Registratie ibs

26-04-2024 19:30 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In een ver verleden ben ik eens middels een inbewaringstelling gedwongen opgenomen op een gesloten afdeling in een psychiatrisch ziekenhuis. Er is daarna geen RM uitgeschreven, het is omgezet in een vrijwillige opname.
Dit is gebeurd in een vorig leven, voor mijn gevoel. Ik heb inmiddels alles helemaal op de rit.
Ik vroeg mij alleen af, en ik kan dat verder nergens vinden, of dit nog ergens geregistreerd blijft staan.
Ik noem maar een voorbeeld, ik word staande gehouden door de politie omdat ik te hard rij. Zien zij dan in een dossier oid dat ik ooit een ibs gehad heb?
Ik ben heel benieuwd of iemand hier wat meer over weet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welk dossier bedoel je dan? Want zorg behoort tot het medisch geheim.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ze gewoon bellen op 09008844 met deze vraag.

Ik snap dat het je bezighoud, zou toch een eerste indruk kleuren
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag mij af, zonder oordeel waarom jij je er druk over maakt.

Iemand als jij is een aanwinst voor de maatschappij. Zeker als je er uit hebt kunnen klimmen en je hebt leren aanpassen..

Het is een kracht.
Een super power.
En niets om je voor te schamen of om te verbergen.

Het zegt alleen maar hoe sterk je bent.
Van hoe ver je komt en hoe hard je hebt moeten vechten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een gerechtelijke uitspraak, dus die wordt zeker geregistreerd en voor bepaalde tijd bewaard. In eerste instantie is het een besluit van de burgemeester, maar die wordt binnen een paar dagen bekrachtigd door de rechter.
Voor hoe lang een uitspraak wordt bewaard zou ik niet weten. Bel eens naar rechtspraak.nl https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ct/Contact
Ik zou gaan voor een algemene vraag, dus 088 361 61 61, of app ze op WhatsApp: 06 46 27 58 07.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
26-04-2024 20:33
Ik vraag mij af, zonder oordeel waarom jij je er druk over maakt.

Iemand als jij is een aanwinst voor de maatschappij. Zeker als je er uit hebt kunnen klimmen en je hebt leren aanpassen..

Het is een kracht.
Een super power.
En niets om je voor te schamen of om te verbergen.

Het zegt alleen maar hoe sterk je bent.
Van hoe ver je komt en hoe hard je hebt moeten vechten.
Oef, deze komt even binnen....
Dankjewel....
Alle reacties Link kopieren Quote
Redballoon schreef:
26-04-2024 20:40
Oef, deze komt even binnen....
Dankjewel....
Graag gedaan en maak het je kracht, oké?
Je hebt talent en hebt het mogen meemaken.
Jij zal menigeen meer begrijpen dan wie dan ook, maar ook weten hoe je ze kan helpen.

Kijk niet naar het verleden en wees niet bang dat het tegen je gebruikt gaat worden.
Als je het inzet als ‘ superpower’ zal niemand je dat willen afnemen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Irma_3110 schreef:
26-04-2024 20:35
Het is een gerechtelijke uitspraak, dus die wordt zeker geregistreerd en voor bepaalde tijd bewaard. In eerste instantie is het een besluit van de burgemeester, maar die wordt binnen een paar dagen bekrachtigd door de rechter.
Voor hoe lang een uitspraak wordt bewaard zou ik niet weten. Bel eens naar rechtspraak.nl https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... ct/Contact
Ik zou gaan voor een algemene vraag, dus 088 361 61 61, of app ze op WhatsApp: 06 46 27 58 07.
Er is juist geen rechterlijke machtiging gevraagd schrijft ze, omdat na de IBS ingestemd heeft met vrijwillige opname. Dus de rechter is er niet aan te pas gekomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om te weten of er nog iets in een politiedossier staat kun je daar schriftelijk inzage in vragen: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/t ... n-justitie
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan bij alle betrokken organisaties opvragen of je in een dossier of register staat en wat erin staat. Als het goed is staat op hun website toegelicht hoe je dat doet, vaak door een mail te sturen naar privacy@organisatie.
Dat kan je doen naar de gemeente (burgemeester, wijkteam), politie, het ziekenhuis, eventueel een advocaat of iemand anders die jou vertegenwoordigde, de organisatie die je opname heeft betaald (ziektekostenverzekering?). En je kan vragen aan wie ze informatie over jou hebben verstrekt.

Je kan daarna vragen de informatie te verwijderen, dan hoor je vanzelf welke informatie ze wel en welke ze niet hebben verwijderd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als er bij de ibs op het moment van gedwongen opname politie aanwezig was dan zal daar op zn minst een politie mutatie van zijn. Dat is een soort notitie van wat zij op dat moment hebben aangetroffen en gedaan.

Ik zou je idd aanraden om je dossier op te vragen. Die kan je dan inzien op het politiebureau. Dan weet je meteen wat er wel of niet is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sheabutter schreef:
26-04-2024 20:33
Iemand als jij is een aanwinst voor de maatschappij. Zeker als je er uit hebt kunnen klimmen en je hebt leren aanpassen..

Het is een kracht.
Een super power.
En niets om je voor te schamen of om te verbergen.

Het zegt alleen maar hoe sterk je bent.
Van hoe ver je komt en hoe hard je hebt moeten vechten.
x2
Alle reacties Link kopieren Quote
OgenvanTijgers schreef:
26-04-2024 20:59
Er is juist geen rechterlijke machtiging gevraagd schrijft ze, omdat na de IBS ingestemd heeft met vrijwillige opname. Dus de rechter is er niet aan te pas gekomen.
Een IBS wordt bekrachtigd (of niet) door de rechter, pas daarna komt er een RM-aanvraag. Het al dan niet bekrachtigen moet sowieso via de rechter.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven