Mijn ex was een Narcist, compleet met diagnose.

09-12-2014 23:24 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo was mijn ex.



http://tjenk.nl/narcist/



Nog steeds doe ik mijn best om er boven uit te komen en hier mag een ieder weten, dat hij me 4 tanden uit de mond geslagen heeft en zich erna op de borst klopte, dat het zijn verdienste was, dat er een bacterie in mijn mond ontdekt werd. Dat ik zwanger was van hem en het hem niet uitkwam, dat ik een abortus moest ondergaan, door met zijn knie in mijn buik te zitten, lees er in rammen. Hij sloeg mij tig keer een hersenschudding, maar zijn verdienste was daarin, dat hij aantoonde dat ik hersens had. Hij heeft me toen totaal klein gemaakt, maar dat jij me toen half dood sloeg en ik nog nergens hulp kreeg, ben ik voor me zelf gaan vechten en voor ons kindje. Was de volgende zwangerschap, die hem toen wel uit kwam. Heb moeten vluchten voor hem en nog altijd heb ik de schuld, pffff, de grafgek. Voor mijn huidige man is het zeker niet makkelijk, want ben invalide geslagen, maar ik leef nog.



Ga weg bij dit soort mensen voordat je dood bent.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de waarschuwing.

Maar waarom heb je zelf die stap niet genomen, meteen na de eerste keer fysieke agressie, vraag ik me dan af...
Alle reacties Link kopieren
wat erg voor je dat je dat mee gemaakt heb.

Ik denk dat ik nooit meer een man zou willen na zulke nare ervaringen.

Gelukkig is je huidige man niet zo vaak zie je dat dingen zich herhalen.

Ik wens je veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg enzo allemaal maar ik kan maar niet begrijpen hoe het in godsnaam mogelijk is dat je je zo laat behandelen. Niet één keer, niet twee keer maar talloze keren?

Wat is er kapot aan jou dat je vindt dat je deze behandeling verdient?



Is het de emotionele afhankelijkheid, de blijdschap als hij een keer lief doet, is het je verknipte jeugd?



Je kan hier leuk mensen gaan waarschuwen maar je weet waarschijnlijk zelf ook dat het geen mallemoer helpt. Iemand stapt niet uit een situatie omdat ze dat gelezen heeft in een topic op viva.

Dat deed je zelf toch ook niet?

Of wil je me vertellen dat je nooit gewaarschuwd bent?
...
Alle reacties Link kopieren
En waarom bleef jij na de eerste fysieke mishandeling nog bij hem? Ik snap dit soort vrouwen echt niet en om eerlijk te zijn wil ik het ook niet snappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom je na twee jaar geleden een topic hier over geopend te hebben, dit nu weer opnieuw plaatst. Wat is je doel? Behalve anderen waarschuwen
En tot twee keer aan toe nog zwanger worden....
Alle reacties Link kopieren
Ik mag toch hopen dat je hulp hebt voor je zoon?





Quote van http://www.psychologiemag ... narcistische-kinderen.htm

Geachte heer Schalkwijk,

Wanneer narcisme in meer of mindere mate bij beide ouders voorkomt, werkt dit dan door bij hun kinderen?





Het antwoord op jouw vraag is een volmondig 'ja'. Niet dat narcisme erfelijk is, of de schuld is van de ouders; dat zou te kort door de bocht zijn. Maar in de ontwikkeling verinnerlijkt het kind het gevoelsmatige beeld dat het van de ouders heeft en verweeft dat met het beeld dat het van zichzelf heeft. Zo komt het gevoel over de interactie van het kind met de ouders terecht in het zelfbeeld en in de manier waarop het kind (en de latere volwassene) in de wereld staat.



Nu heeft een kind allerlei mogelijkheden om te reageren op ouders met narcistische trekken. Een bekend voorbeeld is het boekje van Alice Miller, 'Het drama van het begaafde kind', waarin wordt beschreven hoe het kind zich helemaal kan richten op de wensen van de moeder in plaats van zelf te voelen wat het wil. Maar er zijn ook kinderen die zich afkeren van hun ouders, of zich juist helemaal identificeren met hen. Kortom: 'ja' dit werkt door, maar bij elk kind gaat dat weer anders en in meerdere of mindere mate.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ik dit post?

Omdat zoveel vrouwen dit nog niet weten hoe de cirkel werkt!

En nee Roos4.0 ben nooit gewaarschuwd geweest, ene keer door zijn pap, dat wel, maar dat was in het begin van de relatie.

Het sluipt er in en heel langzaam en dat geeft het artikel wel goed aan denk ik. Je word klein gemaakt en je raakt in een isolement, ze dreigen je af en beloven je erna de hemel terug op aarde.

Als de eerste verliefdheid voorbij is en je gouden bergen beloven, ben je meest meest super vrouw op aarde volgens hen. Nu achteraf snap ik het ook niet hoe hij mij zo heeft kunnen vangen.

Ik heb met die man 17 jaar een relatie gehad en hij vond me telkens weer met zijn mooie woorden, zijn problemen, zijn depressie, zijn alcohol problemen, bla bla bla.......

17 jaar is wat overdreven,in 2004 heb ik de scheiding ingezet. Wou mijn kind niet kwijt, wou na 2 jaar al van hem af, maar dan ben je zo onder invloed van, zie het artikel hoe het werkt, dat je denkt dat je niets meer waard bent.

Zo werken ze.

Ben 9 jaar lang bezig geweest met scheiden, hij hield alles tegen en was overal onvindbaar, die kunnen je zieken tot je een ons weegt.



Ze vangen je en ja, ook de meeste slimme vrouwen, nu is hij nog bezig, hij wil geen alimentatie meer betalen voor zijn zoon.

Zoon wil hem niet meer zien omdat hij ook gewelddadig was naar hem toe, zelfs de raad gaf ons gelijk.

Is een cirkel en ja, mijn zoon heeft hulp en geen verwijten dat hij er is, hij is ondertussen 15 jaar en gelukkig in belg.En ik hou van hem en mijn nieuwe partner ook.
Blijven hangen bij een vent die niet spoort, klagen en zeuren, toch neuken en zwanger raken, scheiden, snel een nieuw vriendje, en vervolgens nog steeds die drol niet kunnen doorslikken.

Wat wil je nu eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 10 december 2014 @ 00:24:

mijn zoon heeft hulp en geen verwijten dat hij er is, hij is ondertussen 15 jaar en gelukkig in belg.En ik hou van hem en mijn nieuwe partner ook.Die nieuwe partner had toch een burn out oid?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Och kom op zeg, mijn nieuwe partner heeft idd een depressie, werken we hard aan.



Het is niet zo dat is snel een nieuw vriendje had, was al 9 jaar alleen.

Waar zie jij mij klagen en zeuren Mopsie?

Ik waarschuw voor die cirkel, kan je dat niet aan, blijf dan weg en ga verder met je leven, xxxx
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 10 december 2014 @ 00:56:

Och kom op zeg, mijn nieuwe partner heeft idd een depressie, werken we hard aan.



In het begin heeft hij een poosje gedronken, geblowd en voor hij naar de huisarts ging was hij vreselijk gemeen tegen je. Dus je kan wel tegen mij gaan " kom oppen " , maar je kan ook eens verzinnen welk voorbeeld jouw zoon krijgt van de mannen in zijn leven.



Het is niet zo dat is snel een nieuw vriendje had, was al 9 jaar alleen.

Waar zie jij mij klagen en zeuren Mopsie?

Ik waarschuw voor die cirkel, kan je dat niet aan, blijf dan weg en ga verder met je leven, xxxx
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 10 december 2014 @ 00:31:

Blijven hangen bij een vent die niet spoort, klagen en zeuren, toch neuken en zwanger raken, scheiden, snel een nieuw vriendje, en vervolgens nog steeds die drol niet kunnen doorslikken.

Wat wil je nu eigenlijk?





Beste Mopsie41,

Dit kan ik echt niet laten en hier moet ik echt op reageren tina post een waarschuwing met een mooi en duidelijk artikel erbij en jij vind het dan echt nodig om zo een kut reactie te plaatsen!!?? Mijn vaststelling is dat ik ze nergens zie klagen, jou daarentegen

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-12-2014 09:54
Reden: Ongepast/op de man
% gewijzigd
soms is het goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:zaansmotje schreef op 10 december 2014 @ 01:16:

[...]

Verwijderd.



Óf je bent aan het dubbelnicken, óf je bent de geweldige vriend van Tina. Erg classy, deze reactie

En ach, nu kan ik het niet laten en moet ik echt reageren: gestaft.

Dat je voor deze tirade een profiel aanmaakt...
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Mijn persoonlijke ervaring met mishandelde vrouwen is dat zij erg onzeker zijn waardoor zij de mishandelingen pikken. Vaak zijn ze ook nog eens financieel onzelfstandig waardoor ze geen andere woonruimte kunnen betalen waardoor zij denken dat blijven een tijdelijke oplossing is.



Mannen die vrouwen mishandelen zoeken bewust de meest onzekere vrouwen uit zodat zij over hen macht uit kunnen oefenen. Een sterke onafhankelijke vrouw zal minder snel slachtoffer worden van zo'n vent.



Natuurlijk is het NOOIT de schuld van de mishandelde vrouw, maar werk aan je eigen zelfvertrouwen zodat je jezelf ooit in de spiegel kunt kijken en jezelf kunt zeggen dat je beter verdient dan dat stukje schorem!
No love without lost
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je eruit bent gekomen en ik hoop van harte dat jouw nieuwe vriend goed voor jou is.



Het is geen schande van, of eigen schuld voor een mishandelde vrouw. Niet iedereen wordt geboren met een grote dosis zelfvertrouwen en voldoende eigenwaarde helaas.

En eruit komen is voor velen niet zo makkelijk.

Gelukkig voor de reageerders hier die er niks van begrijpen, denk ik maar.

Mooi artikel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 10 december 2014 @ 00:31:

Blijven hangen bij een vent die niet spoort, klagen en zeuren, toch neuken en zwanger raken, scheiden, snel een nieuw vriendje, en vervolgens nog steeds die drol niet kunnen doorslikken.

Wat wil je nu eigenlijk?

Wat TO wil? Mensen waarschuwen en dat schrijft ze.

En wat wil jij eigenlijk met deze reactie?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ach, met jou is ook wel het één en ander mis geloof ik, gezien je topics en reacties.
Je zoekt ze wel uit TO. Nu heb je een vriend met een depressie.

Kun je niet beter als vrijgezel door het leven als je alleen maar dit soort mannen aan de haak slaat?

Ik vraag me altijd af wat je eigen aandeel in dit verhaal is, als je alleen maar in dit soort situaties terecht komt.
quote:Enn schreef op 10 december 2014 @ 07:24:

[...]



Wat TO wil? Mensen waarschuwen en dat schrijft ze.

En wat wil jij eigenlijk met deze reactie?Dat vrouwen eens naar hun eigen aandeel kijken in zo'n situatie. Een rare man tegenkomen en er een relatie mee beginnen is één. Jarenlang blijven plakken en je ermee voortplanten is een bewuste keuze, waar je achteraf niet over moet zeuren.
Alle reacties Link kopieren
@Mopsie,



vind jou reacties niet zo bijster leuk en juist door dit soort reacties durven vrouwen hun verhaal niet te doen. Altijd maar die vooroordelen, word er een beetje heel erg naar van. Wie zegt dat voortplanten met deze man een bewuste keuze was? Ooit gehoord van verkrachting binnen het huwelijk? Ik ben tegen abortus, is mijn goed recht en ik hou van mijn zoon, maar jij vind dat ik zeur? Is je goed recht om je mening te hebben, maar zo zwart/wit is het niet.



@ Sinnombre,



Het is mijn man ondertussen en inderdaad in een depressie en zoals ik al aangaf, werken we hard aan momenteel, hulp in Belg is niet zo makkelijk te vinden als in Nl. Een depressie kan een ieder overkomen, kan morgen ook jou overkomen, zou jou partner dan zeggen, pffff, waarom heb ik jou uit gezocht?



@ Vrouw2punt0,

Mooie reactie van je, maar is was toen geen onzekere vrouw en financieel onafhankelijk, had mijn eigen koophuis, met mijn 2 kinderen en redde het prima. Hij wou toen niet in mijn huis wonen, deed hem denken aan mijn ex. Hij had bijna niets, behalve een auto, zijn kleren en een tas met wat handdoeken en theedoeken. Ze pikken er juist de sterke vrouwen uit en die maken ze kapot, is een soort van macht die ze pakken over je. Artikel geeft dat heel mooi weer.



@ Muzemeisje,

Ben niet aan het dubbel nicken, Zaans Motje is mijn man en hij heeft hier een account aangemaakt om te schrijven over zijn depressie en raad te vragen, over het hoe en wat.

@ Thordis,

als je mij bedoelt met je reactie, leg uit.

@ Bungaa,

Jij ook bedankt voor je reactie, jij snapt het helemaal. om weg te komen heb je lef nodig, want ze dreigen je met alles af. Ondanks mijn man zijn depressie is hij goed voor me, soms wel eens woorden en is niet makkelijk om te leven met een man die depressief is, maar beter dan altijd maar uit gescholden te worden, geslagen en bedreigd te worden.



Verder snappen vrouwen die het niet zelf mee gemaakt hebben er weinig van en hebben allemaal een mening over. Die zeggen altijd bij de eerste klap ben ik weg, ik laat me dat niet doen. Zo dacht ik ook ooit, maar spijt betuigen en tranen met tuiten, geef me een nieuwe kans, je bent alles voor me, pffffffffff.

Gaat dan weer een aantal maanden goed en dan bam, narcisten spelen een spel met je gevoel en je psyche.



Ik heb dit niet gezet om mij af te laten kammen, heb je er toch zin in, om iemand af te kammen, doe het bij je partner! Maar ga hier niet de slimme uithangen.

Iedereen die op dit forum komt met mijn partner is een narcist wordt totaal afgebrand. Waarom vraag ik me dan af? Omdat het niet past in het perfecte plaatje van een relatie, de denkwijze van sommige? Soms kunnen de woorden ook wel iets subtieler gezet worden, dat je het niet snapt oké, kan ik inkomen, vraag dan om uitleg. Wil je het niet snappen, is ook goed, ik hoop dat het een ieder bespaard blijft.



Mijn leven is gelopen zoals het gelopen is en ja, mijn ex is een narcist een hele enge ook. Had ik andere keuzes moeten maken, ja wellicht wel, heb ik die gedaan toen, nee, uit angst niet. Maar als een ieder van jullie hem morgen tegen zou komen, vallen jullie voor zijn charme en zijn groene ogen.
TO, jij bent zo'n typische vrouw die niet naar haar eigen aandeel wil kijken.

Je bent zielig en alles is en wordt je aangedaan. En iedere vrouw zou zo reageren als jij.

Nou nee, geloof het, er zijn vrouwen die zich dit niet laten aandoen.

Ik snap niet zo goed wat je met je verhaal wilt hier als mensen alleen maar in je straatje moeten lullen. Kom je hier voor een veer in je reet 'wat ben je toch dapper, meid' dat soort standaard reacties?

Je wilt mensen waarschuwen voor types als je ex. Maar je zit weer in een moeizame relatie, dus goede raad komt niet zo geloofwaardig over.
Misschien is het beter om het gewoon te vragen.

TO als je nu naar alles kijkt, wat is jouw eigen aandeel hierin?
Alle reacties Link kopieren
Een man of vrouw die een klap krijgt van zijn/haar partner is nooit schuld.

Als je er echter bij blijft en kinderen ermee maakt ben je een domme koe. Ongeacht etiketje van narcisme of wat de fuk dan ook.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven