Man werkt niet mee aan mijn schoonmaakdag

13-10-2014 10:58 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik werken 4 dagen. Doordeweeks doen we beiden ongeveer evenveel in het huishouden al zorg ik wel meer voor onze kind (20 maanden). Hij gaat daarnaast twee keer in de week voetballen en heeft doordeweeks in de avond nog eens afspraken (hij werkt deels als zzp’er). Verder is hij nogal een avondmens en slaapt hij rond 00.00 en ik ben een ochtend mens, ga er rond 22.30 erin. In het weekend blijft hij liggen tot ongeveer 10.00-11.00. Ik wil dat hij op zaterdag of zondag om half 11 (ik vind dit eigenlijk al redelijk laat omdat ik al vroeger op ben met ons kind) met onze kind naar buiten gaat en rond 4/5 uur terugkomt (er zijn genoeg dingen om te doen of langs te gaan). Ons kind slaapt rond 0900 uur, dus dan hebben we daarna nog een aantal uurtjes om samen iets te doen. En dit in ieder geval 1 x in de twee weken (idealiter iedere week) Zodat ik het huis grondig kan schoonmaken zonder dat ons kind aan mij hangt. Want als hij thuis is ben ik vooral met hem bezig, omdat hij heel erg aanhankelijk is en heel erg mamma gericht. Schoonmaken werkt voor mij heel ontspannend. Ik heb dat echt nodig om als moment voor mijzelf. Maar ook natuurlijk voor ons allen is het heel prettig om in een schoon huis te leven. Dus het is in ieders belang.

Maar het is ieder keer weer een strijd om mijn man in de ochtend bijtijds uit bed te krijgen. Überhaupt dat hij op pad gaat met kindlief. Soms heeft hij andere afspraken. Of is hij na 2 uurtjes alweer terug. Of gebeurt het gewoon simpelweg niet.

Ik heb het een paar keer opgelost, door op maandag halve dagen te werken. Maar momenteel kan dit niet door drukte op het werk en ik zie dat ook niet als ideale oplossing.

Mijn vraag is draaf ik door? Ben ik onredelijk? Spanning hierom loopt inmiddels aardig op.
Alle reacties Link kopieren
Welbeschouwd is het probleem van dit topic: waarom werkt mijn man niet mee om me 1 dagje per week van dat hinderlijke kind te verlossen?



Ik voel een topjeugd aankomen. Dat de ergernis zich richt op de vader/partner is een vertroebeling van het kernprobleem.
Het gaat je niet om een schoon huis te hebben, het gaat je om het feit dat jij die uren alleen wil zijn en die je toevallig vult met schoonmaken omdat dat je ontspant.



Het klinkt eerder alsof je gewoon niet zo blij bent met je eigen leven en je je achter gesteld voelt t.o.v. je man en kind.

De een doet leuk werk wat jij bijna een hobby vindt en slaapt lekker uit en je kind legt gewoon heel veel beslag op je.



Tijd dat je je eigen leven gaat reorganiseren. Je kunt best jullie kind wat meer aan je man overlaten in het weekend en zelf lekker naar de sauna gaan o.i.d. maar je man en kind het huis uitschoppen gaat echt veel te ver. Bekijk wat je aan je eigen leven kan verbeteren en het is nou eenmaal zo dat als je tijd voor je zelf wil opeisen je zelf de deur uit zal moeten gaan want anders is er inderdaad een kind wat je aandacht zal opeisen.
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent echt onredelijk, maar ook onbegrijpelijk voor mij. Je kan je man en kind echt niet met goed fatsoen elke week vijf uur lang het huis uit zetten, alleen omdat jij poetstijd voor jezelf nodig hebt.



Jouw prioriteiten liggen verkeerd. Je zou die vrije zaterdagen lekker moeten gebruiken voor quality-time. Iets leuks doen mèt man en kind. Uit of thuis. Poetsen kan ook best doordeweeks, als je kind slaapt bijvoorbeeld. En wat denk je van wat meer de taken verdelen?



Als je zo doorgaat, vrees ik dat je relatie geen lang leven meer beschoren is. Ik zou echt geïrriteerd worden als jij mijn partner zou zijn, hypothetisch gezien.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
quote:adamtje schreef op 13 oktober 2014 @ 10:58:

Ik wil dat hij op zaterdag of zondag om half 11 (ik vind dit eigenlijk al redelijk laat omdat ik al vroeger op ben met ons kind) met onze kind naar buiten gaat en rond 4/5 uur terugkomt (er zijn genoeg dingen om te doen of langs te gaan).





Arme vent. Hij mag gedurende 6 uur niet vertoeven in zijn eigen huis.



Mijn man zou me ronduit uitlachen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is in jullie aller belang dat jullie een "creatieve" oplossing gaan zoeken. En ook is het van belang dat jij leert te poetsen wanneer man en kind thuis zijn. En kind dient te leren dat mama niet altijd op afroep beschikbaar is. Dat betekend wel doorzettingsvermogen hoor.



Wanneer ik boven poets en kind zit in woonkamer ren ik iedere 3 minuten naar beneden om te kijken of alles goed is. Behoorlijk stresserend is dat.

Wanneer man er is spreek ik met hem af dat hij de zorg op zich neemt. Dat wil zeggen fruithap, luiers, aandacht, spelen etc. Dat voelt als een opluchting, omdat ik niet iedere 3 minuten naar beneden ren.



Mogelijkheid: start met de bovenverdieping en werk naar beneden toe. De benedenverdieping doe jij dan wanneer de kleine man op bed ligt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom moeten man en kind eigenlijk het huis uit als jij schoonmaakt? Je kunt toch niet in alle kamers tegelijkertijd schoonmaken?
Gunst, er schiet me opeens wat te binnen................



Vroeger (toen ex en ik nog bij elkaar waren) ging ik op zaterdag wel eens boodschappen doen, naar de bieb, naar de visboer enz. Al met al was ik dan een uurtje of 2 weg.

Als ik thuis kwam zat ex met de kinderen op de bank te wachten. Te wachten tot ik thuis was, zodat hij de tuin in kon of wat weet ik wat hij moest doen.

Hij kon dat dus ook niet, werken met de kinderen erbij.



Raar..........................
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat in me opkomt, is dat dit voor jou toch ook niet moet werken, wat je nu doet.

Het komt op mij over als een vlucht, in je eigen wereld, uit de echte wereld. Het zou mij verbazen als je echt schoonmaakt om het schoonmaken; gezien de uren die je er doordeweeks in steekt, moet het wel al behoorlijk schoon zijn.



Zou je op een andere manier kunnen ontspannen? Wat heb jij echt nodig?
Een kind weet later als het groot is vooral hoe gezellig het thuis was, niet hoe schoon!



Sandtman kan zich wél herinneren hoe schoon het thuis was, maar dat is in zijn geheugen niet opgeborgen onder het tabblad 'leuke herinneringen'.
Zoals anderen hier ook al aangeven proef ik een onderliggende frustratie bij jou. Je man en kind hebben hun leven op de rails/zijn tevreden en jij bent daar jaloers op.

Waak ervoor dat je niet zuchtend en steunend en verongelijkt bent in de nabijheid van je gezin.

Praat erover met je man, jij bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk.
Alle reacties Link kopieren
quote:adamtje schreef op 13 oktober 2014 @ 12:03:

[...]





Klinkt raar maar ik heb zo een kind waarbij het bijna onmogelijk is om op te ruimen met hem in de buurt. Gaat dan heel aanhakelijk zijn, stoute dingen doen etc. Hij is extreem mamma gericht en duwt pappa weg, dus voor hem is het ook moeilijk om hem binnenshuis bezig te houden. (ik ben dan ook zelf liever buiten dan binnen met hem) het wordt gelukkig al beter.Dat gedrag van je zoontje zou zomaar te maken kunnen hebben met jouw opvoedmethodes. Betrek hem gewoon eens ergens bij.
Tips!



Investeer in alleen leren spelen, investeer in dingen die dat mogelijk maken! Toen de kinderen hier klein waren had ik een traphekje voor hun slaapkamerdeur. Kind op eigen kamertje, ik poetsen op de andere kamers! Dan kind even op de overloop, alle deuren en hekjes dicht en ik zijn kamer poetsen.



Dag of wat later, ongeveer net zo beneden. Traphekje sloot de trap af, of de halve gang. (Constructie zelf geknutseld) kind aan de ene kant, ik aan de andere kant! En lang leve de box! Voor de oudste twee, zeker anderhalf tot twee jaar gebruikt, voor de jongste meer dan drie jaar! We zaten toen in verbouwing en om elk gevaar uit te sluiten ging kind in de box als ik ging plassen!
Oh en zo lang je huis uit, is echt heel vermoeiend voor zo'n kleintje! Hier deed man dat eerst elke week toen hij vier dagen ging werken, werden de kinderen niet gezellig van.



Man was vrij op woensdag, zodra oudste uit school kwam aten ze een broodje en dan op stap! Eerst naar de kinderboerderij, dan naar oma, vervolgens naar de bieb en als laatste nog naar de supermarkt. Dan kwam ik uit mijn werk, moest er nog gekookt worden, lag er nog overal speelgoed en konden de drie kindjes alleen nog maar huilen. Dat begon dan zodra ze mij zagen. Duurde even voordat man doorhad, dat dit zo niet werkte! En dat juist hij het anders moest gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Sorry, dit is niet normaal! TO jij hebt een probleem. Waar gaat dit over
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 13 oktober 2014 @ 12:41:



Sandtman kan zich wél herinneren hoe schoon het thuis was, maar dat is in zijn geheugen niet opgeborgen onder het tabblad 'leuke herinneringen'.Ben jij mijn vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Dat je er überhaupt over nadenkt om dit tegen hem te zeggen..

Ga jij zelf ook iedere zondag om 11 uur weg om pas om 5 uur terug te komen zodat je man ook lekker een dagje voor zichzelf heeft?



En echt ik kan er niet bij dat je niet zou kunnen poetsen met je kind in huis. Dat het lastiger is als hij on je heen loopt snap ik ( hebben namelijk vrijwel alle ouders) maar als jij boven bent om te poetsen en je man beneden zie ik niet in waarom dat een probleem moet zijn. En je kind went daar vanzelf wel aan maar als je steeds toegeeft aan het feit dat hij alleen bij jou wil zijn voed je dit alleen maar.ook niet Gezellig ook voor je man lijkt me.
sluit me aan bij de anderen, het is niet normaal om je man het huis uit te zetten voor zoveel uur.

Als je met je kind niet kan schoonmaken dan moet je daar aan werken. Ik heb ook een kleintje en nooit problemen gehad. En als hij eens aandacht wilde dan kreeg hij dat en ging ik later wel verder. Maar afdwingen, krijsen of aan mijn benen hangen accepteerde ik niet. Dan ga je maar een poosje in de box piepen en kan mama even stofzuigen.

Maar 6 uur schoonmaken? Geen goed idee.

Vind het heel begrijpelijk dat je man een vrije luie dag wil op zaterdag. Het is echt niet goed om ze weg te sturen.



Tip: maak een compromis. Poets 2 uurtjes op zaterdagmiddag en je man zorgt even voor de kleine. Jij je poetsmoment, manlief toch gewoon thuis. Wel zo gezond voor het kind ook.
Alle reacties Link kopieren
Zie je nou wel dat vrouwen veel meer over moeten hebben en ook achterwege moeten laten voor hun kinderen dan mannen'? Dit topic illustreert dat maar weer. Een van de vele voorbeelden.



Hij gaat lekker voetballen maar zij mag nog niet eventjes voor zich alleen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je gewoon ajax aan.



Gaat een stuk sneller.

Hoe simpel kan het zijn?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:adamtje schreef op 13 oktober 2014 @ 11:22:

Hij blijft natuurlijk niet op straat. Hij gaat zwemmen/ speeltuin/boodschapjes etc. We hebben veel familie de in de buurt wonen. Die 5 uurtjes zijn zo op te vullen. Dat doe ik namelijk zelf ook.

Zoontje kan overal en nergens een middagdutje doen. Bijvb in de kinderwagen en hij doet dan max een uurtje een dutje

Maar goed de reacties hebben mij wel iets doen inzien.

Ik ga voor een andere oplossing.

Een waar hij en ik blij van worden.jij bent hem niet en hij is jou niet hè
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 13 oktober 2014 @ 13:32:

Zie je nou wel dat vrouwen veel meer over moeten hebben en ook achterwege moeten laten voor hun kinderen dan mannen'? Dit topic illustreert dat maar weer. Een van de vele voorbeelden.



Hij gaat lekker voetballen maar zij mag nog niet eventjes voor zich alleen hebben.



het verschil zit erin dat hij weggaat en zij achterblijft met kind. Zij gaat ook niet elke week 6 uur weg om hem lekker alleen thuis te laten, hij gaat (een paar uur alleen) de deur uit. Dat is het grote verschil. Dat zou zij ook kunnen doen/regelen, maar dat wil ze niet.



Natuurlijk mag zij voor zichzelf hebben, maar je kind en man élke week 6 uur de deur uitschoppen? Dat is echt veel gevraagd hoor.



Ik denk dus dat jij hier appels en peren met elkaar zit te vergelijken. Niemand hier die zegt dat TO geen tijd voor zichzelf mag hebben. Meerderen hebben zelfs aangegeven dat ze dat vooral (op een andere manier) voor zichzelf moet regelen.
Later is nu
Oh lijkt mij juist fijn als ik op zaterdag mét kind op pad mag, zodat mijn vrouw het huis kan poetsen. Maar meestal doe ik dat 's avonds na het eten eventjes. Ik houd van wandelen, buitenlucht is gezond voor zoon. En het aanrecht en de vloer zijn weer schoon als wij na zo'n 3 kwartier terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 13 oktober 2014 @ 13:32:

Zie je nou wel dat vrouwen veel meer over moeten hebben en ook achterwege moeten laten voor hun kinderen dan mannen'? Dit topic illustreert dat maar weer. Een van de vele voorbeelden.



Hij gaat lekker voetballen maar zij mag nog niet eventjes voor zich alleen hebben.



Voetballen duurt geen 6 uur, bovendien mag TO dan in het huis zitten.



Volgens mij is iedereen het ermee eens dat een paar uurtjes voor jezelf prima kunnen als:

Òf je zelf het huis uit gaat en kind en man thuis laat aanrommelen

Òf ze maar een uurtje of twee op pad stuurt...
Het gaat helemaal niet om het schoonmaken, maar tijd voor TO zelf. Die man wel heeft, maar zij niet, volgens haar.



Daar moet je dus afspraken over maken. Plan een vaste avond in om te sporten of een vriendin op te zoeken, en spreek af dat jij op zaterdag een paar uurtjes de deur uit kan of man zoon mee op pad neemt. Maar niet de hele dag, dat is te lang voor man en kind.
Goh, het lijkt mij juist heerlijk! Dat je op zaterdag na de koffie het wurm onder je arm neemt en dan eerst naar oma, voor nog wat koffie. Dan een beetje door Artis drentelen en nog een kopje koffie. Dan naar de buuv, die er ook eentje van die leeftijd heeft, kunnen de kinderen samen spelen en man een beetje tongen met de buuv'. En nog een kopje koffie. En dan thuiskomen en dat je hele huis gepoetst is! Ik zou ervoor tekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven