Lotgenoten om samen het liefdesverdriet te overwinnen

01-11-2015 20:46 1208 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
quote:bluezzz schreef op 21 november 2015 @ 19:56:

Welkom Rosaaaa , gezellig , het was hier al zo stil....

Was het je eigen keus om het uit te maken?

Nee, hij heeft het uitgemaakt. Vrij onverwachts ook. Het ging ontzettend goed tussen ons, waren nog dolverliefd, maar seks was een issue en dat konden we maar niet oplossen. Hij vond zichzelf te jong om een seksleven met issues te hebben en verbrak daarom de relatie.



Ik kom er wel overheen. Heb vanavond een date (ben nog lang niet op zoek, maar puur ter afleiding en gewoon leuke mensen ontmoeten) komt wel goed
Alle reacties Link kopieren
Voor de mensen die boos zijn: waarom hebben jullie dan nog contact? Als verder alles qua spullen ed klaar is, zou ik gewoon geen contact hebben. Met ruzie kom je al helemaal nergens. Ik heb mijn ex nog maar 1x gesproken in de tijd dat het uit is, dat geeft me zoveel meer rust dan wanneer ik hem nog zou spreken. We willen volgend jaar wel weer een keer koffie drinken, maar voor nu is de pijn nog te vers.
.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_192644 wijzigde dit bericht op 09-01-2016 14:09
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gaat met vlagen. Deze week gaat het wel goed, maar vorige week niet bijvoorbeeld. Vaak overvalt me gewoon zo'n groot gemis Zou hem nog dolgraag terug willen.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_192644 wijzigde dit bericht op 09-01-2016 14:09
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ruby, wat heftig allemaal! Jeetje. Je moet het doen met zo weinig informatie, wat een onmogelijke situatie :( Ik hoop dat ze je de kans geeft er op z'n minst even over te praten!



@Bluezz: dat is zo'n confronterende vraag, ben benieuwd hoe de rest hier ook in staat



Sorry allemaal verder, ik ben weinig online op het moment. Mag ik nog bij de droeftoeterapp?
Alle reacties Link kopieren
Nevar, zou je mij een pb willen sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:bresant schreef op 23 november 2015 @ 11:10:

Nevar, zou je mij een pb willen sturen?Het lijkt erop alsof ik het knopje waar dat mee moet niet kan vinden...
Alle reacties Link kopieren
Dan mag je mailen naar



Bresant4viva@gmail.com
Alle reacties Link kopieren
quote:Zalmroze schreef op 21 november 2015 @ 22:26:

[...]



Oeh, hier ben ik ook zo bang voor. Wat een naar gevoel! Wat een droeftoeter ;) Hoe is dat toen gegaan dan tussen jullie en ben jij er uit eindelijk mee gestopt of hij? Waarom heb je hem niet uitgescholden ipv haar hihi.

Hoe gaat het nu met je?



Ik herken de boos fase ook. Maar omdat ik zelden boos ben, vind ik het een fijne emotie ook. Juist omdat de boosheid mijn eigenwaarde versterkt en energie geeft om dingen anders te doen in de toekomst.Hij is ermee gestopt omdat hij geen relatie voor zich zag met mij en er zogenaamd nog niet klaar voor was, en nu met haar dus kennelijk wel. De boosheid is nu al een stuk minder geworden, mede dankzij de reacties hier. Time heals everything zeggen ze. Helpt dan ook wel dat ik nu definitief het contact heb verbroken en dus sinds vorige week ook geen contact meer heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:bluezzz schreef op 22 november 2015 @ 21:41:

Zou je hem terugnemen als hij voor de deur zou staan?Ik zou willen dat ik nee kon zeggen, maar ik denk dat het antwoord ja is.
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_192644 wijzigde dit bericht op 09-01-2016 14:08
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[quote]bluezzz schreef op 24 november 2015 @ 21:03:

[...]





Als ik ooit nog wat hoor dan denk ik dat het ook zoiets word. Iets voor hem om het af te sluiten en zijn geweten te sussen..
Alle reacties Link kopieren
quote:mamske schreef op 24 november 2015 @ 06:37:

Gm,



Gister mail ontvangen,.......van hem...

Hij durfde het lijfelijk niet aan vanwege de heftige emoties.😶

Daarin heeft hij zijn gevoel uitgelegd en eigenlijk ging het alleen over IK IK en IK.

Dus na een relatie van 5 jaar durft ie mij niet eens in mijn ogen te kijken wat er

werkelijk heeft afgespeeld in zijn gedachten...

Ik vind het laf.

Zegt meer over hem dan over mij.....

Dus nu zand erover en weg ermee, ik ben zoveel meer waard .....Inderdaad niet blijven hangen, ik heb van mijn ex ook nooit een verklaring gehad, die was gewoon van de een op de andere dag verdwenen na 8 jaar. Is een tekortkoming van hun en niet van ons.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij hier ook maar eens, ondanks dat het nog niet 'officieel' uit is. Ik ben van plan om er dit weekend een streep doorheen te zetten want ik trek dit niet langer...



Ik ben Pier, een meisje van 19 jaar oud met een relatie van ruim 1,5 jaar. Toen ik deze relatie met M begon, wist ik al dat hij beschadigd was door zijn verleden. Maar in hoeverre ik had geen idee. De eerste paar maanden wist ik het allemaal niet zo goed. Dit was namelijk mijn eerste relatie (dus wordt ook mijn eerste breuk...) en ik wist niet zo goed wat er van je verwacht werd. Na enkele maanden merkte ik dat ik de relatie toch wel erg fijn vond en begon er echt energie in te steken. In deze maanden zijn we ook beide naar een andere stad verhuisd (wel beide een eigen kamer in een ander huis). Dit ging goed totdat ik erachter kwam dat hij via Skype zat te chatten met meisjes op een seksuele manier. Ik ben toen verschrikkelijk boos geworden (we hadden toen 6 maanden) en wilde hem het liefst de deur uitzetten. Waarom hij het deed: hij wilde aandacht, hij dacht niet na over wat hij deed. Tegen die factor ben ik tijdens onze hele relatie aangelopen: hij zag gewoon de consequenties van zijn acties niet in. Terwijl ik een hele situatie in een korte tijd analyseer, doet hij maar wat. Hierdoor zijn er vaak botsingen geweest tussen mijn doen en laten, en zijn doen en laten.



Het ging daarna weer een tijdje wat beter maar toen kwam ik via een ander sociaal middel erachter dat hij nu met jongens op een seksuele manier zat te chatten. Godverdomme, wat voelde ik mij kut (dit was toen we iets meer dan een jaar hadden). Ik ben een flink gesprek met hem aangegaan en hij zei dat hij van alles zou gaan doen om mij te helpen met dit te verwerken. Maar sindsdien is mijn gevoel steeds meer afgezakt. Ik ben bang, ik ben bang om hem liefde en aandacht te geven. Bang om met hem te vrijen, bang om een zoen te geven, bang om dingen te ondernemen waarbij je meer dan vrienden met elkaar bent. Het afgelopen jaar zat ik dus constant met deze bangigheid in mijn hoofd omdat hij mijn vertrouwen keihard heeft verbroken meerdere malen... Waarom ik de relatie toen heb voortgezet? Ik weet het niet.



Toen gingen we op vakantie voor twee weken naar het buitenland, we hadden een leuke tijd gehad maar het knaagde nog steeds aan mij dat ik zo bang was. De afgelopen maanden gingen constant met ups en downs, dat had voornamelijk te maken met de acties die hij deed en vervolgens niet nadacht over de consequenties van die acties. Zo'n vier weken geleden was er een flinke down doordat hij had gelogen over tentameninschrijvingen, hij was vergeten om zich in te schrijven voor al zijn tentamens. Hij had maar voor één tentamen zich ingeschreven (ipv 5). Tijdens de tentamenweek merkte ik aan zijn gedrag dat er dingen niet klopte, hij zei dingen over zijn tentamens waar ik mijn twijfels over had. Wij moesten op hetzelfde moment een tentamen maken, maar hij moest op een locatie waar je een flink stuk naar moet fietsen en ik naar een locatie die heel dichtbij was. Dus een kwartier voor het tentamen vond ik het al raar dat hij nog steeds tegen mij zat te praten via Facebook (voor mij was het 3 minuten lopen). Hij stond nog ingelogd op zijn schoolaccount op mijn computer en daarop kon ik zijn tentamentijden zien, meneer heeft dus alles gelogen en heeft dit later ook op opgebiegd. Hij heeft gelogen over dat hij zijn tentamens heeft gemaakt, zich ingeschreven en dan ook nog eens liegen over hoe de tentamens gingen. Het enige tentamen die hij wel heeft gemaakt, heeft hij niet eens gehaald...



Sindsdien ben ik er zo beu mee. Ik wil niet met een gozer samenzijn die constant over van alles liegt, ontrouw is, en de consequenties niet inziet van zijn acties. Sinds dat liegen is hij ook actief in therapie om aan heel veel issues te werken. Hij zegt dat hij een depressie heeft en het allemaal niet meer weet hoe hij met situaties moet omgaan. Twee weken geleden stuurde hij mij een berichtje: "ik laat jou en andere wel met rust, jullie zullen geen last meer van mij hebben. Tot ziens." Ik heb hem toen opgebeld en meneer stond op een treinstation om voor een trein te springen...



Het voelt alsof er een enorm gewicht op mijn schouders ligt. Als ik boos ben op hem dan voelt hij zich direct kut en gaat zulk soort dingen uitvoeren. Hij wil echt voor deze relatie vechten, maar ik heb het eigenlijk al opgegeven. Mijn vertrouwen in hem is gewoon helemaal weg en ik vermoed dat ik dat vertrouwen ook niet meer terug krijg. Maar het voelt gewoon wel heel kut om iemand achter te laten die een depressie heeft. Tegelijkertijd wil ik ook niet aan zijn gedrag eronderdoor gaan...
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Pier,



Wat heb jij hieraan? Niets. En wat hij doet is klassiek; de ander meesleuren in zijn depressie. Het is pure chantage. Mensen die zichzelf echt voor de trein willen pleuren doen dat wel. Hij wil alleen maar jouw aandacht. En wat krijg jij er voor terug? Ellende. Een hoop ellende. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn problemen. Denk aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:SonjaS schreef op 28 november 2015 @ 13:18:

Lieve Pier,



Wat heb jij hieraan? Niets. En wat hij doet is klassiek; de ander meesleuren in zijn depressie. Het is pure chantage. Mensen die zichzelf echt voor de trein willen pleuren doen dat wel. Hij wil alleen maar jouw aandacht. En wat krijg jij er voor terug? Ellende. Een hoop ellende. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn problemen. Denk aan jezelf.



Ik vind het gewoon kak om uit deze relatie te stappen. Deze relatie is niet goed voor mij maar toch voelt het 'vertrouwt'. Eens las ik een beschrijving als je uit zo'n relatie stapt zoals ik nu heb: het voelt alsof je vrij bent gelaten vanuit een luxe gevangenis. In die gevangenis was een bubbelbad, goed bed, vrienden, etc. Maar het is en blijft een gevangenis. Soms verlang je wel eens naar de dingen zoals een bubbelbad, goed bed en vrienden maar dat zijn dingen die je buiten die gevangenis weer moet opbouwen. Uiteindelijk ben je blij dat je eruit bent en weer een leven buiten die gevangenis hebt opgebouwd.



Ik krijg inderdaad een hoop ellende uit deze relatie ervoor terug. Ik weet dat het niet mijn verantwoordelijkheid is hoe hij zich voelt maar ik krijg toch het gevoel dat dat op mijn schouders rust... Enerzijds wil ik hem graag helpen om over die depressie heen te komen, maar anderzijds wil ik er niet onderdoor gaan... Het voelt alsof ik hem in de steek laat als ik het nu uitmaak. Maar hij is gewoon geen relatiemateriaal... Het is een leuke en knappe jonge man maar met zoveel issues dat je geen relatie daarmee wil hebben, hooguit vrienden...
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Het is stilletjes hier.......🤔
Alle reacties Link kopieren
Het is hier inderdaad stil.

Nu weer ff moeilijk momentje. Ik mis haar zo. En vraag me af of ik wel ooit weer iemand zal ontmoeten waar ik net zoveel van zal houden als ik van haar hield...iemand die ook van mij houdt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier net boven een heel verhaal geschreven.



Het is uit met mijn vriend. Hij wilde het ook al uitmaken. Ik word zo opgehaald door mijn ouders zodat ik de komende dagen niet alleen ben.
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte Pier! Fijn dat je bij je ouders terecht kunt. Laat maar voor je zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruby5224 schreef op 29 november 2015 @ 17:11:

Veel sterkte Pier! Fijn dat je bij je ouders terecht kunt. Laat maar voor je zorgen.



Dank je. Ik kon nog steeds inloggen op mijn ex zijn account. Hij heeft mij helemaal lopen zwartmaken tegenover een vriend van hem. Zeggen dat ik zijn halve kamer aan gort heb gegooid, terwijl ik alleen zijn spullen uitgepakt had omdat ik de tas die ik mee had, wilde gebruiken om mijn spullen in mee te nemen. Daarnaast is hij direct weer begonnen met chatten met allerlei dames via Facebook. Het bewijst maar weer, mensen veranderen nooit...



Ik weet dat het fout is dat ik ging inloggen op zijn Facebook account. Maar dit heeft mij wel een zetje in de rug gegeven dat deze relatie echt niet goed was en dat ik voor geen goud hem terug moet nemen. Hopelijk kom ik er snel bovenop.
A smooth sea never made a skilled sailor.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel naar. Dat iemand waar jij goed voor bent geweest en de beste bedoelingen mee gehad hebt, zich zo onbeschoft en kinderachtig gedraagt. Dat doet pijn. En ik kan me voorstellen dat dat je des te meer doet beseffen dat je de goede beslissing genomen hebt.

Er zullen straks momenten komen dat je hem mist en dat de goede herinneringen naar boven komen. Want die hebben jullie vast ook gehad, anders had je niet zo lang een relatie met hem gehad. Probeer dan evengoed weer terug te denken aan wat mis was in de relatie en hoe hij zich nu tegenover jou gedraagt. Zodat je ook dan niet vergeet dat het goed was om voor jezelf te kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven