Man kiest voor vriendin

25-04-2017 12:49 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Een tijdje geleden postte ik in een topic van iemand anders voor het eerst over mijn man die vanuit het (vrijwel) niets aangaf te willen scheiden. Een aantal van jullie vroeg zich toen af of hij een ander had omdat hij voortdurend met een vriendin (ook mijn vriendin) zat te appen. En guess what... na een bliksemsnelle scheiding (hij kondigde het aan begin juli vorig jaar en eind maart was alles officieel rond) krijg ik een appje dat hij een relatie met haar heeft en het aan de kinderen heeft verteld.

Ik ben woedend. Op haar, maar vooral op hem. De kinderen vinden het helemaal niet leuk, maar ze moeten zich maar aanpassen, vindt hij. Wat een hufter, wat een zak hooi. Ik ben chic gebleven en heb niet gereageerd, maar het liefst zou ik een enorme scene trappen of met een honkbalknuppel zijn auto in elkaar beuken ofzo. Wie heeft wijze raad/een hart onder de riem?
quote:NDD93 schreef op 25 april 2017 @ 12:56:

Grey rock methode gebruiken wanneer je met elkaar converseert. Dus: letterlijk zo saai en non-reactief worden als een grijze steen als je met hem converseert. Alleen praten over de kinderen wanneer hij / jij ze ophaalt of brengt, buiten de noodzakelijke dingen geen contact met je ex en je voormalige vriendin, verder als hij vraagt hoe het met je gaat gewoon een saai neuzelverhaaltje ophangen over de was die je nog moet doen. Veel mensen zijn sadisten, het geeft ergens genoegdoening om je te zien lijden, dus geef hem die bevrediging niet.



Als je thuis alleen bent kan je uiteraard keihard Rammstein opzetten en schreeuwen. In een kussen rammen en bijten helpt ook. Legale problemen en kapotte spullen zijn het achteraf gezien namelijk nooit waard.Mooi advies!
Alle reacties Link kopieren
heel veel sterkte!



en bedenk maar zo.... zo gewonnen zo verloren ( dit slaat dus op je (ex-)vriendin)

wat hij bij jou heeft gedaan gaat waarschijnlijk ook bij haar gebeuren ;)



niet dat jij daar wat aan hebt, maar misschien geeft het je een beetje voldoening om dit in gedachten te houden. mannen die dit zo doen, doen dit waarschijnlijk niet eenmalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:canvas schreef op 25 april 2017 @ 13:01:

Wat NDD93 zegt. Hou het heel erg zakelijk, en gun hem geen greintje leedvermaak. Het is zwaar klote, maar je zult je ergens anders af moeten reageren. Koop een boksbal.



Dit en praat met familie/vriendinnen/psycholoog.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het contact voor de kinderen inderdaad zo zakelijk mogelijk te houden, maar het liefst zou ik hem de huid volschelden en een enorme scene trappen. Hij heeft mij tijdens de scheiding de gekste verwijten gemaakt om maar een reden te hebben om van me af te komen en nu doet hij zoiets. Hij spoort serieus niet. NDD93 zei dat het hem waarschijnlijk goed doet om mij te zien lijden, dat zou me niets verbazen.

De vriendin liet vanaf het moment van de scheiding niets meer horen, want ze kon het allemaal niet aan. Gelukkig al maanden geen aandacht meer aan haar besteed.

Ik zie erg op tegen de verjaardag van 1 van de kinderen volgende maand. Daar is zij ook ongetwijfeld, want wordt gevierd bij mn ex. Kan natuurlijk moeilijk niet gaan, maar wat een ellende dat je de schone schijn maar moet ophouden en voortdurend redelijk moet blijven, terwijl hij mij in zo'n klotige situatie brengt.
Alle reacties Link kopieren
Kun je die verjaardag niet bij jouw thuis doen?
Alle reacties Link kopieren
We hebben de afspraak dat de verjaardag gevierd wordt bij de ouder waar de kinderen op dat moment zijn (we hebben co-ouderschap). Dus helaas... er valt niet aan te ontkomen vrees ik.
quote:-Suze- schreef op 25 april 2017 @ 13:49:

[...]





Nou ik niet. Ik zou me serieus niet voor kunnen stellen dat de man waarmee ik kinderen genomen heb me zo zou kunnen belazeren.Ze zegt het notabene zelf.

mindelbaum in "Partner wilt scheiden, zonder ooit iets ..."
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 25 april 2017 @ 17:23:

We hebben de afspraak dat de verjaardag gevierd wordt bij de ouder waar de kinderen op dat moment zijn (we hebben co-ouderschap). Dus helaas... er valt niet aan te ontkomen vrees ik.Maar daar hoef jij toch niet bij te zijn? Jij kunt later zelf thuis nog iets doen. Wat doe je jezelf aan?
Alle reacties Link kopieren
Maar.. daar is de hele familie, buren, vrienden, en dan ben ik er niet bij. Dat is ook raar
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, ik snap dat je je vreselijk voelt. Tips om eroverheen te komen heb ik niet al ben ik het wel eens dat je inderdaad moet proberen er boven te staan en niet laten blijken hoe rot je je voelt.
quote:lila01 schreef op 25 april 2017 @ 19:31:

[...]





Maar daar hoef jij toch niet bij te zijn? Jij kunt later zelf thuis nog iets doen. Wat doe je jezelf aan?

Dit!



quote:mindelbaum schreef op 25 april 2017 @ 20:25:

Maar.. daar is de hele familie, buren, vrienden, en dan ben ik er niet bij. Dat is ook raarJa eh, jullie zijn toch uit elkaar? Ik heb na de scheiding ook geen verjaardag van de kinderen meer samen gevierd. Is jouw familie dan ook bij hem? Jouw vrienden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 25 april 2017 @ 13:09:

Stuur even een apje terug om ze te feliciteren.



Het laatste dat ze verwachten en kan zelfs kwetsend over komen bij ze.Mindfuck eerste klas
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 25 april 2017 @ 13:15:

TO vreselijk. Hopelijk heb je mensen om je heen waar je flink bij kan uithuilen. Flink gaan sporten, hardlopen, tennissen of bokslessen nemen is ook goed. Voel je je fysiek sterk en daardoor mentaal ook weer.



Wat een lage manier van doen die twee.

Ik zou zelf niet zijn auto stuk slaan of dat soort dingen, maar iets van uiting geven aan je boosheid kan naar mijn mening geen kwaad en lucht ook op. Het moet er toch uit. Ik zou tegen die zogenaamde vriendin zeggen 'zoals je eraan komt, kom je er ook weer af, je bent al nummer 5 waarmee hij je bedonderd heeft. En dat je echt niet begrijpt waarom hij dan nog elke dag ook met jou naar bed ging.' Misschien weet je ook nog iets negatiefs dat hij ooit over haar gezegd heeft. Dat ze niet zo een mooie gezichtuitdrukking heeft bijvoorbeeld. Dat blijft dan toch hangen en dan vertrouwt ze hem niet, net goed. Als ze in mijn vriendinggroep zat, dan mocht de groep weten wat voor fijne vriendin ze is.



Tegen je kinderen zou je wel kunnen zeggen dat je dit ook niet gewild hebt, maar dat jullie er iets moois van gaan maken samen. Verder zou ik niet negatief over hun vader praten.





En dat naar de vriendin mocht je haar IRL tegenkomen



Over dat sporten: dat werkt beter en sneller dan je zou verwachten. Je voelt je verdrietig, je hebt eigenlijk trek in die reep chocola en het laatste wat je wil is je hardloopschoenen aantrekken en in die koude regen gaan rennen. En de eerste driekwart van je workout is ronduit kut en dan is het eigenlijk jammer dat je al bijna thuis bent.

En dan plof je na een welverdiende douche moe maar voldaan met die reep op de bank en daarna slaap je als een roos.

Spreek met jezelf af dat je alleen tijdens je workout mag piekeren. Dat hielp mij om dat niet de hele dag te doen.
Alle reacties Link kopieren
We hebben afgesproken de verjaardagen samen te vieren, daar kan ik niet onderuit. Dan krijg ik zeker te weten allerlei shit van m'n ex over me heen, en dan draait hij het voor het kind in kwestie ook nog zo dat de hysterische moeder niet wil komen. Daar heb ik geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Sporten helpt, ja. Al ga ik nog zo gestresst, boos, verdrietig de deur uit, na afloop voel ik me altijd beter
Dan zou ik eerst sporten voordat je naar de verjaardag gaat.

wat een nare situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 25 april 2017 @ 22:54:

We hebben afgesproken de verjaardagen samen te vieren, daar kan ik niet onderuit. Dan krijg ik zeker te weten allerlei shit van m'n ex over me heen, en dan draait hij het voor het kind in kwestie ook nog zo dat de hysterische moeder niet wil komen. Daar heb ik geen zin in.

Toen jullie trouwden hebben jullie ook iets afgesproken, nl. elkaar trouw te zijn, enz. enz. Daar heeft hij zich ook niet aan gehouden, dus je hoeft je ook niet te houden (als je dat niet wilt natuurlijk) aan deze afspraak. En je krijgt al zoveel shit van hem over je heen, dan maakt dit beetje extra ook niet meer uit, denk aan die Grey Rock methode van NDD93 .



Jij viert de verjaardag van je kinderen lekker bij jouw thuis met jóuw vrienden, buren en familie en hij doet hetzelfde bij hem thuis met zíjn vrienden, buren en familie. Je krijgt geen nare, ongemakkelijke (want hoe denk je dat de genodigden zich voelen met jou, je ex en ex-vriendin vijandig in één ruimte?) situaties en de kinderen mogen twee keer hun verjaardag vieren: win-win.



Heel veel sterkte met alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:TS_76 schreef op 26 april 2017 @ 09:48:

[...]

Jij viert de verjaardag van je kinderen lekker bij jouw thuis met jóuw vrienden, buren en familie en hij doet hetzelfde bij hem thuis met zíjn vrienden, buren en familie. Je krijgt geen nare, ongemakkelijke (want hoe denk je dat de genodigden zich voelen met jou, je ex en ex-vriendin vijandig in één ruimte?) situaties en de kinderen mogen twee keer hun verjaardag vieren: win-win.



Heel veel sterkte met alles.Dit.
Alle reacties Link kopieren
En ik beloof je: niemand zal dat raar vinden behalve je lul van een ex. Zelfs zijn familie en vrienden zullen dat prima snappen.
Alle reacties Link kopieren
Piet, gezien de omstandigheden ga ik de verjaardag van de kinderen anders vieren dan onze eerdere afspraak. Ik zal er dan ook niet bij zijn zaterdag.

Mindelbaum.
Alle reacties Link kopieren
Meer woorden zijn niet nodig: geen excuses, niet uitleggen wat de situatie met je doet, geen boetekleed: grijze steen!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja: en vooral niet communiceren naar hem wanneer je het dan zelf gaat vieren. Dat gaat hem dus niks aan.
quote:-Suze- schreef op 26 april 2017 @ 09:55:

Piet, gezien de omstandigheden ga ik de verjaardag van de kinderen anders vieren dan onze eerdere afspraak. Ik zal er dan ook niet bij zijn zaterdag.

Mindelbaum.



Eens.

Verjaardagen samen vieren gaat niet altijd (meteen) goed. En soms wordt het nooit wat.

Ik deed het 't eerste jaar na de scheiding en mijn god wat was dat ongemakkelijk.

Nu vieren we het apart, twee feesten, ieder op z'n eigen manier, heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:mindelbaum schreef op 25 april 2017 @ 22:54:

We hebben afgesproken de verjaardagen samen te vieren, daar kan ik niet onderuit. Dan krijg ik zeker te weten allerlei shit van m'n ex over me heen, en dan draait hij het voor het kind in kwestie ook nog zo dat de hysterische moeder niet wil komen. Daar heb ik geen zin in.



Raar hoor. Je laat je manipuleren.

Denk je echt dat andere exen ook gezellig verjaardagen van de kinderen samen vieren?

Ja, ik kan het me voorstellen bij stellen die op vriendschappelijke basis uit elkaar zijn gegaan, maar dit is toch waanzin? Hoe oud zijn jullie kinderen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 10:10:

[...]





Eens.

Verjaardagen samen vieren gaat niet altijd (meteen) goed. En soms wordt het nooit wat.

Ik deed het 't eerste jaar na de scheiding en mijn god wat was dat ongemakkelijk.

Nu vieren we het apart, twee feesten, ieder op z'n eigen manier, heerlijk.Het liefst zou ik het zo doen, inderdaad. Vind het alleen voor het kind in kwestie ontzettend lullig. Je hebt toch recht op allebei je ouders op je verjaardag? Daarbij: er zijn veel gezamenlijke vrienden en ik ga met mijn ex-schoonfamilie nog heel goed om. Misschien moet ik de vriendin vragen of zij niet komt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven