meningsverschil rijden/bier

08-02-2016 11:07 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva-leden,



Omdat ik niet weet of ik een zeur ben of dat het niet vreemd is wat ik voel start ik dit topic.

Ik heb een relatie van vier jaar(beide in de 30), waarin drank(gedrag) wel eens een rol heeft gehad en nog.

De laatste tijd, nu ongeveer anderhalf jaar zijn er voorvallen geweest met drank die ik niet prettig vond en waar we over gepraat hebben.

Dat ging/gaat over situaties waarin er door drank minder respect is naar mij toe. Dit weet mijn vriend de volgende dag niet altijd meer en als hij het weet dan is het op dat moment niet te bespreken. Hoeveelheid bier in die gesprekken zit tussen 3 en 16 glazen. Met ongeveer 6 glazen wordt mijn vriend onverschilliger/uitlokkend.

Vorige week waren we uit eten en ik zou terugrijden hadden we afgesproken. Tijdens eten drie speciaal biertjes, prima, het was een gezellige avond.

Toen we naar de auto liepen vroeg ik de autosleutels en zei hij, nee ik rij terug. Ik zei, ik zou toch rijden? Ja maar jij bent moe en ik kan nog wel rijden. Ik zei dat ik wilde terugrijden en dat het niet uitmaakt of ik moe was maar dat ik expres niet had gedronken.

Nee, ik rij terug zei hij. Ik vroeg nogmaals om de sleutels en die duwde hij in mijn hand met de opmerking dat ik niet zo moeilijk en panisch moest doen.

In de auto zei ik dat ik het niet nodig vond om hierover te moeten steggelen. Dat we het hier uberhaubt niet meer over zouden moeten hebben omdat de vorige keer ook niet zo leuk verliep toen het precies hetzelfde was.

Hij kan er op dat moment niet tegen dat ik mij aan 'de regeltjes' hou en zegt dan dingen als Wie weet komt er over twee jaar in de wet te staan dat je met drie bier op mag rijden, dan heb jij altijd voor niks zo moeilijk gedaan en hij begon over mijn rijgedrag(grappend).

Zit ik nu moeilijk te doen?vraag ik mezelf af..ben ik een zeurmiep? Het waren geen paar glazen gewoon bier.



Het was niet zo gezellig in de auto en ik dacht Het lijkt me beter om het hier nu niet verder over te hebben en ben gaan slapen.

Volgende dag voelde ik nog steeds dat het me niet lekker zat. Als het nu een keer was gebeurd, maar er is vaker iets aan de hand door drank oid.

De volgende avond zei ik dat ik het niet prettig vond om over rijden met bier op te discussieren op het moment dat we hebben afgesproken dat ik rij bv. En dat ik me niet wil verdedigen voor dat ik mij aan regels houd.

Ik weet best dat je met een paar bier denkt dat je kunt rijden en het zal ook best kunnen maar waarom niet gewoon de bob de bob laten zijn ipv discussie aangaan op zo'n moment.

Hij begreep niet dat ik er weer over begon omdat ik die avond ervoor gewoon was gaan slapen en dacht dat we alles wel besproken had. Hij vond het niet nodig er nogmaals over te praten omdat hij al sorry had gezegd die avond.

Dit soort dingen zitten me niet lekker.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Niet meer meegaan maar dan bestaat wel de kans dat hij dronken achter het stuur kruipt en een ander doodrijdt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet eens ingestapt zijn, maar met een taxi naar huis gegaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet bij hem in de auto gestapt zijn en áls ik nog eens met hem uit eten ging voor het eten/de biertjes de sleutels vragen (ik hoef trouwens geen sleutel te vragen, heb mijn eigen)



Verder zit er in een speciaalbiertje veel meer alcohol dan in een gewoon biertje. De wet zegt niets over een hoeveelheid biertjes, wel over een percentage alcohol, dat je in je bloed mag hebben. Zo mag hij van alcoholvrij bier wel 20 drinken en daarna rijden.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zo'n lulhannes is met een paar biertjes op zou mijn partner niet zijn.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand ook maar 1 glas bier heeft gedronken rij ik al niet meer mee. Ongelooflijk als jij de Bob bent dat je vriend dan gaat zeiken dat hij wil rijden. Ik zou hem vertellen dat als dat nog 1 keer gebeurt, hij voortaan zelf de bob mag zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de eerst volgende keer zeggen dat ik dan de politie wel even om een blaastest vraag voordat hij weg wil rijden.

Ik zou hoe dan ook niet de auto instappen.



En geen bier meer kopen voor hem (of haalt hij het zelf?)

16 glazen?! Dat is een probleem.
drank maakt toch meer stuk dan je lief is zeggen ze/zeiden ze vroeger...
Alle reacties Link kopieren
Met drank de weg op.. Voor mij echt een afknapper van hier tot Tokio. E



Ik zou er inderdaad wel nog eens over praten. Snapt hij nu ook waarom je er zo fel tegen bent? Of vindt hij het, ook nu hij nuchter is, nog steeds gezeur?
Een tijd geleden zijn er in de stad waarin mijn man studeerde twee meisjes op een fiets aangereden door een auto die door rood reed. Zij staken een kruispunt over, hij remde niet. Hij had gedronken. Niet eens idioot veel, ik geloof iets van vier bier, maar hij was even afgeleid. Ze waren allebei dood. Die meisjes waren even oud als ik destijds.



Aan dat verhaal moet ik altijd denken als er mensen zijn die menen nog gewoon te kunnen rijden met meer dan de toegestane hoeveelheid alcohol op. De promillage-grens is er niet voor niets. Als mijn vriend zou denken dat die grens niet voor hem geldt, dan is het exit vriend. Ik vind niets zo onaantrekkelijk in een man als zelfoverschatting en domheid, vooral als dat ten koste van zijn omgeving gaat.



Waarom vind jij nog okee als hij over jouw en de wettelijke grens heengaat?
Ik had een taxi genomen. Heen en terug.
Alle reacties Link kopieren
Respectloos naar jou toe en onverantwoordelijk naar de rest van de wereld.

Ik zou nooit bij hem ingestapt zijn. En wat jij moet doen is voor jezelf afvragen of je met deze man echt je leven wil delen aangezien dit al jaren speelt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
De sleutels bij je houden en afspreken dat er geen discussie meer komt al hij gedronken heeft. Op de avond zelf ook niet gaan discussiëren, dat heeft toch geen zin.



Ik lees trouwens dat zij gereden heeft? Ik zou absoluut niet in de auto stappen bij iemand die dronken is.
Life is short. Eat dessert first.
Je bent ingestapt, dus ben je een zeur. Als je het echt zo verkeerd vond, had je een taxi genomen.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk ben ik gaan rijden maar dat hij dan zo die sleutels in mijn hand drukt en dan zegt dat ik panisch doe terwijl ik volledig in mijn recht sta dit stom te vinden..zit me niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Leuke vent.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Geen discussies hier over alcohol en rijden. Degene die rijdt drinkt niet. Nul. Gelukkig denken we daar beide hetzelfde over. Wie dat is wisselen we een beetje af. Echt nog nooit een discussie over gehad.

Als iemand door overmatig alcoholgebruik de volgende dag niet meer weet wat hij gedaan of gezegd heeft, zou ik er sowieso geen relatie mee willen hebben. Als iemand door alcohol regelmatig dingen doet of zegt die kwetsend voor mij zijn ook niet. Maar ik ben ook nogal rigide en intolerant als het op alcoholmisbruik aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook niet ingestapt.

Wat een figuur zeg.



Misschien komt er wel een wet dat je met 3 biertjes mag rijden?

Nou haha leuk grapje hoor.



Hij heeft nog niet genoeg gelezen over ongelukken met drank op?
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
En dat hij dan mokkend naast me zit.

Jolly de vorige keer ben ik inderdaad wel bij hem ingestapt en toen bedacht ik me Dit nooit weer.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat alleen maar erger worden.



Misschien is het tijd om jezelf af te vragen of je bij zo'n man wil blijven. Nu gaat de discussie om het rijden, maar je geeft zelf aan dat er al eerdere voorvallen zijn geweest met betrekking tot respect naar jou toe, waarbij hij de volgende morgen niet meer weet waar het over gaat. Als je je niets van de vorige avond kan herinneren, heb je echt veel te veel gezopen.
quote:SellenS schreef op 08 februari 2016 @ 11:19:

Uiteindelijk ben ik gaan rijden maar dat hij dan zo die sleutels in mijn hand drukt en dan zegt dat ik panisch doe terwijl ik volledig in mijn recht sta dit stom te vinden..zit me niet lekker.

ah, dan ben je geen zeur



Er bestaat overigens geen recht op iets stom vinden.
quote:SellenS schreef op 08 februari 2016 @ 11:20:

En dat hij dan mokkend naast me zit.

Jolly de vorige keer ben ik inderdaad wel bij hem ingestapt en toen bedacht ik me Dit nooit weer.Altijd taxi-geld meenemen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:SellenS schreef op 08 februari 2016 @ 11:19:

Uiteindelijk ben ik gaan rijden maar dat hij dan zo die sleutels in mijn hand drukt en dan zegt dat ik panisch doe terwijl ik volledig in mijn recht sta dit stom te vinden..zit me niet lekker.



Blijkbaar waren die 3 biertjes genoeg om zich als een boerenlul te gaan gedragen. Moet je nagaan hoe hij dan gereden had.



Of is hij ook zo zonder 3 biertjes? Echt leuk klinkt hij niet. Nou heb ik sowieso een hekel aan drank achter het stuur. Zo moeilijk en erg is het niet om niet te drinken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Weet je deze nog?



http://www.rtlnieuws.nl/n ... den-automobilist-gevlucht
Alle reacties Link kopieren
Sleutels van te voren al in je tas stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven