Mannen zijn grappiger dan vrouwen.

10-12-2014 21:11 77 berichten
Gisteren met een vriendin hadden wij het over humor. Op een gegeven moment gaven we (met een beetje tegenzin )toe: Mannen zijn grappiger dan vrouwen.



Onze favoriete cabaretiers zijn mannen. We lachen harder om boeken geschreven door mannen. En als we de meest grappige mensen opnoemden die we kenden, je raadt het al...

We stelden ook dat mannen meer humor hebben. Ze maken dus niet alleen betere grappen, ze kunnen ook om meer dingen lachen.



Ik ben benieuwd wat jullie vinden. Zijn mannen grappiger dan vrouwen? Hebben ze meer humor? Waarom? Is er ook typische vrouwenhumor die mannen niet begrijpen?



Schroom niet om lekker te generaliseren. Want het is natuurlijk niet altijd zo en hier op het VIVA-forum wordt er wat afgegrapt en gelachen!
Ik zie niet echt verschil in sekse daarin, maar ik hou nou eenmaal van harde, vrij grove humor en of iemand nou een man of vrouw is interesseert me niet. Ik hou niet erg van cabaret.
Alle reacties Link kopieren
De humor van een ander is toch subjectief aan dat van jezelf. Hoe kun je dan beweren dat mannen grappiger zijn dan vrouwen, of andersom.
Mensen met zelfvertrouwen kunnen spotten met zichzelf, mensen met zelfspot zijn vaak grappiger.



Mensen met zelfvertrouwen schrijven hun eigen grappen, mensen zonder zelfvertrouwen vertellen de grappen van anderen.



Kortom, ik denk dat zelfvertrouwen het sleutelwoord is, niet het geslacht. Ik ken meer grappige mannen dan vrouwen, maar ik ken grappiger vrouwen dan de grappigste mannen die ik ken.
Hmm. Nadenkertje. Ik heb vaak de lachers op mijn hand. Ik heb zelfspot, maar ik ben ook gewoon scherp en gevat. Als ik nadenk wie ik echt grappig vind is dat mijn schoonvader, een vriend en een vriendin. Ik houd wel van grove humor, maar heb volgens mij niet echt voorkeur voor geslacht.
Alle reacties Link kopieren
Er was hier een forummer die had zulke droge humor, regelmatig hardop zitten lachen achter mijn iPad. Ik was in de veronderstelling dat deze forummer een vrouw was, maar tijdens een topic waar gevraagd werd wie man was op het VF bekende diegene dat hij toch echt man was. Zo jammer dat hij zijn account verwijderd heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:eldorado schreef op 10 december 2014 @ 21:16:

Mensen met zelfvertrouwen kunnen spotten met zichzelf, mensen met zelfspot zijn vaak grappiger.



Mensen met zelfvertrouwen schrijven hun eigen grappen, mensen zonder zelfvertrouwen vertellen de grappen van anderen.



Kortom, ik denk dat zelfvertrouwen het sleutelwoord is, niet het geslacht. Ik ken meer grappige mannen dan vrouwen, maar ik ken grappiger vrouwen dan de grappigste mannen die ik ken.



Het stikt hier van de grappige vrouwen.

Zie ik mannen nog niet zo gauw neerzetten....
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Nee, wat een onzin is dat nou weer Mannen zijn beslist niet grappiger dan vrouwen. Vrouwen ook niet grappiger dan mannen trouwens... kan zo verschillen zijn, hangt ook af van je smaak... Lachen en humor heeft met zoveel meer dingen te maken; zelfvertrouwen inderdaad, het vermogen om anders te denken, intelligentie, maar ook sociaal gedrag en contact.



Dat mannen meer lachen is helemaal absolute onzin! Ooit een stel mannen gierend van de lach over de tafel zien hangen in een restaurant? Nee, als we dan toch aan het generaliseren zijn denk ik dat vrouwen heel wat meer lachen (wat niet per se betekent dat ze 'dus' meer humor hebben...) dan mannen.





Trouwens, ooit een boek van Sylvia Witteman gelezen?
quote:Eindeloos schreef op 10 december 2014 @ 21:22:

[...]





Het stikt hier van de grappige vrouwen.

Zie ik mannen nog niet zo gauw neerzetten....

Aan de andere kant, ik heb heel lang gedacht dat Korenwolf de grappigste vrouw in het universum was, vanwege een grap in haar motto. Bleek dat een citaat van Herman Finkers te zijn.



(sorry, KW, ik vind je nog steeds een van de grappigste vrouwen die ik ken)
@eldorado

Zelfspot is een vorm van humor toch? Ik ken, gelukkig, ook vrouwen met veel humor. Inderdaad zelfverzekerde vrouwen. Maar hoe zit dat volgens jou met bijv. cabaret en andere lollige shows. Heeft dat niet met meer/minder humor te maken, maar met iets anders?



@aureel

Ik zie dat in mijn omgeving juist vaker dat als er mannen bij zijn er harder en meer wordt gelachen. Vandaar dat ik benieuwd was naar andere ervaringen. Maar tot nu toe uit de reacties blijkt dat dus vooral toeval.
anoniem_208517 wijzigde dit bericht op 10-12-2014 21:28
Reden: Wo
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onzin. Ik heb een vrouwelijke collega die grappiger is dan alle mannelijke collega's bij elkaar. Dat maakt haar sexy as hell. Okay, en het feit dat zo daarnaast ook nog eens sexy as hell is. Maar, grappig is ze zeker.
Ik neem even aan dat ze meesten hier vrouwen zijn en ik zit heel vaak hardop te lachen om de postings.

In RL merk ik ook niet echt verschil.
Alle reacties Link kopieren
Klopt!



Slotje dan maar?
óu sont les neiges d'antan

quote:sorende schreef op 10 december 2014 @ 21:24:

@eldorado

Zelfspot is een vorm van humor toch? Ik ken, gelukkig, ook vrouwen met veel humor. Inderdaad zelfverzekerde vrouwen. Maar hoe zit dat volgens jou met bijv. cabaret en andere lollige shows. Heeft dat niet met meer/minder humor te maken, maar met iets anders?



Zelfspot is natuurlijk een vorm van humor, daarom noem ik het juist.



En ook bij cabaret heeft het met zelfvertrouwen en zelfspot te maken. Veel cabaretiers schrijven hun eigen grappen, onder vrouwen was dat in ieder geval veel minder. En dan ben je gewoon minder grappig. Maar ik heb sterk de indruk dat ook in cabaret vrouwen aardig hun achterstand aan het inlopen zijn.



Ik heb als puber Hans Teeuwen gekend, lang voor hij zelfs maar richting cabaret ging. Die had een totaal zelfvertrouwen, een intelligentie, en een bizarre blik op de wereld, waardoor hij zo grappig was dat je na een uur pijn in je kaken had van het lachen. Maar zelf had hij vaak niet eens door waarom de grappigheid zo op hem af kwam. Hijzelf leek zich niet als grappig te zien, maar eerder als een brutaal manneke dat gewoon deed waar hij zin in had.



Vanuit die totaal anekdotische ervaring, concludeer ik geheel onwetenschappelijk: humor = f(zelfvertrouwen, intelligentie, karakter)
Alle reacties Link kopieren
Zekers te weten!

Een man kun je lekker afzeiken en hij kan tegen je terug zeiken zonder hard feelings.

Maar ik hou dan ook van de harde humor van mannen.

Ongecompliceerd en gewoon zoals het is!
@eldorado

Ja, ik bedoel eigenlijk het is één vorm, je hebt ook andere vormen. Dus waarom zou zelfspot zo bepalend zijn?

En jouw conclusie is wel wetenschappelijk onderbouwd, dat humor met zelfvertrouwen te maken heeft. Zie bijvoorbeeld hier http://www.hpdetijd.nl/2014-01-31/waaro ... n-vrouwen/.



Vrouwelijke cabaretiers zijn zeker een inhaalslag aan het maken, maar "ze" zijn er nog niet. Terwijl vrouwen toch intelligent en zelfverzekerd genoeg zijn. Misschien duurt het wat langer omdat het een mannenweekend was.



@crazylikeafool

Dat klinkt gezellig ;)! Leuk om te horen. En nu ook weer, ik hoor vaker van vrouwen "Hij is zo leuk, want hij is zo grappig" dan van mannen over vrouwen.
quote:sorende schreef op 10 december 2014 @ 22:25:

@eldorado

Terwijl vrouwen toch intelligent en zelfverzekerd genoeg zijn. Says who?
Alle reacties Link kopieren
Leuke vraag. Ik heb een paar collega's (vrouwen) met wie de humor zo enorm op elkaar aansluit dat we soms tegelijkertijd, met zelfs een adempauze erin, vervolgens hetzelfde antwoorden. Om dan helemaal in een stuip te liggen om en met elkaar, tot lachtranen aan toe. Daar waar de 1 bijv. heel sterk is in woordspelingen, kopt de ander 'm vervolgens nog eens in. Heerlijk, ik hou ervan.



Het hangt er denk ik ook vanaf wát voor soort humor je/een ander leuk vindt. Als ik een grap moet gaan uitleggen dan is de lol er (dus) al vanaf vind ik. Dat ligt dan niet aan mij of aan de ander alleen snappen we dan elkaars humor niet. Dat kan.



Nee, ik vind mannen niet per se grappiger dan vrouwen.
wij slapen nooit.
quote:eldorado schreef op 10 december 2014 @ 22:44:

[...]



Says who?



Haha ik! Wat jij?



En hier, even snel een link erbij gezocht over IQ: http://www.consumed.nl/dossiers/alzheim ... dan-mannen. Maar de bovenste zoekresultaten zeggen wel dat vrouwen minder zelfverzekerd zijn dan mannen.



Maar als het dus zo zou zijn dat vrouwen over het algemeen minder zelfverzekerd waren en zijn, en zelfverzekerd = grappig, waren en zijn ze dus over het algemeen minder grappig. Of doe ik hier iets verkeerd?
quote:GateKeeper schreef op 10 december 2014 @ 21:21:

Er was hier een forummer die had zulke droge humor, regelmatig hardop zitten lachen achter mijn iPad. Ik was in de veronderstelling dat deze forummer een vrouw was, maar tijdens een topic waar gevraagd werd wie man was op het VF bekende diegene dat hij toch echt man was. Zo jammer dat hij zijn account verwijderd heeft.Jaa ik weet wie je bedoeld, later nog even een andere nick gehad maar nu helaas weg:(
@iceteach

Niet per se of dus gewoon niet?

Dat klinkt als een leuke werkomgeving!



Dat is ook zo, dat je elkaar moet begrijpen en aanvoelen. In mijn familie heeft iemand nogal harde zwartgallige humor en bleek achteraf dat iemand dat niet echt begreep en zo met bepaalde "grappen" zat dat het helemaal uitgepraat moest worden. Dat is ook niet de bedoeling ;)

Ik heb dat het vaakst met mijn man dat we echt helemaal dubbel liggen. Ben ik echt blij mee, want een lekker potje lachen daar knapt toch ieder mens van op!
Alle reacties Link kopieren
Het hangt van de persoon af. Er zijn mannen/vrouwen met wie de humor overeenkomt met de jouwe. En toevallig heb ik dat niet alleen op mijn werk. Lachen vind ik belangrijk, het maakt een positief stofje aan, geeft een gevoel van saamhorigheid (vind ik).



En om die reden zeg ik dat ik mannen niet direct grappiger vind dan vrouwen. Het ligt aan de persoon en of je die (bepaalde) humor leuk vindt. Sommigen snappen het niet/sluiten niet aan, of dat nu man of vrouw is maakt mij dan niet uit.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mannen meestal grappiger dan vrouwen. Ik weet ook waarom ik dat vind: vrouwen kunnen zich minder permitteren. Mannen mogen grof zijn, vrouwen zijn dan al gauw ordinair.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 10 december 2014 @ 21:21:

Er was hier een forummer die had zulke droge humor, regelmatig hardop zitten lachen achter mijn iPad. Ik was in de veronderstelling dat deze forummer een vrouw was, maar tijdens een topic waar gevraagd werd wie man was op het VF bekende diegene dat hij toch echt man was. Zo jammer dat hij zijn account verwijderd heeft.De échte mop was dat ze toch écht een vrouw was.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Lekker belangrijk zeg. Lachen is lachen en het maakt mij echt niet uit of degene die de grap maakt een piemel gebruikt bij het plassen of niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven