Man praat in slaap - ik kan er niet meer tegen

28-05-2015 08:53 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik het nou onder relaties moet zetten of onder gezondheid, maar omdat onze relatie er onder te lijden heeft toch hiervoor gekozen.



Mijn man praat dus in zijn slaap. Meestal kraamt hij onzin uit, soms gaat het over zijn werk.

In het begin kon ik er nog om lachen en nam ik de raarste gesprekken met hem op tijdens zijn slaap.

Maar sinds vorig jaar is er een hoop veranderd. Hij werd aggressief toen ik hem wilde wakker maken. Spuugde me in mijn gezicht, schold me uit, ben 1 keer zo hard gevallen nadat ik hem wakker wilde maken en hij mij om duwde dat ik dagen lang met een ei op mijn voorhoofd heb gelopen.

Ik geloof hem niet meer als hij zegt dat hij wakker is... Toen hebben we een woord afgesproken, een gek woord, als ik dat zou vragen dan zou hij zich realiseren dat hij slaapt. Dit werkte een tijdje. De laatste keer werd hij zo boos omdat hij het woord niet meer wist en ik niet meer geloofde dat hij wakker was.

Enfin.... nu hoeft hij maar een kick in zijn slaap te geven en nu word ik aggressief! Ben zo boos om alle gebroken nachten en het feit dat ik weer naar de zolder moet verkassen om zo nog een klein beetje slaap te krijgen. Maar door mijn eigen boosheid heb ik zoveel adrenaline in me dat ik voor 4 uur geen oog dicht doe.

En hij... hij weet nergens van. Dus ik ben sochtends nog boos en hij weet niet wat er scheelt. O god, wat heb ik nou weer gedaan?! Het spijt hem verschrikkelijk maar hij weet er dus niks meer van.



Ik trek het niet meer. Worstel dagelijks met de gedachte om maar meteen in op zolder te gaan slapen. Maar samen slapen is voor mij de basis van een huwelijk. Als je dat niet meer samen doet, dan kan de relatie nog wel eens aan diggelen gaan.

Maar hoe nu verder?

Hebben jullie hier ervaring mee? Zou de dokter een optie zijn? Wat kan die in vredesnaam doen? Hoe komen we hier nou uit?
No worries
quote:redbuIIetje schreef op 28 mei 2015 @ 09:19:

[...]



Vind je dat niet akelig? Met oordopjes hoor ik m'n bloed suizen o.i.d. En omgevingsgeluid is niet volledig te blocken.Nee geluid is niet volledig te blocken maar wel zodanig dat ik in elk geval veel minder vaak wakker word van gesnurk. Verder vind ik het wel prettig dat ik nog iets hoor. Je hoort inderdaad bloed suizen (ofzo) maar dat is een kwestie van wennen denk ik, en alles beter dan dat geronk naast me (het is echt keihard) waar ik me een ongeluk van schrik.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me erg slecht voor je gezondheid dat je naast iemand blijft slapen die voor geluidsoverlast zorgt. Een goede nachtrust is onmisbaar.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al verschillende soorten oordoppen geprobeerd, maar kan gewoon alles nog horen als ik ze in heb.

Ook vind ik het een vervelend idee dat ik, mits ik echt goede zou hebben, niks meer hoor en dus ook mijn kinderen niet.

Naast mijn man kan je een kanon afschieten als hij slaapt, die wordt echt nergens wakker van.

Daar kan ik dus niet op vertrouwen mocht er iets gebeuren.

Oh ja, hij krijgt nog een operatie om zijn neus recht te zetten.

Zijn tussenschot is door een breuk scheef komen te staan en dat is waarschijnlijk de oorzaak van het snurken.

Hij moet alleen nog "even" moed verzamelen om de operatie te ondergaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 28 mei 2015 @ 09:19:

[...]



Vind je dat niet akelig? Met oordopjes hoor ik m'n bloed suizen o.i.d. En omgevingsgeluid is niet volledig te blocken.



Dat went. Het is zelfs zo dat ik zonder oordopjes nu bijna niet in slaap val. En de wekker hoor ik wel maar van buren die door de voordeur van ons gebouw naar buiten gaan word ik nu niet meer wakker.

En soms komt het gesnurk van man er gewoon doorheen maar gelukkig nu de meeste tijd niet meer.



Ik zou man ook naar een arts sturen hoor,die van mij zit nu ook in een traject om te kijken waar het aan ligt.
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen apart slapen! Kijk hier maar eens bijvoorbeeld, vooral naar de reacties.... http://www.huisvlijt.com/2015/04/apart-slapen.html
Alle reacties Link kopieren
Dat idee dat je koste wat kost samen hoort te slapen moet je echt loslaten. Wat een onzin. Op deze manier gaat je gezondheid eraan. Je kan zelfs hart- en vaatziekten krijgen van langdurig slecht slapen.
Alle reacties Link kopieren
Gooi er maar een ''pammetje ''in, rustgevend medicijn.

En laat hem hulp krijgen bij beheersing, en emotie,s.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Zo! Wat een reacties!! Dat had ik niet verwacht.

Tja samen slapen de basis... dat zit zo in me. Ik heb in vorige (lange) relaties nog nooit appart hoeven slapen. Het voelt zo gek aan om appart slapen als normaal te gaan beschouwen.

Oordoppen doe ik wel eens hoor, maar krijg er jeukende oren van plus dat het wel helpt tegen gemompel maar niet als hij full on in gesprek is.

We zijn nog niet naar de dokter geweest, we hebben er wel pas serieus over gesproken (niet de morning after) dat dit echt een issue is.

Dus we gaan nu eerder naar bed. Niet te veel gehaast savonds. Meer over werk praten tijdens de avond zodat het snachts misschien niet allemaal er uit komt.

Ik dacht dat wakker maken de optie zou zijn, net zoals snurken (wat hij overigens ook doet) dan tik je hem ff aan van ga even op je zij liggen schat en dan is het over. Met het praten werkt dat dus niet zo. Hij zit in super zware gesprekken met mij alsof ik zijn collega ben.

In real life is hij nooit aggressief. Hij kan wel boos worden als we ruzie hebben (wat echt zelden is) maar hij heeft me nog nooit uitgescholden, laat staan de rest!

Ik dacht dat het kwam door de verandering van baan, veel verantwoordelijker werk, plus meer stress thuis door mijn zwangerschap en nu met de kleine en dacht dat het wel weer over zou gaan of minder zou worden.

Het enige wat er nu veranderd is, is dat ik nu dus boos op hem wordt terwijl ik weet dat hij er niks aan kan doen.
No worries
Alle reacties Link kopieren
Samen slapen is niet de basis. Liefde en kameraadschap lijkt me eerder





Maar agressie in je slaap moet verder onderzocht. Ga langs je huisarts hiermee
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 28 mei 2015 @ 09:55:

Gooi er maar een ''pammetje ''in, rustgevend medicijn.

En laat hem hulp krijgen bij beheersing, en emotie,s.

Nee, gooi er maar geen pammetje in, wat een onzin.

En zijn emoties hebben niets met het dagelijks leven te maken, ook mensen die geen vlieg kwaad doen kunnen door een slaapprobleem zo reageren in hun slaap.
quote:korenwolf schreef op 28 mei 2015 @ 09:06:

Wie heeft dat nou weer verzonnen: samen slapen is de basis voor een huwelijk?



Voldoende slaap krijgen is de basis voor een huwelijk. Ga gewoon op zolder slapen.



Dit. Samen slapen is een zwaar overschat iets en als dat aan de basis moet staan van een goed huwelijk, was ik al lang gescheiden.

Een uitgeruste partner lijkt me meer de basis voor een goed huwelijk.
quote:korenwolf schreef op 28 mei 2015 @ 09:06:

Wie heeft dat nou weer verzonnen: samen slapen is de basis voor een huwelijk?



Voldoende slaap krijgen is de basis voor een huwelijk. Ga gewoon op zolder slapen.



Eens.



En anders gewoon een keer een kussen op zijn hoofd drukken.

Een minuut of 10, daarna is je probleem wel opgelost
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem verkassen naar zolder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oordopjes lijkt me geen goede oplossing, dan hoor je je baby ook niet.

Wordt je man wel wakker van de baby?
Alle reacties Link kopieren
quote:maisy schreef op 28 mei 2015 @ 10:06:

[...]





Eens.



En anders gewoon een keer een kussen op zijn hoofd drukken.

Een minuut of 10, daarna is je probleem wel opgelost Volgens mij krijg je dan de politie aan de deur, een heleboel rompslomp, een paar jaar brommen, maar als je terugkomt ben je wel van het probleem af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Niet voldoende slapen voor langere tijd is heel slecht voor je gezondheid. En vroeger sliepen alleen arme getrouwde mensen samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken de hele gesprekken die gehouden worden inderdaad, en wakker maken heb ik 1 keer geprobeerd, toen kreeg vriend bijna een hartaanval: blijkbaar was hij heel erg ver weg.

Gelukkig doet vriend het niet meer iedere dag, als hij het doet dan praat ik heel even rustig terug; schatje je droomt laat maar los en ga lekker slapen. Vaak mompelt hij dan okay en gaat hij over in een gewone slaap.

( volgens de ha was het bij vriend puur verwerking)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn apparaatjes die alle geluiden die je maakt omzetten in een harde pieptoon, die pieptoon kan via in-ear speakers gaan. Ik denk dat hij het daarvan snel afleert om geluiden te maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Toch echt even langs de huisarts hoor. Zeker omdat hij agressief wordt 's nachts, ik denk niet dat je moet afwachten of hij zich ook zonder een por op jou gaat afreageren.
TO, ik ben ook actief 's nachts. Kletsen, rechtop zitten, wandelen. Gelukkig niet zo erg als je man (volgens mij). In stressvolle tijden is het erger, dan ben ik aan het verwerken. Maar ook warme nachten en te weinig frisse lucht triggert mijn onrust. Bij ons dus altijd het raam open en altijd een zomerdekbed voor mij. Misschien kan je met dat laatste iets?
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat het hele gesprekken zijn, maar voor een gesprek zijn er twee nodig. Wat gebeurt er als je niet reageert, of inderdaad alleen maar sussende dingen zegt, zoals Jadaiswa zegt?



Hier doet man het heel soms (lees: een paar keer gebeurd in 27 jaar samen slapen) en dan zeg ik meestal iets van "komt wel goed schatje" en is het ook over. Als mijn man dit vaker zou doen en zeker als hij ook zou gaan schelden of slaan, dan lijkt de huisarts me een logische stap.
Alle reacties Link kopieren
Of een blafband.



En serieus: iedereen die in mijn huis, mijn slaapkamer, mijn bed zijn hand tegen me opheft gaat onherroepelijk mijn leven uit. Dat is geen kwestie. Hij krijgt ook geen tweede kans en ook geen eigen slaapkamer. Is ie helemáál gek! Hoe haalt hij het in zijn bol!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Maisy, dat heb ik wel eens tegen hem gezegd! Voor de grap natuurlijk



Hij wordt wel wakker van de baby. Niet zo snel als ik, baby hoeft maar te zuchten en ik hoor het al. Maar hij wordt wakker en staat elke ochtend samen met hem op om mij meer rust te geven.



Ik ben ook een hele lichte slaper, tegenovergestelde van mijn man. Daarom gisteren melatonine tabletjes gehaald. Maar het duurde mega lang voor ik in slaap viel. En werd uiteindelijk nog wakker toen hij begon te mompelen. Dus dat haalde ook niks uit.
No worries
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zelf weer de rust vinden om rustig te blijven en ook rustig te blijven reageren naar hem. Ik denk dat het ook komt doordat ik hem wakker probeer te maken en omdat ik nu dus boos word als hij alleen maar begint.

Omdat hij in real life juist super lief en aanhankelijk is kon ik het de eerste keer ook niet geloven. Die duw... dat was de eerste keer dat er iets naars gebeurde tijdens zijn slaap. Op het moment dat mijn kop de vloer raakte was hij wakker. De keer daarna dat het uit de hand liep was hij verbaal erg aggressief en spuugde hij me dat hij met zijn kussen naar beneden liep. Eenmaal beneden aangekomen wist hij niet hoe hij daar kwam en kwam weer boven. Ik helemaal in tranen, hij geen idee. Nu is het nog een paar keer gebeurd dat hij verbaal aggressief is. En ik ben daar bang van. Ga al naar bed met het gevoel ik hou mijn hart vast wat er nu weer gaat gebeuren.

Ramen staan hier altijd open, zomer en winter. Hij heeft het altijd koud dus ligt wel vaak met dikke kleren in bed. Ik zal eens kijken of het alleen gebeurt als hij warm is aangekleed, daar heb ik nooit op gelet.
No worries
Zou de dokter een optie zijn?



verbaast me dat je hier niet al veel eerder naar toe gegaan bent, zeker niet als je relatie eronder begint te lijden. Volgens mij is het niet ongewoon dat iemand agressief kan zijn op het moment dat hij ineens uit een diepe slaap gehaald wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven