Man heeft treinvriendin

05-10-2016 07:26 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Even jullie mening. Mijn man reist sinds kort veel met de trein voor zijn werk. Een gezamenlijke kennis heeft dezelfde route en zodoende zien ze elkaar bijna elke ochtend. Als ze elkaar niet zien whatsappen ze soms wel een uur lang (ja heb in zijn telefoon gekeken). Het is nog niet over het randje maar ik voel me er ongemakkelijk bij en onzeker, helemaal omdat ik zwanger ben en me toch al niet echt de leuke vrouw van voel op het moment. Wat moet ik hier mee? Maak ik me ongerust om niks?

Greta
Alle reacties Link kopieren
Wat schrijven ze dan?
Ja, waar gaat het over?
Alle reacties Link kopieren
Waar appen ze over?
Alle reacties Link kopieren
Aangeven dat je je ongemakkelijk voelt en onzeker en dat je niet weet of dat terecht is?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Tja niet echt iets bijzonders, maar ik merk aan de manier waarop mijn man schrijft dat ie indruk probeert te maken. Het voelt gewoon net niet lekker.
Elke dag een uur whatsappen is best veel. Praat hij ook veel over haar? Want als dat zo is kun je best eens een balletje opgooien.



Zorg er overigens wel voor dat je jouw niet fijn voelen van dit moment, niet op hem projecteert.
Alle reacties Link kopieren
Appt hij haar een uur als hij thuus bij jou op de bank zit, of appen ze als ze elkaar niet hebben getroffen op het station en allebei in een andere trein zitten?

Dat zou voor mij gevoelsmatig nog wel een verschil maken.



En waar appen ze dan over?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook veel reist en had daarbij treinvrienden met wie ik veel kletste en dingen deelde. Het is saai in de trein en in die tijd waren ook veel problemen op het spoor waardoor je soms uren vastzat. Ik zou het heel raar vinden wanneer ik een partner had van wie ik de gezelligheid niet mag opzoeken in dat soort situaties.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
lk vind dagelijks in de trein gezellig praten iets heel anders dan telefoonnummers uitwisselen en blijven appen. Heb járen met dezelfde collega's dingen gedeeld in de trein maar nooit een nummer uitgewisseld en daar was ook totaal geen noodzaak toe. Dat kan prima los van elkaar. Had hij haar nummer al of is dat nu pas uitgewisseld? Wat zegt hij er zelf over? In dit soort situaties kun je beter gewoon luisteren naar wat iemand zegt en zien wat iemand doet ipv zelf angstige conclusies te gaan trekken. En al helemaal niet onzeker worden van het feit dat je nu zwanger bent en al dan niet minder aantrekkelijk bent voor je man.



Als er uit niets reden tot zorg blijkt maar je zit er wel mee dat ze veel appen kun je dat prima vanuit jezelf aan hem aangeven. In principe moet iedereen hier vrij in kunnen zijn maar vind persoonlijk dat als je het idee hebt dat het je relatie beïnvloedt zoiets met je man moet kunnen bespreken en hij hier ook voor open zou moeten staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 05 oktober 2016 @ 07:45:

Ik heb ook veel reist en had daarbij treinvrienden met wie ik veel kletste en dingen deelde. Het is saai in de trein en in die tijd waren ook veel problemen op het spoor waardoor je soms uren vastzat. Ik zou het heel raar vinden wanneer ik een partner had van wie ik de gezelligheid niet mag opzoeken in dat soort situaties.



Dit staat er niet.



Holy crap. Ze is zwanger en haar man whatsappt en praat uuuuren met een andere vrouw, op zo'n manier dat ze het gevoel heeft dat hij indruk op haar wil maken.



En jij begint over 'mag hij van jou nieteens gezellig in de trein wat kletsen?!'



Misplaatst zeg.
Alle reacties Link kopieren
Zeker aangeven dat je je ongemakkelijk voelt. Ik vind met enige regelmaat en uur appen echt veel.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 05 oktober 2016 @ 07:54:

[...]

Dit staat er niet.



Holy crap. Ze is zwanger en haar man whatsappt en praat uuuuren met een andere vrouw, op zo'n manier dat ze het gevoel heeft dat hij indruk op haar wil maken.



En jij begint over 'mag hij van jou nieteens gezellig in de trein wat kletsen?!'



Misplaatst zeg.Dat staat er niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:eefje1980 schreef op 05 oktober 2016 @ 07:51:

lk vind dagelijks in de trein gezellig praten iets heel anders dan telefoonnummers uitwisselen en blijven appen. Heb járen met dezelfde collega's dingen gedeeld in de trein maar nooit een nummer uitgewisseld en daar was ook totaal geen noodzaak toe. Dat kan prima los van elkaar. Had hij haar nummer al of is dat nu pas uitgewisseld? Wat zegt hij er zelf over? In dit soort situaties kun je beter gewoon luisteren naar wat iemand zegt en zien wat iemand doet ipv zelf angstige conclusies te gaan trekken. En al helemaal niet onzeker worden van het feit dat je nu zwanger bent en al dan niet minder aantrekkelijk bent voor je man.



Als er uit niets reden tot zorg blijkt maar je zit er wel mee dat ze veel appen kun je dat prima vanuit jezelf aan hem aangeven. In principe moet iedereen hier vrij in kunnen zijn maar vind persoonlijk dat als je het idee hebt dat het je relatie beïnvloedt zoiets met je man moet kunnen bespreken en hij hier ook voor open zou moeten staan.Het gaat om een gezamenlijke kennis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Principe-Prinses schreef op 05 oktober 2016 @ 07:54:

[...]





Dit staat er niet.



Holy crap. Ze is zwanger en haar man whatsappt en praat uuuuren met een andere vrouw, op zo'n manier dat ze het gevoel heeft dat hij indruk op haar wil maken.



En jij begint over 'mag hij van jou nieteens gezellig in de trein wat kletsen?!'



Misplaatst zeg.Even heel lullig: dit staat er ook niet. Er staat soms een uur en er is op zich niks mis met appen en kletsen, maar een uur vind ik wel lang. Ik zou er geen tijd voor hebben of nemen want dan ben ik aan het werk, bezig met kinderen, hobby's, etc. Als ik zoveel tijd zou nemen voor iemand 'anders' om 'gewoon gezellig te appen' dan zou er meer aan de hand zijn. Dat zou een teken zijn van dat ik iets mis in mijn eigen relatie.
Leef en laat leven
Alle reacties Link kopieren
Dat staat er wel. Dagelijks in de trein en anders whatsappen maakt behoorlijk wat uren.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet dat ie niet gezellig met iemand zijn treinreis mag doorbrengen, of een keer met een andere vrouwen whatsappen. Ik ben heel plat jaloers dat zijn aandacht elke ochtend en middag naar een andere vrouw gaat. En dat hij met haar kletst op de whatsapp zoals wij in het begin samen deden. En dat ik zwanger ben, niet meer leuk met hem mee kan naar de kroeg of een concert en me moeke de vrouw voel. Met daar nog eens lekker een dot hormonen erbovenop



Het voelt niet lekker omdat ik zelf niet zo'n nauw contact met een andere man zou hebben, omdat ik vind dat dat voor mijn man is. En ik kan gewoon niet meer goed zelf beoordelen of mijn gevoel terecht is. Ofzo. Snappen jullie het nog :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 05 oktober 2016 @ 08:05:

[...]



Het gaat om een gezamenlijke kennis.Van kennissen heb ik meestal ook geen nummer, ik snap al dat uitwisselen van nummers zonder noodzaak gewoon niet zo. En los daarvan, waarom zou dat moeten betekenen dat je appen. Dat je even stuurt "Hey, je was er vandaag niet, ben je vrij?" en de ander: "Ja klopt! Morgen weer!" of zoiets snap ik wel maar er is wel degelijk een verschil mijns inziens, wanneer je een uur appt en dat geen uitzondering is.
Alle reacties Link kopieren
Is dit de man die drie jaar geleden stiekem ging logeren bij zijn ex nadat hij jou op het vliegtuig had gezet?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik zou hem gewoon eerlijk vertellen dat je er moeite mee hebt, of weet hij niet dat je de whatsapp gelezen hebt?
quote:eefje1980 schreef op 05 oktober 2016 @ 08:09:

[...]





Van kennissen heb ik meestal ook geen nummer, ik snap al dat uitwisselen van nummers zonder noodzaak gewoon niet zo. En los daarvan, waarom zou dat moeten betekenen dat je appen. Dat je even stuurt "Hey, je was er vandaag niet, ben je vrij?" en de ander: "Ja klopt! Morgen weer!" of zoiets snap ik wel maar er is wel degelijk een verschil mijns inziens, wanneer je een uur appt en dat geen uitzondering is.

Je kunt toch van kennissen vrienden worden?

Ik app met een mannelijke ex-collega. We lunchen regelmatig samen, al een paar jaar. Zit verder niets achter hoor. Dus als er geen hitsige berichtjes heen en weer gaan, begrijp ik het probleem niet zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:greta2 schreef op 05 oktober 2016 @ 08:08:

Het is niet dat ie niet gezellig met iemand zijn treinreis mag doorbrengen, of een keer met een andere vrouwen whatsappen. Ik ben heel plat jaloers dat zijn aandacht elke ochtend en middag naar een andere vrouw gaat. En dat hij met haar kletst op de whatsapp zoals wij in het begin samen deden. En dat ik zwanger ben, niet meer leuk met hem mee kan naar de kroeg of een concert en me moeke de vrouw voel. Met daar nog eens lekker een dot hormonen erbovenop



Het voelt niet lekker omdat ik zelf niet zo'n nauw contact met een andere man zou hebben, omdat ik vind dat dat voor mijn man is. En ik kan gewoon niet meer goed zelf beoordelen of mijn gevoel terecht is. Ofzo. Snappen jullie het nog :-)



Zoals ik jou nu lees is hij wel een beetje aan het flirten dus. Misschien dat hij zich laat meeslepen, het is natuurlijk nieuw en die aandacht vindt iedereen leuk. Ben zelf net een paar maanden vrijgezel af na jaren en soms mis ik het dat ik toen nog met van die vage contacten een beetje zat af te tasten op de app, het is ook gewoon egostrelend. Ik denk dat hij zich er misschien niet eens van bewust is dat het jou zo stoort, maak het gewoon bespreekbaar.



Hoe weet je trouwens wat ze uitwisselen, mag je gewoon meelezen of heb je de detective uitgehangen? Het is mi wel belangrijk dat je bij een kennis gewoon mag lezen waar ze het over hebben, dat hij daar niet heel geheimzinnig over doet.



Los daarvan lees ik denk ik ook wel wat hormonaal gebeuren, waarom denk je dat het zo'n invloed heeft dat je zwanger bent? Als hij te vertrouwen is en je kunt hierover gewoon met hem praten is dat heus niet opeens heel anders als je zwanger bent. Echt niet. Maak het bespreekbaar op een rustige manier, geef hem de gelegenheid zich te realiseren dat het misschien teveel op het randje is en geef hem ook de tijd om te reageren. Is er dan nog iets wat je niet lekker zit dan kun je daar op verder maar niet gelijk beren op de weg zien.



Overigens snap ik je redenatie wel, ben zelf ook voorzichtig in mijn contacten met andere mannen nu ik een vriend heb en vind dat niet meer dan normaal om eerlijk te zijn. Dan kun je wel gezellig doen maar er is gewoon een duidelijke scheidslijn wat mij betreft.
quote:greta2 schreef op 05 oktober 2016 @ 08:08:

Het is niet dat ie niet gezellig met iemand zijn treinreis mag doorbrengen, of een keer met een andere vrouwen whatsappen. Ik ben heel plat jaloers dat zijn aandacht elke ochtend en middag naar een andere vrouw gaat. Maar ik denk zomaar dat je het geen probleem zou vinden als het om een man zou gaan, terwijl zijn aandacht op dat moment dan toch ook naar iemand anders gaat dan naar jou.
Alle reacties Link kopieren
quote:greta2 schreef op 05 oktober 2016 @ 08:08:

Het is niet dat ie niet gezellig met iemand zijn treinreis mag doorbrengen, of een keer met een andere vrouwen whatsappen. Ik ben heel plat jaloers dat zijn aandacht elke ochtend en middag naar een andere vrouw gaat.



Maar ik klets vandaag ook meer met mijn collega(´s) dan met mijn man

Dat is toch ook inherent aan het werkende leven??
Alle reacties Link kopieren
quote:SallySpectra schreef op 05 oktober 2016 @ 08:15:

[...]



Je kunt toch van kennissen vrienden worden?

Ik app met een mannelijke ex-collega. We lunchen regelmatig samen, al een paar jaar. Zit verder niets achter hoor. Dus als er geen hitsige berichtjes heen en weer gaan, begrijp ik het probleem niet zo.Dat zeg ik ook niet, dat dat niet kan. Maar het is altijd een beetje oppassen geblazen. Helemaal als jouw vriend bijvoorbeeld daar het fijne niet van weet en je wel steeds ziet appen en zich afvraagt wat er nou zo leuk aan die lunches is en jij daar niet zoveel van deelt. Dan kan het zijn eigen leven gaan leiden en dan maakt het geen bal uit of jouw intenties netjes zijn naar je partner. Heb het idee dat dat het geval is bij TO. Ik meen ook te lezen dat hij lijkt te flirten met die kennis. Zij kent hem dus zij moet dat plaatsen/bespreekbaar maken. Dat een man/vrouw vriendschap prima kan tussen twee volwassenen die daar de grenzen in begrijpen wil niet zeggen dat iedereen dat kan en die grenzen begrijpt of dat TO zich totaal geen zorgen hoeft te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven