Mijn ex was een Narcist, compleet met diagnose.

09-12-2014 23:24 244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo was mijn ex.



http://tjenk.nl/narcist/



Nog steeds doe ik mijn best om er boven uit te komen en hier mag een ieder weten, dat hij me 4 tanden uit de mond geslagen heeft en zich erna op de borst klopte, dat het zijn verdienste was, dat er een bacterie in mijn mond ontdekt werd. Dat ik zwanger was van hem en het hem niet uitkwam, dat ik een abortus moest ondergaan, door met zijn knie in mijn buik te zitten, lees er in rammen. Hij sloeg mij tig keer een hersenschudding, maar zijn verdienste was daarin, dat hij aantoonde dat ik hersens had. Hij heeft me toen totaal klein gemaakt, maar dat jij me toen half dood sloeg en ik nog nergens hulp kreeg, ben ik voor me zelf gaan vechten en voor ons kindje. Was de volgende zwangerschap, die hem toen wel uit kwam. Heb moeten vluchten voor hem en nog altijd heb ik de schuld, pffff, de grafgek. Voor mijn huidige man is het zeker niet makkelijk, want ben invalide geslagen, maar ik leef nog.



Ga weg bij dit soort mensen voordat je dood bent.
Alle reacties Link kopieren
Top reacties, echt, ben geen slachtoffer!

Ben ook totaal niet zielig, maar nogmaals, denk dat jullie het niet mee gemaakt hebben. Nog een keer, als je het niet mee gemaakt hebt, kan je niet oordelen over de situatie!

Juist door deze reacties houden vrouwen hun mond dicht.

Het sluipt erin, maar waarom verwacht ik begrip van mensen de er er geen ruk van snappen hoe een narcist te werk gaat?

Jullie kunnen het niet niet weten en ik een domme koe? Kom op Saaaar81, je weet je niet hoe mijn leven verlopen is, dus ik zeg het zelfde tegen jou.



Maar ik post dit ook niet voor onwetende koeien, die van niets weten.



Ik post dit voor de vrouwen die er nog in zitten en onzeker zijn, omdat ze denken dat alles aan hun ligt.

Kunnen we nu stoppen met mij afbranden en terug keren naar het gene wat ik wil bereiken met het artikel?



@Fientje, ik was te sterk en was gek op die vent en hij wikkelde me om zijn vinger, daarna kwam de afbraak. Mijn aandeel was, dat ik voor zijn hele mooie verhalen viel. Mannen die narcisme hebben kunnen dat, maar nogmaals ik ben een hele zelfstandige vrouw, maar die kunnen je breken, ze zoeken de zwakke punten.



Ben blij dat ik van weg ben, is wel een hel van een tijd geweest en ja, ik heb me eruit gevochten. Zijn zoveel vrouwen die de kracht nog niet hebben!



Voor hen post ik dit, om te zeggen, is leven na zo een engerd!
Alle reacties Link kopieren
Welk artikel heb je het over TO?



TO ik ben onafhankelijk en zelfverzekerd. Geen man die dat mij kan afpakken. Misschien heb jij een andere definitie van zelfstandig en onafhankelijk. Met onafhankelijk bedoelde ik ook mentaal onafhankelijk. Op de een of andere manier heb en had jij je geestelijk aan hem vastgeklampt.
No love without lost
Wat maak je jezelf wijs, TO? Je bent een zelfstandig wezen dat zelfstandige keuzes heeft gemaakt. Doordat je de zwakkere was, is er gebeurd wat er gebeurd is.



Je kunt die ander de schuld geven van wat jij hebt laten gebeuren, maar dat is uitsluitend een bevestiging van het feit dat jij de zwakkere was. En dat is nou nét niet wat je wilt toegeven; je plakt liever een labeltje op die ander om jou van schuld te kwijten.
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 10 december 2014 @ 22:21:

Wie zegt dat voortplanten met deze man een bewuste keuze was? Ooit gehoord van verkrachting binnen het huwelijk?.



De eerste keer ben je gedwongen tot een abortus, of heeft hij een miskraam opgewekt, dat is me niet helemaal duidelijk.

Maar daarna ben je écht nog een keer zwanger geraakt. Door verkrachting, zoals jij zegt, maar als jij niet zwanger had willen worden had je toch én de pil geslikt én een staafje in laten brengen , tegelijk met een spiraaltje en dag in dag uit een pessarium gedragen, of denk ik nu heeeeeel simpel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 10 december 2014 @ 22:21:



Ben niet aan het dubbel nicken, Zaans Motje is mijn man en hij heeft hier een account aangemaakt om te schrijven over zijn depressie en raad te vragen, over het hoe en wat.

.





Aaaah,....en dit was zomaar stom toevallig zijn eerste post?

Ik zie dat ij nog geen raad gevraagd heeft en nog nergens over zijn depressie praat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Sinombre, waar baseer jij op dat ik in een moeizame relatie zit?

Zou ik wel willen weten, mijn man is depressief, maar wat heeft dat te maken met onze relatie? Makkelijk is het niet, we hebben beiden onze rug zak.

Maar hij bedreigt me niet, slaat niet en is heerlijk in bed.

Zoek een geen veer in mijn reet, hoe kom je daar bij? Zoek geen bevestiging hoe zwaar het was om met een narcist te leven!

Ik ben niet zielig, als jij je eigen gevoel op mij wil projecteren, ga je gang, boeit mij echt gene ruk!

Mijn aandeel achteraf, was dat ik me heb laten vangen, zo werken ze, maar als je niet weet hoe ze werken, kan je niet oordelen.

Ze dreigen met alles en dan ga je op je tenen lopen om de vrede in huis te bewaren.



Maar deze reacties had ik al verwacht, zit al langer op dit forum.

Jullie jagen vrouwen weg met dit soort antwoorden, waarom zouden ze dan nog durven bij een hulp instantie?

En nee, ben geen domme koe, heb een hoge opleiding genoten!
Alle reacties Link kopieren
Maar door dit alles te lezen kunnen wij toch nog steeds niet invoelen hoe "ze" te werk gaan? Jij schrijft dat je als onwijs intelligente, gestudeerde vrouw er met open ogen in bent gestonken, je hebt je laten ringeloren door een liegebrok met mooie praatjes en nu wil je de domme viva-goegemeente waarschuwen voor dit soort jokkebeesten, gedreven door je eigen ervaring.



Als jij -als heel heus intellect- hier in stinkt, hoe moeten wij dit dan voor zijn? En nog steeds snap ik eerlijk gezegd niet waarom je na de eerste mep niet bent vertrokken.

Echt, serieus.. hoe lief een man ook is, hoe goed hij me ook om zijn vinger weet te vinden, ik laat me toch niet meppen? Waarom zou ik?



Als je nou eens hand in eigen boezem zou steken, je eigen aandeel onder ogen zou durven zien.. wellicht word je dan wat serieuzer genomen in je eigen topic.

Vooralsnog houd ik het op een verknipte jeugd of een verknipt zelfbeeld. Dat je gestudeerd hebt zegt mij niet zoveel. Kun jij ook zelfkritisch zijn?

Dat vind ik een veel interessantere vraag.
...
Alle reacties Link kopieren
Amand,

je weet niet hoe ze werken en dat kan je bijna niet geloven als je dat zelf niet mee gemaakt hebt.



Bianca, hij heeft de abortus veroorzaakt, met geweld en nee, ik slikte de pil niet. Hij wou een kindje samen en ik had een spiraaltje. Hij dreigde me af als ik geen kindje met hem zou nemen, dat hij mijn 2 oudste kids zou afnemen.

Wou eens dat iemand inzicht had hoe ze echt te werk gaan en hoe het is voor de partner van een narcist.
Alle reacties Link kopieren
Maar begrijp je dan nog steeds niet dat wij er niet achter zullen komen hoe een narcist te werk gaat? Gewoon... omdat de gemiddelde vrouw niet open staat voor zo'n man. Omdat wij niet vatbaar zijn voor mooie praatjes en omdevingerwind-praktijken. Omdat we zelfstandig zijn, niet al te grote issues en emotionele gaten hebben, omdat we voor gelijkwaardigheid gaan en ons niet in elkaar laten rammen door eoa lul met een mooie grote bek.



Ik zeg niet dat jij schuldig bent Tina, geloof me goed. Ik zeg alleen dat het gezond zou zijn als je naar je eigen aandeel kijkt. Waarom o waarom liet jij je in de luren leggen door deze minkukel.

En ik vind het antwoord niet interessant, kijk in de krochten van je eigen brein.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 december 2014 @ 00:10:

[...]





Aaaah,....en dit was zomaar stom toevallig zijn eerste post?

Ik zie dat ij nog geen raad gevraagd heeft en nog nergens over zijn depressie praat.Dit was idd gewoon stom toeval als je het zo noemen wil! Ik heb me aangemeld en heb vrijdag al willen gaan posten, maar als ik hier beetje ga lezen krijg ik toch wel stilaan twijfels hoor. Is dat dan zo gek? krijg wss ook wel een hele bult kutreacties over me heen over hoe zielig ik wel niet ben en die kan ik missen als kiespijn!
soms is het goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 11 december 2014 @ 00:24:





Bianca, hij heeft de abortus veroorzaakt, met geweld en nee, ik slikte de pil niet. Hij wou een kindje samen en ik had een spiraaltje. Hij dreigde me af als ik geen kindje met hem zou nemen, dat hij mijn 2 oudste kids zou afnemen.

Wou eens dat iemand inzicht had hoe ze echt te werk gaan en hoe het is voor de partner van een narcist.



Je had al twee kinderen? Die hebben dit bewust allemaal meegekregen? Wauw.............





Ook knap dat jij ondanks dat spiraaltje op commando zwanger bent geworden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:zaansmotje schreef op 11 december 2014 @ 00:32:

[...]





Dit was idd gewoon stom toeval Tuurlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 11 december 2014 @ 00:30:

Maar begrijp je dan nog steeds niet dat wij er niet achter zullen komen hoe een narcist te werk gaat? Gewoon... omdat de gemiddelde vrouw niet open staat voor zo'n man. Omdat wij niet vatbaar zijn voor mooie praatjes en omdevingerwind-praktijken. Omdat we zelfstandig zijn, niet al te grote issues en emotionele gaten hebben, omdat we voor gelijkwaardigheid gaan en ons niet in elkaar laten rammen door eoa lul met een mooie grote bek.



Ik zeg niet dat jij schuldig bent Tina, geloof me goed. Ik zeg alleen dat het gezond zou zijn als je naar je eigen aandeel kijkt. Waarom o waarom liet jij je in de luren leggen door deze minkukel.

En ik vind het antwoord niet interessant, kijk in de krochten van je eigen brein.Dus dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
roos, zeker kan ik aan zelf reflectie doen.

Waarom ik na de eerste mep niet weg gegaan ben?

Hij had zoveel spijt en hij schaamde zich heel diep, tranen met tuiten heeft hij toen gehuild en hij lag op zijn knieën. Hij hield zoveel van mij en hij wist nog niets van een relatie en vroeg mij om hem dat te leren aan hem.

Zie je de context al?

Alles moest ik aangeven, betaalde heel veel voor hem, ja best wel dom eigenlijk, ik weet, maar dat ligt achter me. Heb ik wel jaren gedaan.

Het heeft me jaren gekost om daar van los te komen, maar ben los ervan, nog altijd krijg ik verwijten, waarom niet eerder?

Nou dat kon niet, hij dreigde om mijn kids af te nemen , ik vind de klappen op voor mijn kinderen. Krom achteraf, ik weet, maar ben niet de enige vrouw die zo hoopt op een oplossing van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 11 december 2014 @ 00:30:

en ons niet in elkaar laten rammen door eoa lul met een mooie grote bek.



.En ook niet door een of andere bek met een mooie grote lul, of welke combinatie dan ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je drie kinderen met die narcis?

Waarom dacht je dat hij de kinderen van je af kon nemen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dus al geen steek geloven van " ik heb nog nooit een relatie gehad, ik weet niet hoe je een relatie moet hebben en daarom heb ik je geslagen " . Niet met tranen, niet met rode rozen, ik zou het een kutsmoes vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zo lang als dat jij niet wilt erkennen dat je zwakkker was dan hij, TO, zul je dingen (en relaties) ondernemen en aangaan waarbij je een te grote broek aantrekt.



Zolang jij jouw keuzes laat afhangen van wat een ander wil, zul je per definitie afhankelijkzijn van de goodwilll van die ander. En dus jezelf verliezen.



Jouw leven gaat niet over hem, TO. Jouw leven gaat over wie jij bent en de keuzes die jij maakt.



Het is niet leuk om de zwakkere te zijn, TO. Maar het is nog veel minder leuk (voor jou en je kinderen), om tegen beter weten in een ander verantwoordelijk te stellen voor jouw welzijn (of het gebrek eraan).



Het is jouw leven, TO. De enige die er iets aan kan veranderen ben je zelf.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je niet inziet hoe narcisme werkt.

Maar wel verwijten dat een vrouw zich niet zo maar in elkaar laat rammen, soms is het leven niet zoals je wil.

Ik heb hard genoeg terug gevochten, geloof me.

Maar nogmaals als je er niets van weet, denkt een ieder dat die het beter weet.

Dit topic gaat heel veel steun geven voor diegene voor wie ik het gezet heb, pfffff.
Alle reacties Link kopieren
Toch zo een zonde dat problemen niet gewoon geruild kunnen worden he! gezien hier blijkbaar toch iedereen weet hoe ze andere hun problemen moeten oplossen! lollllll
soms is het goed.
Stop nou eens met het weghalen van je eigen verantwoordelijkheid, TO.



Hij was sterker dan jij. Dat is niet iets dat eenvoudig te verteren is, maar het is wel de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:tina69 schreef op 11 december 2014 @ 00:47:



Ik heb hard genoeg terug gevochten, geloof me.

.



Je had je drie koters onder je arm moeten pakken en moeten vluchten.

Of je had al je mannelijke familie op moeten trommelen om hem te piepelen.

Je had aangifte kunnen doen van mishandeling; met vier tanden uit je mond en een hersenschudding zou je echt wel geloofd zijn.

Je had informatie in kunnen winnen of het waar was dat hij je kinderen af kon nemen.



Echt, ik vind het heel lullig dat je zo'n zwaar leven hebt gehad, hoor. En vooral voor je kinderen die al helemaal niets te kiezen hadden.

Maar ik geloof echt niet dat een narcist bij iedereen een poot aan de grond krijgt. Het zal ook een bepaalde type vrouw zijn ( misschien qua karakter, misschien qua achtergrond in jeugd ) waar ze hun enge dingen op kunnen botvieren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Amand, ik ben sterker dan hij veel sterker en daarom ligt hij nu in de goot!



Ik poste dit voor andere vrouwen, die heb ik in PB, maar dit geeft de burger gene moed he!



Ik ben eruit, god zij dank, heeft me wel moed en kracht gekost, maar als ik het kon, kan een ander het ook. Nee, we zitten niet te wachten om te horen dat we zwak zijn, die gasten zijn zwak.

Had gehoopt dat dit topic een goede wending zou hebben, als ik het morgen nalees, zou ik wel drie keer nadenken om nog iets over narcisme te posten.



Mijn eigen aandeel hierin, dat ik te sterk was en bleef in de relatie en daarom sloeg meneer me, mishandelde hij mijn dieren en mijn kinderen. Waagde ik er iets over te zeggen, sloeg hij me. Hij heeft me van de trap af geduwd en daardoor ben ik gehandicapt geraakt. Reden was, ik had had hem tegen gesproken, omdat ik hutspot wou eten en hij zuurkool. Maar zuurkool lustte hij niet, maar goed.

Ben verdomme 9 jaar lang bezig geweest om te scheiden, maar telkens had hij weer iets anders en was hij onvindbaar. Ik het slachtoffer? Denk het niet, laat hem morgen voor me staan en en ik maak hem af.

Mensen die geen kennis hebben hoe een narcist te werk gaat, ajb niet meer reageren!
Alle reacties Link kopieren
Bianca,



hij had al gezorgd dat dat mijn familie me niet meer moest en die was al klein.
Dat is toch niet wat Bianca en Amand zeggen? Ze geloven juist dat het moeilijk voor je is geweest. Maar ze zeggen ook dat niet iedereen hierin zou trappen. Ik heb ook weleens iets gehad met een narcist, maar ben na enkele weken opgestapt en weggegaan. Ik laat mij niets aanpraten. Ik heb genoeg verhalen gehoord en gelezen om te weten dat dit geen goeie relatie was. Dus niet iedereen trapt er nog in. Mede dankzij andere verhalen, hebben wij daarvan geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven