mijn broer heeft mij geslagen

14-10-2014 15:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met m'n broer en zijn vriendin. Zijn vriendin is trouwens een van m'n beste vriendinnen. Eerst wil ik zeggen dat ik ontzettend van m'n broer hou en dat hij altijd goed voor me zorgt. Onze ouders zijn al overleden 3 jaar terug (hij was toen 19, ik 16 en vanaf toen wonen we al zelfstandig). Als er ruzie is leggen we dat altijd bij. Dus om eerlijk te zijn kon me geen betere broer wensen!!



in het weekend heeft hij mij geslagen. Ik heb een zwarte vriend (hier opgegroeid en welopgevoed!) en hield dit al een tijdje verborgen. Hij is dit echter te weten gekomen en werd woest. Hij zei tegen me dat ik een negerslet was en een schande voor de familie. Hij zei ook dat het goed is dat mama en papa overleden zijn zodat ik hen geen verdriet meer kan aandoen. Toen werd ik zo kwaad en heb ik in zijn gezicht gespuugd waarop hij mij geslagen heeft (dat had hij nog nooit gedaan!! wel al eens aan m'n haar getrokken ofzo vroeger of om te spelen maar dit nooit)



Ondertussen slaap ik al 2 nachten niet thuis maar bij een vriendin. Hij heeft al veel proberen bellen maar ik nam niet op maar heeft zich wel al geëxcuseerd en vroeg of ik terug thuis kwam. Ik denk dat ik vanavond terug thuis ga slapen, wat zouden jullie doen? En wat moet ik doen met mijn vriend? We zijn nog maar 2 maand. Ik weet niet of dit het allemaal waard is



groetjes
Wat dacht je ervan om op jezelf te gaan wonen?



Iemand die mij bespuugd kan ook klappen verwachten overigens.
Ik zou op mezelf gaan wonen en een relatie met een fijne man niet stopzetten alleen omdat mijn broer een domme gewelddadige racist is.
Alle reacties Link kopieren
Je had van mij ook een mep gekregen, als je in mijn gezicht spuugde.
Alle reacties Link kopieren
Jij had het niet verborgen moeten houden

Hij had niet zulke kwetsende dingen moeten zeggen

Jij had niet moeten spugen

En hij had niet moeten slaan.





Hoe staat je vriendin er in?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Uhm, wat dacht je van op jezelf gaan wonen? Dit gaat niet meer om je vriend, maar ik zou niet meer bij iemand willen wonen die mij op die manier uitschold en mishandelde, of de relatie nou wel of niet zou aanblijven. Wat een idioot zeg. En waarom heb je de relatie verborgen gehouden? Omdat je al wist dat je broer racistisch is? Hij is zelf een schande voor de familie.
Alle reacties Link kopieren
Negerslet, in het gezicht spugen en slaan. Wat een asobeeld krijg ik hier bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het discriminatie van je broer. Overigens ook een beetje van jou, als je de behoefte hebt om te benadrukken dat hij 'goed is opgevoed'. Dat heeft toch niets met huidskleur te maken?



Slaan is zeker niet goed, met in het gezicht spugen vind ik bijna net zo erg. Dus neem de telefoon op, praat het uit. En maak je eigen keuzes. Waarom zou je het uitmaken als je gek bent op je vriend?
Je broer is racistisch. Ik zou niet willen wonen bij een racist. Hij is te ver gegaan, jij ook.



Als jij stopt met je relatie dan is dat onder druk. Als je verder gelukkig met hem bent is het toch goed. Dan zou je nooit meer een relatie kunnen hebben met een donker iemand want anders krijg je klappen en ga jij spugen.



Ik zou trouwens wel eens nagaan voor jezelf hoe je beter kan handelen in dergelijke situaties. De kamer verlaten bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Nou, die klap kan ook komen omdat ze hem in zijn gezicht spuugde, hè? Niet dat broer geen complete Tokkie is met zijn racistische houding.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je broer in je gezicht gespuugd? Tja, dan kun je wel een klap verwachten.



Je broer voelt zich verantwoordelijk voor je, maakt zich zorgen.



Jij komt aan met een, zijns inziens, zeer ongeschikte partner en hij heeft dat niet zo netjes laten weten.



Je broer is de enige familie die je hebt. Wees daar zuinig op!



Ga niet bij een vriend blijven die slecht voor je is en niet bij je past om iets te bewijzen.
Alle reacties Link kopieren
Geweldig. Spugen, slaan, beledigen. Top!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En altijd als ik denk 'nu heb ik alles wel eens gelezen op het forum', komt er toch weer iets wat ik nooooooit had kunnen bedenken...
quote:markovic schreef op 14 oktober 2014 @ 16:00:

Je hebt je broer in je gezicht gespuugd? Tja, dan kun je wel een klap verwachten.



Je broer voelt zich verantwoordelijk voor je, maakt zich zorgen.



Jij komt aan met een, zijns inziens, zeer ongeschikte partner en hij heeft dat niet zo netjes laten weten.



Je broer is de enige familie die je hebt. Wees daar zuinig op!



Ga niet bij een vriend blijven die slecht voor je is en niet bij je past om iets te bewijzen.Jij haalt uit de OP dat een goedopgeleide, in Nederland opgegroeide man slecht voor de TO is en niet bij haar past???
Alle reacties Link kopieren
Waarom hield jij je vriend verborgen?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
Nou, inderdaad, Kastanjez. We kunnen ook zeggen dat die vriend zich achter zijn oren moet krabben omdat TO in gezichten begint te spugen als ze boos is.
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 14 oktober 2014 @ 16:03:

Waarom hield jij je vriend verborgen?Dat vraag ik me ook af
quote:markovic schreef op 14 oktober 2014 @ 16:00:

Je hebt je broer in je gezicht gespuugd? Tja, dan kun je wel een klap verwachten.



Je broer voelt zich verantwoordelijk voor je, maakt zich zorgen.



Jij komt aan met een, zijns inziens, zeer ongeschikte partner en hij heeft dat niet zo netjes laten weten.



Je broer is de enige familie die je hebt. Wees daar zuinig op!



Ga niet bij een vriend blijven die slecht voor je is en niet bij je past om iets te bewijzen.



Wie zegt dat de vriend van TO slecht voor haar is en niet bij haar past?



Ze kan beter zijn bij een (donkere) vriend die haar met respect behandeld dan een broer die zich zo gedraagt.



Nogmaals TO ging ook veel te ver maar zal ook haar redenen hebben gehad haar relatie verborgen te hebben gehouden. Waarschijnlijk voelde ze de bui al hangen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom hou jij je vriendje verborgen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Echt goed voorbeeld van een topictitel die maar de helft van het verhaal vertelt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2014 @ 15:55:

Jij had het niet verborgen moeten houden

Hij had niet zulke kwetsende dingen moeten zeggen

Jij had niet moeten spugen

En hij had niet moeten slaan.





Dit. Hij heeft zijn excuses aangeboden. Is dit alleen voor het slaan, of ook voor de kwetsende dingen?



Wat je vriend betreft... Jullie hebben 2 maanden en je vraagt je af of hij het waard is, dat kan ik mij ergens wel voorstellen. Maar ookal is hij niet de ware, wie zegt je dat de echte prins op het witte paard niet ook zwart/paars/geel of boeddhistisch is. Jouw keuzevrijheid is het in ieder geval waard om hier een punt van te maken.



Jou broer moet jouw keuzes hierin respecteren. Als je na zijn excuses het idee hebt dat hij dat zou kunnen, dan zou ik het wel weer 'aandurven' om terug naar huis te komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 14 oktober 2014 @ 16:06:

Waarom hou jij je vriendje verborgen.Omdat hij zwart is neem ik aan?
quote:Fame schreef op 14 oktober 2014 @ 16:06:

Waarom hou jij je vriendje verborgen.Ben ik ook benieuwd naar. Wist jij TO dat je broer niet van donkere mensen houd?
quote:nietvergeten schreef op 14 oktober 2014 @ 16:11:

[...]

Omdat hij zwart is neem ik aan?En omdat broer een racist is.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven