Mijn beste vriendin is vreemdgegaan?

24-04-2012 18:00 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben te weten gekomen dat mijn beste vriendin is vreemdgegaan, haar partner is een zeer goede vriend van mij. Ik vind het vervelend dit te weten... ik kijk anders tegen haar aan.
Alle reacties Link kopieren
vertellen tegen die vriend en die vriendin dumpen, ze heeft duidelijk andere waarden en normen dan jij
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niets zeggen. Ze heeft duidelijk alle contact gebroken met die nieuwe vriendin dus het is al voorbij.
niet mee bemoeien en al helemaal niet over roddelen, hoe weet je trouwens dat die kennis de waarheid spreekt?
Alle reacties Link kopieren
Dus iemand anders dan je beste vriendin zegt dat er meer gebeurd is dan onschuldig geflirt en jij neemt dat dan zomaar voor waar aan?

Waarom vraag je het je vriendin niet gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, roddelen is niet eerlijk inderdaad. Van mijn beste vriendin weet ik dat er een keer gezoend is, en sindsdien doet ze er erg vaag over.



Deze kennis geloof ik wel. Ik moet me er inderdaad niet mee bemoeien misschien, ik vind het alleen zo erg voor de man in kwestie.. Ik kijk er nu erg anders tegen aan en dit stel behoort tot mijn echte beste vrienden. Nu ik dit weet voelt het gewoon zo vreemd.



Mijn beste vriendin heb ik het nog niet gevraagd, ik doe nu de aanname dat ze het nooit toegeven zal.. daar ken ik haar inmiddels goed genoeg voor.
maar het gaat je gewoon helemaal niets aan. en wie weet haar vriend gewoon wel dat er niets gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het haar vragen als ze zo'n goede vriendin van je is maar zeker niet de vriend inlichten.

Misschien is ze niet helemaal eerlijk tegen je omdat ze snapt dat je dan in een loyaliteitsconflict komtr.
Alle reacties Link kopieren
Klopt ook weer.. het gaat me niets aan.



Ik vind het gewoon moeilijk, ben zelf bedrogen in het verleden en om nu te weten dat mijn vriendin dit gedaan heeft, i don't know... het stelt me gewoon teleur denk ik.
Alle reacties Link kopieren
En als het waar is, dan is dat toch haar zaak en niet de jouwe?



Maar je zou eventueel (als het hier echt om je beste vriendin gaat) wel open kaart met haar kunnen spelen en haar vertellen wat je ter oren is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakje21 schreef op 24 april 2012 @ 18:15:

Klopt ook weer.. het gaat me niets aan.



Ik vind het gewoon moeilijk, ben zelf bedrogen in het verleden en om nu te weten dat mijn vriendin dit gedaan heeft, i don't know... het stelt me gewoon teleur denk ik.



Maar dat is het nu juist: Je WEET helemaal niks.

Er is je alleen iets verteld.

Pas als je vriendin het zelf toegeeft, dán weet je het.
Alle reacties Link kopieren
Het is zogenaamd je beste vriendin? Praat er dan over, met háár en vertel haar hoe je je voelt. Hoe wil je dit dan anders oplossen?



Mijn eigen beste vriendin zou ik trouwens nog helpen om iemand die ze vermoord heeft te begraven (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ze nooit iemand zal vermoorden ), maar jij lijkt wel een grotere affiniteit met haar vriend te hebben dan met haar en tegelijkertijd kan/wil je niet hier niet over praten met haarzelf ... Hoe komt dat?
anoniem_143514 wijzigde dit bericht op 24-04-2012 18:26
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel. Je weet zelf hoe het is omdat je het ook hebt meegemaakt.



Maar je weet niet of het echt waar is. Vraag het dan aan je vriendin zelf. Als het dan blijkt dat het zo is, is het nog niet jou zaak, maar mag je natuurlijk wel gewoon je mening geven!
Alle reacties Link kopieren
quote:tochdoeikhet schreef op 24 april 2012 @ 18:20:

Het is zogenaamd je beste vriendin? Praat er dan over, met háár en vertel haar hoe je je voelt. Hoe wil je dit dan anders oplossen?



Mijn eigen beste vriendin zou ik trouwens nog helpen om iemand die ze vermoord heeft te begraven (ik ga er gemakshalve maar vanuit dat ze nooit iemand zal vermoorden ), maar jij lijkt wel een grotere affiniteit met haar vriend te hebben dan met haar en tegelijkertijd kan/wil je niet hier niet over praten met haarzelf ... Hoe komt dat?



Hoi, ik zeg niet dat ik niet met haar kan/wil/ga praten toch? Dat ben ik na jullie reacties zeer zeker wel van plan.



Met wie ik een grotere affiniteit heb maakt in dit geval ook niet zoveel uit denk ik. Ik ben zoals ik als zei, in het verleden ook flink bedrogen en heb daar soms nog steeds last van. Ik vind het erg als dat een goede vriend over komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirsten_ schreef op 24 april 2012 @ 18:25:

Ik snap het wel. Je weet zelf hoe het is omdat je het ook hebt meegemaakt.



Maar je weet niet of het echt waar is. Vraag het dan aan je vriendin zelf. Als het dan blijkt dat het zo is, is het nog niet jou zaak, maar mag je natuurlijk wel gewoon je mening geven!Dankje, je begrip helpt Ik ga inderdaad met haar praten heb ik besloten. Het is dan inderdaad nog niet mijn zaak, maar dan ben ik wel zo eerlijk mogelijk geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakje21 schreef op 24 april 2012 @ 18:39:

[...]





Dankje, je begrip helpt Ik ga inderdaad met haar praten heb ik besloten. Het is dan inderdaad nog niet mijn zaak, maar dan ben ik wel zo eerlijk mogelijk geweest.Inderdaad, en meer kan je toch niet doen. Succes ermee! En ik hoop natuurlijk voor je dat het niet zo is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakje21 schreef op 24 april 2012 @ 18:39:

[...]





Dankje, je begrip helpt Ik ga inderdaad met haar praten heb ik besloten. Het is dan inderdaad nog niet mijn zaak, maar dan ben ik wel zo eerlijk mogelijk geweest.

Fijn .



Wil je nog even laten weten hoe het af is gelopen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vriendin die vreemd gaat, en elke keer als ik haar vriend zie, bibberen mijn lippen, om het hem te vertellen, maar ik wil niet tussen die twee instaan, is niet mijn 'pakkie an.'
Als je per se erover wilt gaan praten, denk dan eerst even na wat je precies met het gesprek wilt bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ga je doen als het wel echt waar blijkt te zijn?



Ik heb daar echt al vaak over nagedacht, lijkt me een hele moeilijke situatie. Je wilt je er eigenlijk niet mee bemoeien maar bent er dan wel al bij betrokken...en die kerel is ook een goede vriend van je dus eigenlijk is het kiezen tussen 2 kwaden zelfs al doe je helemaal niks. Ik ben echt benieuwd hoe je in dit dilemma gaat handelen.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je anders tegen haar aan kijkt. Mijn allerbeste vriendin heeft twee partners bedrogen. Ik vond die partners aardig, maar schaarde ze niet onder mijn vrienden. Toch heb ik zonder blad voor de mond gemeld wat ik er van vond, dat wel. Het is een hele tijd goed gegaan, maar nu begint het bij haar toch weer te kriebelen... Tja...ik bemoei me er niet meer mee, tenzij ze het er met me over heeft, dan krijgt ze keihard mijn mening weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er uberhaupt met haar over hebben, want als het niet waar is dan gaat er wel een naar gerucht over haar de rondte. En dat gerucht kan haar vriends oren bereiken nog voordat zij stappen kon ondernemen.
Wat ik zelf een enorm probleem vind als ik van de ontrouw afweet is dat als ze een leugen vertelt over waar ze was, terwijl met haar partner bij jou is, jij dan gedwongen wordt je mond te houden terwijl je weet dat ze bij die ander was.



Dat maakt jou medeplichtig aan haar verraad en dat voelt heel naar tegenover die andere partij. Ik heb er dan ook grote moeite mee als mensen je in een dergelijke situatie dwingen door hun eigen keuze tot bedrog.
Alle reacties Link kopieren
ik zal mijn beste vriendin altijd de hand boven het hoofd houden maar ik zou het wel met haar bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Iris dat bedoel ik dus, je wordt gedwongen om oneerlijk te zijn tegen sowieso één van de twee en waarschijnlijk ook tegenover jezelf. Ik denk niet dat ik dat zou kunnen. Waarschijnlijk zou ik een hele slechte vriendin zijn in die situatie en haar voor de keus stellen: of je gaat het zelf vertellen of anders doe ik het.

Het is toch ook niet eerlijk van haar om je in zo'n positie te plaatsen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven