mijn broer heeft mij geslagen

14-10-2014 15:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met m'n broer en zijn vriendin. Zijn vriendin is trouwens een van m'n beste vriendinnen. Eerst wil ik zeggen dat ik ontzettend van m'n broer hou en dat hij altijd goed voor me zorgt. Onze ouders zijn al overleden 3 jaar terug (hij was toen 19, ik 16 en vanaf toen wonen we al zelfstandig). Als er ruzie is leggen we dat altijd bij. Dus om eerlijk te zijn kon me geen betere broer wensen!!



in het weekend heeft hij mij geslagen. Ik heb een zwarte vriend (hier opgegroeid en welopgevoed!) en hield dit al een tijdje verborgen. Hij is dit echter te weten gekomen en werd woest. Hij zei tegen me dat ik een negerslet was en een schande voor de familie. Hij zei ook dat het goed is dat mama en papa overleden zijn zodat ik hen geen verdriet meer kan aandoen. Toen werd ik zo kwaad en heb ik in zijn gezicht gespuugd waarop hij mij geslagen heeft (dat had hij nog nooit gedaan!! wel al eens aan m'n haar getrokken ofzo vroeger of om te spelen maar dit nooit)



Ondertussen slaap ik al 2 nachten niet thuis maar bij een vriendin. Hij heeft al veel proberen bellen maar ik nam niet op maar heeft zich wel al geëxcuseerd en vroeg of ik terug thuis kwam. Ik denk dat ik vanavond terug thuis ga slapen, wat zouden jullie doen? En wat moet ik doen met mijn vriend? We zijn nog maar 2 maand. Ik weet niet of dit het allemaal waard is



groetjes
Alle reacties Link kopieren
veel reacties



Sorry dat ik niet iedereen persoonlijk kan antwoorden maar



1. ik weet dat ik niet mag spugen maar als iemand jou zo beledigt en kleineert, wat zou jij dan doen????



2. ik studeer nog (heb wel inkomen) maar op mezelf wonen is niet zo evident. Nu kunnen we de kosten delen. Ik hou ook niet zo van

eenzaamheid dus zolang de situatie leefbaar blijft zou ik het liefst nog even blijven



3. ik hield het verborgen omdat ik weet dat m'n broer zo zou reageren.
Alle reacties Link kopieren
Spugen was de enige mogelijkheid? Tjonge. Communiceren verleerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:16:

veel reacties



Sorry dat ik niet iedereen persoonlijk kan antwoorden maar



1. ik weet dat ik niet mag spugen maar als iemand jou zo beledigt en kleineert, wat zou jij dan doen????



2. ik studeer nog (heb wel inkomen) maar op mezelf wonen is niet zo evident. Nu kunnen we de kosten delen. Ik hou ook niet zo van

eenzaamheid dus zolang de situatie leefbaar blijft zou ik het liefst nog even blijven



3. ik hield het verborgen omdat ik weet dat m'n broer zo zou reageren.



Kijk TO je bent nog jong en hebt een hoop meegemaakt en ik snap wel dat je met direct instinkt handelt maar hopelijk zie je in dat er nog andere mogelijkheden zijn.



Ik persoonlijk zou zeggen dat ik hier niet van gediend ben en dat ik weg ga en weer terug kom als hij normaal kan doen bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 14 oktober 2014 @ 15:55:

Je had van mij ook een mep gekregen, als je in mijn gezicht spuugde.+1.
Alle reacties Link kopieren
ik word liever in mijn gezicht geslagen dan gespuugd
Alle reacties Link kopieren
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:16:





1. ik weet dat ik niet mag spugen maar als iemand jou zo beledigt en kleineert, wat zou jij dan doen????



2. ik studeer nog (heb wel inkomen) maar op mezelf wonen is niet zo evident. Nu kunnen we de kosten delen. Ik hou ook niet zo van

eenzaamheid dus zolang de situatie leefbaar blijft zou ik het liefst nog even blijven



3. ik hield het verborgen omdat ik weet dat m'n broer zo zou reageren.

1.ipv spugen kon je praten? En spugen is echt heel erg not-done en dan kun je een flinke reactie verwachten

2.1000den studenten kunnen op kamers dus jij ook, niet zeuren. doorpakken

3.je broer is een hufter, gun jezelf een plek zonder hem
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 oktober 2014 @ 16:22:

ik word liever in mijn gezicht geslagen dan gespuugdOok eens. Zo vies, smerig en vernederend.
Is het misschien een cultuurdingetje?

Ik weet dat broers uit 'bepaalde culturen' niet zo blij zijn als hun zus met negers omgaat, laat staan een relatie aangaat.



[ook het spugen en slaan is vaak zo'n 'dingetje'. Wat overigens niet wil zeggen dat het in andere 'culturen' niet voorkomt!!]



En nu maar hopen dat ik niet digitaal bespuugd wordt om mijn vraag.
Tja als je al weet wat je gaat doen (helemaal niks) waarom kom je het hier dan vragen?
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:16:

veel reacties



Sorry dat ik niet iedereen persoonlijk kan antwoorden maar



1. ik weet dat ik niet mag spugen maar als iemand jou zo beledigt en kleineert, wat zou jij dan doen????Weglopen in je opgekomen?quote:

2. ik studeer nog (heb wel inkomen) maar op mezelf wonen is niet zo evident. Nu kunnen we de kosten delen. Ik hou ook niet zo van

eenzaamheid dus zolang de situatie leefbaar blijft zou ik het liefst nog even blijven



- je broer schelt je uit voor slet

- jij spuugt je broer

- je broer slaat je



Nog leefbaar????



quote:3. ik hield het verborgen omdat ik weet dat m'n broer zo zou reageren.



Heel leefbare situatie, dat je je vriend verborgen moet halen.



Mens, ga op jezelf wonen. Gisteren!
Het is wel duidelijk dat je broer in de vaderrol zit. Dit blijkt ook uit dat je schrijft: hij heeft altijd goed voor mij gezorgd. Maar jullie zijn broer en zus en hij is je verzorger niet.

Natuurlijk snap ik dat hij zich verantwoordelijk voelt omdat jij destijds nog jong was en hij die rol op zich heeft genomen.



Hij probeert je steeds te bellen, ik vermoed dat hij veel spijt heeft. Ga beiden met elkaar praten. Jullie zaten beiden fout. Jij met spugen, hij met slaan.

Waarom vertelde je neit over je vriend? Had je verwacht dat hij er veel moeite mee zou hebben?
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn beiden lekker bezig. Top!

In iemands gezicht spugen? Ongeacht wat er gezegd wordt, loop dan weg.

Iemand slaan, ook niet ok.



Wat je moet doen met je vriend, moet je zelf weten. Jouw leven. Daar heeft je broer weinig over te zeggen.

Wat je ook met je broer doet, communiceren is denk ik wel een dingetje voor jullie beiden.
quote:clairepascalle schreef op 14 oktober 2014 @ 16:15:

jullie hebben beide domme impulsieve dingen gedaan. enige optie is dit bespreekbaar maken en bij beide acceptatie en bij een overeenkomst zou ik gewoon terug gaan naar huisDit dus. Stel je vanaf nu beiden als volwassenen op en ga praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 oktober 2014 @ 15:55:

Jij had het niet verborgen moeten houden

Hij had niet zulke kwetsende dingen moeten zeggen

Jij had niet moeten spugen

En hij had niet moeten slaan.





Hoe staat je vriendin er in?Niets aan toe te voegen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
http://www.trouw.nl/tr/nl ... g-vernederend-rsquo.dhtml



Ik citeer de officier: „Spugen is immens smerig en getuigt van grote minachting. Spugen is buitengewoon vernederend.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Halve-Haan schreef op 14 oktober 2014 @ 16:24:

Is het misschien een cultuurdingetje?

Ik weet dat broers uit 'bepaalde culturen' niet zo blij zijn als hun zus met negers omgaat, laat staan een relatie aangaat.



[ook het spugen en slaan is vaak zo'n 'dingetje'. Wat overigens niet wil zeggen dat het in andere 'culturen' niet voorkomt!!]



En nu maar hopen dat ik niet digitaal bespuugd wordt om mijn vraag. Jij gaat door voor de koelkast, wedden?
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jouw broer er achter gekomen dat je een vriend hebt? Gaat het wel om het feit dat hij een donkere huidskleur heeft?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
quote:3wieler schreef op 14 oktober 2014 @ 16:31:

[...]





Jij gaat door voor de koelkast, wedden?Ik heb liever een nieuwe waterkoker. Mijn koelkast is nog in prima staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 14 oktober 2014 @ 16:32:

Hoe is jouw broer er achter gekomen dat je een vriend hebt? Gaat het wel om het feit dat hij een donkere huidskleur heeft?de benaming 'negerslet' doet wel zo vermoeden
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk is jouw broer van het hele gebeuren ontzettend geschrokken en wil het goed maken. Jullie zaten allebei fout.



En jij mag elke vriend hebben die jij wil, wel even duidelijk aan je broer maken.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij had je ook kunnen rennen na je spuugactie. Je zou maar zo'n zus hebben. Ben je 19 jaar is je jeugd plotsklaps voorbij omdat je ouders komen te overlijden. Neem je 3 jaar de zorg op je van een puber en als bedankje liegt en bedriegt ze de boel en trakteert hem op een flinke fluim. Ga je schamen!
Alle reacties Link kopieren
Per direct een kamer zoeken. Je laat je toch geen negerslet noemen?! Het is 2014 en jij bent meerderjarig. Ik had het wel geweten. Hij vindt waarschijnlijk dat hij voor je moet zorgen, maar jij mag je eigen keuzes maken.
quote:jabedoe schreef op dinsdag 14 oktober 2014 16:16 veel reacties



Sorry dat ik niet iedereen persoonlijk kan antwoorden maar



1. ik weet dat ik niet mag spugen maar als iemand jou zo beledigt en kleineert, wat zou jij dan doen????



2. ik studeer nog (heb wel inkomen) maar op mezelf wonen is niet zo evident. Nu kunnen we de kosten delen. Ik hou ook niet zo van

eenzaamheid dus zolang de situatie leefbaar blijft zou ik het liefst nog even blijven



3. ik hield het verborgen omdat ik weet dat m'n broer zo zou reageren.

Als jij het normaal vindt om te spugen als je beledigd wordt, zou je ook niet op moeten kijken van een draai om je oren.

Afijn, jullie zijn allebei fout geweest. Leg het bij, zoveel familie heb je helaas niet meer.

En zeg tegen je broer dat hij niet zo racistisch moet doen. Laat die twee kennis maken met elkaar en laat ze elkaar met respect behandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 14 oktober 2014 @ 16:38:

Bij mij had je ook kunnen rennen na je spuugactie. Je zou maar zo'n zus hebben. Ben je 19 jaar is je jeugd plotsklaps voorbij omdat je ouders komen te overlijden. Neem je 3 jaar de zorg op je van een puber en als bedankje liegt en bedriegt ze de boel en trakteert hem op een flinke fluim. Ga je schamen!+1
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 14 oktober 2014 @ 16:38:

Bij mij had je ook kunnen rennen na je spuugactie. Je zou maar zo'n zus hebben. Ben je 19 jaar is je jeugd plotsklaps voorbij omdat je ouders komen te overlijden. Neem je 3 jaar de zorg op je van een puber en als bedankje liegt en bedriegt ze de boel en trakteert hem op een flinke fluim. Ga je schamen!Sorry hoor, als je broer je een negerslet (!!!) noemt, vind ik dat reden genoeg om even te wachten met vertellen over je donkere vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven