Meerdere malen mishandeld door m'n vriend

19-08-2012 13:25 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC IS VAN 2012. ER IS EEN UPDATE!



Hallo,



ik heb meer topics gelezen over meiden die mishandeld zijn door hun vriend, maar wil toch graag m'n eigen verhaaltje doen en tips krijgen. De topics die ik heb gelezen gaan voornamelijk over mannen die er totaal geen spijt van hebben, maar mijn verhaal ligt anders.



Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. We hebben het altijd naar ons zin en wanneer ik me rot voel, voel ik me meteen goed zodra ik bij hem ben. Hij weet hoe hij me weer blij krijgt en laat me altijd met een goed gevoel naar huis gaan. Hij paste goed in het plaatje van mijn verwachtingen tegenover een jongen. Tot de leugens en mishandelingen begonnen. Mijn vriend is een type die altijd de fouten bij een ander zoekt wanneer hij fout zit. Als ik hem wijs op zijn fouten wordt hij boos op mij, gaat hij hysterisch doen en sloopt hij vanalles. Zo heeft hij al 2 mobiels stuk gegooid, al mijn cadeautjes die ik hem had gegeven en gister heeft hij een ketting die ik hem had gegeven van zijn nek afgetrokken en de zee in gegooid, later trok hij ook de ketting die ik van hem heb gehad van mijn nek af. Aan die ketting zat een hartje, toen ik dat weer oppakte werd het meteen van me afgepakt en terug in m'n gezicht gesmeten. Gister gooide hij weer zijn mobiel op de grond, pakte mijn gezicht heel hard beet, gooide met mijn ring die ik van hem heb gehad, en dat terwijl er zoveel mensen in die trein zaten.. Hij denkt aan niemand als die boos is. Zo is het dus vaak voorgekomen dat ik mishandeld ben door hem, ik ben bij m'n nek gepakt, de auto in gesleurd (daar is politie bij geweest, maar heb er geen aangifte van gedaan hoe erg die agente ook aandrong).. Ik ben er toen al voor gewaarschuwd dat een jongen die dit doet nooit zal veranderen, dat het steeds erger zal worden en ik op een gegeven moment alle hoeken van het huis te zien zou krijgen. Ik vertrouwde op mijn vriend en vertelde haar dat hij niet zo'n persoon is. Maar ja, een ervaren agent weet beter dan ik, al is het m'n eigen vriend

Gister waren we bij een festival, daar ben ik met mijn hoofd tegen de kluis aangegooid, er werd hard in m'n heupen geknepen, hij kneep me vaak in m'n arm, pakte me hard beet bij m'n kin, alles met de bedoeling om me pijn te doen. Hij wenste me zelfs de kanker toe. (is geen jongen die vaak met kanker scheld ofzo, maar wenste het me wel toe gister). Hij heeft me fysiek en mentaal helemaal kapot gemaakt, het was zover gekomen dat ik niet eens naast hem durfde te zitten. Als hij mijn hand pakte, was ik al bang dat hij me pijn ging doen. Het voelde niet meer goed aan om bij hem te zijn, en ik voelde me goed toen ik hem weg zag lopen. Toen pas voelde ik me veilig en gerust. Maar buiten dat hebben we een geweldige relatie gehad. En hij toont nu spijt van zijn gedrag. Hij zegt dat hij zijn woede aanvallen moet leren te beheersen en daarom hulp gaat zoeken. Maar dit is mij al zo vaak verteld en er is nooit wat van gekomen. Elke keer als hij aan me heeft gezeten zei hij dat hij hulp ging zoeken, dat het niet meer zou gebeuren en toch gebeurde het telkens weer. Er zit nu veel angst in mij dat ik écht alle hoeken van het huis te zien krijg als ik er nu geen punt achter zet, maar zonder hem zie ik ook geen leven voor me. Ik ben het gewend om iedere dag bij hem te zijn... Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Ik heb hem onderhand al zoveel kansen gegeven en nu weet ik echt niet wat ik moet doen.



Ik ben de draad kwijt en hoop echt dat ik hier goede raad zal krijgen
Wegwezen! Dit klinkt héél eng en verkeerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou tijdens/na het uitmaken (want dat moet je doen uiteraard) zorgen dat je op een veilige plek bent. Het uitmaken zal mogelijk een woede veroorzaken die nog wel flink erger is dan dit. Misschien even bij een vriendin logeren, zodat je niet alleen hoeft te zijn?
To,

Hij is géén lieve jongen, lieve jongens mishandelen hun vriendin namelijk niet.



Koffers pakken en weggaan bij hem.
En to, je schrijft dat de meeste mannen geen spijt hebben als ze hun partner hebben mishandeld maar net als jou vriend hebben zij ook vaak spijt en beloven het never, nooit niet meer te doen tot de volgende keer



Jouw vriend is niet anders dan al die kerels die hun partner mishandelen.Hij is gewoon hartstikke fout en jij ook als je bij hem blijft.



Als je denkt hem te kunnen veranderen dan vergeet het maar want dat gaat je niet lukken. Gun jezelf een beter leven alsjeblieft.
O en for the record; voor een lieve jongen ben je niet bang. Voor liefde hoef je niet bang te zijn. Liefde is veilig en warm en een plek waar je jezelf kunt zijn omdat je weet dat de ander altijd het beste met je voorheeft.



Het kostte mij een lange tijd om dat te begrijpen. Ik wist het wel maar ik vond het moeilijk om op te geven omdat ik hoopte dat het op een dag allemaal goed zou komen.



Geloof niet in sprookjes en hou op met de kikker te kussen. Het wordt geen prins. Nu niet en nooit niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet inderdaad meer respect voor mezelf hebben. Als ik eenmaal van iemand hou, ben ik in staat mezelf te kleineren voor de ander. Het punt is... Als hij die woede aanvallen niet heeft is het echt een hele leuke jongen, het enige wat mis is in onze relatie zijn die aanvallen.. Maar hulp zoeken is er nog nooit van gekomen, en eerlijk gezegd twijfel ik ook of dat wel gaat helpen.. Ik krijg net een mail binnen dat hij een aantal testen heeft gedaan, en dat het probleem is dat ik altijd gelijk heb, dat ik hem beter ken dan hij zichzelf kent en hij daar niet tegen kan.. Op de vraag: ''waarom mishandel jij je partner?'' kon hij geen antwoord geven omdat hij het zelf ook niet weet.. Ik heb hem al zoveel kansen gegeven, dus overweeg om het nog eens te proberen als ik merk dat hij echt bezig is met het verbeteren van zichzelf. Maar de angst in me is groot. Als ik nog een keer zoiets meemaak weet ik dat ik helemaal in zal storten. Is hij het waard is de vraag die ik mezelf telkens stel
Leuk dat je er weer bent Borodini, lang niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
Waarom open je dit topic? Wat zou je tegen je vriendin zeggen die je dit verhaal zou vertellen? Hoe vaak heeft iemand al gezegd dat je beter met deze relatie kam stoppen?



Ik hoop dat Eleonora langs komt want zij kan in mijn ogen mooi vertellen dat ze snapt dat je blijft en dat je hier je verhaal mag en kan blijven doen.



Ik persoonlijk snap er geen klap van maar dat is omdat ik niet weet hoe het is om in een gewelddadige relatie te zitten.



Sterkte
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Als hij zo zulke extreme woedeaanvallen heeft vraag ik me ook af hoe dat in zijn relaties met anderen gaat.



Volgens mij zit deze jongen binnenkort naast Badr op een bankje in de cel, of jij nou bij hem blijft of niet.
óu sont les neiges d'antan

Jij vindt jezelf toch, hoop ik, meer waard dan hij?



Wegwezen. Deze knul heeft al kansen genoeg gehad van je en wat ben je ermee opgeschoten?
Nee hij is het niet waard. En jij bent meer waard. Dat wat je lief hebt koester je en beuk je niet in elkaar.



De volgende keer mept hij je dood.
Hij doet jou steeds opzettelijk pijn, en hij heeft er geen spijt van, anders had hij er allang iets aan gedaan. Ik denk ook dat je een beetje in de war bent. Je zegt dat je je zonder hem geen leven kunt voorstellen, wat je bedoelt is dat je met hem geen leven hebt en bang bent weer echt te gaan leven.



Dumpen.
Alle reacties Link kopieren
Als je iemand al zoveel kansen hebt gegeven en er komt geen verbetering in....zou het niet eens tijd zijn om dan de rekening op te maken en te concluderen dat het gewoon ook niet zál werken.

Ergens moet je dan toch een grens trekken en tegen jezelf zeggen: dit is wat ik eraan heb gedaan, dit is wat ik in deze relatie heb geinvesteerd en deze shit krijg ik ervoor.... Dat zou je toch niet moeten willen?
Oplossing is simpel dan he. Geen gelijk meer hebben, want daar kan hij niet tegen. Dat wordt dus je leven lang bang zijn, hem niet meer tegenspreken want daar kan hij niet tegen en op eieren lopen. Deze man heeft echt een inmens agressie probleem en dat ga jij niet veranderen. Zie je deze man de vader van je kinderen zijn? Natuurlijk niet.



Hij schaamt zich niet eens want hij doet het zelfs en plein publiek. Ik wil niet eens weten waar hij toe in staat is als hij echt doorslaat en jullie alleen zijn....
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, geef hem nog maar een kans. Lees jij nou echt helemaal niets van wat hier gezegd wordt?
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:Enn schreef op 19 augustus 2012 @ 13:37:

Ik hoop dat Eleonora langs komt



Present!



En ja, blijf praten, hier, dan praten we terug en hopelijk zijn er meer vrouwen die vanuit ervaring in het verleden mee kunnen praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel hard zorgen dat je wegkomt! Psychopaat moet je niet te dicht bij in de buurt blijven.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt indd als een erg leuke relatie?!

Snap je echt niet.... Lees je eigen text is terug !
Loat goan!!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik was al mosterd, toen ik typte net
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon blijven het is een super gozer , gek als je bij hem weg gaat meid !!! Pfffffffff
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen advies behalve weggaan, maar vind het echt heel erg dat je in zo'n relatie zit en daar niet uit kan/durft/wil komen.



Wonen jullie samen? Ik kan het niet opmaken uit het verhaal. Heb je een vriendin die je in vertrouwen kan nemen?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Lieve to xsur,



Ik spreek zelf weinig over mijn verleden omdat het lang geleden is en omdat ik e.a. een plek heb kunnen geven.



Ik kom uit een gezin waarvan mijn ouders zouden zeggen dat het een gelukkig gezin was, maar dat is slechts de halve waarheid. Mijn vader vertoonde het soort acties als jouw vriend vooral tegen mijn moeder maar ook richting de kinderen. Slaan, knuffel in stukken, mijn zusjes snoopylamp door de midden, mijn lievelingsverjaardag zijde blouse aan stukken (ik bleef weken met de kapotte stof slapen), geweld, bedreiging, ....etc.



Wat je vriend doet is echt niet normaal, ik heb mij los geworsteld op mijn 17de om op mijn 23ste voor het eerst door mijn vriend te worden geslagen (ik heb het meteen uitgemaakt, dit nooit meer).



Mijn vader is wel in therapie gegaan op mijn 21ste en bleek een persoonlijkheidsstoornis te hebben. Hij ging pas in therapie toen mijn zusje en ik uit huis waren en mijn moeder zich realiseerde dat zij de enige overgebleven boksbal was en dat het dus tijd werd om ook maar te vertrekken.

Mijn pa slikt nog steeds medicijnen en is niet meer gewelddadig. Ik heb sinds mijn 25ste normaal contact met mijn ouders. Mijn vader heeft openkaart gespeeld en zijn excuses aangeboden.



Of je vriend in therapie gaat of niet is jouw zaak niet. Je gaat kapot door hoe hij jou behandelt. Zijn gedrag is zijn eigen verantwoordelijkheid. Als kind kun je niet kiezen als volwassene wel, dus maak je keuze wijs en laat je vriend eerst zelf zijn probleem oplossen. Je relatie heeft geen toekomst zolang hij zich zo gedraagt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO, nee voor nog een kans is het te laat. Echt, ga weg bij die engerd. Straks slaat hij je het ziekenhuis in, of erger.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe plekken heb ik niet. Zo erg is het nooit geweeest, maar waarschijnlijk zullen die nog wel komen als ik ermee door ga en hij er niks aan doet. En nee, ik zie hem niet als de vader van mijn kinderen. Dat is dan ook wat ik tegen hem zei, dat mijn kinderen niet hoeven te zien hoe hun moeder mishandeld wordt en ze zelf ook niet mishandeld hoeven te worden wanneer ze iets fout doen.



Het is moeilijk inderdaad. Veel meegemaakt in zo'n korte tijd, iedere dag bij elkaar, en ineens moet ik hem bannen uit m'n leven.. Maar jullie hebben gelijk,, ik moet nu voor mezelf kiezen



Ik word inderdaad heel snel verleid door lieve berichtjes waarin hij beloofd dat het voortaan allemaal zal veranderen.. Maar het is iedere keer weer hetzelfde,, ik trap erin en word teleurgesteld.



Aangifte wil ik niet doen. Dat ik weg ga bij hem is al een straf die hij niet zo snel zal verwerken.. Wat hij van mij vraagt is om nu vrienden te zijn en wanneer ik het gevoel krijg dat de therapie die hij gaat volgen echt werkt weer terug te komen..
Het blijft me een raadsel waarom vrouwen terugkeren naar zo´n man. Zelf heb ik in mijn omgeving ook iets dergelijks meegemaakt, de advocaat kwam er aan te pas en ze ging scheiden omdat haar echtgenoot haar mishandelde.



Ze hadden 2 kleine kinderen en na wat berouw, wat traantjes is ze weer bij hem teruggegaan voor de kinderen. Een man die een vrouw slaat of kleineert is niet leuk, de spijt duurt maar even en dan gaat het gewoon weer verder. Hij verandert niet, jij kruipt weer terug en dus geef je hem een kans om zijn oude leven weer op te pakken en denk niet dat hij om je geeft, maar hij vindt het wel makkelijk zo. Een alcoholist gaat ook niet van de fles af, behalve als het goed mis is, en dit is net zo iets.



Dus wil je een boksbal blijven ga zo door, ben je verstandig dan stop je vandaag en ga je weg. En begin niet aan kinderen als je met deze ´schat´verder wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven