mijn broer heeft mij geslagen

14-10-2014 15:51 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon samen met m'n broer en zijn vriendin. Zijn vriendin is trouwens een van m'n beste vriendinnen. Eerst wil ik zeggen dat ik ontzettend van m'n broer hou en dat hij altijd goed voor me zorgt. Onze ouders zijn al overleden 3 jaar terug (hij was toen 19, ik 16 en vanaf toen wonen we al zelfstandig). Als er ruzie is leggen we dat altijd bij. Dus om eerlijk te zijn kon me geen betere broer wensen!!



in het weekend heeft hij mij geslagen. Ik heb een zwarte vriend (hier opgegroeid en welopgevoed!) en hield dit al een tijdje verborgen. Hij is dit echter te weten gekomen en werd woest. Hij zei tegen me dat ik een negerslet was en een schande voor de familie. Hij zei ook dat het goed is dat mama en papa overleden zijn zodat ik hen geen verdriet meer kan aandoen. Toen werd ik zo kwaad en heb ik in zijn gezicht gespuugd waarop hij mij geslagen heeft (dat had hij nog nooit gedaan!! wel al eens aan m'n haar getrokken ofzo vroeger of om te spelen maar dit nooit)



Ondertussen slaap ik al 2 nachten niet thuis maar bij een vriendin. Hij heeft al veel proberen bellen maar ik nam niet op maar heeft zich wel al geëxcuseerd en vroeg of ik terug thuis kwam. Ik denk dat ik vanavond terug thuis ga slapen, wat zouden jullie doen? En wat moet ik doen met mijn vriend? We zijn nog maar 2 maand. Ik weet niet of dit het allemaal waard is



groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 oktober 2014 @ 16:34:

[...]



de benaming 'negerslet' doet wel zo vermoeden



Dat is waar, maar ik kan me ook voorstellen dat het een rare gewaarwording is als er uberhaupt geheimzinnig gedaan moet worden over een vriendje.



Vraag me ook af wat het vriendje hier van vindt. Er staat hem geen warm welkom te wachten binnen zijn "schoonfamilie", begrijp ik.
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 14 oktober 2014 @ 16:26:





- je broer schelt je uit voor slet

- jij spuugt je broer

- je broer slaat je



Nog leefbaar????





[...]





Heel leefbare situatie, dat je je vriend verborgen moet halen.



Mens, ga op jezelf wonen. Gisteren!Ja OK je hebt een punt! maar ik bedoel dan de situatie voor dit voorval, toen was het wel min of meer. En ik hoop dat het snel zo terug wordt
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 14 oktober 2014 @ 16:32:

Hoe is jouw broer er achter gekomen dat je een vriend hebt? Gaat het wel om het feit dat hij een donkere huidskleur heeft?Dat weet ik zelf nog niet. Iemand heeft zijn mond voorbij gepraat vermoed ik
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:16:

1. ik weet dat ik niet mag spugen maar als iemand jou zo beledigt en kleineert, wat zou jij dan doen????

In ieder geval niet spugen in iemands gezicht, zoals jij hebt gedaan. Je had van mij ook een fikse mep gekregen als je in mijn gezicht had gespuugd.
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 14 oktober 2014 @ 16:38:

[...]



Als jij het normaal vindt om te spugen als je beledigd wordt, zou je ook niet op moeten kijken van een draai om je oren.

Afijn, jullie zijn allebei fout geweest. Leg het bij, zoveel familie heb je helaas niet meer.

En zeg tegen je broer dat hij niet zo racistisch moet doen. Laat die twee kennis maken met elkaar en laat ze elkaar met respect behandelen.En wat als hij dit weigert? Wiens kant moet ik dan kiezen?
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 14 oktober 2014 @ 16:53:

[...]





In ieder geval niet spugen in iemands gezicht, zoals jij hebt gedaan. Je had van mij ook een fikse mep gekregen als je in mijn gezicht had gespuugd.Ja dat heb ik hier nog een aantal keer moeten lezen jammer genoeg
Alle reacties Link kopieren
Mond voorbij gepraat? Had je aan iedereen gevraagd vooral te zwijgen over het feit dat je een donker vriendje hebt?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Ik neem aan dat het huis van je broer en zijn vriendin is. Als je bij hun thuis woont, zal je ook volgens hun regels moeten leven. Als je dat niet wil, moet je op jezelf gaan wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:53:

[...]





En wat als hij dit weigert? Wiens kant moet ik dan kiezen?Je broer natuurlijk. Je gaat toch niet je laatste familiebanden verklooien vanwege een kalverliefde van twee maanden?
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:54:

[...]



Ja dat heb ik hier nog een aantal keer moeten lezen jammer genoeg



Dat is goed, want het kan niet vaak genoeg gezegd worden.



Nu was het alleen nog een klap terug van je broer, maar ik ken wijken in Nederland waarin spugen in iemands gezicht meteen het laatste is wat je doet voordat je in het ziekenhuis belandt of voordat je de aarde verlaat. Je zal maar een keer de verkeerde persoon tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo kant kiezen? Je zit niet op de kleuterschool.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 14 oktober 2014 @ 16:55:

Ik neem aan dat het huis van je broer en zijn vriendin is. Als je bij hun thuis woont, zal je ook volgens hun regels moeten leven. Als je dat niet wil, moet je op jezelf gaan wonen.



Huis is van onze beide 50-50



Maar het is niet de bedoeling dat we er allebei in blijven wonen
Alle reacties Link kopieren
quote:noekske74 schreef op 14 oktober 2014 @ 16:55:

Mond voorbij gepraat? Had je aan iedereen gevraagd vooral te zwijgen over het feit dat je een donker vriendje hebt?jaa helaas wel.. aan mijn dichtste vriendenkring toch, maar ik wist wel dat het ooit zou uitkomen
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 14 oktober 2014 @ 16:56:

[...]



Je broer natuurlijk. Je gaat toch niet je laatste familiebanden verklooien vanwege een kalverliefde van twee maanden?



Nee dat nooit!! Ik zal nooit vergeten wat hij gedaan heeft voor mij



aan de andere kant vind ik dat hij niet zo flauw moet doen
En jij vindt bij een tiran wonen leefbaar?



Ga toch lekker op jezelf. Zeker als je broer weigert je als weldenkend mens te behandelen. Wat hij nu zegt is dat je te achterlijk bent om te bepalen wie jou vlinders geeft en wie je blij maakt. Dat bepaalt hij wel voor je. Als jij als een achterlijke behandeld wil worden, misschien wel omdat je denkt dat hij gelijk heeft, moet je vooral daar blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet aan iemand vragen om samen met jou naar huis te gaan om e.e.a. met je broer te bespreken? Wellicht kan zijn vriendin, wie ook jouw vriendin is, jullie hierbij helpen?
Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
Familiebanden zijn waardeloos als je familie jou en je keuzes niet respecteert.
quote:Fame schreef op 14 oktober 2014 @ 16:58:

Hoezo kant kiezen? Je zit niet op de kleuterschool.dat dus, kies voor jezelf
Als je iemand in zijn gezicht spuwt kan je ook een dreun terugverwachten.
quote:jabedoe schreef op 14 oktober 2014 @ 16:53:

[...]

En wat als hij dit weigert? Wiens kant moet ik dan kiezen?



Je eigen; je broer moet leren accepteren dat je misschien met een paars/geel/groen/zwart vriendje je leven wil delen. Of dat nu deze 'kalverliefde' is of een eventuele volgende relatie.



Laat je vrijheid niet beknotten door je broer, ondanks alles wat hij voor je heeft gedaan.
Je bent zelf net zo racistisch als je broer door te benadrukken dat je vriend heus wel goed opgevoed is. Wtf. Maak het uit met je vriend en gun hem een leuk onbevooroordeeld meisje. En ga lekker met je broer op Wilders stemmen.
quote:markovic schreef op 14 oktober 2014 @ 16:56:

[...]



Je broer natuurlijk. Je gaat toch niet je laatste familiebanden verklooien vanwege een kalverliefde van twee maanden?+1. Bedenk eerst waar je heen kan voordat je de hand die je voedt gaat bijten. Ga eerst zelfstandig wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had je ook een mep verkocht,als je in mn gezicht had gespuugd.

Maar om zo n opmerking te maken over je vriend,dat kan dus ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen kant te kiezen, je bent volwassen. Wie gaat in dat huis blijven, jij of je broer?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vriend gehad met afrikaanse roots en dat is nooit gemakkelijk om mee 'naar huis te komen' in het gemiddelde gezin.

Als hij sorry heeft gezegd zou ik nog eens bij hem langs gaan en een gesprek hebben over wat er gebeurt is.



Jij hebt ook in zijn gezicht gespuwd heb jij je daar al voor geëxcuseerd ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven