Mag ik mijn mening geven over mijn broer zijn toekomstplan?

05-08-2013 18:01 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie is als volgt:



Mijn broer, 2 kinderen, 6 maanden gescheiden.

Nieuwe vriendin, (sinds 3,5 maand), 2 kinderen, ook gescheiden.



Ze zijn hartstikke gelukkig met elkaar en daar ben ik blij om.

Mijn broer wil nu in de herfstvakantie verhuizen en bij haar intrekken.

Mijn ex schoonzus heeft een goede baan, werkt fulltime en zij heeft de kinderen 2 dagen per week, mijn broer werkt parttime en zorgt 5 dagen per week voor de kinderen.

Mijn broer wil nu dus verhuizen en de kinderen meenemen.

Hij heeft alvast voor mijn schoonzus bedacht, dat zij dan de kinderen minder dagen krijgt, zij zou een regeling van 2 dagen in de 2 weken krijgen. Een halvering van haar dagen met de kinderen.

Ook moeten de kinderen van school veranderen en wonen zij niet meer bij familie en vrienden. (Dit willen zij absoluut niet.)



Sinds mijn broer dit aan mij heeft verteld, ben ik hier verdrietig om. Het voelt gewoon niet goed dat hij het contact met de moeder wil verminderen en de kinderen van school af wil halen, om samen te gaan wonen met iemand die hij net heeft ontmoet.



Dit alles heb ik ook (heel voorzichtig, hij is erg fel) met hem besproken, maar hij vindt dat zijn ex geen recht van spreken heeft, want zij heeft niets te zeggen over zijn leven ('Zij mag mijn geluk niet in de weg staan......')

Mijn schoonzus weet hier nog niets van, hij bereidt alles heel goed voor, om haar er dan mee te overvallen. Bovendien is hij verbaal ook veel sterker dan dat zij is en weet hij haar altijd vast te praten.



Het voelt niet goed om te zwijgen, het lijkt mij gewoon een slecht plan. Maar mag ik mij hier wel mee bemoeien?

Ik vind mijn broer nu zo egoïstisch, de kinderen moeten mee, ook al willen zij dit niet en hun moeder moet maar gewoon slikken of stikken. Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 05 augustus 2013 @ 18:43:

[...]



Dat had die ex-schoonzus dan eerder moeten bedenken. Als ze co-ouderschap had gedaan hadden ze bij elkaar in de buurt moeten blijven wonen. Er zijn zat vrouwen waarvan de ex alleen maar om de 2 weken 'n weekend zorgt en die doen ook hun eigen ding als ze willen verhuizen. Als de kinderen trouwens wat ouder zijn kunnen ze zelf kiezen bij wie ze willen blijven, maar als die kinderen zo graag bij moeders zijn, waarom wonen ze daar dan nu niet 50% van de tijd? De moeder heeft het in mijn ogen verpest voor zichzelf en moet nu niet mauwen als haar ex zijn leven weer oppakt (hoe stom ook want samengestelde gezinnen falen bijna altijd) nogmaals, het gaat niet om de ouders, maar om de kinderen!!!!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:elninjoo schreef op 05 augustus 2013 @ 18:26:

Waarom zorgt de moeder er niet op 50/50 basis voor? Genoeg fulltime werkenden die dat ook doen. Dan had ze meer te zeggen gehad dan nu ze de kinderen grotendeels aan haar ex over laat.

Als ze de kinderen meer wil moet ze het gewoon aanvechten bij de rechter en 'n gelijkwaardig co-ouderschap afdwingen van week op week af.Dit klopt natuurlijk van geen kanten. In de regel is het zo dat de kinderen het overgrote deel bij moeder zijn, en vader ze 1 keer in de twee weken heeft. Dit wil echter absoluut niet betekenen dat vader minder zeggenschap heeft over de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of je broer beseft waar ie mee bezig is en als zus mag je dat best uitspreken.
Alle reacties Link kopieren
Na 3,5 maand al samen willen wonen terwijl er víer kinderen in het spel zijn. Dan heb je in mijn ogen inderdaad echt niet het belang van de kids voor ogen maar puur die van jezelf.

Maar als ik het zo lees, luistert hij naar niks en niemand.

Dan heeft het vermoedelijk zeer weinig nut op hem in te praten.

Die schoonzus is de enige die hier nog wat tegenin kan brengen maar ja, dan moet ze niet alles klakkeloos accepteren wat hij wil.

Of is ze zo meegaand dat ze zonder boe of bah haar laatste beetje contact met de kinderen ook inlevert? Lijkt me ook geen pluspunt voor een ouder.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
@Amand: Had jij gewild dat je schoonzus jou belde? Want als er alleen contact is met je ex, dan hoor je natuurlijk nooit wat haar familie vindt. Mijn ouders hebben met mijn broer gesproken, zonder succes. Ik heb met mijn broer gesproken, zonder succes. Dit ging allemaal wel heel beleefd, dus ik zal nu toch duidelijker moeten zijn en hopen dat er wat blijft hangen.



Familie van nieuwe vriendin is juist heel enthousiast, ze vinden mijn broer geweldig en zien het allemaal wel zitten.
Alle reacties Link kopieren
Dat mag toch niet zomaar zonder toestemming, met de kinderen ver weg verhuizen? Ik kan me niet voorstellen dat een rechter ermee akkoord gaat dat de kinderen uit de omgeving, waarmee ze binding hebben en waar een werkende ouder woont, weg worden gehaald.



De wachtlijsten voor kinderopvang zijn niet zo lang meer toch? Het is, lijkt mij, een beter idee dat zij opvang regelt. Dan staat niemand zijn geluk in de weg, de egoïst.
Alle reacties Link kopieren
Hij is heel zorgzaam, dat zien zij als een groot pluspunt .
Alle reacties Link kopieren
quote:manondessources schreef op 05 augustus 2013 @ 18:28:

Mijn broer wilde scheiden (schoonzus ging vreemd), scheiding is vlot en zonder problemen verlopen. Hun huwelijk was al jaren niet goed meer en hij ziet zijn nieuwe liefde ook als zijn 'echte' liefde.



Hij is mijn oudere broer en hij is altijd een leider geweest, dus dat is voor mij ook een soort van obstakel. Maar ik weet ook dat ik het niet kan laten rusten.

Het voelt stiekem om mijn schoonzus te bellen.Deze had ik nog niet bekeken. Dan is het gewoon boosheid van je broer. Zeker als leidinggeven type zal hij dit niet pikken van zijn ex.
Ik denk dat iedereen alles uit de kast moet trekken om het voornemen van je broer tegen te houden.



Ze kennen elkaar net, er zijn van beide kanten kinderen bij betrokken en hij is nog maar net koud van zijn ex af.



Er is echt niemand in de hele wereld die dit een goed plan vindt. Niemand. Er zijn hoogstens wat mensen die óf onwetend óf naïef zijn. Of er is geld en/of status in het geding.



Wanneer die nieuwe relatie van je broer in stukken valt (want dat gaat gebeuren), zal iedereen beseffen dat dat de enige uitkomst kon zijn.



Maar achteraf kijk je een koe in de kont.



Act now.
Hij is het leidinggevende type, maar werkt zó part time dat hij vijf dagen voor zijn kinderen kan zorgen. Hij krijgt altijd wat hij wil, maar zijn onderdanige vrouw ging vreemd. Wat een boeiende combi's
Alle reacties Link kopieren
Blijf me je (zeer egoistische) broer hierover praten, totdat hij inziet dat het een belachelijk plan is!
Alle reacties Link kopieren
Amand, ga jij eens met die gozer praten, als mannen onder elkaar
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
@mara2; hij wilde zo snel mogelijk scheiden, geen therapie, gewoon weg en opnieuw beginnen. Er zal zeker boosheid zijn geweest, dit zal hij echter nooit toegeven.



Als mijn schoonzus niet opkomt voor de belangen van haar kinderen (ik hoop het zo...), dan gaat het gewoon gebeuren. Leuk voor die kinderen later, dan kunnen ze zich afvragen waarom mama dit allemaal liet gebeuren.



(Het kan natuurlijk ook goed gaan, dat ze met veel plezier daar wonen en de nieuwe school heel leuk is.)
Alle reacties Link kopieren
Niet mee bemoeien, het zijn jouw zaken niet.



Daarbij is het een wespennest en hebben deze ouders duidelijk al genoeg aan zichzelf. Je schoonzus kan zichzelf wel verdedigen net zoals je broer wordt geen onderdeel van hun conflicten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
@Amand, dat klopt het gaat voor een groot deel ook over geld en status.



@Pantax: Mijn broer verdient genoeg geld en zijn ex heeft niet altijd fulltime gewerkt.

Ze werkten eerst samen parttime. Zij is niet onderdanig, maar heeft een totaal ander karakter, makkelijker/vrijer en zij kan verbaal niet tegen hem op. Daarom ook het vreemdgaan, zij gaf aan niet gelukkig te zijn en ze zocht dat geluk toen bij iemand anders (als in; verzetten tegen). Mijn broer is nu heel onvoorspelbaar, hij wil weer een gezin vormen en dat moet dan maar gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt inderdaad wat vreemd die combi . Maar hij is echt altijd heel verantwoordelijk geweest. Om het even duidelijker te maken- Hij werkt 2 dagen thuis als de kinderen naar school zijn, 2 dagen werkt hij bij een bedrijf. Ex is destijds fulltime gaan werken (36 uur), de kinderen hadden dus 2 dagen kinderopvang, 2,5 dag papa en een halve dag papa en mama. Netjes geregeld dus.

Beide vinden status en geld heel belangrijk en er kwam ook genoeg binnen. Ex schoonzus vindt dat ze nu niet minder kan werken, want dat kan ze zich niet veroorloven. Zij heeft de kinderen de ene week op vrijdag en zaterdag en de andere week zondag en maandag.



Meer kan ik niet zeggen, want volgens mij heb ik al veel te veel gezegd. Zover ik weet, komen beiden niet op dit forum.
36 uur is niet fulltime grrrrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 05 augustus 2013 @ 20:08:

36 uur is niet fulltime grrrrrrrrrrrVolgens de meeste CAO's wel
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd zou ik mij gewoonweg niet kunnen inhouden. Sowieso moest ik in mijn familie een nummertje trekken, geloof dat mijn moeder mijn broertje dan de eerste mep in zijn leven zou verkopen.



Ik zou doen wat Pantax aangeeft: tegen broer tekeergaan en mededelen dat ik nu per direct mijn ex-schoonzus zou gaan bellen.



Mijn loyaliteit gaat uit naar hen die afhankelijk zijn van volwassenen om hen te beschermen, en bij zo'n onnozel plan zie ik het ook als een stukje loyaliteit om broertje te beschermen tegen zijn eigen impulsiviteit.



Verder: als broer status zo belangrijk vindt, denk ik dat hij wel gevoelig is voor wat fikse tegenwind vanuit de eigen familie.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als het goed is (goed is geregeld) vraagt een nieuwe school van BEIDE ouders een handtekening.
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon verliefd en denkt dat alles goed komt. Dat ze hier allemaal gelukkig van gaan worden. (Weer samen als gezin, kinderen vinden haar leuk, etc.) Doordat zijn ex minder voor de kinderen zorgt, ziet hij het inderdaad ook zo dat de kinderen bij hem horen en die gaan gewoon mee.



Ik ga er zeer zeker met mijn broer over praten en het is ook afwachten wat schoonzus gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Om van school te veranderen moeten beiden ouder met gezag toch tekenen?
Alle reacties Link kopieren
De rechtbank zal hier nooit mee akkoord gaan, indien beide ouders gezag hebben zal de rechtbank altijd in het belang van de kinderen beslissen.



Het lijkt mij in het belang van de kinderen dat ze in hun vertrouwde omgeving blijven, hetzij op de manier zoals dat nu geregeld is, gedeeltelijk bij papa en mama of mocht papa dan toch gaan verhuizen zonder de kinderen, voornamelijk bij mama en in een andere omgangsregeling met papa.



Ik denk dat ik de neiging zou hebben de ex-schoonzus in te lichten, voornamelijk in het belang van die kinderen. Maar ik sta niet in jouw schoenen...



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het is je eigen broer? Dan mag je net zolang tegen hem aanpraten, zeuren hem een schop onder zijn hol geven tot hij wakker is geworden, dit na drie en halve maand al verzinnen om te gaan samenwonen in een andere omgeving, andere school met nog twee kinderen. En heb je nog meer broers en zussen of je vader en moeder? Die moeten dit ook gaan doen! En tuurlijk schoonzus inlichten, als het gezag geregeld is er een ouderschapsplan is, dan kan zij deze verhuisplannen aanvechten!



Kom op voor die kinderen die kunnen het niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat dat eigenlijk?



Als beide ouders gezamenlijk het gezag hebben en ouder 1 wil verhuizen ( buiten welke straal van ouder 2 moet je eigen overleggen?), dan moet hij/zij dat dus vragen aan ouder2 ? Altijd?

En als ouder 2 nee zegt, wie gaat dan naar de rechter?

Ouder1 want wil toch verhuizen? ( en kan theoretisch de rechter die toestemming geven?)

Of ouder 2 omdat ouder 1wil verhuizen?



Overigens beseften ex en ik dat we op 1 formulier na nog nooit beiden hebben getekend, we hebben alletwee het gezag. Daar kwamen we laatst toevallig over te spreken. Daarbij: wie zegt dat de 2de handtekening vd ouder is? Het gaat dan oa over aanmelding VO. Ik kan mijn buurman wel laten tekenen. Maar er was nooit een tweede handtekening nodig



* edit: niet dat het een probleem was, we beseften het ineens nav heel iets anders.
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven