Maandelijks 'jubileum' vieren, doen jullie dat nog?

28-06-2012 21:10 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen ik jong was en een vriendje had, vond ik het altijd erg leuk om elke maand dat we bij elkaar waren uit eten oid te gaan. Gewoon om te vieren.



Tegenwoordig hecht ik daar niet zoveel waarde meer aan. Mijn vriend echter vindt dit wel belangrijk. We waren laatst zoveel maanden bij elkaar en ik ben het vergeten. Hij heeft me hier serieus boos op aangesproken. We zijn beiden ruime veertigers en geen zestien meer dus.



Ben ik nu zo ongevoelig, vieren jullie nog elke maand dat jullie bij elkaar zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boxje schreef op 28 juni 2012 @ 21:22:

Ik vind het niet vervelend om het te vieren. Ik vind het vervelend dat mijn vriend serieus boos is/was, omdat ik het vergeten was. En omdat hij expres ook niets gezegd heeft om te kijken of ik er mee zou komen. Daarom. Het is me op deze manier te gedwongen.



Oh, maar dat vind ik meer dan begrijpelijk. Hij moet accepteren dat het voor jou minder waarde heeft dan voor hem en als hij het zo graag wil 'vieren', zal hij je voortaan van tevoren even moeten hinten. Of op de dag zelf met een bos bloemen aankomen en zeggen dat hij na ... maanden nog steeds ontzettend gelukkig met je is en of je met hem uit eten wilt.



Boos worden omdat je 'de maandelijkse datum' bent vergeten slaat nergens op.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt nogal flauw van hem Boxje. Ik zou het niet waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Uhm, ik vergat vorig jaar onze trouwdag... manlief pepert dat maar wat graag in natuurlijk, juist omdat ik nogal graag data's onthoud.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit gevierd en we zijn al 13 jaar samen. Ik weet niet eens wanneer het precies was.
Alle reacties Link kopieren
Wij houden elke maand een minuut stilte
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist een paar keer gehad dat ik het me voor de datum bedacht en een leuke avond regelde, in de wetenschap dat hij er natuurlijk niet aan zou denken. Ik vond dat heel leuk, maakte te verrassing alleen maar groter .
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 28 juni 2012 @ 21:28:

Wij houden elke maand een minuut stilte
Alle reacties Link kopieren
Maandelijks?? Nee, nooit gedaan, ook niet toen ik zestien was.

In mijn eerste huwelijk ook nooit een huwelijksverjaardag gevierd, ex vond dat onzin.



In mijn huidige huwelijk vieren we wel ieder jaar de dag waarop we elkaar voor het eerst kusten én onze huwelijksverjaardag. We gaan dan uit eten, naar de bios, of iets dergelijks. Dit jaar al voor de dertiende keer.



Ik vind de reactie van je vriend behoorlijk kinderachtig, tenzij je het er bij hem erg ingepeperd hebt dat je er wél telkens aan dacht en het graag vierde toen je jong was. Dan kan ik me voorstellen dat hij het idee heeft dat je aan je huidige relatie minder waarde hecht.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn pas een paar maanden samen maar doen dat ook niet. Heb laatst ook duidelijk gemaakt dat ik alleen maar jaar-jubilea vier en daar ook geen big deal van wil maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 28 juni 2012 @ 21:31:

Wij zijn pas een paar maanden samen maar doen dat ook niet. Heb laatst ook duidelijk gemaakt dat ik alleen maar jaar-jubilea vier en daar ook geen big deal van wil maken.En wat zijn zijn wensen daarin?
Alle reacties Link kopieren
zet iedere maand een kruisje in je agenda op de data dat jullie weer een maand samen zijn zo alvast een jaar voor uit vergeetje het nooit meer...



maare ik vind het echt onzin wij vieren alleen onze trouwdag enne dat zijn we afgelopen jaar vergeten! zelfs onze verkkeringdag vergeten we iederjaar en bijde datas zijn zo makelijk...

verkering 1dag voor mijn tantes verjaardag en trouwdag 1dag voor valentijn
Eén van mijn beste vrienden koopt élke maand een cadeau voor zijn vriendin. Lijkt me zo vermoeiend. Wat moet je nog verzinnen na 3 jaar? Hier 'vieren' we het elk half jaar. Gewoon om een reden te hebben extra klef te doen en uit eten te gaan Maar hoe langer je bij elkaar bent hoe minder vaak je het waarschijnlijk viert. Aan cadeaus doen we in ieder geval niet, wel aan iets leuks doen.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn (inmiddels) ex deden we dat wel de eerste maand, en met drie maanden, en een half jaar. Maar na het eerste jaar (dat jublieum zou over twee weken zijn ) was het waarschijnlijk jaarlijks of hooguit halfjaarlijks geworden.
De eerste twaalf maanden wel, maar toen waren we nog tieners. Nu niet meer, maar ik vind het ook bijzonder zinloos om te vieren dat je 54 maanden bij elkaar bent ofzo. Je gaat toch ook niet elke vermaanddag van jezelf vieren?
Alle reacties Link kopieren
quote:schorpioentje28 schreef op 28 juni 2012 @ 21:28:

Wij houden elke maand een minuut stilte
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Boxje schreef op 28 juni 2012 @ 21:18:

[...]





Yep...Dan zou ik daar rap een jaarlijks uitje van maken als ik jou was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Wij waren al een paar maanden samen voor we door hadfen dat we iets hadden. We gaan wel ieder jaar (trouwdag) uit eten en dan ook een klein kadootje oid.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zijn je vriend en jij samen?



Mijn vriend en ik zijn 7 juli 7 jaar samen. Als ik niets zeg dan denkt hij daar niet aan. We vieren er helemaal niets van, want hij moet gewoon werken die dag.



Maar vind ik dat heel erg?? Nee, want het gaat mij meer om de kleine dingen waaruit blijkt dat hij gek met me is.

Natuurlijk zou ik het ook heel erg leuk vinden als zou blijken dat ie er uit zichzelf wél een keer aan heeft gedacht (dus zonder dat ik daarover moet hinten), maar het is absoluut gééén probleem als hij daar niet bij nadenkt...



Het is maar een datum...
Alle reacties Link kopieren
Komende maand zijn we 20 jaar samen en ja dat vind ik best reden om er even wat extra aandacht aan te geven.

Maar elke maand....heb wel meer te doen zeg.
Nee, daar kan ik niet aan gaan beginnen Maar ik ga binnenkort wel uit eten om onze trouwdag te vieren.
Alle reacties Link kopieren
Iedere maand? Tikje obsessief vind ik het. Dat deden we toen we tieners waren, maar ja, dan vier je de maanden omdat je een jaar toch niet vol maakte
Alle reacties Link kopieren
quote:Soley schreef op 28 juni 2012 @ 21:47:

Iedere maand? Tikje obsessief vind ik het. Dat deden we toen we tieners waren, maar ja, dan vier je de maanden omdat je een jaar toch niet vol maakte Precies!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Op een gegeven moment stopt dat wel haha, zeker als je (zoals wij) al 14 jaar samen bent :D
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa077 schreef op 28 juni 2012 @ 21:57:

Op een gegeven moment stopt dat wel haha, zeker als je (zoals wij) al 14 jaar samen bent :DTO is een veertiger dus ik gok zomaar dat ze best lang bij elkaar zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven