Man met eigen onderneming voortdurend aan het werk

26-09-2013 21:51 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde mijn eigen account aanmaken,maar er kwam steeds reclame van de staatsloterij op dus dan maar via vriendin appelsien.



Mijn man heeft een eigen onderneming sinds een aantal jaren.mwe hebben 3 kinderen. Zijn werkweek ziet er zo uit



Maandag tot vrijdag : van 8 u tot half 7 van huis

2 tot 3 avonden per week weg.

1 om de 3 maanden een zakenreis van 5 tot 10 dagen.



Ik voel me vreselijk eenzaam en verdrietig. Herkent iemand dit? Ik heb het gevoel dat ik een alleenstaande moeder be. We wonen in een regio waar weinig te doen is,maar waar hij vanwege zijn bedrijf graag wilde wonen.



Er met hem over praten ? Nou,dan vraagt hij zich af waarom ik klaag. Hij ziet het gewoon niet hoe moeilijk het voor me is. M



Zucht,nou ja dat was het dus.



Optie: verhuizen naar een leuke stad en het mezelf gemakkelijker maken en gezelliger. De stad waar ik heen wil wonen al mijn vrienden en familieleden.
Huur 'n nanny in voor die kinderen en ga zelf van 't leven (en je man z'n centen!) genieten!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 september 2013 @ 00:31:

Tjongejonge. Dat zijn hele schappelijke tijden voor een eigen bedrijf hoor. Ik heb zelfs werknemers die nog meer uren draaien in loondienst. Als je je zo geïsoleerd voelt in je omgeving, dan doe eens je best om wat mensen te leren kennen. Doe eens gek, vraag een buurmeisje om op te passen en ga eens buiten de deur sporten. Nodig je buurvrouw uit op de koffie, ofzo.



Ik wou net zeggen, toe ik nog écht full time werkte was ik langer van huis voor een baan met een contract. Ik ben een juf met een luizenleven notabene.



Mijn studerende vriendje toen vond ook dat ik teveel werkte trouwens. Tsja, nu hij zelf ook werkt snapt 'ie het opeens.



Ik gedroeg me ook zoals je man, maar ik was dan ook echt, echt, echt helemaal stuk als ik thuiskwam. Nu ben ik mijn werk gewend en kan wat meer aan thuis en kan ook harder nee zeggen op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
realiseer je dat een man dit harde werken vaak ziet als bijdrage in het huishouden.



Probeer dat ook te zien, hij werkt hard aan zijn eigen bedrijf zodat jullie het goed hebben. Door te zeuren over wta hij niet doet zou je vergeten wat hij op zijn manier juist wel voor jullie doet.



probeer aan te geven wat je nodig hebt (misschien iets anders dan hij dus voor zijn gevoel geeft) zonder in verwijten te vallen en te zeuren over wat hij nog meer zou moeten doen.



En eerlijk gezegd als iemand dus meer geld inbrengt en meer tijd doorbrengt buiten huis, vind ik het logisch dat huishouden op de gene neerkomt die ook meer tijd er voor heeft. Vaak vergeten vrouwen ook dat klussen in huis als iets ophangen end (mannenwerk) wel weer op hen neer komt en dat zijn ook dingen die moeten gebeuren.



Leuke dingen met kinderen doe je wel weer samen, hij is ook vader.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals al een paar mensen eerder zeiden mijn man is langer en vaker van huis. ( voor de baas...)

Om 5.30 u weg om 18.15 u thuis ( of later ) 3 avonden sporten. Daarnaast vaak zakenreizen , altijd vertrekken op zaterdag en terug op een zondag ( na verblijf van 1,2 ,3 ,4 weken) heb ook al wel eens maanden alleen gezeten. Maar het went hoor als je de tijd die je samen hebt maar ook samen doorbrengt.



Neemt niet weg dat niet iedereen er goed tegenkan natuurlijk. Maar vind het eerlijk gezegd met een eigen zaak enorm meevallen
Hier ook een man die meer werkt....



Je moet je eigen kansen creëren en niet hem ermee belasten dat jij dat niet doet.

Zoek een oppas zodat jij wat meer ruimte kunt pakken voor jezelf.

Vraag je ouders/familie eens een weekend op te passen als hij ook op zakenreis is zodat jij met een vriendin wat kan doen.

Plan afspraakjes met je man om ook samen leuke dingen te ondernemen, niet klagen die avond btw dan wil hij nooit meer.

Maak een planning voor je eigen overdag zodat je heel bewust ook ruimte voor jezelf creëert om dingen te doen.



Het leven is een feest, alleen je moet zelf de slingers ophangen!

klinkt cliche, maar een waarheid als een koe!
Het is logisch dat als je zelf het huisvrouwtje zit te zijn terwijl je man een inkomen binnen moet zien te harken om een vrouw en 'n hoop kids te kunnen onderhouden, dat je dan zelf verantwoordelijk bent voor het hele huishouden.
quote:appelsien27 schreef op 26 september 2013 @ 22:02:

ik heb een eigen drukke halftijdse baan. Daarnaast ben ik de moeder en de vader in het gezin. Ik mis gewoon iets.



Bij hem weggaan ??? No way,hij is verder lief en aardig. Irriteer me gewoon als VROUW VAN...laat het dan ook zo zijn dat men mij ook ziet als vrouw van dus ook naar mij toe wordt veel vereist ( feestjes,recepties,verjaardagen en whatever van mensen die ik amper ken).Je vindt jezelf wel heel zielig....ik zeg; laat er een cognitieve gedragstherapie op los!
Alle reacties Link kopieren
En probeer ook de voordelen te zien; je hebt veel tijd om zelf beslissingen te maken.



Mijn man werkt ook erg veel met zijn bedrijf en hoewel ik er heus wel eens van baal vind ik het ook heerlijk dat ik zelf een hoop kan bepalen over bv wanneer ik wat ga doen en wat ik belangrijk vind

Ik moet wel zeggen dat ik enorm veel waardering heb voor mijn man dat hij zo hard werkt voor ons als gezin en nooit klaagt en dat hij enorm veel waardering heeft voor mij met mijn parttime baan en de zorg voor de kinderen .
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is in loondienst net zoveel van huis. Voor net iets meer dan modaal.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:appelsien27 schreef op 26 september 2013 @ 22:02:

ik heb een eigen drukke halftijdse baan. Daarnaast ben ik de moeder en de vader in het gezin. Ik mis gewoon iets.



Bij hem weggaan ??? No way,hij is verder lief en aardig. Irriteer me gewoon als VROUW VAN...laat het dan ook zo zijn dat men mij ook ziet als vrouw van dus ook naar mij toe wordt veel vereist ( feestjes,recepties,verjaardagen en whatever van mensen die ik amper ken).



Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Ik snap het niet nl.

Vind je nou dat je als 'vrouw van..' te veel naar feestjes moet of vind je nou dat je als 'vrouw van' gezien moet worden en dat doet 'men' niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 27 september 2013 @ 11:22:

Mijn man is in loondienst net zoveel van huis. Voor net iets meer dan modaal.Er zijn er zelfs die voor beneden-modaal zoveel van huis zijn.
Ik vind 't trouwens altijd heel bedenkelijk die vrouwen die zeggen wegens gezondheidsredenen niet te kunnen werken, maar dan wel hun lichaam nog verder naar de verdommenis helpen met een zwangerschap en het werk met 'n kind blijkbaar wél aankunnen. Als je 'n kind kunt baren en verzorgen, dan kun je ook werken!
Elninjoo, je opmerking is deels offtopic maar ik ben het helemaal met je eens. Ik ken zelfs iemand die 100% is afgekeurd ivm psychische problemen. Sneu natuurlijk maar dan wel zwanger van de tweede....
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft ook een eigen bedrijf , en is maandags tm vrijdags ook van 8 uur (soms nog wel eerder) tot 6 uur half 7 van huis. En ja 's avonds rekeningen, offertes maken en admin.



Enkele keer ook nog wel eens zaterdagochtend op pad.Ik heb ook 3 kinderen (zijn niet van hem), dus in die optiek ben ik een alleenstaand mama, maar heb het druk met mijn werk en de kinderen en hij met zijn dingen. En ja 's avonds is hij moe, maar ik ook. Maar we doen ook nog genoeg leuke dingen samen.



Maar ja er moet brood op de plank he, dus dat kost tijd.



Werk jij? Doen jullie verder nog wel leuke dingen samen bv in het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Met een fitnessruimte in huis ging ik niet uit sporten

Ga een hobby zoeken,je hebt tegenwoordig zoveel keus,eetclub,boekenclub,sieraden maken club,taarten bakken club,kleding maken club etc etc zal best wat leuks voor je bij zijn,ontmoet je leuke medemensen met dezelfde hobby.
Alle reacties Link kopieren
Met een fitnessruimte thuis, ga je ook niet sporten hoor. We hebben er jaren thuis een fitnessruimte gehad en we deden er amper iets mee. Nu hebben we alleen een trapzak hangen en die verstoft ook.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Als je nou in die fitnessruimte bij elk onderdeel een tv hangt sport je wel



Gewoon in beweging blijven bij je favoriete series,je fietst,loopt,roeit zo weg
Alle reacties Link kopieren
Dat dachten Stan en ik ook. In de praktijk lagen we toch liever op de bank TV te kijken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je veel klaagt.

Mijn man is ook ontzettend veel weg/vroeg weg/laat thuis/bijna alle weekenden ook aan het werk. Maar wij maken echt tijd voor ons zelf.



Mijn vader is trouwens nog langer weg dan je man al bijna zijn hele werkende leven en mijn moeder heeft hier nooit over geklaagd, geen dik betaalde baan trouwens. Het is nu eenmaal niet anders.



Je moet er zelf iets van maken.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn toch hele normale tijden?



Ik ben van kwart voor 8 tot 7 van huis. Deze week toevallig 4 avonden iets (3x werk, 1x een vriendin uit Amerika, het 4e werk ding heb ik afgezegd) dus was ik steeds pas na 10 uur thuis.



Ik ben soms ook in het weekend aan de slag en ik ben 2x 6 weken lang weggeweest met mijn baan in een jaar tijd. Binnenkort waarschijnlijk een opdracht waar ik alleen in het weekend thuis ben.



Mijn vriend vindt het ook wel balen maar het is nu eenmaal zo.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er een beetje dat je erg veel aan je partner hangt. Wees blij dat hij werk heeft! Ik als partner van een ondernemer zie liever dat mijn partner veel aan het werk is en stimuleer mijn partner dan ook met zijn werk! Ik zorg dat als hij thuiskomt direct aan kan schuiven en zo houd je best een stukje avond over om iets leuks te doen. Wij hebben geen kinderen dus die vergen ook natuurlijk veel energie, daar heb ik dan ook geen ervaring mee. Snap het ook niet helemaal zo groot is Nederland kan toch niet verreizen zijn om familie te bezoeken? En kan je daar dan niet af en toe nachtje blijven met kids dat ouders oppassen en jij met vriendinnen wat kunt doen?



Probeer een hobby of studie te gaan doen en maak zo nieuwe vrienden! Denk dat het probleem toch wel te verwijten is aan jezelf en je moet er zelf wat van proberen te vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Hier idem dito.

Vriendlief werkt altijd overdag, + 2 a 3 avonden en de zaterdag na genoeg altijd. Ik werk zelf onregelmatig dus heel veel momenten waarop we elkaar compleet mislopen.

De momenten die we samen zijn, zijn we ook echt samen. We gaan lekker eten, kijken een filmpje of gaan samen naar vrienden. De dingen die we voor onszelf doen (sporten, vriendinnen zien enz) proberen we waar mogelijk te plannen op de avond dat de ander toch al aan het werk is.



Probeer de voordelen te zien, ik heb genoeg tijd en ruimte om mijn eigen dingen te ondernemen, zonder dat ik mijn vriend daar minder door hoef te zien.

Wij hebben geen kinderen, wat wel degelijk verschil zal maken, maar ook daarin valt te plannen.
Probeer in de tijd dat jullie wel samen zijn iets gezelligs te doen. Nu lees ik dat hij leuke dingen wil doen als jij daar geen zin in hebt en ik kan me dat best voorstellen dat dat niet werkt... en verder valt het inderdaad best mee. Mijn man en ik zijn beiden langer en vaker weg dan jouw man en toch hebben we nog wel tijd voor ons samen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is er vanavond ook weer niet. Ik kinkel mijn dochter op tijd in bed en dan kan ik lekker voetenbad met een wijntje en uitgebreid mijn teennagels knippen.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeur. Een eigen onderneming in stand houden in deze tijden is geen pretje. Die uren die hij maakt wijken niet al te veel af van een normale werkweek. Zoek een hobby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven