Man veel aangekomen

25-02-2017 21:11 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is na ons huwelijk heel wat aangekomen, waardoor ik me minder en minder tot hem aangetrokken voel. Ik vind dat oppervlakkig en gemeen van mezelf, maar zo voelt het wel. Ik heb altijd geroepen dat uiterlijk niet het belangrijkste is, maar het begint steeds meer tussen ons in te staan. Ik hoop hier mijn verhaal te kunnen doen en wat herkenning en advies te vinden.



Ik was initieel lichamelijk erg aangetrokken door mijn man. Hij was erg avontuurlijk, we gingen vaak kamperen en hij was handig. Hij droeg veel zorg voor zijn lichaam en uiterlijk en ging zeker drie maal per week sporten. Natuurlijk was zijn lichaam niet het enige waar ik voor gevallen ben, maar het speelde wel een rol.

Door een zware blessure heeft hij een tijdlang niet kunnen sporten. Hij heeft veel beweging nodig om op gewicht te blijven, want hij houdt ook ontzettend veel van eten en in die periode zijn de kilo's er aangevlogen (in totaal zo'n vijftien kilogram). De kilo's storen hem ook. Hij wil graag wat afvallen, maar wil er niet zo veel voor laten. Hij vindt bijvoorbeeld dat hij nog zeker één keer per week 'verdient' om zichzelf te belonen met vettige troep. De blessure is nu reeds twee jaar hersteld en hij kan terug sporten. Hij is in die twee jaar tijd nog maar twee kilo afgevallen.



Het is niet eens zo zeer de kilo's die mij storen, maar vooral zijn passieve en lusteloze houding die hij uitstraalt, alsof hij er zich maar bij neerlegt. Zijn gewicht ontneemt mij een stuk van het plezier in bed. Hij is wat kleiner geschapen en zijn gewicht helpt hier niet bij. Ik vind het jammer dat we niet meer ongestoord kunnen genieten, terwijl dit eigenlijk niet nodig zou zijn, als hij wat harder zijn best zou doen. Ik heb hem proberen steunen. Ik kook gezond, haal geen troep in huis, ga mee sporten en plan activiteiten die hij vroeger fijn vond. Hij weet dat ik het jammer vind dat hij minder moeite doet voor mij, voor zijn lichaam en voor het plezier tussen de lakens. Het klinkt misschien dramatisch, maar het voelt alsof hij zijn wekelijkse zak chips belangrijker vindt dan het fijn hebben met mij in bed.

Ik wil hem niet kwetsen want ik hou van hem. Ik weet niet goed hoe ik dit verder kan aanpakken. Heeft iemand advies?
Hoe heb je het aan hem verteld?



Dit wordt een leuk topic want als jij een man was geweest en vice versa dan was de wereld te klein-:)
Oef.



Is hij verder wel leuk en lief gebleven, zorgzaam en avontuurlijk, waar je voor viel? Of is hij, buiten het eten om, ook algeheel veranderd in een passieve niet meer leuke en lieve man?
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:15:

Hoe heb je het aan hem verteld?



Dit wordt een leuk topic want als jij een man was geweest en vice versa dan was de wereld te klein-:)

Precies



Ik denk dat jou man een drempel over moet om weer actief te worden.



Ik vind overigens wel dat je hard oordeelt over je man
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:15:

Hoe heb je het aan hem verteld?



Dit wordt een leuk topic want als jij een man was geweest en vice versa dan was de wereld te klein-:)



Dat zeker.

Maar volgens mij gaat het niet zozeer om zijn gewicht maar om zijn houding ten opzichte van jou. Hij heeft de buit binnen en laat de boel nu maar waaien? Zoiets?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:15:

Hoe heb je het aan hem verteld?



Dit wordt een leuk topic want als jij een man was geweest en vice versa dan was de wereld te klein-:)nou idd!
Alle reacties Link kopieren
Weet je dan wel zeker dat het 1x per week is, dat hij ongezonder eet? Mijn schoonzus is 40 kilo afgevallen met alle dagen opletten en op zaterdag zo'n beetje alles nemen waar ze zin in had, en is met dezelfde methode nu ook al twee jaar op gewicht. Niet ieder lichaam werkt hetzelfde natuurlijk. Maar ik vraag me dan toch af of je man niet vaker "stiekem" iets ongezonds eet, omdat hij geen zin heeft in opmerkingen erover van jou.



Hoevaak sporten jullie nu? Je raakt ook gewend aan een leven met minder beweging en sport, dat merk ik na een maand al
Ik doe mee!!
Soulmate! ik lees mee, hoe moet je dit aanpakken als partner van iemand die lusteloos, futloos en te zwaar is geworden?
quote:tomcat schreef op 25 februari 2017 @ 21:24:

Soulmate! ik lees mee, hoe moet je dit aanpakken als partner van iemand die lusteloos, futloos en te zwaar is geworden?En klein geschapen is
Alle reacties Link kopieren
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:15:

Hoe heb je het aan hem verteld?



Dit wordt een leuk topic want als jij een man was geweest en vice versa dan was de wereld te klein-:)



Hij zei zelf dat het hem stoorde. Ik heb hem gezegd dat ik het erg aantrekkelijk vond toen hij zo vaak ging gaan sporten/lichamelijke dingen deed. Ik heb voorgesteld om samen ervoor te werken om er op ons best uit te zien (gezond koken, geen fastfood meer, minder uit eten, maar iets sportiefs samen doen).

We hebben het dan na een hele tijd het gehad dat het minder werd in bed. Ik heb gezegd dat zijn extra kilo's mij wel stoorden (we hebben het in dat gesprek ook over andere dingen gehad). Ik wil hem niet beledigen of kwetsen, dat is zeker mijn bedoeling niet.
Ik zou daar niet blij mee zijn, andersom ook niet en dat weten we van elkaar.

Als je niks zegt dat gebeurt er niks.
Ik zou exact zo reageren als het om een vrouw ging:



Lichamelijke aantrekkingskracht is gewoon heel belangrijk bij sex en ik kan me goed voor stellen dat het je stoort, zeker als hij een passieve houding heeft tov hoe je hem hebt leren kennen.



Heb je hem echt laten merken hoe zeer het je stoort? Want als je zegt 'hey zullen we gezonder doen' ipv 'ik heb echt moeite met de sex zo' is wel een verschil.
quote:AnneMarieZ schreef op 25 februari 2017 @ 21:27:

[...]





Hij zei zelf dat het hem stoorde. Ik heb hem gezegd dat ik het erg aantrekkelijk vond toen hij zo vaak ging gaan sporten/lichamelijke dingen deed. Ik heb voorgesteld om samen ervoor te werken om er op ons best uit te zien (gezond koken, geen fastfood meer, minder uit eten, maar iets sportiefs samen doen).

We hebben het dan na een hele tijd het gehad dat het minder werd in bed. Ik heb gezegd dat zijn extra kilo's mij wel stoorden (we hebben het in dat gesprek ook over andere dingen gehad). Ik wil hem niet beledigen of kwetsen, dat is zeker mijn bedoeling niet.



Als ik hem was zou ik horen:



15 kilo geleden vond ik je sexy nu niet meer. En als afvallen dan ook niet meer lukt....... Ik zou er niet positiever op worden.
quote:Amand_ schreef op 25 februari 2017 @ 21:26:

[...]



En klein geschapen ismijn partner is een vrouw..
Alle reacties Link kopieren
Als je man nou 30 a 40 kg was aangekomen dan had ik je gesnapt.



Nu niet.
quote:Amand_ schreef op 25 februari 2017 @ 21:26:

[...]



En klein geschapen isAls het vet daar zou kunnen gaan zitten haalde TO vast nog een extra zak chips.
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 21:31:

Als je man nou 30 a 40 kg was aangekomen dan had ik je gesnapt.



Nu niet.tja als zijn spiermassa is af genomen én er is vet bij gekomen, dan is dat bijna het equivalent aan 30 kg bij een vrouw. Ik snap dat dus wel. En ook als ik het niet snapte, TO moet er mee naar bed, wij niet.
quote:badmeester schreef op 25 februari 2017 @ 21:30:

[...]





Als ik hem was zou ik horen:



15 kilo geleden vond ik je sexy nu niet meer. En als afvallen dan ook niet meer lukt....... Ik zou er niet positiever op worden.Ben het met je eens
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 25 februari 2017 @ 21:18:

[...]





Dat zeker.

Maar volgens mij gaat het niet zozeer om zijn gewicht maar om zijn houding ten opzichte van jou. Hij heeft de buit binnen en laat de boel nu maar waaien? Zoiets?Ja, ook. Iets wat mij heel sterk in hem aantrok, was de manier waarop hij in het leven stond. Hij was actief, wist van aanpakken, wilde vooruit komen en werkte daar hard voor. Nu is hij passiever geworden, hij laat alles maar wat gebeuren. Ik vind het jammer dat hij minder moeite doet voor mij (en ook voor zijn eigen gezondheid).
quote:sugarmiss schreef op 25 februari 2017 @ 21:31:

Als je man nou 30 a 40 kg was aangekomen dan had ik je gesnapt.



Nu niet.Nou, als hij zo doorgaat..
Is het probleem nu 15 kilo vet of 15 kilo karakter als je moet kiezen?
quote:yajes schreef op 25 februari 2017 @ 21:36:

[...]





Nou, als hij zo doorgaat..Hij is twee kilo weer afgevallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven