Man en jeugdzorg

16-03-2015 23:56 606 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is heeft een psychotische stoornis.

Wij hebben kinderen samen.



Wanneer zijn stoornis de kop op steekt, is dit beangstigend.



In het verleden is de politie betrokken geweest. Ik heb hun gebeld om hem hier weg te krijgen. Dit is gevolgd door een melding bij bureau jeugdzorg. Ik heb toenzeer slechte ervaringen opgedaan met deze instantie en bijzonder veel stress.



Door de hele situatie wonen mijn man en ik niet meer samen.

Wel heb geprobeerd hem te steunen op allerlei manieren en heb ook geprobeert het contact tussen hem en onze kinderen voor zo ver verantwoord in stand te houden.

Nadat hij opgenomen is geweest en een lang intern behandeltraject heeft ondergaan, ging het een tijd beter met hem.



Helaas is het toch weer mis gegaan:

Hij is op straat in een paranoia toestand (er hingen overal camera's meende hij) gaan schreeuwen tegen mij, in bijziens van een van onze kinderen.



Politie is weer betrokken geraakt. Ik heb hun gebeld omdat ik het niet verantwoord vond om hem in of rond het huis te hebben in een dergelijke staat.

Nu wordt er wederom een melding gemaakt bij bjz.



Naast dat ons huwelijk nu voorbij is (het kan zo niet doorgaan en ik zie geen blijvende verbetering), zit ik vreselijk in de stress rondom bjz.



Ze zullen 'hulp' bieden die ik 'vrijwillig' moet accepteren, maar waar ik absoluut geen behoefte aan heb. Ik weet niet hoe ik met met deze instantie om moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt hier geen behoefte aan?

Kijk jij eerst eens even heel gauw waar jw kinderen behoefte aan hebben ipv jijzelf. Dat had jij al veel eerder mogen doen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je geen behoefte aan hulp? De situatie lijkt me lastig genoeg.



Je kunt toch gewoon in gesprek gaan met jeugdzorg? Misschien heb jij geen behoefte aan hulp, maar je kinderen wel.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet om jouw behoefte, maar om die van je kinderen.
quote:saaaaar81 schreef op 17 maart 2015 @ 00:02:

Je hebt hier geen behoefte aan?

Kijk jij eerst eens even heel gauw waar jw kinderen behoefte aan hebben ipv jijzelf. Dat had jij al veel eerder mogen doen.+1
Alle reacties Link kopieren
Wat voor hulp kan mijn kinderen geboden worden?
quote:anoniemex schreef op 17 maart 2015 @ 00:05:

Wat voor hulp kan mijn kinderen geboden worden?Dat kan je aan Jeugdzorg vragen.
Alle reacties Link kopieren
En je bent ook nog eens zwanger van die man???



Waar de fuk ben jij mee bezig??
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het lijkt me nogal een heftige toestand waarin je zit, het lijkt me ook dat je alle hulp kan gebruiken die er is. Zie jeugdzorg niet als vijand maar als kans om de boel, zonder man, op de rit te krijgen.
Ik denk dat als je verteld wat je hier schrijft en het feit dat jullie niet meer samenwonen dat zeker in jouw voordeel is.

wellicht kunnen zij helpen met een veilige omgangsregeling voor de kinderen met hun vader.
quote:Moiren_ schreef op 17 maart 2015 @ 00:06:

[...]



Dat kan je aan Jeugdzorg vragen.He? Oude bekende?
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je trouwens zo stellig dat jij geen behoefte hebt aan de zorg die bjz kan bieden? Het is niet alsof je deze situatie in je eentje onder controle hebt. Weet je welke hulp ze kunnen bieden?



Het zou volgens mij al enorm veel stress schelen als je er met open blik en met het belang van je kinderen stevig voor ogen in zou stappen. Het zal wellicht jou uit je comfortzone trekken, maar als je kinderen er beter van zouden worden, is dat dan niet alles waard?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 17 maart 2015 @ 00:07:

En je bent ook nog eens zwanger van die man???



Waar de fuk ben jij mee bezig??En dit soort opmerkingen helpt To denk je?
quote:jippie55 schreef op 17 maart 2015 @ 00:10:

[...]



En dit soort opmerkingen helpt To denk je?en dit helpt wel?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je er geen behoefte aan? Ben je bang dat je kinderen worden afgenomen?
Alle reacties Link kopieren
Je woont niet meer samen met je man, maar een week geleden schreef je in een ander topic dat het zo zwaar is dat hij 's nachts nooit zijn bed uitkomt voor de andere kinderen, nu je zwanger bent .....
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 maart 2015 @ 00:10:

[...]



en dit helpt wel?Wat bedoel je precies?
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 17 maart 2015 @ 00:10:

[...]



En dit soort opmerkingen helpt To denk je?





Dat mag bjz doen.

waar haar kinderen dringend behoefte aan hebben.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:jippie55 schreef op 17 maart 2015 @ 00:13:

[...]



Wat bedoel je precies?jij spreekt saaaaaar aan op een "niet helpende" post, maar jouw post (Saaaaaar aanspreken) daar heeft TO ook niks aan. Dus als jij vindt dat posts zinvol moeten zijn, hou jezelf er dan ook aan
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 17 maart 2015 @ 00:14:

[...]



jij spreekt saaaaaar aan op een "niet helpende" post, maar jouw post (Saaaaaar aanspreken) daar heeft TO ook niks aan. Dus als jij vindt dat posts zinvol moeten zijn, hou jezelf er dan ook aanafzeiken werkt niet echt in dit geval, lijkt mij
Wie weet is TO wel een hele goede moeder en hebben haar kinderen helemaal geen behoefte aan BJZ. Misschien willen ze wel gewoon rust. Misschien heeft TO juist goed gehandeld door de kinderen niet bij hun vader weg te houden, maar moet ze dit nu helaas wel gaan doen. Hoezo weten jullie allemaal precies wat goed is voor TO of haar kinderen?
Dit is niet je eerste topic hierover hè?

Hoe kwam het dat het een goed idee leek om nog een kind van hem te krijgen?
quote:jippie55 schreef op 17 maart 2015 @ 00:16:

[...]



afzeiken werkt niet echt in dit geval, lijkt mijvolgens mij hoeven posts ook niet te "werken" en ik zie het niet als afzeiken
Alle reacties Link kopieren
Noem jij dit afzeiken?



Wat dacht je van oprechte verontwaardiging. En nee, dat doe ik n iet op een koetsiekoetsie manier, daar is mijn verontwaardiging en bezorgdheid voor die arme kinderen te zwaar voor.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Moiren_ schreef op 17 maart 2015 @ 00:18:

Dit is niet je eerste topic hierover hè?

Hoe kwam het dat het een goed idee leek om nog een kind van hem te krijgen?ben jij wie ik denk dat jij bent?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven