Man vraagt om met rust gelaten te worden

31-10-2014 17:07 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben jullie hier ervaringen mee, want ik heb dat niet... Oke het zit zo:



In augustus ben ik een oude vriend tegen gekomen, we raakte in gesprek en kwamen er achter dat hij vroeger verliefd was op mij, maar ik ook op hem, erg leuk en gezellig allemaal. We hebben diverse malen afgesproken, vrij snel, we wilde elkaar gewoon graag zien. We waren beide nogal overdonderd door onze gevoelens, maar nu komt het: Hij heeft een kind (7) en heeft de fulltime zorg, aangezien de moeder (zijn ex) van het kind in februari is overleden. Hij was op dat moment ook verloofd, maar zij kon het niet aan dat hij fulltime papa werd, dus medio maart verbrak zij de relatie.



We zien elkaar niet als tussendoortje, en vinden elkaar echt leuk. Hij dacht dat hij alles wel een plekje had gegeven, en we hebben ook afgesproken dat we het rustig aan doen en dat we wel kijken waar dit alles naar toe leid. Het blijkt nu toch dat hij niet alles heeft verwerkt en vraagt mij nu hem wat tijd en rust te geven, en zegt dat het contact straks echt wel weer goed komt. En wat doe ik.... ik ga hem pushen, zeuren over de app dat ik hem wil zien... beetje als een EMO doos reageren.



Ik weet dat ik fout zat, ik heb ook mijn excuses aangeboden, maar vind het nu zo moeilijk om niks van me laten horen, ben ook gewoon bang dat ie mij vergeet ofzo.. (heb ik hem ook gezegd) Dus wat kan ik nu het beste doen.. ik denk gewoon elke dag aan hem, ik word gewoon ziek van mezelf.. Ik vind hem echt de moeite waard!
Hem nu met rust laten en zien wat de toekomst brengt. Je jaagt hem alleen maar verder weg op deze manier lijkt me. Hoe reageert hij op je emo doos appjes?
Als je een kans wilt maken om deze man in je leven te houden doe je wat hij je gevraagd heeft en wacht je tot hij contact met je op neemt. Dit heb je niet zelf in de hand.

Zoek afleiding, ga dingen doen. Meer kun je niet doen.
Alle reacties Link kopieren
voor iemand die zoveel om de ander zegt te geven, toon je erg weinig respect voor zijn grenzen. Hij is duidelijk geweest in wat hij wil. Door daar niet naar te luisteren, maak je meer kapot dan je bereikt. Ik hoop dat je dat beseft.



Je kunt besluiten op hem te wachten, of je kunt besluiten je eigen weg te gaan. Meer smaken zijn er niet. Hem dwingen gaat je echt niet lukken. Dan verlies je hem, en krijg je een hekel aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang zit er tussen het overliden van zijn vrouw en zijn verloving en vervolgens het aangaan van een relatie met jou?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees het dat hij niet meer samen was met zijn exvrouw toen ze overleed, maar op dat moment een andere relatie had.
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 31 oktober 2014 @ 17:16:

Ik lees het dat hij niet meer samen was met zijn exvrouw toen ze overleed, maar op dat moment een andere relatie had.



O ja. Maar dan nog.





Doen we het anders : hoe lang zat er tussen zijn scheiding en de verloving en hoe lang is hij verloofd geweest?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn verstand weet ook dat ik hem met rust moet laten, maar dat klote gevoel niet.. Enne ik heb genoeg afleiding. Hij reageerde best lief op mijn emo doos appies, maar zegt ook dan weer dat ie even alleen gelaten wilt worden, en dan hij het alleen wilt oplossen. Soms stuur ik hem wel wat luchtigs, bijv. als zijn zoontje heeft gevoetbald ofzo, en dan reageert ie wel hoor, maar ik moet niet beginnen over "ons" dat kan hij er gewoon effe niet bij hebben. Ik weet alleen niet hoelang ik moet "afwachten".... ben normaal gesproken helemaal niet afhankelijk van een man, maar poeh... nu voel ik me net een "puber" af en toe!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hij heeft een kind (7) en heeft de fulltime zorg, aangezien de moeder (zijn ex) van het kind in februari is overleden. Hij was op dat moment ook verloofd, maar zij kon het niet aan dat hij fulltime papa werd, dus medio maart verbrak zij de relatie.



Dat is sowieso al bijzonder.

Maar zijn ex, de moeder van zijn dochter, is een half jaar geleden overleden. Ik kan me wel voorstellen dat hij jullie relatie dan even niet ziet zitten, en tijd nodig heeft. Waarschijnlijk hard hij in augustus behoefte aan een arm om hem heen, warmte, maar eenmaal bij zinnen bleek dat niet zo'n goed idee. Geef hem de ruimte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
"O ja. Maar dan nog.





Doen we het anders : hoe lang zat er tussen zijn scheiding en de verloving en hoe lang is hij verloofd geweest?"



Ongeveer 2,5 jaar.. tussen scheiding en verloving. Verloving duurde 3 maanden.



Door het contact met mij, hij was ook overdonderd door zijn gevoelens voor mij, en hij zei ook dat ie nu even rust wilt omdat hij mij geen pijn wilt doen, hij wil eerst alles zelf op een rijtje hebben voordat hij en ik misschien iets samen kunnen opbouwen.
Blokkeer hem desnoods op whatsapp zodat je niets kan sturen. Ik vind het wel goed van hem dat hij voor zijn dochter kiest op dit moment. Een nieuwe vrouw in hun leven is nu gewoon niet handig.
Arm zoontje.. zijn moeder al zo jong verloren en dan gaat zijn stiefmoeder er ook nog eens vandoor. Vind dat best heftig en daardoor ook heel begrijpelijk dat hij nu even een pauze inlast.

Jammer voor jou maar jullie zijn elkaar te vroeg tegengekomen. Je bent bang dat als je niks van je laat horen dat hij je misschien vergeet. Als dat zo is, betekent dat gewoon dat jij toch niet de ware voor hem bent. Hij moet uit zichzelf naar jou toe komen en niet uit dwang.

Ik denk dat je zelfs nog meer bereikt door hem echt met rust te laten dan door af en toe toch weer van je laten horen. Dat kan juist irritaties geven en egoïstisch overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hij was dus misschien net 2 jaar samen met zijn ex toen hij alweer opnieuw wilde trouwen? Met een vrouw die hij amper kende anders wist hij dat ze eventueel fulltime zijn kinderen erbij niet zou trekken. Zij dacht daar niet over na, maar hij blijkbaar ook niet.



Nu was hij in augustus overweldigd door gevoelens voor jou. Ook dat ging sneller dan hij aankon. Bij die vorige verloofde blijkbaar ook.



Deze man denkt nu na en gaat verwerken. Dat is alleen maar verstandig. Hij zal eerst nog verder moeten groeien in het zelfstandig fulltime vaderen. Lijkt me normaal, logisch en een goede stap van hem.



Jij bent hem nu kwijt, het is niets anders. Ik zou me op mijn eigen toekomst richten en verder gaan zonder hem. Ook die quasi zomaar berichten zou ik even laten. Jullie weten allebei dat je dat alleen maar doet omdat je hem niet wil loslaten. Toch zul je dat moeten doen, dit vroeg hij van je.



En als hij over een jaar, of twee toch weer in je leven wil zijn dan komt hij wel weer. Maar ga dat niet afwachten, want dan stel je alleen maar uit en wordt je verdriet alleen maar groter. Dat is het niet waard na amper 2 maanden samen.
Alle reacties Link kopieren
Mochten jullie een kans van slagen hebben dan ben je wel hard bezig om die kans te vergooien.



Het gaat niet om jou! Denk aan die man en aan zijn dochter. Dochter van 7 is haar moeder kwijt, gaat nu voltijds bij papa wonen. Papa had een verloofde en die is er ook niet meer.



Niet zo raar dat het hoofd van die man niet staat naar het ontwikkelen van een nieuwe relatie. Leuk dat je er was afgelopen zomer. Maar de realiteit van de nieuwe situatie met dochter begint nu tot hem door te dringen. Het laatste waar haar behoefte aan heeft is een vrouw die aan hem loopt te trekken en emotioneel wordt.



Respecteer hem en geef hem de ruimte.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hij vraagt je om hem met rust te laten. Hij wil met zijn kind zijn eigen leven opbouwen. Volgens mij kun je niet anders dan dat accepteren en kun je beter geen contact meer met hem zoeken. Je weet nooit wat de toekomst brengt, maar het lijkt er nu op dat jullie elkaar niet op het juiste moment zijn tegen gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem met rust, ga je eigen leven leiden en wie weet, komen jullie weer bij elkaar. En zo niet, heel spijtig, maar het leven gaat door. Maar ga niet aan hem lopen trekken, geef hem de ruimte en ook zijn kind. Ook die heeft een heftige tijd achter de rug en moet dat verwerken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wat iedereen zegt laat hem even met rust zoals hij gevraagd heeft.

Die man gaat door een heftige periode en heeft die rust nu echt even nodig zoals hij zelf ook aangeeft.
Alle reacties Link kopieren
Ongeacht zijn verleden en huidige leefsituatie.... als iemand je vraagt hem met rust te laten, dan heb je dat te respecteren. Als het voorbestemd is, komt het goed. Ga echter ook niet je leven hierom in de wacht zetten. Jij hebt te respecteren wat hij vraagt, maar hij mag ook best beseffen dat hij iets op het spel zet
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
ben ook gewoon bang dat ie mij vergeet ofzo.. (heb ik hem ook gezegd)



Als hij je zo snel al vergeet, dan was je ook niet bijzonder voor hem.



Het klinkt niet alsof hij je zal vergeten, maar hij heeft wel bijzonder veel aan zijn hoofd nu. Ik sluit me aan bij de anderen: laat hem voor nu met rust zodat hij kan wennen aan zijn nieuwe situatie. Je kunt wel gevoelens voor elkaar hebben, maar de zaken op orde hebben is net zo belangrijk voor een stabiele relatie.





Heb je trouwens zelf al wel nagedacht of je te zijner tijd een stiefkind aankunt? Dus niet alleen aan de leuke kanten, maar ook aan de problemen die vaak voorkomen bij stiefouderschap?
Zijn belofte is natuurlijk ook wel verwarrend: Nu rustig aan doen, dan komt het wel goed. Eigenlijk kan je zo'n belofte nooit maken natuurlijk. Het zit goed of niet. Het komt goed is koffiedik kijken. Hij houdt je wel een beetje aan het lijntje vind ik. Hij moet aan zichzelf denken, maar jij ook. Wachten op iemand die zegt dat de relatie er ooit wel komt is killing.



Binnen een relatie kun je natuurlijk wel afspreken om het rustig aan te doen, door aan te geven dat samenwonen er voorlopig niet in zit of dat je maar zo en zo en zo vaak wil afspreken, maar dat is bij jullie niet het geval heb ik de indruk.



Denk aan jezelf zou ik zeggen. Wat wil jij? Wil jij wel volop in relatie duiken -wat je goed recht is natuurlijk - dan is hij geen geschikte kandidaat denk ik. Hoe leuk hij ook is. Het komt op mij over alsof hij je in de wacht heeft gezet, daar moet je niet in meegaan.
Hij vraagt jou om hem met rust te laten, dus dat zou ik ook zeker doen.



Misschien is het handig dat je gewoon je leven zonder hem weer op pakt. Als het dan toch ooit nog weer eens wat tussen jullie wordt zie je het dan wel weer toch?



Misschien wil je het tegen die tijd wel helemaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Loslaten is het moeilijkste deel van een relatie.

En toch, sometimes its the only way. Jij wilt ook niet in een goude kooitje zitten, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven