Meerdere malen mishandeld door m'n vriend

19-08-2012 13:25 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOPIC IS VAN 2012. ER IS EEN UPDATE!



Hallo,



ik heb meer topics gelezen over meiden die mishandeld zijn door hun vriend, maar wil toch graag m'n eigen verhaaltje doen en tips krijgen. De topics die ik heb gelezen gaan voornamelijk over mannen die er totaal geen spijt van hebben, maar mijn verhaal ligt anders.



Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen. We hebben het altijd naar ons zin en wanneer ik me rot voel, voel ik me meteen goed zodra ik bij hem ben. Hij weet hoe hij me weer blij krijgt en laat me altijd met een goed gevoel naar huis gaan. Hij paste goed in het plaatje van mijn verwachtingen tegenover een jongen. Tot de leugens en mishandelingen begonnen. Mijn vriend is een type die altijd de fouten bij een ander zoekt wanneer hij fout zit. Als ik hem wijs op zijn fouten wordt hij boos op mij, gaat hij hysterisch doen en sloopt hij vanalles. Zo heeft hij al 2 mobiels stuk gegooid, al mijn cadeautjes die ik hem had gegeven en gister heeft hij een ketting die ik hem had gegeven van zijn nek afgetrokken en de zee in gegooid, later trok hij ook de ketting die ik van hem heb gehad van mijn nek af. Aan die ketting zat een hartje, toen ik dat weer oppakte werd het meteen van me afgepakt en terug in m'n gezicht gesmeten. Gister gooide hij weer zijn mobiel op de grond, pakte mijn gezicht heel hard beet, gooide met mijn ring die ik van hem heb gehad, en dat terwijl er zoveel mensen in die trein zaten.. Hij denkt aan niemand als die boos is. Zo is het dus vaak voorgekomen dat ik mishandeld ben door hem, ik ben bij m'n nek gepakt, de auto in gesleurd (daar is politie bij geweest, maar heb er geen aangifte van gedaan hoe erg die agente ook aandrong).. Ik ben er toen al voor gewaarschuwd dat een jongen die dit doet nooit zal veranderen, dat het steeds erger zal worden en ik op een gegeven moment alle hoeken van het huis te zien zou krijgen. Ik vertrouwde op mijn vriend en vertelde haar dat hij niet zo'n persoon is. Maar ja, een ervaren agent weet beter dan ik, al is het m'n eigen vriend

Gister waren we bij een festival, daar ben ik met mijn hoofd tegen de kluis aangegooid, er werd hard in m'n heupen geknepen, hij kneep me vaak in m'n arm, pakte me hard beet bij m'n kin, alles met de bedoeling om me pijn te doen. Hij wenste me zelfs de kanker toe. (is geen jongen die vaak met kanker scheld ofzo, maar wenste het me wel toe gister). Hij heeft me fysiek en mentaal helemaal kapot gemaakt, het was zover gekomen dat ik niet eens naast hem durfde te zitten. Als hij mijn hand pakte, was ik al bang dat hij me pijn ging doen. Het voelde niet meer goed aan om bij hem te zijn, en ik voelde me goed toen ik hem weg zag lopen. Toen pas voelde ik me veilig en gerust. Maar buiten dat hebben we een geweldige relatie gehad. En hij toont nu spijt van zijn gedrag. Hij zegt dat hij zijn woede aanvallen moet leren te beheersen en daarom hulp gaat zoeken. Maar dit is mij al zo vaak verteld en er is nooit wat van gekomen. Elke keer als hij aan me heeft gezeten zei hij dat hij hulp ging zoeken, dat het niet meer zou gebeuren en toch gebeurde het telkens weer. Er zit nu veel angst in mij dat ik écht alle hoeken van het huis te zien krijg als ik er nu geen punt achter zet, maar zonder hem zie ik ook geen leven voor me. Ik ben het gewend om iedere dag bij hem te zijn... Het enige probleem tussen ons is inderdaad zijn woede aanvallen, en dat hij me dan gaat mishandelen.. Ik heb hem onderhand al zoveel kansen gegeven en nu weet ik echt niet wat ik moet doen.



Ik ben de draad kwijt en hoop echt dat ik hier goede raad zal krijgen
Alle reacties Link kopieren
Waarom blijft iemand bij zijn mishandelaar.



IK geloof dat het een heel proces is van telkens je grenzen overlaten gaan, en het vergoedenlijke van zijn gedrag.

Maar hoe komt het dan een vrouw dan zolang daar blijft.



Brokkelt zon man dan alle je kennisen af zodat je niemand meer hebt.
quote:mara2 schreef op 20 augustus 2012 @ 08:25:

Waarom blijft iemand bij zijn mishandelaar.



IK geloof dat het een heel proces is van telkens je grenzen overlaten gaan, en het vergoedenlijke van zijn gedrag.

Maar hoe komt het dan een vrouw dan zolang daar blijft.



Brokkelt zon man dan alle je kennisen af zodat je niemand meer hebt.



Niet altijd.

Maar vaak is het niet iets wat je aan de grote klok hangt.

Omdat je toch loyaal blijft aan je partner:)
Alle reacties Link kopieren
Niet te geloven dat je het nog steeds goedpraat en dat je überhaupt nog bij hem bent. Wegwezen daar, en héél snel.
Jullie wonen niet samen toch?

Want dat lees ik, maar misschien heb ik het mis.

Als je ooit samen gaat wonen met hem word dit alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:nienke1202 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:51:

[...]





Is er ook maar 1 excuus dan waarom hij haar in elkaar mag rammen??Nee. Maar vraag me af wat er aan vooraf gaat waardoor hij zo boos op haar word
Alle reacties Link kopieren
Huh zijn hier nou posts verwijdert of moet ik nodig naar bed?
Alle reacties Link kopieren
Redenen zijn er niet. Het begon doordat ik zei dat ie voor nu even geen biertje moest halen omdat ie er al 3 of 4 achter elkaar op had. Hij deed dat toch en dat vond ik niet leuk. Niet dat ik er veel op te zeggen had maar ik vond het gewoon niet leuk want straks zat ik weer met een vent die niet wakker te krijgen was met overstappen ofzo. En nja, volgens hem moest ik niet zo moeilijk doen blabla (deed ik ook niet maar goed).. En toen begn die met, hou je wel echt van mij? Wat ik beantwoorde met nee. Toen vloog die ketting van zijn nek en daarna werd het stap voor stap steeds erger..



Hij is nu in therapie hij heeft van de week een psychiater bezocht en heeft medicijnen gekregen om zichzelf kalm te houden. Hij wilt het echt doen voor mij.. En toen ik hem weer zag werd er veel gehuild en gesmeekt. Dat heeft me ook geraakt..



Ik weet dat er velen boos op me zullen worden nu, maar ik heb ervoor gekozen om de gebeurtenis van vorige week achter me te laten.. Daarmee is het zeker niet zo dat ik hier niks aan heb gehad. Ik kon bij ons gesprek goed voor mezelf opkomen, liet hem niet over me heen schreeuwen en gaf duidelijk aan wat ik wel en niet wilde. Eerlijk, dankzij jullie ben ik zover gekomen. In m'n eentje had ik het niet volgehouden tot hij een psychiater op ging zoeken en zou ik ook niet voor mezelf opgekomen zijn..



Heel erg bedankt. En zowel hij als ik weten goed dat dit de laatste kans is. This dat hij er zoveel moeite voor doet en er oprecht spijt van heeft dat ik hem toch deze kans nog gegeven heb, maar het was van mijn kant al een beetje over.. Heb er steeds moeite mee om hem te zien zoals ik hem 2 weken geleden zag maar dat komt denk ik wel weer... Ik neem het risico om hem te vertrouwen.. Nu hij echt aangeeft het te willen en er ook moeite voor doet wil ik hem niet in de steek laten.. Ik gaf hem kansen toen hij het niet verdiende,, deze laatste kans verdient hij denk ik wel...



Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verloopt met zn therapie Nogmaals bedankt en zelfs een sorry erbij
Sorry hoef je tegen ons toch echt niet te zeggen.



Ik hoop echt dat die therapie aanslaat.

Vraag me af of hij echt zal veranderen, want zoiets is niet ineens weg.

Er zal een knop bij hem om moeten gaan.

Hij zal er over moeten durven praten en zijn fouten echt in moeten zien en eerlijk durven zijn.

Anders gebeurt het weer, en weer en weer.

Tot op het moment dat jij alleen sorry mag zeggen tegen jezelf.



Ik hoop echt oprecht, en ik veroordeel je zeker niet.

(als laatste waarschijnelijk bij wijze van.)



Schaam je niet om terug te komen hier als je het moeilijk hebt.

Er zullen altijd mensen zijn met een mening.

Dat geeft ook niet.

Als jij het maar kwijt bent.
quote:eleonora schreef op 19 augustus 2012 @ 15:00:

Xsur, ik denk dat je een uitstekende beslissing neemt als je stopt met deze relatie.

Maar als je het niet doet, wat je helemaal zelf moet weten, dan hoop ik dat je toch blijft posten of terugkomt om dat te doen. Óók als het weer misgaat.

Er zijn hier ervaringsdeskundigen en meedenkers genoeg. Schroom vooral niet om dit topic weer te uppen als het nodig is, ok?



Xsur, dit schreef ik een paar dagen terug.

Zelf weten wat je doet en waar je voor kiest.

Boos worden we, of ik althans, daar niet van, jij hoeft niet te doen wat wij hier zeggen.



Volg je hart en als dat niet de juiste beslissing bleek dan ben je weer van harte welkom.
Binnen nog geen week bij een psychiater terecht kunnen, direct in therapie zijn en medicijnen voorgeschreven krijgen? Ik ben er niet in thuis, maar is dit in de praktisch realistisch?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niets van je beslissing :( Maar ik hoop dat je voor jezelf op blijft komen in je relatie, laat niet over je heen lopen en geef je grenzen aan.



En niet om lullig te doen maar ik zou voorlopig niet aan samenwonen/kinderen/andere serieuze stappen denken...
Ik denk dat het huilen en smeken van deze man een gevoelige snaar bij TO raakt. En laten we eerlijk zijn, welke vrouw is dat niet voor de man van wie ze denkt te houden en nog niet klaar is om hem los te laten? Met alle, alle respect (en dat meen ik); de blijf van m'n lijf huizen zitten al tientallen jaren vol met vrouwen, die door schade en schande wijs zijn geworden, maar als gevolg wel hun huis hebben moeten ontvluchten. Als ik het mij goed herinner woont TO niet samen met deze man en ik hoop dat ze dit besluit, nog heel heel lang uitstelt.



TO lees alsjeblieft nog eens goed je eigen openingspost. Waarin je schrijft dat je hem al zoveel kansen hebt gegeven en toch ...



Verder ben ik huiverig voor het (naar mijn gevoel) nu wel heel opeens naar een psychiater gaan, in therapie zijn en medicijnen slikken. Negen maanden gebeurt er niets en nu in een paar dagen tijd zou hij dit op de rit hebben. Om eerlijk te zijn geloof ik hier niet zoveel van. En als het wel waar zou zijn, dan zou ik zeggen "eerst zien en dan geloven".
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof er ook niks van om eerlijk te zijn maar goed to wil kost wat kost tegen beter weten in in deze relatie blijven dus ik wens haar verder veel geluk met deze fijne vent.
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 25 augustus 2012 @ 11:08:

Binnen nog geen week bij een psychiater terecht kunnen, direct in therapie zijn en medicijnen voorgeschreven krijgen? Ik ben er niet in thuis, maar is dit in de praktisch realistisch?



Lijkt mij ook nogal onlogisch, maar goed....to wil iets "positiefs"te zeggen hebben.



Sterkte meid .
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 25 augustus 2012 @ 11:08:

Binnen nog geen week bij een psychiater terecht kunnen, direct in therapie zijn en medicijnen voorgeschreven krijgen? Ik ben er niet in thuis, maar is dit in de praktisch realistisch?

Hmm ja. Ik neem dan aan dat je vriend alleen een intake gesprek heeft gehad en nu op een wachtlijst staat? En hij van de huisarts wat kalmerende middelen heeft gekregen?

Weet je zeker dat hij bij een psych loopt of alleen omdat hij dat zegt?



Ik hoop ook van harte dat de therapie aanslaat. Ik vind het wel nog wat verontrustend dat hij pas besluit in therapie te gaan omdat hij anders jou kwijt raakt, en niet direct omdat hij zijn gedrag wil veranderen. Maar hopelijk valt dat kwartje ook in therapie.

Succes en zoals al gezegd is, kom nog eens terug om te laten weten hoe het gaat.
quote:xsur_ schreef op 19 augustus 2012 @ 13:25:

Ik heb nu 9 maanden met een hele lieve jongen.Gelukkig, een feel-good topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:qthee schreef op 25 augustus 2012 @ 18:43:

[...]

Gelukkig, een feel-good topic.



Mooi hè?

Hij klinkt als een in wezen doodgoeie vent en die paar minpuntjes ach daar moet je niet zo zwaar aan tillen
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet wachten tot hij echt klaar is voor een relatie?

Ben jij de boksbal waarop hij mag oefenen totdat hij weer normaal kan doen? Zo werkt een relatie toch niet?

Ik snap er ook niks van...
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
quote:teardrop-viva schreef op 25 augustus 2012 @ 18:51:

Mooi hè?

Hij klinkt als een in wezen doodgoeie vent en die paar minpuntjes ach daar moet je niet zo zwaar aan tillen Jij weet het en dit hele forum weet het. Maar een beslissing nemen om te breken met iemand en vervolgens je hele leven op je kop zetten kan een enorme drempel zijn. Ze heeft hulp nodig en deze reacties zijn hopenlijk een eerste stap. Het beste is dat iemand in haar directe omgeving haar wakker schud en helpt in te zien dat ze voor zichzelf moet kiezen en de regie moet nemen over haar eigen leven.

Maar uiteindelijk moet het kwartje bij haar vallen en dat kan nog wel eens even duren.



Ik zeg niet dat mensen niet kunnen veranderen en deze vriend met losse handjes verdient natuurlijk weer een kans in het leven, maar TO blijft niet aan hem hangen vanwege de goede vooruitzichten of liefde maar uit angst voor verandering. Tenminste, dat is mijn onprofessionele mening.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft een intakegesprek gehad bij de psychiatrie en kalmerende middelen gekregen. Ik bedoelde ook dat hij de stap heeft gezet om in therapie te gaan..



Ik heb gezien dat hij naar de psychiater is geweest. De medicijnen wilde ik nog naar vragen maar ben het vergeten. Zal ik zeker nog is doen. Ik ben nu ook van "eerst zien, dan geloven".. Ik heb ook wel mn twijfels of het zal helpen, maar dat risico neem ik. Nog 1 keer...



Het is inderdaad zo dat hij het doet om mij niet kwijt te raken en niet voor zichzelf. Want toen ik zei dat het tussen ons niet meer goed zou komen en hij het voor zichzelf moest gaan doen had het allemaal al geen zin meer want ik ging toch weg.. Maar ja, het is een begin. En ik hoop dat hij in gaat zien dat dit als menszijnde gewoon niet kan, en niet alleen tegenover mij.. Dat hij het gaat doen om zichzelf te redden en niet onze relatie.



Aan samenwonen of kinderen ga ik voorlopig zeker niet denken!

Hij moet eerst zelf genezen en op het punt komen dat hij zo'n drastische verandering aan kan.. Want nu kan hij dat zeker nog niet! Mezelf kan ik het aandoen omdat dit de man is waar ik van hou, maar mn kind zal ik nooit zo'n vader toewensen..



Ik blijf hangen omdat ik hoop op verandering en hoop op een goede toekomst met de liefde van mn leven.. Als dit echt aanslaat zal ik heel erg blij zijn dat ik door heb gezet.. Wat ik daarvoor heb moeten doorstaan is dan niet voor niets geweest.. Als ik nu weg ga en het blijkt later dat hij er wel in veranderd is heb ik al die pijn geleden voor uiteindelijk niets.



Ik hoop op het beste! Heel erg bedankt voor jullie steun en tips.
Hoe gaat het met je xsur_?
quote:nienke1202 schreef op 19 augustus 2012 @ 21:16:

Als hij het echt zo erg vind en zo veel spijt heeft, vind hij het vast niet erg om voor jou in therapie te gaan wegens zijn agressie jegens jou.Mosterd maar er zijn twee mensen die in therapie moeten hier. Normaal gesproken is er de WvW maar in deze situatie zijn er twee factoren voor een hele 'duurzame' relatie...
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo hallo,



Met mij gaat het perfect!

Na een moeilijke periode en veel gejank besloot ik hem nog een kans te geven. Heb hem wel echt goed laten voelen en hij is ook in gaan zien dat ie moest veranderen, wilde hij mij behouden.

En hij is zeker veranderd! Het gaat heel goed tussen ons sinds die laatste breuk, hij is echt hulp gaan zoeken maar is vooral uit zichzelf en de drang dat hij mij niet kwijt wilde veranderd.



Ik heb dit mede te danken aan jullie, zonder jullie steun en tips had ik die breuk niet tussen ons in laten komen en had ik het hem meteen al vergeven waardoor er niks veranderd zou zijn. Ik ben blij dat ik hem nog een kans heb gegeven en denk dat ik dat ook zal blijven, gezien de situaties van nu
Fantastisch dat hij niet meer liegt,mishandelt en de schuld van zijn fouten bij een ander legt.

Toppsych die dat in nog geen 3 maanden voor elkaar heeft gekregen.!
Alle reacties Link kopieren
quote:gypsygirl-1 schreef op 08 november 2012 @ 06:56:

Fantastisch dat hij niet meer liegt,mishandelt en de schuld van zijn fouten bij een ander legt.

Toppsych die dat in nog geen 3 maanden voor elkaar heeft gekregen.! Gemeen dat je dat zegt. Dat merk je wel gewoon op in ruzie's hoor. Als hij iedere keer dat we ruzie kregen meteen uit zn dak vloog, mij mishandelde en vanalles ging slopen en het nu 3 maanden lang (iedere dag!) top gaat, vind ik dat zeker een goede vooruitgang. Hou dit soort reacties voor je, dat iemand zijn woede niet kan beheersen betekend niet gelijk dat het een psycho is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven