schrijf hier ook gewoon mee over jouw dingen als je wil, he!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Rosalie: ik denk dat er hier meerdere meiden zijn die uit ervaring kunnen vertellen dat dat half half wel contact en toch (nog) niet ervoor gaan eigenlijk nog veel moeilijker is. Kijk maar bij Stef: elke keer dat wikken en wegen, hopen, elk woord en sms uitspellen wat ie wel en niet bedoelt, welke signalen hij afgeeft om af te proberen te lezen welke kant het uit gaat..



Dat zijn vermoeiende relaties, waar dus veel energie al gaat zitten in het proberen te "lezen" of het de goede kant op gaat of niet. Bovendien krijg je zolang het nog geen volop "JA, ik wil!" is bij hem, alsmaar optaters voor je zelfvertrouwen, ipv dat je (zelf)vertrouwen opbouwt. Omdat dat rondom hem blijft hangen, je aan jezelf gaat twijfelen (en logsich). Meer dan als je afstand houdt.



Muisje, Dante en Nicci kunnen je daar alles over vertellen, dat halfslachtige hopen met wel contact houden is echt fnuikend voor je zelfvertrouwen!



Goed dat je eigen dingen oppikt nu. Weet je, iemand is niet weg, hij niet uit jouw gedachten, jij niet uit zijne, als je elkaar niet ziet. Hij is ruimte aan het maken, moet je maar denken. Ouwe zooi opruimen maakt plaats voor nieuw en dat is de enige kans die er is. Grijp deze tijd aan om je eigen vorige relatie voor jezelf echt af te ronden, wat heb je geleerd wat je niet meer in de volgende gaat herhalen, bijv?



En in deze tussentijd leer je misschien wat onbaatzuchtiger liefde is: niet wat jij mist of nodig hebt, maar wat heeft hij nu en straks nodig van jou? En zorg dat je daar dan klaar voor bent, inhoud hebt, weet wat je wil zodat je sterke en gezonde relatie kan hebben iha en dus je beste kansen dat het evt met hem ook gaat werken. Daarvoor moet je jezelf kennen en weten wat jij nodig hebt, maar ook hoe je hem in de nieuwe situatie kan steunen en bijdragen aan zijn geluk.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Suesse: dank je! En fijn te lezen dat je er nog steeds bij bent, heb veel goede posts van je gelezen en jouw input is dus waardevol. Schrijf ook over jezelf als je wil, he!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Onafhankelijk en sterk ben ik altijd geweest en dit kan ik ook aan. Soms is het gewoon paniek, paniek dat hij me vergeten is denk ik maar uiteindelijk kom ik (hij en wij) er sterker uit. Met of zonder elkaar maar laat het alsjeblieft met elkaar zijn.



@Stefanie advies geven is makkelijker dan het zelf opvolgen vind je niet? We kunnen iedereen helpen maar luisteren slecgt naar ons eigen adviezen.
Alle reacties Link kopieren
@Cm85: stilletjes op de achtergrond, maar idem wat ik schrijf aan Suesse! Ook jij hebt altijd waardevolle reacties, fijn dat je meeleest en-denkt!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja Rosalie, klopt helemaal hoe stom dat klinkt. Het is echt super moeilijk.



Voelde me deze week best oke, maar begin ex toch echt te missen. En met collega zit ik ook niet echt lekker. Die opmerking die hij maakte, en gister een uitje met werk.. Betrapte me erop van ik hem een paar keer in de gaten hield, ook dacht van nee ik ben niet verliefd op je... Maar toch waarom houd ik je dan in de gaten? Op het werk gaat het ook super goed tussen ons. Naast dat ik me oke voel, best wel lekker in m'n vel zit, ga ik toch doemdenken en ben ik echt moe en passief nog in dingen.

Dus idd Rosalie voor jezelf het advies opvolgen of doen wat goed voelt, is lastig
Alle reacties Link kopieren
@Jacjes: welkom! Wil je alleen meelezen of ook schrijven? Voel je vrij om eather way te doen, naar behoefte..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Rosalie: heel goed dat je je eigen leven ook nog leeft! Ik vroeg me nog wel af: wat hebben jullie afgesproken over exclusiviteit? Blijven jullie elkaar trouw, of is het oke dat jullie in de tussentijd ook daten met anderen?



@ Suzy: dankjewel! Vind het erg leuk om hier mee te lezen en zo nu en dan te schrijven en advies te geven. Ook omdat ik veel situaties herken. Heb daar wel eens eerder iets over geschreven, hoe het eerst tussen mij en mijn vriend ging. Heb echt heel veel geleerd over die periode, maar soms heb ik ook nog wel 'zwakke' momenten. Ben benieuwd hoe het gaat nu we elkaar ruim een week niet zien, maar heb er vertrouwen in



Over adviezen geven en slecht kunnen opvolgen gesproken: de beste stuurlui staan vaak aan wal, haha. Het is nu eenmaal makkelijk om iets over andermans situatie te zeggen omdat je daar verder vanaf staat. En als het dan eenmaal om jou draait, en je er dus middenin zit, is het moeilijker om daar op een afstandje naar te kijken omdat je veel emoties voelt.



Oh en Rosalie (en ook Stef): ik weet zeker dat hij je niet vergeten is hoor. Als je iemand lange tijd niet ziet dan ga je iemand sneller missen dan wanneer je elkaar regelmatig ziet. Dat heb ik bijvoorbeeld (zelfs) met mensen die ik niet heel erg mag, haha. Dan ben ik soms opeens benieuwd hoe het met ze gaat als ik een tijdje niks van ze heb vernomen.



Maargoed, wat eigenlijk nog veel aantrekkelijker is dan alleen maar niks (van je laten) horen is dat je de situatie kunt loslaten, vrede kunt hebben met hoe het op dat moment (nu dus) is. Je kunt iemand anders zijn gedachten toch nooit onder controle houden. Daar kun je echt nevernooit bij. Ik zeg hierbij express gedachten, omdat uit gedachten acties voortkomen. So why bother? Ik probeer altijd maar te denken: als we echt voor elkaar zijn bestemd dan komt het altijd wel goed. Loslaten is aantrekken. Vasthouden is afstoten. Denk maar eens aan momenten dat iemand per se iets van je moest en je dacht: als je me gewoon met rust laat, dan kan ik er over nadenken en dan wil het waarschijnlijk wel.



Anyways, beetje warrige post misschien. Komt er op neer dat wanneer je loslaat en dus vrede met de situatie hebt, je je veel rustiger voelt en vandaaruit ook weer dat zelfvertrouwen kunt voelen omdat je niet langer 'on hold' staat.
Alle reacties Link kopieren
@Suzy: lief van je. Zal ik misschien wel doen ook. Ben alleen bang herkenbaar te zijn dus wil niet altijd te veel in detail treden...
Alle reacties Link kopieren
@Stef: quote:

"Dus idd Rosalie voor jezelf het advies opvolgen of doen wat goed voelt, is lastig"



Dat laatste snap ik soms niet. Okay, dat je met je verstand soms heel goed weet dat iets niet goed is, maar je gevoel iets anders zegt en je het toch doet (gevoel van dat moment volgt, of misschien niet je gevoel maar je impuls/ wat je nodig hebt op dat moment, of je patroon/mechanisme je ingeeft).



Maar wat goed voelt voor je lastig om te volgen? Iha volgen mensen denk ik eerder iets wat ze om welke reden dan ook goed doet voelen..

ALs je daar niet goed bij kan komen, vraag ik me weleens af of je wel weet wat jouw gevoel zegt.. waar je je nou echt beter en fijner en vrij, zorgeloos en stralend bij zou voelen, bedoel ik..



Ik denk soms, lieve Stef, dat jij sommige dingen niet mag voelen van jezelf.. want dat zijn misschien ongewenste fijne gevoelens, hoe tegenstrijdig dat ook moge klinken..

En dan laat jij je verstand en overtuigingen (dat is ook verstandniveau, je hoofd) alsmaar overheersen.. "ik mag me zo niet voelen, ik mag me zo niet voelen".. (maar dat werkt niet, sterker nog, wat je jezelf verbiedt of waar je tegen vecht, maakt een vuist en vecht terug)



(Met dank aan geloof ik Roosss van een ander topic voor die uitdrukking, ik vond het zo'n mooie uitdrukking en hoe waar is het!!). Waar je tegen vecht, wordt groter en sterker, of minimaal blijft het aanwezig. Want ook ergens tegen vechtend is "aandacht".. het is pas losgelaten als je onverschillig bent, want dan ontbreekt elk gevoel ervoor).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
@Ster: dan maar zonder details, hahaha
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Dat niet mogen voelen, dat herken ik wel. Datgene wat je niet mag voelen, is in feite die kracht die in je hebt. De kracht om te zeggen: ik heb hier dus echt geen zin in, dit ge-heen-en-weer, ik kies lekker voor mezelf. Ik heb die kracht ook lange tijd onderdrukt, toen ik mijn vriend nog op een voetstuk plaatste omdat ik bang was om hem kwijt te raken. Als ik nou superrelaxt ben, hem niet teveel voor de voeten loop etc, dan vind hij me veel leuker omdat ik hem lekker z'n gang laat gaan. Als ik moeilijk ga doen (en dus mijn kracht laat zien, maar dat had ik toen nog niet door), dan gaat hij vast bij me weg omdat hij dat slecht trek.



Maar eigenlijk is het andersom. Suzy heeft het boek hier ook wel eens genoemd: waarom mannen een bitch trouwen. Het is op bepaalde punten een beetje over de top, maar de kern van het verhaal is dat mannen gek zijn op vrouwen die gezellig, grappig en leuk zijn, maar óók hun grenzen stellen, zeggen wat ze vinden en een eigen mening hebben. En dat is dus die kracht waar ik het over heb. Datgene wat dus niet mag voelen van jezelf, dat wat eng en verkeerd aanvoelt, dat wat je intuïtief voelt zitten maar waar je niet naar durft te handelen. Maar probeer dat gewoon een keer. Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Wens Suzy, met wat je op het laatst zegt en met dat ik veel niet mag van mezelf, het niet gun en dus passief wordt... Ik ben dat rustig aan aan het oppakken, kan het niet allemaal tegelijk doen. Maar weet zeker als ik ook hier in vooruit kom, ik nog meer zal stralen van binnen en buiten .



Maar dat staat wel nu even los van ex! Hem mis ik nu enorm. En wil echt graag bij hem zijn en heb soms nog wel de vraag of hij het nog wel positief ziet.. Daarom bericht ik hem nu ook niet ( maar ga dan juist extra hard denken aan zijn woorden tot snel en denk aan je). Ik ben gewoon echt gek op hem, mag niet zeuren misschien want zijn vorige week zo een beetje hele weekend samen geweest, maar daardoor verlang ik nu na een week niet gezien te hebben zoveel naar bij hem zijn!





En t zal me vast goed doen ik collega straks niet meer zie, al voelt dat nu echt nog raar/dubbel oid
Alle reacties Link kopieren
Dus eihenlijk suesse zeg jij tegen oa mij. Laat je tandjes maar eens zien aan hem, in zin van we gaan er voor en spreken het uit, handelen ernaar en zetten ons ervoor in meer dan we nu doen ( en nee we hoeven niet direct samen te wonen) of het is klaar nu en kom maar terug als je zeker weet je het kan of niet.



Maar ook andere eigen dingen, het eng is en daarom uitstelt en eigenlijk moet zeggen tegen mezelf dat ik het doe en er voor ga, of niet doe en doorga
Alle reacties Link kopieren
quote:stefanieeee schreef op 01 februari 2013 @ 22:26:

Dus eihenlijk suesse zeg jij tegen oa mij. Laat je tandjes maar eens zien aan hem, in zin van we gaan er voor en spreken het uit, handelen ernaar en zetten ons ervoor in meer dan we nu doen ( en nee we hoeven niet direct samen te wonen) of het is klaar nu en kom maar terug als je zeker weet je het kan of niet.



Maar ook andere eigen dingen, het eng is en daarom uitstelt en eigenlijk moet zeggen tegen mezelf dat ik het doe en er voor gaIk bedoel vooral het dikgedrukte, en ik ben trots op je dat je dat eruit haalt Dat wat ik niet dikgedrukt hebt, heb je eigenlijk allang al gedaan Stef. En dat werkte niet, dus stop daar gewoon mee. Stop what's not working!
Alle reacties Link kopieren
Suzy
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer even op iedereen.



We hebben niks over trouw afgesproken. Tot nu toe zijn we elkaar trouw geweest. Hij heeft geen behoefte aan een vrouw en ik niet aan een man. Hij zou voor mij willen dat ik verder ga met een andere man omdat hij me gelukkig wil zien en hij me dat momenteel niet kan maken.



Ik ben sterk, altijd al geweest. Het leven moet verder gaan maar het mist een stukje glans, het mist hem. Ik ben niet afhankelijk van hem maar mis hem wel en na 5 weken begint ik me af te vragen of hij mij mist? Als dit neit meant to be is belazerd mijn gevoel me dan zo? Van ons allebei is dit geen bevlieging geweest we hebben met hart en verstand voor elkaar gekozen we wisten alleen niet dat de weg zo hobbelig was en zijn ex zijn dochter als wapen ging gebruiken.



Mijn gevoel is bang dat als ik hem te los laat, in mijn hoofd, ik hem kwijt raak. Klinkt dat logisch? Hij heeft mij heel hoog zitten en als ik niet sterk ben en voor ons vecht verliest hij ook het vertrouwen. Ik vecht nu voor ons beide en dat is hij meer dan waard en komt het niet goed heb ik pijn maar kan ik mezelf nooit verwijten dat ik er niet alles voor gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosalie01 schreef op 01 februari 2013 @ 22:37:

Mijn gevoel is bang dat als ik hem te los laat, in mijn hoofd, ik hem kwijt raak. Klinkt dat logisch? Hij heeft mij heel hoog zitten en als ik niet sterk ben en voor ons vecht verliest hij ook het vertrouwen. Ik vecht nu voor ons beide en dat is hij meer dan waard en komt het niet goed heb ik pijn maar kan ik mezelf nooit verwijten dat ik er niet alles voor gedaan heb.



Nee, het is niet logisch, maar gevoelsmatig wel. En daar zit het hem. Instinctief wil je je aan iets vastklampen wat je dreigt te verliezen. Zowel fysiek als geestelijk. Maar wat ik al zei, omdat je iemand niet geestelijk kan vasthouden is het onlogisch.



Jij voelt je heel erg verantwoordelijk voor zijn geluk op dit moment. Toch is hij de enige die daar verantwoordelijk voor is. Laat het alsjeblieft los dat hij geen vertrouwen meer in je zou hebben als jij niet meer zou vechten. Vechten is dus dat vastklampen. Je kunt hem beter gewoon laten, LOSlaten uit liefde en tegen hem zeggen dat als hij er klaar voor is, hij kan terugkomen om te kijken of jullie liefde er nog is/jullie iets kunnen opbouwen. Want dat is wat hij nu ook doet, nietwaar? Waarom zou jij degene zijn die moet vechten (vastklampen), zoals je zelf zegt? Jullie zijn gelijk aan elkaar. Plaats hem niet op dat voetstuk, anders ga je eraan kapot.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Rosalie: vraag ik me ook altijd af: wat houdt dat vechten in je eentje dan in?



@Stef: ik bedoel dus oa gevoelens voor collega die niet mogen van jezelf.. Dat dubbele wat niet past in jouw plaatje dat je zo gek op ex bent en hem zo mist.. dat mag niet van jezelf. En vechten daartegen houdt de aandacht toch erop..



Dat zo enorm missen van ex, is meer snakken naar hem.. hoe onbereikbaarder, hoe meer je naar hem snakt, maar soms weet ik niet of dat wanhopige hem missen nou niet voor een deel jezelf overtuigen is, als ook het onbereikbare, wat hem aantrekkelijker maakte dan toen je hem "had".. ?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
En ik herken het wel van een eerdere vlam, hoor, maar dat was bij mij iig meer het gebrek an bevestiging en juist het heen en weer in emoties, wat het zo voelbaar maakte. Ik wist zeker dat ik niet verliefd was noch van hem hield.

Zo'n heen-en-weer-wisselwerking is gewoon heel intens voelbaar, dat onzekere, de twijfels, elk kruimeltje en zo op hem gericht zijn om te lezen wat ie wel en niet bedoelt, wat je fout hebt gedaan als je ff niks hoort, enz.. Heel vermoeiend iig.



Dat zijn vooral relaties waarin je zelf niet aan bod komt, of veeeeel te weinig respons en interesse en gevoelens terug ervaart. Gek genoeg triggert je dat enorm, en kan je dat verwarren met "als ik zulke heftige gevoelens heb, dan moet het wel echte liefde zijn".. Maar dat heftige kan dus ook door de wisselwerking veroorzaakt worden.



Stef: met collega is er ook een soortgelijk patroon: als je "zeker" van hem bent en hij bevestigt, dan heeft ie jouw aandacht niet. Nu hij lullig doet en afstand neemt, word je nieuwsgierig..



(en zo werkt het met jouw ex dus ook trouwens)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Meiden!

Een deel 3 en wat veel nieuwe schrijfsters! Leuk.. Ik dacht ik laat even van me horen, ik ben er al een tijdje helemaal uit, ben een lange vakantie aan het houden, heerlijk. Even helemaal ertussen uit. Vandaar ook dat ik lang niet heb geschreven hier. En ook omdat, nou ja, het echt best wel goed gaat, zonder ex. Hij wil me nog steeds graag zien, maar tot nu toe ga ik daar niet op in. Kan wel zeggen dat het goed is om geen contact te hebben om los te komen. Ik kan me bijna niet meer voorstellen hoe afhankelijk ik me voelde van de relatie en dat ik zijn acties tolereerde en de touwtje zo uit handen gaf. Echt onvoorstelbaar. Nu maar hopen dat ik dat biet nog een keer toelaat. Ik weet als je er middenin zit, dan voelt het heel anders. Maar ik ben echt blij dat ik het nu van een afstandje kan bekijken. Tijd doet veel! Toch, en dat klinkt tegenstrijdig, voel ik nog heel Erg een connectie met hem, ook al is er nauwelijks contact en is het alweer een tijd geleden.

Nicci ben heel erg blij dat je een nieuwe liefde hebt! Zo leuk voor je!

Suzy, wat een nare periode, wat een tegenslagen. Heel veel sterkte. Een meet lijkt me nog steeds heel fijn!
Alle reacties Link kopieren
Poeh lastige wat is vechten? Het is niet vastklampen want ik heb tegen hem gezegd dat hij zijn tijd moet nemen en dat ik hem vanzelf wel hoor. Het is laten zien dat ik hem begrijp en snap dat hij het moeilijk heeft maar blijven geloven in hem. Dat als hij rr klaar voor is hij wat laat horen.



Hij hoort ook niks van mij en daar heb ik niet zoveel moeite mee omdat niks wat ik zou zeggen hem zou kunnen helpen. Hij moet het zelf doen en zichzelf het geluk kunnen geven en vergeven voor de chaos het nu is.



Vechten is blijven geloven dat het echt was en dat we bij elkaar komen.



Drukke dag vandaag. Vandaag komen ze mijn keuken afmaken er komen vrienden eten en vanavond stappen met mijn meiden.
Alle reacties Link kopieren
@Isabel, fijn om weer wat van je te horen, je bent heel erg gegroeid, laat niet meer dingen toe die je anders wel toeliet.



@Suzy jij bent ook zo'n schat, staat voor iedereen klaar hier op het topic, en draagt heel veel bij met je waardevolle stukken.



Ik heb niet de nieuwe problemen gelezen, omdat ik vooral wil genieten nu, maar kan wel zeggen dat en dat klinkt nu heel makkelijk voor me, maar het is wat Suzy zegt, onzekerheid in een relatie maakt je kapot. Ik ben ook heel lang vast blijven houden aan mijn ex, hij was er zelfs weer mee weggekomen als hij op tijd spijt hebt gehad. En natuurlijk zal ik hem nog steeds niet helemaal afbranden, maar meiden weet nu wel wat het verschil is tussen gedrevenheid van een man. Je moet niet afwegen wat een smsje betekent, je VOELT of het goed is, alles word zo gauw goedgepraat. Maar echtel liefde komt geen psychiater aan te pas. Echte liefde overkomt je, en ik heb nu een vriend die 5 jaar alleen is gebleven na de scheiding, die gelukkig geen vrouwengek is, en natuurlijk is het nog maar pril, maar het voelt zo goed.



Vannacht kreeg ik nog een berichtje van hem dat hij hoopte dat we heel lang bij elkaar zullen blijven, en van mijn kant voelt dat ook zo. Ik kan me er nog niet bij, had echt nooit gedacht dit te ontmoeten. Dus voor de meiden die in verdriet zitten, het word beter en neem aub niet genoegen met een man die niet goed voor je is, ik heb dat ook een tijd gedaan met ex, maar het werkt niet.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven