Mail naar ex sturen of niet?

21-01-2012 14:59 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik hoop dat iemand advies heeft.

Mijn ex stond op mijn voicemail, hij wilde graag weten hoe het met me is. Ik heb geantwoord in een sms dat het beter voor me is geen contact met hem te hebben.

Nu vraag ik me af of het verstandig is om het in een email uit te leggen. Enerzijds, hij wil het graag weten, anderzijds, het gaat niet zo goed met me, dus het zal voor hem niet zo leuk zijn om te lezen hoe het met mij de afgelopen maanden gegaan is. Ik stel me zo voor dat ik over een tijdje, als ik mijn kracht weer een beetje terug heb, eens met hem afspreek en hem, zonder al te veel in mijn emoties te zitten, vertellen wat ik van onze verhouding vond en van de manier waarop hij met me omgegaan is (was niet leuk).

Of ik geef hem nu de gelegenheid erop in te gaan. Misschien kan ik dan wat milder naar het verleden kijken?

Ik weet het niet meer. Even op m'n handen zitten en over een paar maanden kijk ik wel verder?

En, ik vind het ergens niet leuk als hij zou weten dat het niet goed gaat, mijn gekrenkte ego wil laten zien dat de breuk mij niets heeft gedaan.

Overigens, ik denk dus dat het het beste is, over het algemeen, om afstand te houden als je nog niet over diegene heen bent. Maar afstand is nu moeilijk omdat hij op de voicemail staat...

Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
hey!



Het is lastig, want als je het mailtje stuurt, laat je inderdaad je zwakte zien, maar als je niks doet, kan je het misschien veel moeilijker afsluiten.



is het geen optie om elkaar eens in het echt te zien, en alles uit te spreken wat je dwars zit? Je hoeft niet te vertellen dat het zo slecht met je gaat,(is dit vanwege de breuk?) maar het helpt misschien om het achter je te laten.
Afstand houden. Misschien over een paar maanden voel je überhaupt de behoefte niet meer om hem te vertellen hoe het je vergaan is. En dan zou het jammer zijn als je dat al gedaan had. Smsje was genoeg, aardig dat ie wat liet horen, maar daar blijft t bij. Sterkte, je komt er wel!
Alle reacties Link kopieren
Vind je dat je hem verantwoording schuldig bent?
Alle reacties Link kopieren
voicemail verwijderen en verder met mn leven gaan, je hebt niks te bewijzen, en het wat heeft dat voor nut, alleen maar verspilde energie, ga aan jezelf werken en laat hem met rust, je hebt hem nu al gezegd dat het beter is dat er geen contact is , laat het dan ook gewoon hoe moeilijk dat ook is
Stuur hem een oppervlakkig sms'je. Vertel niet teveel over jezelf en helemaal niets over jullie relatie.

Achteraf een relatie bespreken is zo zinloos.

'Hoi, hoe is het? Bedankt voor je bericht. Hier alles ok' Lekker nietszeggend, maar je laat toch even wat horen.
Alle reacties Link kopieren
Voicemail is al verwijderd, en zijn telefoonnummer

Ja ik heb moeite met nee zeggen, grenzen aangeven en iemand een beetje negeren. Wat ik natuurlijk niet heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit emotioneel zo vast aan deze vent, een bericht van hem is dan voor mij een opening.. Maar ik moet sterk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen meid... Laat hem niets meer weten.. hij heeft je pijn gedaan. Hij zal je wonden openhalen en niet helen. Waak over jezelf en laat mensen die je pijn hebben gedaan niet meer toe in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat dames? Ik ga gewoon wat anders doen ipv hier heel lang over na te denken. Dank voor het advies! :D
Alle reacties Link kopieren
Die vent kan de pot op. Beetje mijn hart breken en dan willen horen dat het prima gaat. De zak! Zo, ik ga lekker poetsen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
quote:Angela76 schreef op 21 januari 2012 @ 15:08:

Ik zit emotioneel zo vast aan deze vent, een bericht van hem is dan voor mij een opening.. Maar ik moet sterk zijn.

Dit al. En je hebt niet voor niets afstand gehouden juist omdat het je heel veel moeite kost om los te komen.

En idd je bent hem geen uitleg verschuldigd. Het gaat om jou hier, dat jij je krachten weer terug vindt. Daar kan hij niets aan bijdragen. Een mail is weer een opening en kan bij jou weer van alles losmaken waardoor je mogelijk toch weer meer contact gaat hebben. En dan gaat het balletje weer rollen. Zo kom je er nog niet vanaf!

Volhouden dus met waar je mee bezig was. Zou het dus niet doen. Probeer los te laten wat er mogelijk in hem omgaat. Alleen focussen op jezelf en de juiste mensen om je heen.
Alle reacties Link kopieren
Afstand houden!
Alle reacties Link kopieren
quote:rozenstruikje schreef op 21 januari 2012 @ 15:12:

Niet doen meid... Laat hem niets meer weten.. hij heeft je pijn gedaan. Hij zal je wonden openhalen en niet helen. Waak over jezelf en laat mensen die je pijn hebben gedaan niet meer toe in je leven.

En herhaal dit voor jezelf.

Ik had 'm ook weer even nodig.. en het werkt, écht.

Thanx rozenstruik
Alle reacties Link kopieren
Niet mailen!!
quote:Angela76 schreef op 21 januari 2012 @ 15:15:

Die vent kan de pot op. Beetje mijn hart breken en dan willen horen dat het prima gaat. De zak! Zo, ik ga lekker poetsen ofzo. He heel goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga mezelf bezig houden totdat de drang verdwenen is

Rozenstruikje je hebt gelijk. Ik probeer nu ook strenger te zijn naar anderen, als ik teveel teleurgesteld ben dan moet moet ik ze gaan loslaten. Toch blijf ik altijd de neiging hebben vergevingsgezind te zijn. Misschien wil ik ook ten alle tijden aardig gevonden worden??

Ik moet me inderdaad op mijzelf richten, niet op anderen. Moeilijk hoor, loslaten! (en niet teleur willen stellen)

Nu richting badkamer met een sopje en proberen niet aan hem te denken en aan wat hij denkt, pfff.
Alle reacties Link kopieren
Het is helemaal niet erg om vergevingsgezind te zijn. Dat is een goede eigenschap.



Echter heb je ook de verantwoordelijkheid om goed voor jezelf te zorgen.



Vergeven betekent niet dat je nog iemand langer moet toelaten in je leven. Vergeven betekent niet dat je iemand nog langer de gelegenheid moet geven om je pijn te doen. Hem vergeven is een goed iets. Voor jezelf om los te laten. Maar doe het als je er echt aan toe bent.



Als je heel goed kijkt dan zie je misschien je vergevingsgezindheid in dit geval voor wat het is. En dat is het scheppen voor een gelegenheid voor hem om het goed te maken. Daarin schuilt een hoop, die gaat eindigen in teleurstelling. Daarin schuilt een verlangen naar erkenning van de persoon die jou iets heeft afgenomen.



Je hebt waarschijnlijk vaker gehoopt en verlangt naar erkenning. Dit is nooit goed gegaan en dat zal ook niet gebeuren. Richt je hoop en verlangen op jezelf en mensen die daadwerkelijk bewezen hebben dat te verdienen.



En mensen zullen altijd fouten maken. Je herkent ze aan wat ze ermee doen. Diegenen die daadwerkelijk iets met hun fouten doen en deze erkennen, dat zijn de mensen die de moeite waard zijn in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Niet smsen, bellen of mailen! Je bent hem niks verschuldigd. Snap wel dat er bepaalde dingen zijn die je tegen hem zou willen zeggen, bijv. hoe je je voelt of hoe je denkt over wat er is gebeurd, maar als hij je pijn heeft gedaan is het beste om hem gewoon uit je leven te bannen. Na maanden gaat ie je ff bellen.. de pot op met hem
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel dames (?), het sterkt me een beetje in de beslissing nu even niets te doen met zijn toenadering.

Erkenning is het juiste woord. Ik zal het nooit van hem krijgen op de manier waarop ik wil, ik moet dat opgeven en het in mezelf vinden.
Dat hij wil weten hoe het met je is, dat is iets voor hem. Als jij niets wil laten weten, is dat voor jou.



Kies voor jezelf, hij heeft zijn kans gehad. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Kappen met spelletjes. Doen waar jij je goed bij voelt met respect voor de ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel....



Denk dat het echt beter is om de voicemail te wissen en voorlopig geen contact meer te hebben, al wil je het nog zo graag. Ik kon het zelf destijds niet laten en dat zorgt ervoor dat je het steeds weer niet kan afsluiten. Kappen ermee..
Alle reacties Link kopieren
Je hebt met die sms al aangegeven dat contact niet goed is voor jou.



Waarom zou je er dan nog een mailtje aan wagen.



Uitleggen? Helemaal niet nodig. JIJ weet de reden en daar gaat het om toch.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen! Hij is het niet waard. En je eigen gevoel gaat er niet beter van worden. En het feit dat je niks van je laat horen geeft jou straks een goed gevoel jij hebt nu de touwtjes in handen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven