Marokkaanse jongeman.. minst aantrekkelijk voor een relatie?

05-10-2015 23:04 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Hollandse (jonge) vrouw,



Het valt mij enige tijd op dat ik jouw aandacht maar niet kan trekken.



Of ik nou bij de bakker naast je in de rij sta, in de trein tegenover je zit of op de zaterdagavond naast je bij de bar sta... je ziet me niet staan. Alsof ik lucht ben.



Nee... ik '''psst...psst'' niet naar je op straat noch val ik je lastig met slechte openingszinnen.



Ik vraag me af zijn Marokkaanse mannen simpelweg minder aantrekkelijk door de imagoschade of ligt het aan mijn geval? Ik zie er goed uit, ben hoogopgeleid, strak in het pak, goede baan, leuk huisje... maar blijkbaar is dit niet goed genoeg. Ik zie de leukste Hollandse vrouwen met mannen omgaan die hun zaakjes niet in orde hebben, erbij lopen als slonsbakken, weinig romantisch zijn tegenover hun vriendin en ook nog eens niet kunnen dansen...





p.s. en voor de blanke boze mannen ''eerst pakken jullie onze banen af en nu willen jullie ook onze vrouwen'', rustig aan. Ik wil er maar ééntje.





-----------



Poll luidt:



In beginsel sta ik minder open om benaderd te worden door een Marokkaanse man dan door anderen.

In beginsel sta ik minder open om benaderd te worden door ee

Totaal aantal stemmen: 154

Ja (71%)
Nee (29%)
Weet je, je kan best leuk om een mooi pak rond paraderen, hoog opgeleid zijn en een mooi huis hebben. Hartstikke leuk, maar voor mij is dat allemaal bijzaak. Ik wil gewoon een leuke man, die lief is en mij begrijpt en niet te veel gedoe.

En persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen om te kampen met cultuurverschillen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 05 oktober 2015 @ 23:17:

Enn, zie je echt het verschil tussen een Hollander en een Marokkaan of een Gambiaan niet?



Zo heel ingewikkeld is dat niet toch?

Ik doel meer op mannen in pak blablabla van wie (voor)ouders wat mij betreft dus uit Syrië,Turkije, Marokko, of Iran etc.. zouden kunnen komen.

Zo dom als jij me hier neerzet ben ik echt niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Geinige OP wel, Jan Jansen



Je hebt best aantrekkelijke Marokkaanse mannen, net als dat je lelijke Marokkaanse mannen hebt. Zo werkt dat ook bij Nederlanders, Italianen en Duitsers.



Ik heb heel lang geleden wel contact gehad met een Marokkaanse man. Hij vond mij leuk en eerlijk gezegd bleef ik wel in mijn achterhoofd houden dat het niet serieus was, of alleen voor de seks ofzo. Ik ben er nooit achtergekomen want ik heb het contact verbroken (om andere redenen). Niet helemaal fair van mij, maar wel eerlijk
Ik ben al een tijdje van "de markt" af maar ik stond in het verleden inderdaad in beginsel minder open voor iemand waarvan ik vermoedde dat hij niet ongeveer dezelfde achtergrond had als ikzelf.



Al had het best gekund dat ik toch zou zijn gevallen voor iemand die mij in beginsel niet echt aantrok, als ik hem op een positieve manier beter had leren kennen bijvoorbeeld. Gewoon als collega, studiegenoot, hobby-genoot, etc.



Ga eens bij jezelf na, wat is er bij jou voor nodig om voor een vrouw te vallen die je in beginsel niet heel aantrekkelijk vind? In wat voor opzicht dan ook. Bijvoorbeeld een Marokkaanse vrouw.
quote:Enn schreef op 05 oktober 2015 @ 23:21:

[...]



Ik doel meer op mannen in pak van wie (voor)ouders wat mij betreft dus uit Syrië,Turkije, Marokko, of Iran etc.. zouden kunnen komen.

Zo dom als jij me hier neerzet ben ik echt niet. Turk of Marokkaan zie ik nog wel. Ik weet dat je niet dom bent hou het dan gewoon op ' noord Afrikaans uiterlijk'
Alle reacties Link kopieren
Nee, want ook die term dekt de bevolkingsgroepen niet.

Afijn, Ik kijk er dus niet op die wijze naar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 05 oktober 2015 @ 23:21:

[...]



Ik doel meer op mannen in pak van wie (voor)ouders wat mij betreft dus uit Syrië,Turkije, Marokko, of Iran etc.. zouden kunnen komen.

Zo dom als jij me hier neerzet ben ik echt niet. Het verschil tussen iemand uit Turkije en Syrië niet zien, snap ik, dat zijn buurlanden maar Marokko ligt echt heel ver van Turkije vandaan. Het een is midden-Azië, het andere Noord-Afrika wat leidt tot echt een heel ander uiterlijk. Ooit leerde ik van een van kijn eerste allochtone leerlingen: "juf, Marokanen hebben krullen, Turken niet!".
Alle reacties Link kopieren
Ik val er wel op maar heb het met de eerste niet getroffen, want die was niet betrouwbaar, maakte gebruik van me en ging vreemd. Tweede was een goede jongen, ben nog steeds vrienden met hem, maar hij wilde gewoon niet meer en zag geen toekomst. Zal mij nog altijd een raadsel blijven wat de echte reden is waarom het ophield na bijna 3 jaar. Waren beiden overigens geen Marokkanen maar wel beiden moslim. Dus niets op tegen.



Waar ik persoonlijk moeite mee heb is hechte familiebanden en verplichtingen naar je schoonfamilie toe. Om die reden zou ik er liever niet weer aan beginnen tenzij ik een leuke jongen tref die niet zo'n familiemens is.

Dan weer wel. Eigenlijk val ik niet op Nederlandse mannen dus zal ik het vast weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sid-returns schreef op 05 oktober 2015 @ 23:09:

Al helpt je Marokkaanse broeder die hier eens in de paar weken een topic opent met 'Marokkanen hebben de grootste piemels ooit' niet echt mee aan het imago



Tjá... hij heeft niks gelogen Marokko ligt immers in Afrika... (grapje)



quote:viva-amber schreef op 05 oktober 2015 @ 23:09:

Het is het vooroordeel van geen 2de viool willen spelen. Niet voorgesteld worden aan familie omdat je er niet bij past vanwege je NL zijn.....dat het misschien allemaal stiekem moet. Dan wel het gevreesde wachtbankje tot er wel een geschikte moslims is gevonden. Het tegendeel bewijs je niet met uiterlijkheden.quote:Sid-returns schreef op 05 oktober 2015 @ 23:11:

Ik zou idd in eerste instantie wel bang zijn dat ik een leuk tussendoortje ben tot zijn goedgekeurde moslimbruid gevonden is. Maar dat dat een vooroordeel is snap ik ook.





Laten we aannemen dat dit gebeurd. Hoeveel gevallen ken je niet in je (in)directe omgeving waar een Hollandse jongeman vreemd is gegaan, of een van je vriendinnen gedumpt heeft voor iemand anders of een week na de break up al iemand anders heeft gevonden? Ik ken zoveel Hollandse mannen die duidelijk zijn dat hun vriendin van enkele jaren niet de ware is, maar enkel voor het plezier en de tijd te dooien... Gek genoeg worden dan niet alle Hollandse mannen ontweken..how come?



En hoeveel vrouwen weten dat hun vriendje, sommige zijn smoorverliefd op die vrouwen, er enkel tijdelijk is..?
Alle reacties Link kopieren
quote:sassafras schreef op 05 oktober 2015 @ 23:26:

[...]





Het verschil tussen iemand uit Turkije en Syrië niet zien, snap ik, dat zijn buurlanden maar Marokko ligt echt heel ver van Turkije vandaan. Het een is midden-Azië, het andere Noord-Afrika wat leidt tot echt een heel ander uiterlijk. Ooit leerde ik van een van kijn eerste allochtone leerlingen: "juf, Marokanen hebben krullen, Turken niet!".Ja en de Chinezen lijken ook in de verste verte niet op elkaar. Sorry, ik zie het niet en ken meerdere Turkse kinderen met prachtige krullenkoppen,blond haar en blauwe ogen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 05 oktober 2015 @ 23:22:

Geinige OP wel, Jan Jansen



Je hebt best aantrekkelijke Marokkaanse mannen, net als dat je lelijke Marokkaanse mannen hebt. Zo werkt dat ook bij Nederlanders, Italianen en Duitsers.



Ik heb heel lang geleden wel contact gehad met een Marokkaanse man. Hij vond mij leuk en eerlijk gezegd bleef ik wel in mijn achterhoofd houden dat het niet serieus was, of alleen voor de seks ofzo. Ik ben er nooit achtergekomen want ik heb het contact verbroken (om andere redenen). Niet helemaal fair van mij, maar wel eerlijk

Niet fair, maar wel eerlijk?



Maar goed, ik heb in principe niet zoveel tegen Marokkaanse mannen, maar ik kom er eigenlijk nooit één tegen die echt in aanmerking komt.

Moet er bijzeggen dat ik een creatief beroep heb, en daarin zie je sowieso weinig Marokkaanse mannen, ik kan er zo eigenlijk maar één bedenken die ik op die manier ken (wel meerdere Marokkaanse vrouwen trouwens, gek genoeg) en ik ga weinig uit, dus dat schiet dan niet op.

Ik ben wel vrij specifiek in wat voor soort man ik zoek, en eigenlijk vind ik alleen zijn ook prima, dus er is de afgelopen 15 jaar niemand door de keuring gekomen, ook geen Nederlander of iemand met een andere nationaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Mannen leer je over het algemeen in je omgeving kennen, collega, sportclub, via vrienden, etc etc.



Bij de bakker, aan de bar of in de trein wil ik niet zomaar uit het niets aangesproken worden door een manspersoon die op zoek is. De afkomst maakt daarbij niks uit.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
http://i50.tinypic.com/5f2n1t.jpg



ik kan ook niet zien waar iemand vandaan komt, zeker bij die prachtige vent hierboven niet.

misschien boeit het me ook niet, ik vind iemand lekker of niet.
wij slapen nooit.
Ik ontwijk ook niks. Maar de Marokkaanse mannen die ik ken zijn toch vrij traditioneel. En ik wil geen traditonele man. Er zijn vast uitzonderingen, maar het is al lastig zat om een Nederlander te vinden die zorg en werk 50/50 wil verdelen, die niet geïntimideerd is door een mondige vrouw en waar je ook nog een beetje een spannende relatie kunt hebben. Ik vermoed, en dat is weer een vooroordeel, dat dat bij Marokkanen nog iets zeldzamer is.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet zou daten met een Marokkaan, ik sluit nooit iets uit, maar de kans lijkt me kleiner. Niet omdat ze niet aantrekkelijk zijn ofzo.
De Marokkaanse mannen die ik tegen kom (collega's) zijn nagenoeg allemaal macho binkies met een behoorlijk traditionele opvatting over vrouwen en relaties en praktiserend Moslim.

Stuk voor stuk redenen om geen relatie met die man te willen.
quote:Moiren_ schreef op 05 oktober 2015 @ 23:36:

De Marokkaanse mannen die ik tegen kom (collega's) zijn nagenoeg allemaal macho binkies met een behoorlijk traditionele opvatting over vrouwen en relaties en praktiserend Moslim.

Stuk voor stuk redenen om geen relatie met die man te willen.Ik ken ook een aantal niet-macho meneren, want hulpverleners, maar die zijn nog steeds vrij traditoneel.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 05 oktober 2015 @ 23:30:

Mannen leer je over het algemeen in je omgeving kennen, collega, sportclub, via vrienden, etc etc.



Bij de bakker, aan de bar of in de trein wil ik niet zomaar uit het niets aangesproken worden door een manspersoon die op zoek is. En dit ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
salaam jan jansen,



ik denk toch dat je een punt hebt dat imagoschade een rol speelt. Marokkaanse mannen worden in de media nu eenmaal vaak niet zo fijn geportretteerd en het gedrag van sommige jongens helpt natuurlijk ook niet erg. Ik denk dat de vooroordelen bij veel vrouwen in het achterhoofd zitten.



Zelf ben ik vier jaar met een Marokkaanse man samen geweest en ik kreeg heel veel stereotiepe opmerkingen van mijn 'witte' vrienden. Ken je zijn familie, moet je je bekeren, eet je nu alleen hallal? Zo vermoeiend!

En nee wij waren niet getrouwd en ja hij heeft me aan zijn familie voorgesteld en die vonden me heel leuk en nee ik hoefde me niet te bekeren van de familie. Maar ...van hem uiteindelijk wel en dat was voor mij wel een afknapper. Zeker omdat hij me had leren kennen als ongelovige, haha , dus hij wist wie ik was en hoe ik dacht en er van familiale druk geen sprake was. Maar hoe ga je zelf om met cultuurverschillen? Als het voor jou niets uitmaakt wat of hoe een vrouw gelooft dan kan je misschien een grapje maken als opener om de vooroordelen wat te ontkrachten of ze bespreekbaar te maken? Humor werkt alleszins beter dan een strak pak.
Alle reacties Link kopieren
quote:banditqueen schreef op 05 oktober 2015 @ 23:38:

Humor werkt alleszins beter dan een strak pak.Mwoah.... allebei is nog beter.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Sid-returns schreef op 05 oktober 2015 @ 23:37:

[...]



Ik ken ook een aantal niet-macho meneren, want hulpverleners, maar die zijn nog steeds vrij traditoneel.Hier ook, maar echt allemaal binkies die de hele dag met zo'n eiwitshake in hun hand rondlopen (sowieso bij elke man onaantrekkelijk).
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 05 oktober 2015 @ 23:22:

Ik ben al een tijdje van "de markt" af maar ik stond in het verleden inderdaad in beginsel minder open voor iemand waarvan ik vermoedde dat hij niet ongeveer dezelfde achtergrond had als ikzelf.



Al had het best gekund dat ik toch zou zijn gevallen voor iemand die mij in beginsel niet echt aantrok, als ik hem op een positieve manier beter had leren kennen bijvoorbeeld. Gewoon als collega, studiegenoot, hobby-genoot, etc.



Ga eens bij jezelf na, wat is er bij jou voor nodig om voor een vrouw te vallen die je in beginsel niet heel aantrekkelijk vind? In wat voor opzicht dan ook. Bijvoorbeeld een Marokkaanse vrouw.beginsel. Ik moet echt hard op lachen hoe je dat zo na typt.



On topic

Bijna alle marokkaanse mannen die ik om me heen zie. Ik zeg bijna dus niet allemaal. Willen je wel ff voor te neuke maar voor serieuzere zaken een marokkaansr vrouw. Nee spreek niet uit eigen ervaring maar zie het om me heen gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen fan van de Islam, iedereen die dat geloof aanhangt is voor mij een no go.
Alle reacties Link kopieren
(Draai de tijd even terug naar mijn vrijgezellenbestaan)

Ik date niet met een Marokkaan, Turk, koers omdat;

- ik fulltime wil blijven werken en dus geen traditionele rolverdeling wil.

- ik zelf geen geloof aanhang en een partner zoek die hier hetzelfde in staat (ken nogal wat Turken/Marokkanen/Koerden die dit stuk voor stuk beweren maar o wee als het puntje bij het paaltje komt)

- gelijke afkomst en soortgelijke jeugd maakt het makkelijk.



Dus voor mij niet geschikt.

Nu ga ik trouwen met een Nederlandse man, met practisch dezelfde achtergrond die bereid is minimaal 2/3e van de zorg voor de kinderen op zich wil nemen.
quote:Sid-returns schreef op 05 oktober 2015 @ 23:31:

Ik ontwijk ook niks. Maar de Marokkaanse mannen die ik ken zijn toch vrij traditioneel. En ik wil geen traditonele man. Er zijn vast uitzonderingen, maar het is al lastig zat om een Nederlander te vinden die zorg en werk 50/50 wil verdelen, die niet geïntimideerd is door een mondige vrouw en waar je ook nog een beetje een spannende relatie kunt hebben. Ik vermoed, en dat is weer een vooroordeel, dat dat bij Marokkanen nog iets zeldzamer is.

Zo één heb ik er dus. (dus sorry Jan, ook ik ben van de markt )

Ik ken er trouwens meer.

De meeste Marokkaanse vrouwen die ik ken zijn overigens vrij mondig.

Dus daar kijkt een Marokkaanse man niet van op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven