Man vergeven voor opmerking gewicht

01-05-2016 09:19 320 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Ik heb hier al eerder een topic geopend, dus misschien past het beter daar. Het gaat wel niet langer om de vraag of ik moet vermageren. Ik heb verder niemand om mee te praten.)



Een tijd geleden heeft mijn man aangegeven niet maar opgewonden te raken door mijn gewicht. Ik kamp al heel mijn leven met overgewicht en nu weet ik dat hij me al meer dan de helft van ons huwelijk te dik vind. Dat vind ik een pijnlijk besef. Hij heeft mij de laatste jaren veel seksueel afgewezen zonder duidelijke uitleg, nu weet ik dat dit komt door mijn gewicht. Zijn opmerking heeft mij veel pijn gedaan.

Ik ben bereid om opnieuw te vermageren, ik ben op dieet gegaan en ben ondertussen al 5 kg vermagerd. Mijn gewicht zal met veel inspanningen waarschijnlijk wel in orde komen, maar wat dan? Stel dat ik ziek wordt en mijn gewicht of uiterlijk veranderd terug, zal hij er dan nog zijn voor mij? Ik weet niet hoe ik hem moet "vergeven" voor zijn opmerking en hoe ik mij weer 'mooi' moet voelen bij hem. Ik kan het niet verdragen dat hij lief doet en dat hij terug aan mij zit. Ik wil niet dat hij complimenten geeft omdat ik weet dat hij dit alleen maar doet zodat ik verder zou vermageren. Weet iemand hoe ik mijn gekwetstheid kan loslaten?
Alle reacties Link kopieren
Deze man aan de kant zetten, als jij alleen vermagert vanwege hem en zijn opmerkingen en ze dus niet terecht vindt.

En anders met hem erover in gesprek gaan en vertellen hoe je je voelt.

Als hij het wegwuift, moet je misschien eens flink boos worden.
Hij zegt iets over je gewicht: niet goed. Hij geeft complimentjes: ook niet goed. Hij doet eindelijk weer zijn best aan je te zitten: weer niet goed.

Wat wil je dan?



Natuurlijk geeft hij complimenten zodat je doorgaat met afvallen. Of heb je liever dat hij zegt: leuk van die 5 kilo, nu die andere 30 nog.

Je legt naar mijn idee wel heel veel schuld bij je man neer en kijkt niet naar je eigen aandeel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een nieuw topic over in wezen hetzelfde onderwerp.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Praten met je man en je pijnlijke gevoelens uitspreken.



Ziek worden leidt niet automatisch weer tot overgewicht. Daarbij vraag ik mij af of je dit nu doet voor jezelf of voor een ander. Ik ben ook te dik geweest. Ik hield nog steeds van mezelf. Ik vond mezelf ook niet lelijk. Alleen strak zittende kleding en moeite met bewegen ging mij tegen staan dus ben ik er iets aan gaan doen met hulp. Echt dun zal ik nooit worden. Ik blijf een beetje stevig en gedrongen maar ik ben wel gezonder en bewegen gaat beter.



Ik denk dat je in eerste instantie toch ook dient te denken aan de relatie die jij met jezelf hebt. Het is natuurlijk kwetsend dat jouw man je niet meer aantrekkelijk vindt, maar wat vind jij eigenlijk van jezelf? Hoe jij over jezelf denkt hoeft geen directe relatie te hebben met je gewicht of je uiterlijk. Je bent zoveel meer dan alleen je buitenkant.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet hij nog bij jou? Het is nooit goed of het deugt niet. Ik was allang gillend bij je weg gerend.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Je kan beter hem loslaten als het allemaal zo voelt.



Ik kamp ook al mijn hele leven met licht overgewicht, na een zwangerschap met een heel zwaar herstel ben ik echt wel een tijdje behoorlijk overgewicht gehad (13 kg extra op mijn altijd al 5 kg te veel) maar ik heb mijn man er nooit over gehoord en we knuffelde net zo veel. Het ultieme bewijs is wel dat nu ik 16 kg kwijt ben er eigenlijk voor hem weinig veranderd is: tuurlijk vind hij dit ook wel mooier volgens de maatstaven en gezonder, maar los van een paar complimentjes is hij er niet zo laaaiend enthousiast over als andere mensen. Hij houdt van mij zoals ik ben voel ik daardoor en dat is fijn en waar het om draait denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 01 mei 2016 @ 09:26:



. Je bent zoveel meer dan alleen je buitenkant.Dat klopt, maar toch bepaalt iemands uiterlijk wel vaak voor een groot deel hoe hij/zij over zichzelf denkt. Ik was doodongelukkig met mijn dikke lijf. Vond mezelf niet alleen lelijk, maar ook lui. En dom omat ik niet goed voor mijzelf kon zorgen blijkbaar. Kan een ander nog zo hard roepen dat je 'meer bent dan je buitenkant', maar daar schiet je weinig mee op als je zo over jezelf denkt. Dan is het tijd om de oorzaak weg te gaan nemen en ondertussen aan je zelfbeeld te werken.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ojee.

Deze discussie mondt vaak uit in mensen die vinden dat je moet kunnen zeggen wat je niet mooi vindt en mensen die wat meer onvoorwaardelijks verwachten.



Ikzelf ben erg veranderd van begin relatie tot nu. Wij zijn al 16 jaar bij elkaar en hii ziet er ook wat anders uit.

Ik vind dat als hij problemen met mijn uiterlijk heeft dat dat zijn probleem is.

Dus dat hij er iets mee moet.

Ik vind mezelf nog steeds leuk om te zien, heb veel sjans en ben niet (meer) onzeker.

Maar zal bijv niet meer in bikini lopen oid.



Vorige keer dat ik dit zo stelde kreeg ik opmerkingen dat ik dus niks voor mijn relatie over heb en zelfs dus ook niks voor mijn gezin.

Ik vind echter het een heel verkeerd signaal dat je je als vrouw laat voorschrijven door je partner hoe je er uit 'hoort' te zien.

Dat je relatie afhangt van uiterlijk (tenzij je onhygienisch bent of je best niet meer doet).

Dus ik vind het idd vreemd dat je partner zijn probleem bij jou neerlegt. Als hij jou niet meer aantrekkelijk vindt dan zijn de gevolgen dus ook voor hem.

Je partner dwingen zijn of haar uiterlijk aan te passen voor jouw plezier vind ik niet kunnen.

Daarnaast viel ik 10 jaar geleden ook niet op grote grijzende mannen maar op tengere blonde, en zomaar ineens is mijn smaak veranderd
De beste manier om veel gewicht kwijt te raken is om je man buiten de deur te zetten. Of je houdt van iemand of niet. Ik snap je gevoelens, ik zou er ook geen zin meer in hebben.



Succes!
Hoezo moet je hem vergeven? Omdat hij eerlijk is geweest?

Ik zou er blij mee zijn. Het lijkt mij niet meer dan gezond om gewoon wat kilo's af te vallen en op een gezond gewicht te blijven.

Mijn man zegt het altijd als ik weer eens een tijd te veel heb gesnoept. En hoewel ik dat zelf uiteraard ook weet, ben ik altijd blij als hij het ook nog even opmerkt. Natuurlijk voelt dat niet fijn, maar geeft me wel de extra motivatie om de chocolade en chips weer even te laten liggen.



Dus stel je niet zo aan en doe er iets aan. Hij geeft om je en ziet je het liefst gezond. En dat hij er jaren lang niets over gezegd heeft is waarschijnlijk omdat hij al aanvoelde dat jij in deze slachtofferrol zou schieten.
quote:SilverShadow schreef op 01 mei 2016 @ 09:25:

Hij zegt iets over je gewicht: niet goed. Hij geeft complimentjes: ook niet goed. Hij doet eindelijk weer zin best aan je te zitten: weer niet goed.

Wat wil je dan?



Natuurlijk geeft hij complimenten zodat je doorgaat met afvallen. Of heb je liever dat hij zegt: leuk van die 5 kilo, nu die andere 30 nog.

Je legt naar mijn idee wel heel veel schuld bij je man neer en kijkt niet naar je eigen aandeel.Dat heb ik niet meegekregen? Ga de op nog eens lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 01 mei 2016 @ 09:26:

Wat doet hij nog bij jou? Het is nooit goed of het deugt niet. Ik was allang gillend bij je weg gerend.Dit is te kort door de bocht gezegd vind ik. Ik begrijp dat jij misschien gillend was weggerend, maar dat zegt wat over jou.
Your desire to change must be greater than you desire to stay the same
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 01 mei 2016 @ 09:25:

Hij zegt iets over je gewicht: niet goed. Hij geeft complimentjes: ook niet goed. Hij doet eindelijk weer zin best aan je te zitten: weer niet goed. Wat wil je dan?

Natuurlijk geeft hij complimenten zodat je doorgaat met afvallen. Of heb je liever dat hij zegt: leuk van die 5 kilo, nu die andere 30 nog.

Je legt naar mijn idee wel heel veel schuld bij je man neer en kijkt niet naar je eigen aandeel.Ik heb mezelf laten verslonzen en daarom ben ik te dik, dit is volledig mijn aandeel. Ik probeer daar nu iets aan te doen. Ik vind het inderdaad niet leuk als hij zegt dat er goed uitzie, omdat ik weet dat hij dit niet meent (je ziet nog niets eens dat die kilo's eraf zijn).
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip is inderdaad meer eerst te kijken wat je er zelf van vind en wilt. Daarna kijken hoe dit in overeenstemming kan komen met je partner.

Dat je gewest bent begrijp ik, maar heb je dat niet liever dan dat hij was blijven voorliegen? Die gedachten zal mij troosten...
Your desire to change must be greater than you desire to stay the same
Alle reacties Link kopieren
quote:ciambella schreef op 01 mei 2016 @ 09:25:

Deze man aan de kant zetten, als jij alleen vermagert vanwege hem en zijn opmerkingen en ze dus niet terecht vindt.

En anders met hem erover in gesprek gaan en vertellen hoe je je voelt.

Als hij het wegwuift, moet je misschien eens flink boos worden.

Nou, jou dat is wel erg rigoreus.

Er zitten een paar kanten aan:



-overgewicht is slecht voor je gezondheid, dus dat is al een reden om af te vallen

-en er zijn wel degelijk mogelijkheden om jezelf aantrekkelijk te 'maken' met je postuur.

Het gaat erom wat je uitstraalt. Als je jezelf als een vies dik wijf uitstraalt naar je man, wordt het niks. Maar je kunt ook jezelf presenteren met een sexy uitstraling, al doe je een lingerie setje aan of iets dergelijks. En dat hoeft helemaal geen dure Hunkemöller of zoiets te zijn.

Zelf val ik niet op dikke vrouwen maar ik heb ooit een behoorlijk dikke vriendin gehad, maar voor mij was ze erg lekker en aantrekkelijk. Zo zie je maar, uitstraling doet veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 01 mei 2016 @ 09:30:

[...]



Dat klopt, maar toch bepaalt iemands uiterlijk wel vaak voor een groot deel hoe hij/zij over zichzelf denkt. Ik was doodongelukkig met mijn dikke lijf. Vond mezelf niet alleen lelijk, maar ook lui. En dom omat ik niet goed voor mijzelf kon zorgen blijkbaar. Kan een ander nog zo hard roepen dat je 'meer bent dan je buitenkant', maar daar schiet je weinig mee op als je zo over jezelf denkt. Dan is het tijd om de oorzaak weg te gaan nemen en ondertussen aan je zelfbeeld te werken.



Dit. Ik heb jaren meer of minder overgewicht gehad. Soms zelfs heel slank geweest. In mijn zwaarste periodes voelde ik mezelf zoals Hatsetats hierboven omschrijft.



Momenteel heb ik licht overgewicht maar ben ik heel erg gelukkig met mijn leven en ik krijg alleen maar aandacht en complimenten van alles en iedereen. Omdat ik lekker in mijn vel zit.



Zou ik me met 10 kilo minder zekerder van mezelf voelen? Absoluut. Maar ik heb besloten om in het nu te leven en mezelf geen geluk te ontzeggen omdat ik wat zwaarder ben.



Er is echter wel een verschil in hoe je jezelf verzorgt, en daarmee bedoel ik niet eens per sé kleding en uiterlijke verzorging.

Als je gezond eet, genoeg slaapt en wat beweegt voel je je minder doelloos en lamlendig. En dat merk je in je reactie op jezelf en van anderen op jou.



Terugkomend op het verhaal van deze TO: ik heb je vorige topic niet in mijn hoofd zitten dus ken niet het hele verhaal, maar ik vind het wel behoorlijk open en eerlijk dat je man je dit heeft verteld.



Ik krijg echter de indruk, en vergeef me als het niet zo is, dat jij jezelf een beetje hebt opgeheven. Je kunt er met niemand over praten schrijf je. Heb je wel vrienden, zit je lekker in je vel? Dat is nu belangrijker dan dat gewicht. Dat komt dan vanzelf, of niet.. Maar dan heb je wel een leuk leven.
quote:sprokkelientje schreef op 01 mei 2016 @ 09:26:

Waarom een nieuw topic over in wezen hetzelfde onderwerp.Ik wou net zeggen, zoek die andere even op. O wacht, nog dezelfde TO ook? Pffffff, je hebt bijna 900 reacties daar TO, wil je overnieuw beginnen?
Als Hats komt; eens met Hats.
O ze is er al
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 01 mei 2016 @ 09:33:

De beste manier om veel gewicht kwijt te raken is om je man buiten de deur te zetten. Of je houdt van iemand of niet. Ik snap je gevoelens, ik zou er ook geen zin meer in hebben.



Succes!Ik vind het een groot verschil of je een (te) zware dame met een leuk zelfbeeld voor je hebt staan, met een verzorgd uiterlijk en glimlach, of een wat slonzig type dat op de bank chips naar binnen werkt.
quote:Moesson schreef op 01 mei 2016 @ 09:35:

[...]





Ik heb mezelf laten verslonzen en daarom ben ik te dik, dit is volledig mijn aandeel. Ik probeer daar nu iets aan te doen. Ik vind het inderdaad niet leuk als hij zegt dat er goed uitzie, omdat ik weet dat hij dit niet meent (je ziet nog niets eens dat die kilo's eraf zijn).Goeie insteek!
Alle reacties Link kopieren
quote:creativeguy schreef op 01 mei 2016 @ 09:36:

[...]

-en er zijn wel degelijk mogelijkheden om jezelf aantrekkelijk te 'maken' met je postuur.

Het gaat erom wat je uitstraalt. Als je jezelf als een vies dik wijf uitstraalt naar je man, wordt het niks. Maar je kunt ook jezelf presenteren met een sexy uitstraling, al doe je een lingerie setje aan of iets dergelijks. En dat hoeft helemaal geen dure Hunkemöller of zoiets te zijn.

Zelf val ik niet op dikke vrouwen maar ik heb ooit een behoorlijk dikke vriendin gehad, maar voor mij was ze erg lekker en aantrekkelijk. Zo zie je maar, uitstraling doet veel.En hoe moet je je sexy voelen, als je weet dat je man je eigenlijk niet om aan te zien vindt?
quote:Ventieldopje90 schreef op 01 mei 2016 @ 09:34:

[...]





Dit is te kort door de bocht gezegd vind ik. Ik begrijp dat jij misschien gillend was weggerend, maar dat zegt wat over jou.



Precies.

Als ik ren kan ik alleen maar hijgen, gillen lukt echt niet meer. Wel kreunen na een paar meter.

Heel persoonlijk, zo'n reactie
Ik vind het allemaal best positief klinken. Jij probeert af te vallen en je man geeft je complimentjes als dat lukt om je te ondersteunen. Dat is toch leuk en lief?



Vind jij jezelf mooier als je dik bent? In dat geval zou ik dat zeggen tegen je man of op zoek gaan naar een partner die op dikke vrouwen valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven