Mag ik mijn mening geven over mijn broer zijn toekomstplan?

05-08-2013 18:01 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt:



Mijn broer, 2 kinderen, 6 maanden gescheiden.

Nieuwe vriendin, (sinds 3,5 maand), 2 kinderen, ook gescheiden.



Ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar en daar ben ik blij om.

Mijn broer wil nu in de herfstvakantie verhuizen en bij haar intrekken.

Mijn ex schoonzus heeft een goede baan, werkt fulltime en zij heeft de kinderen 2 dagen per week, mijn broer werkt parttime en zorgt 5 dagen per week voor de kinderen.

Mijn broer wil nu dus verhuizen en de kinderen meenemen.

Hij heeft alvast voor mijn schoonzus bedacht, dat zij dan de kinderen minder dagen krijgt, zij zou een regeling van 2 dagen in de 2 weken krijgen. Een halvering van haar dagen met de kinderen.

Ook moeten de kinderen van school veranderen en wonen zij niet meer bij familie en vrienden. (Dit willen zij absoluut niet.)



Sinds mijn broer dit aan mij heeft verteld, ben ik hier verdrietig om. Het voelt gewoon niet goed dat hij het contact met de moeder wil verminderen en de kinderen van school af wil halen, om samen te gaan wonen met iemand die hij net heeft ontmoet.



Dit alles heb ik ook (heel voorzichtig, hij is erg fel) met hem besproken, maar hij vindt dat zijn ex geen recht van spreken heeft, want zij heeft niets te zeggen over zijn leven ('Zij mag mijn geluk niet in de weg staan......')

Mijn schoonzus weet hier nog niets van, hij bereidt alles heel goed voor, om haar er dan mee te overvallen. Bovendien is hij verbaal ook veel sterker dan dat zij is en weet hij haar altijd vast te praten.



Het voelt niet goed om te zwijgen, het lijkt mij gewoon een slecht plan. Maar mag ik mij hier wel mee bemoeien?

Ik vind mijn broer nu zo egoïstisch, de kinderen moeten mee, ook al willen zij dit niet en hun moeder moet maar gewoon slikken of stikken. Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Heel.eerlijk, gezien de beschrijving van jouw gevoel zou ik het bespreken met je ex schoonzus
Hebben ze een ouderschapsplan? Dit kan hij niet zomaar doen als het goed is. Al zou ik me er niet teveel tegenaan bemoeien. Dit is een familieruzie in de maak.
Alle reacties Link kopieren
Dit alles heb ik ook (heel voorzichtig, hij is erg fel) met hem besproken, maar hij vindt dat zijn ex geen recht van spreken heeft, want zij heeft niets te zeggen over zijn leven ('Zij mag mijn geluk niet in de weg staan......')



Nee, zij mag zijn geluk niet in de weg staan, maar hij mag ook het geluk van zijn kinderen in de weg staan. Dát is de reden dat zijn ex recht van spreken heeft.
Alle reacties Link kopieren
ongelofelijk, wat een egoïst is jouw broer om na 3,5 maand!!!!!! al het leven van zijn kinderen zo ongelofelijk op zijn kop te zetten
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou mijn ongezouten mening geven, gevraagd of ongevraagd. En dat vooral omdat er anders niemand voor die kinderen spreekt. Wat hij en zijn ex regelen is tussen hen, maar kinderen zo ingrijpend in zo'n prille relatie betrekken, vind ik echt niet kunnen. Niet voor zijn kinderen en niet voor haar kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08, 85 seconden geleden

ongelofelijk, wat een egoïst is jouw broer om na 3,5 maand!!!!!! al het leven van zijn kinderen zo ongelofelijk op zijn kop te zettenEens. Scheiding was zeker nog niet erg genoeg.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
En ja, ik zou daar dus zeker wat van zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Bah wat naar dit. Maar als ik het zo lees zit de kans er dik in dat hij lekker doorgaat met zijn regelen en je ook nog eens flinke ruzie krijgt als je er wat van zegt...



Een ouder mag zoiets toch niet zomaar bepalen neem ik aan? Zeker niet als de huidige omgangsregeling dan geen stand meer houdt?
27 mensen vinden dit leuk.
Ik vraag me af of je zo maar mag verhuizen met kinderen, andere school plaatsen en dagen korten. Je hebt dan toch een co ouderschapsplan welke je niet eenzijdig kunt wijzigen. Als een vrouw dit hier voorstelt om het forum krijgt ze de wind van voren.



Ik zou je schoonzus inlichten over de plannen van je broer, dat gaat niet over zijn leven alleen, maar hun kinderen. En daar hebben anderen ook wat over te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt ongelooflijk naar rosanna08, ik hou echt van mijn neefje/nichtje en het maalt al dagen door mijn hoofd.



Wat mijn broer doet, moet hij zelf weten, maar hij heeft nu 2 kinderen en dan is alles anders. Dat is natuurlijk mijn mening en hij denkt daar dus anders over. Maar is mijn mening de enige juiste mening? Het is zo moeilijk, want ik wil echt geen ruzie.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat er een ouderschapsplan is, want dan mag hij naar de Rechter.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik vind het een heel slecht plan, maar eerlijk gezegd denk ik helemaal niet dat hij dit dan doen (ouderschapsplan). Ik geloof wel dat ik in dit geval mijn integriteit even zou laten varen en mijn schoonzus inlichten, zodat ze in ieder geval iets minder overvallen wordt dan je broer hoopt.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al voorzichtig aangegeven wat je er van vind en meer kan je niet doen.



Het is verplicht om een ouderschapsplan te hebben als je uit elkaar gaat en kinderen hebt en daar kan hij niet zomaar van afwijken. Maar misschien is het ouderschapsplan nog niet eens rond als ze zo kort uit elkaar zijn.



Hij zal het haar toch een keer moeten vertellen en dan kan zij naar een advocaat stappen. Grote kans dat hij zijn plannen dan niet eens mag uitvoeren. Zeker niet als hij echt een heel stuik verderop wil verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat een moeder even veel recht heeft op de kinderen. Ik zou mijn broer mijn mening geven. Ik denk trouwens niet dat dit zomaar kan hup kinderen weg. En man of vrouw bepaalt even de omgangsregeling.



Broer heeft recht op een eigen leven. maar niet ten koste van de kinderen.



Vind het altijd zo moeilijk. Hup meteen nieuwe relatie inclusief supersnel samenwonen.

En dan moeten de kinderen ala minute zich voegen.



Je broer is geen 18 meer en hij leeft alleen.
Alle reacties Link kopieren
Als het mijn broer was, had ie de wind van voren gehad, fel of niet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Is je broer niet erg boos over en hij gebruikt hij dit als een soort wraak ???
Alle reacties Link kopieren
quote:manondessources schreef op 05 augustus 2013 @ 18:14:

Het voelt ongelooflijk naar rosanna08, ik hou echt van mijn neefje/nichtje en het maalt al dagen door mijn hoofd.



Wat mijn broer doet, moet hij zelf weten, maar hij heeft nu 2 kinderen en dan is alles anders. Dat is natuurlijk mijn mening en hij denkt daar dus anders over. Maar is mijn mening de enige juiste mening? Het is zo moeilijk, want ik wil echt geen ruzie. ik snap dat je geen ruzie wil, maar ik denk dat het geluk en de gezondheid van je neefje en nichtje de moeite waard zijn om dat voor lief te nemen. Het gaat in deze situatie niet meer om de volwassenen, maar om 2 jonge kinderen die hun hele wereld al in hebben zien storten en dat nu weer zien gebeuren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 05 augustus 2013 @ 18:14:

Als het mijn broer was, had ie de wind van voren gehad, fel of niet. ja hier ook, zit me hier plaatsvervangend al boos om te maken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Hij denkt dat een rechter op zijn hand zal zijn, omdat hij de kinderen 5 dagen heeft. Ze hebben een ouderschapsplan, dus schoonzus zal wel toestemming moeten geven. Maar het is een erg meegaand type, zo ook zijn nieuwe vriendin.
Ik zou niet alleen mijn mening geven, maar broer ook vertellen dat ik zijn ex op de hoogte breng.
Alle reacties Link kopieren
En je broer voor het blok zetten? Als in: je vertelt het binnen nu en een week aan ex of jij vertelt het haar?
27 mensen vinden dit leuk.
Vraagje: hoe oud zijn de kinderen? Vanaf 12 jaar hebben die officieel medezeggenschap of medebeslisserschap ofzo, het komt er op neer dat iedereen in een functie (politie/rechter/arts) naar ze moet luisteren...



Ik vind het zeker iets om te bespreken met broer en nieuwe vriendin, maar ook met je ouders. Zij hebben misschien meer invloed?



Ex mag het geluk van broer niet in de weg staan, maar mag hij het geluk van zijn kinderen in de weg staan?
Waarom zorgt de moeder er niet op 50/50 basis voor? Genoeg fulltime werkenden die dat ook doen. Dan had ze meer te zeggen gehad dan nu ze de kinderen grotendeels aan haar ex over laat.

Als ze de kinderen meer wil moet ze het gewoon aanvechten bij de rechter en 'n gelijkwaardig co-ouderschap afdwingen van week op week af.
En net of dat bij die ex gaat lukken als ze beiden 2 kinderen meebrengen en dan samen gaan wonen. Die relatie is gedoemd te mislukken zoals 2/3 van alle samengestelde gezinnen faalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven