Meerdere malen mishandeld door m'n vriend

19-08-2012 13:25 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC IS VAN 2012. ER IS EEN UPDATE!



Hallo,



ik heb meer topics gelezen over meiden die mishandeld zijn door hun vriend, maar wil toch graag m'n eigen verhaaltje doen en tips krijgen. De topics die ik heb gelezen gaan voornamelijk over mannen die er totaal geen spijt van hebben, maar mijn verhaal ligt anders.



Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. We hebben het altijd naar ons zin en wanneer ik me rot voel, voel ik me meteen goed zodra ik bij hem ben. Hij weet hoe hij me weer blij krijgt en laat me altijd met een goed gevoel naar huis gaan. Hij paste goed in het plaatje van mijn verwachtingen tegenover een jongen. Tot de leugens en mishandelingen begonnen. Mijn vriend is een type die altijd de fouten bij een ander zoekt wanneer hij fout zit. Als ik hem wijs op zijn fouten wordt hij boos op mij, gaat hij hysterisch doen en sloopt hij vanalles. Zo heeft hij al 2 mobiels stuk gegooid, al mijn cadeautjes die ik hem had gegeven en gister heeft hij een ketting die ik hem had gegeven van zijn nek afgetrokken en de zee in gegooid, later trok hij ook de ketting die ik van hem heb gehad van mijn nek af. Aan die ketting zat een hartje, toen ik dat weer oppakte werd het meteen van me afgepakt en terug in m'n gezicht gesmeten. Gister gooide hij weer zijn mobiel op de grond, pakte mijn gezicht heel hard beet, gooide met mijn ring die ik van hem heb gehad, en dat terwijl er zoveel mensen in die trein zaten.. Hij denkt aan niemand als die boos is. Zo is het dus vaak voorgekomen dat ik mishandeld ben door hem, ik ben bij m'n nek gepakt, de auto in gesleurd (daar is politie bij geweest, maar heb er geen aangifte van gedaan hoe erg die agente ook aandrong).. Ik ben er toen al voor gewaarschuwd dat een jongen die dit doet nooit zal veranderen, dat het steeds erger zal worden en ik op een gegeven moment alle hoeken van het huis te zien zou krijgen. Ik vertrouwde op mijn vriend en vertelde haar dat hij niet zo'n persoon is. Maar ja, een ervaren agent weet beter dan ik, al is het m'n eigen vriend

Gister waren we bij een festival, daar ben ik met mijn hoofd tegen de kluis aangegooid, er werd hard in m'n heupen geknepen, hij kneep me vaak in m'n arm, pakte me hard beet bij m'n kin, alles met de bedoeling om me pijn te doen. Hij wenste me zelfs de kanker toe. (is geen jongen die vaak met kanker scheld ofzo, maar wenste het me wel toe gister). Hij heeft me fysiek en mentaal helemaal kapot gemaakt, het was zover gekomen dat ik niet eens naast hem durfde te zitten. Als hij mijn hand pakte, was ik al bang dat hij me pijn ging doen. Het voelde niet meer goed aan om bij hem te zijn, en ik voelde me goed toen ik hem weg zag lopen. Toen pas voelde ik me veilig en gerust. Maar buiten dat hebben we een geweldige relatie gehad. En hij toont nu spijt van zijn gedrag. Hij zegt dat hij zijn woede aanvallen moet leren te beheersen en daarom hulp gaat zoeken. Maar dit is mij al zo vaak verteld en er is nooit wat van gekomen. Elke keer als hij aan me heeft gezeten zei hij dat hij hulp ging zoeken, dat het niet meer zou gebeuren en toch gebeurde het telkens weer. Er zit nu veel angst in mij dat ik écht alle hoeken van het huis te zien krijg als ik er nu geen punt achter zet, maar zonder hem zie ik ook geen leven voor me. Ik ben het gewend om iedere dag bij hem te zijn... Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Ik heb hem onderhand al zoveel kansen gegeven en nu weet ik echt niet wat ik moet doen.



Ik ben de draad kwijt en hoop echt dat ik hier goede raad zal krijgen
quote:xsur_ schreef op 08 november 2012 @ 09:25:

[...]





Gemeen dat je dat zegt. Dat merk je wel gewoon op in ruzie's hoor. Als hij iedere keer dat we ruzie kregen meteen uit zn dak vloog, mij mishandelde en vanalles ging slopen en het nu 3 maanden lang (iedere dag!) top gaat, vind ik dat zeker een goede vooruitgang. Hou dit soort reacties voor je, dat iemand zijn woede niet kan beheersen betekend niet gelijk dat het een psycho is.Droom maar lekker verder succes ermee en veel geluk..
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer alleen even op de OP:

Je hebt 9 maanden met een lieve jongen????

Ga bij hem weg dit wordt nooit wat. echt..
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie dat het ineens helemaal anders is. Nou veel geluk dan maar
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 13:25:

Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Oooooh, als dat het enige probleem is.....
Die smiley erachter doet het hem hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie dat het een oud topic is, maar als ik dit zo lees ben ik altijd zo blij met mijn eigen standaarden en de relatie die ikzelf heb. Dank daarvoor TO. Vandaar waardeer ik mijn eigen vriend weer even de hemel in dankzij jouw topic. Ik ga hem dan ook weer even de hemel in prijzen dit weekend, want man, wat heb ik een fijne, leuke en lieve vent vergeleken met die gecompliceerde engerd van jou.



En wat is pas drie maanden. Hij flipt echt wel weer hoor. Maar jij vind je zelf niet zo veel meer waaard dan deze jongen. Dat mag best, dat is jouw keuze. Maar ga nu niet roepen dat je zo'n geweldige relatie heb en dat je zo'n fijne vriend hebt. Doe de mishandeling ook niet zo af als een 'akkefietje'. Die van mij heeft nog nooit een hand opgeheven of ook maar iets stuk gemaakt en in al die jaren heb ik nog nooit angst gevoeld voor mijn eigen vriend. Alleen maar veiligheid en gebogenheid. Wat ik ook zei en wat ik ook uitvrat bij wijze van spreken. En ik kan best het bloed onder zijn nagels vandaan halen. Ik laat me alleen niet slaan of met mijn hoofd tegen een kluis aan knallen en iemand die dat wel doet komt nooit meer in mijn leven. En een uitzondering daarop wordt ook niet gemaakt. Iemand die zijn handjes niet thuis houdt houdt niet van me.
Alle reacties Link kopieren
Zinloos
Nou ja gezien wat ze in een ander topic schreef over de relatie voor deze waarin ze ook al mishandeld werd snap ik wel dat het meganisme 'goedpraten en de kop in het zand steken' heel goed ontwikkeld is.



Hij heeft een 'woedeprobleem' en zij een minderwaardigheidscomplex en 'reddersyndroom'
+ ze is relatieverslaafd/manverslaafd.



Als hij maar gelukkig is, etc..
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal niets van meisjes zoals jij (en jongens zoals je vriend)

Hoe ver moet die gast gaan voor je bij hem weg gaat? Moet ie je eerst half dood slaan?

Ik houd zielsveel van mijn vriend, maar als hij me een keer opzettelijk pijn doet ben ik echt weg.
"Ik reageer hier bijna nooit, maar vond dat ik hier even op moest reageren. Net als jou heb ik een relatie van 5 jaar gehad. Hij ging heel vaak vreemd, mishandelde mij als ik hem op zijn fouten wees en loog om alles.. Iedere keer weer trapte ik in zijn lieve, mooie woordjes en iedere keer weer gaf ik hem een kans. Stopte het? Nee! Hij wist dat ik het hem zou blijven vergeven en dat ik alles zou geloven wat hij zei dus hij bleef het ook flikken."



Dit schreef ze over haar vorige relatie. Tja....
Xsur_ fijn om te lezen dat nu alle beter gaat.



Krijg jij ook hulp?
Alle reacties Link kopieren
Tjee wat een verhaal... let je goed op jezelf xsur? Ik vind het al een wonder dat je hem nog een kans hebt gegeven. Bij de volgende klap of andere mishandeling ga je definitief bij hem weg toch?!?
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 19 augustus 2012 @ 13:43:

Lieve to xsur,



Ik spreek zelf weinig over mijn verleden omdat het lang geleden is en omdat ik e.a. een plek heb kunnen geven.



Ik kom uit een gezin waarvan mijn ouders zouden zeggen dat het een gelukkig gezin was, maar dat is slechts de halve waarheid. Mijn vader vertoonde het soort acties als jouw vriend vooral tegen mijn moeder maar ook richting de kinderen. Slaan, knuffel in stukken, mijn zusjes snoopylamp door de midden, mijn lievelingsverjaardag zijde blouse aan stukken (ik bleef weken met de kapotte stof slapen), geweld, bedreiging, ....etc.



Beetje late reactie, maar wat een verdrietig verhaal viva-amber, het doet wat met me. Kinderen zijn zo weerloos tegenover dit soort geweld. Ik hoop dat je het een plek hebt kunnen geven.
quote:xsur_ schreef op 08 november 2012 @ 09:25:

[...]





Gemeen dat je dat zegt. Dat merk je wel gewoon op in ruzie's hoor. Als hij iedere keer dat we ruzie kregen meteen uit zn dak vloog, mij mishandelde en vanalles ging slopen en het nu 3 maanden lang (iedere dag!) top gaat, vind ik dat zeker een goede vooruitgang. Hou dit soort reacties voor je, dat iemand zijn woede niet kan beheersen betekend niet gelijk dat het een psycho is.



Lieverd ik hoop dat het zo blijft.

Maak je niet zo druk om andermans reacties.

Je word nou eenmaal veroordeelt door mensen, in dit soort gevallen.

Toch goed dat je er over schrijft, en ik hoop dat het goed blijft gaan.
quote:Dolores007 schreef op 08 november 2012 @ 11:49:

[...]





Je word nou eenmaal veroordeelt door mensen, in dit soort gevallen.





Noem het maar veroordelen. Ik denk dat het dat pas wordt als TO hier om hulp vraagt en vervolgens alle adviezen in de wind slaat.

Vraag dan geen hulp, als je toch gewoon lekker doet waar je zelf zin in hebt. Maar kom hier dan ook niet miepen als het een volgende keer weer mis gaat, want dat gaat natuurlijk geheid gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees , ik voel , ik zie dat je dood ongelukkig bent en nog meer gaat worden TO en daar hoef geen medium voor te zijn !
Dat hoeft helemaal niet, want er zijn wel goede therapieen voor.
Daar kiest TO zelf voor hoor.
@wdr

Ik snap dat niet, dat hij geen last van zijn geweten kreeg toen je sliep met die kapotte stof.

Zou mij wel pijn doen als het mijn kind was.
quote:greenbean schreef op 08 november 2012 @ 12:13:

Daar kiest TO zelf voor hoor.Waarvoor
quote:Dolores007 schreef op 08 november 2012 @ 12:12:

Dat hoeft helemaal niet, want er zijn wel goede therapieen voor.Daar geloof jij serieus in nadat je de OP en de andere reacties hebt gelezen?
Ja, ik geloof dat mensen kunnen veranderen.

Als ze zelf ook anders willen.

Niet in 1 dag.

Maar het kan wel.

Daar geloof ik in.
quote:Dolores007 schreef op 08 november 2012 @ 12:16:

Ja, ik geloof dat mensen kunnen veranderen.

Als ze zelf ook anders willen.

Niet in 1 dag.

Maar het kan wel.

Daar geloof ik in.



In een relatie waarin mishandeling en extreme woede uitbarstingen voorkomen zou ik dat risico niet nemen en ja ik weet waar ik over praat.!

Ik zou dan zeggen 'kom maar eens terug als je daadwerkelijk veranderd bent en tot die tijd wegwezen.!
quote:gypsygirl-1 schreef op 08 november 2012 @ 12:19:

[...]





In een relatie waarin mishandeling en extreme woede uitbarstingen voorkomen zou ik dat risico niet nemen en ja ik weet waar ik over praat.!

Ik zou dan zeggen 'kom maar eens terug als je daadwerkelijk veranderd bent en tot die tijd wegwezen.!



Jij zou dat risico niet nemen en dat is je goed recht.

Maar een ander bepaald zelf of ze dat risico wel neemt.

Ik kan jou geen ongelijk geven in hoe je denkt ofzo.

Ik weet ook waar ik over praat, alleen veroordeel ik dus geen mensen om de keuzes die ze maken.

Maar snap jou mening zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven