Maat steelt me liefde voor me neus

28-02-2015 21:46 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze is er ook weer eens een heer op dit forum beland. Ik ben hier beland omdat ik toch eens wat raad nodig heb, aangezien ik niet weet wat ik hiermee moet:



Ik heb sinds pakweg 10 jaar een erg goede vriend met die ik vrijwel elk weekeinde iets onderneem of rondhang, ook ken ik sinds ruim een jaar een meid op die ik sinds pakweg 3 maanden een gigantische crush heb, zelfde interesses, zelfde humor, precies mijn type. In de laatste 4 weken zijn wij eindelijk wat closer geworden en hebben een paar leuke dingen samen gedaan. Ik weet via een omweg dat zij mij best leuk vind maar heb zelf nog niet een situatie gehad waar ik haar mijn gevoelens voor haar kon vertellen (ben daar niet zo makkelijk in).

Nu is 2 weken geleden mijn beste maat bij mij geweest en zij ook (hun kennen mekaar ook al een tijd). En je raad het al, die 2 zijn nu dus samen en ik voel me gebroken. Heb beiden een aparte slaapplek gegeven toen ze hier waren en heb ze volgende ochtend in een bed teruggevonden en sindsdien zitten ze elke dag bij mekaar.



Ik zit nu te tobben of ik hier gewoon overheen moet kijken (ik denk dat dit in principe niet lang goed kan gaan want die 2 passen volgens mij totaal niet bij mekaar). En of ik het tegen mijn maat zal zeggen, ik heb namelijk geen flauw idee hoe hij zou reageren, we hebben het normaal niet echt over relaties. Wat wel zo is is dat hij net 4 weken terug zijn vriendin kwijt is geraakt na 2 jaar dus zou me kunnen voorstellen dat het even iets voor tussendoor is. Maar dat voelt dan niettemin erg pijnlijk.

Wat zal ik doen, hem de situatie uitleggen of het even aankijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik adviseer een cursus Nederlands.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wist je maat dat jij haar leuk vond?
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 28 februari 2015 @ 21:49:

Wist je maat dat jij haar leuk vond?Nee, jammergenoeg niet, we hebben het gek genoeg niet vaak over dit soort onderwerpen.
Als jij het je mattie niet hebt verteld...
Alle reacties Link kopieren
Weetje een echte vriend doet dit niet, tenminste als hij wist dat jij zo gek op haar bent.

Maar dit meisje gaat jou hierdoor echt niet leuker vinden dan hem dus wat bereik je ermee om hen te dwarsbomen? Dat dit misschien een niet echt leuke vriend voor je is zou goed kunnen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als jij gelijk hebt, gaat het vanzelf wel uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:hethenkje schreef op 28 februari 2015 @ 21:51:

[...]





Nee, jammergenoeg niet, we hebben het gek genoeg niet vaak over dit soort onderwerpen.Tsja.... dan kunnen dit soort dingen dus gebeuren en kan je het hem ook niet kwalijk nemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet wist dat jij haar leuk vind heeft hij haar dus niet gestolen.



Ze weten beide niet dat je haar leuk vind.



Ik zou mijn mond houden er kunnen anders alleen maar akward situaties ontstaan.

Gevalletje: helaas u bent te laat.



Mochten ze uit elkaar gaan kun je alsnog met hem in gesprek als je haar dannog steeds leuk vind. ( uiteraard niet een uur nadat de relatie verbroken is).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:hethenkje schreef op 28 februari 2015 @ 21:51:

[...]

Nee, jammergenoeg niet, we hebben het gek genoeg niet vaak over dit soort onderwerpen.Je kan t je maat vertellen, maar je kan hem niets kwalijk nemen, daarnaast weet je gelijk dat de liefde voor jou van haar kant niet diep zit.
Alle reacties Link kopieren
Laten ik even duidelijk zijn dat ik het hem absoluut niet kwalijk neem, ik weet alleen niet of ik dit tegen hem moet zeggen of niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:hethenkje schreef op 28 februari 2015 @ 21:55:

Laten ik even duidelijk zijn dat ik het hem absoluut niet kwalijk neem, ik weet alleen niet of ik dit tegen hem moet zeggen of niet.Wat zou je er eventueel mee willen bereiken?
Alle reacties Link kopieren
quote:hethenkje schreef op 28 februari 2015 @ 21:55:

Laten ik even duidelijk zijn dat ik het hem absoluut niet kwalijk neem, ik weet alleen niet of ik dit tegen hem moet zeggen of niet.Als het jou verder niet echt dwars zit in jouw contatc met hem niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat gaat vertellen je opleveren?
Alle reacties Link kopieren
quote:hethenkje schreef op 28 februari 2015 @ 21:55:

Laten ik even duidelijk zijn dat ik het hem absoluut niet kwalijk neem, ik weet alleen niet of ik dit tegen hem moet zeggen of niet.Waarom? Wat wil je ermee bereiken? Dat het uitgaat?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Mijn god! Is het zo moeilijk om het woord m'n of mijn te gebruiken in plaats van me???!
Alle reacties Link kopieren
MIJN
Alle reacties Link kopieren
quote:hethenkje schreef op 28 februari 2015 @ 21:55:

Laten ik even duidelijk zijn dat ik het hem absoluut niet kwalijk neem, ik weet alleen niet of ik dit tegen hem moet zeggen of niet.

Tuurlijk neem je hem niets kwalijk. Er is ook helemaal niets dat je hem kwalijk kan nemen. Kennelijk was je niet zo verliefd dat je het tegen je vrienden vertelde.

Pech voor je.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Alle reacties Link kopieren
Ze is afgeknapt op je gigantische hoeveelheid taalfouten en uiteraard het woord "meid".
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
On a different note: ik zou het je vriend gewoon vertellen dat je gevoelens voor het meisje had, dat je wat gedatet hebt met haar, maar nu je hun samen ziet het laat voor wat het is. Het meisje in kwestie je aandacht toch al niet waard, zo te lezen. Lekker laten gaan die bakvis.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet vertellen. Als je ooit nog een kans wil maken bij haar, blijf je bevriend met beiden zonder nu gecompliceerd te gaan doen. Als jij vertelt dat jij een relatie met haar had willen hebben, kan het zijn dat zij jou gaan vermijden om vervelende sfeertjes te vermijden.
Dat meisje is natuurlijk niet ontoerekeningsvatbaar. Zij heeft er voor gekozen om met hem te slapen en niet met jou, dus ze heeft haar keuze gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Hij is je beste vriend. je bent beter af het vooraf te vertellen dan achteraf. Straks komt ze met hangende pootjes naar je terug en heb je wat uit te leggen aan je vriend omdat je wat 'verzwegen' hebt. Als het echt een vriend is kun je rustig eerlijk zeggen dat je een aantal dates had en haar leuk vind, maar niet wist dat hij en zij wat hadden. En dan doe je vervolgens lekker normaal. (Ik zou haar sowieso niet terug nemen.)
Wel leuk als je dan te horen krijgt " ja ik vond mn ex een klootzak maar hij was wel lekker groot geschapen"
Uithuilen en op nieuw beginnen. De volgende keer niet zo gastvrij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven