Mijn God waar ben ik mee bezig

08-10-2014 03:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej Forummers,



Ik heb een relatie, maar ga het denk ik gedaan maken. Ik heb even wat steun nodig om mezelf ervan te overtuigen dat dit de juiste beslissing is. Ook schrijf ik even om wat gedachten te ordenen.



Ik ben midden de 20 en heb een relatie met iemand v 30. +-7j relatie en bij beide de 1e serieuze relatie.



Hier zijn de zaken die door mijn hoofd blijven spoken:



*ik heb hem 3x betrapt op via internet aandacht en seksuele spanning/ seks zoeken op internet. Dit gaat over datingsites, zoekertjes op sekssites, seksfilmpjes van mij en hem stiekem op het internet gooien (om te kotsen!), meisjes aanspreken op internet en proberen af te spreken, prostitues vragen hoeveel ze kosten,...

De laatste keer is al een jaar geleden. Ik heb nooit iets gevonden dat hij in het echte leven contact heeft gehad (zegt hij ook). Ik durf hem ook niet echt meer te controleren. Ik kan dit precies ook echt niet vergeven.. Ik heb het geprobeerd maar ik heb geen vertrouwen meer.

Volgens hem deed hij dit door aandachttekort van mij. Ik heb hem ook niet altijd evenveel aandacht gegeven. Dit is volgens mij begonnen door een nogal plotse verlies van een familielid waar ik het nog moeilijk mee heb. Ik had toen meer afstand van alles (ook hem) nodig om hiermee om te gaan. Door zijn gedrag heb ik nog meer de neiging gehad voor afstand. En zo gaan we rond.



*in plaats van vrouwen waarvoor hij gevoelens heeft / heeft gehad mijden, deze juist opzoeken.



*Echt overdreven reageren als hem onrecht wordt aangedaan en dan een excuus eisen. Nee dit is niet alleen mijn ervaring.



*verbieden dat ik uit ga en me achtervolgen, buitensluiten en spullen op straat gooien terwijl ik geen auto heb en nergens heen kan. Soms in combo.



*vertellen dat hij "iemand nieuw heeft leren kennen". Niet willen zeggen wie, het blijkbaar was om te lachen en me jaloers willen maken.. Ha ha . dan zeggen dat hij gaat eten met haar. Vervolgens nog nr cinema, op cafe zonder dat hij gsm opneemt. Blijkbaar heeft ze eens naast hem in bed geslapen. Doen ze vanalle uitstapjes.. Op zich niet zo erg maar op den duur.. Precies dat hij telkens verder gaat en totaal geen rekening houden met wat ik ervan zou denken.



*zelf heel jaloers doen en vergelijken met wat hij gedaan heeft. Vb op cafe te dicht komen bij een andere man zijn gezicht omdat er veel lawaai was en we aan het praten waren vs zijn internetgedrag. Altijd maar de bal terugkaatsen en me vertellen dat ik toch ook niet echt heilig ben.. (?!?)



*seks is niet echt goed. Kan het helaas niet vergelijken..



*niet kunnen sparen of zuinig zijn.



Natuurlijk ben ik zelf niet perfect en is hij voor de rest wel heel leuk.. Dit klinkt lame, ik weet het maar het is zo.



Het is al vele malen gedaan geweest. Ik word dan altijd heel paniekerig. Wat doe ik hieraan? Ik vind mezelf echt zwak!



Een deel van mijn post ben ik kwijt geraakt. Later vul ik eventueel aan maar nu ga ik slapen.

Bedankt voor het lezen en reacties of vragen zijn welkom.



Slaapwel! Xera
Je schrijft dat het je eerste relatie is?

Wellicht dat je daarom zoveel accepteerd. Zijn gedrag is verre van normaal. Zoek de schuld niet bij jezelf. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gedrag. Het is wel duidelijk dat hij niet goed om kan gaan met eventuele "dipjes" in de relatie.

waar een normale man met je zou communiceren, gaat hij vieze spelletjes met je spelen.

pas als jij inziet dat je meer waard bent dan wat je op dit moment krijgt, zul je sterk genoeg zijn om de juiste keus te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 08 oktober 2014 @ 08:01:

Je hebt het al zeven jaar volgehouden, daar kunnen nog wel zeven dagen bij.



Zorg dat je je spullen uit huis weg krijgt. En dan heb ik het niet over een bankje of een stoel, maar foto-albums (mocht je die hebben), dat ene schilderijtje van oma, sieraden, paspoort, inentingspapieren, rijbewijs, verzekeringspapieren. De dingen dus die je niet zomaar kunt vervangen.



Verder probeer je zoveel mogelijk geld bij elkaar te krijgen. Met jouw soort vriendje zal dat niet makkelijk zijn denk ik, maar als het niet anders kan, blijf je nog wat langer en wacht op het salaris. Neem de bankkaart en neem dan zoveel mogelijk geld op. Andere methode; spullen kopen in de winkel, afrekenen met de bankpas, dag erna terug brengen en cash in je beurs stoppen.



Zorg dat je startklaar staat. Op een moment dat hij weg gaat, pc afkoppelen, onder je arm nemen, en wegwezen.

Als er nog een oude, zware computer staat, dan wordt het ietsje meer sjouwwerk, maar tegenwoordig zijn ze echt zo zwaar niet meer. Die pc breng je naar een winkel waar ze repareren. Meld daar dat ie helemaal leeg moet en dat ze alles opnieuw moeten installeren.



Schrijf je vriend een briefje met de mededeling dat je vertrokken bent en dat hij zijn computer volgende week dinsdag bij die winkel weer kan afhalen.



En licht vooraf je ouders in, zodat je niet onverwacht op de stoep staat. Maar eerlijk gezegd; de meeste moeders kennen hun kind beter dan het kind zichzelf kent, het lijkt me sterk dat ze geen idee hebben van de situatie. Een goede vriendin, een tante, wie dan ook, waar je een poosje terecht kunt.



En een relatie heb je met twee. Iemand die dingen doet, en iemand die de dingen accepteert. Hij doet dingen, en jij accepteert ze. Hij maakt misbruik van het feit dat jij niet alleen durft te zijn. Jij bent degene die zich had moeten realiseren dat de rechten van de vrouw weliswaar behoorlijk verbeterd zijn sinds de jaren 50, maar het aanrecht hebben we nog steeds. Je hebt verdorie koekepannen bij de hand.



En lees hier maar eens rond, met name oudere topics. Je komt er heel wat tegen van vrouwen in dezelfde situatie, die ook niet alleen durfden te zijn. Uiteindelijk gaan de meesten toch weg en allemaal constateren ze dat ze het wél alleen kunnen. Dus dan kun jij dat ook.



Heel veel succes.Zeer goede post!
Wegwezen, dit is geen relatie. Verder wat Exces zegt.



Trouwens, waarom ben je midden 20 en heb je geen inkomen? (ik bedoel, post doet niet vermoeden dat je studeert...)
Deze man lijkt psychisch niet in orde. Maar jij bent ook een rare dat je vrijwillig in zo'n beroerde relatie gaat zitten.

Wat voor een tips heb je hier nodig. Het is toch duidelijk wat je moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Goede post als ze hadden samengewoond.

Maar dan doen ze niet dus volgens mij ook een onnodige post?
Helemaal eens met Exces (als jullie samenwonen).

Als jullie niet samenwonen: zorg dat je zo snel mogelijk de relatie verbreekt en hem blokkeert op whatsapp/ facebook / telefoon etc.



En of jullie samenwonen of niet: wijzig al je inloggegevens. Je wil niet dat hij daar dingen mee kan uithalen.



Verder : het is wettelijk strafbaar om seksfilmpjes van anderen zonder toestemming op internet te zetten. Als je bij hem weg bent, kan je daar ook werk van maken. Meld het desnoods ook bij de site waar de filmpjes in kwestie staan, wie weet willen zij er ook aan meewerken om ze offline te halen.



Wees alsjeblieft sterk genoeg om voor jezelf te kiezen en volg het stappenplan van een paar posts hierboven. Je hebt je leven nog voor je, dit is niet waar je al je hele leven van gedroomd heb mag ik hopen.



Als je het te moeilijk vind om in je eentje of met familie te doen, ga met het verhaal uit je openingspost naar de huisarts, of kijk eens op de site van stichting korrelatie. Laatstgenoemde is via de chat gratis.



Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Je noemt in je openingsreactie puntsgewijs minstens 8 redenen waarom deze kerel je niet waard is en vraagt hier steun om tot de juiste beslissing te komen?



Lees je eigen lijstje eens!



Zo te zien heb je je eigen grenzen slecht bewaakt. Deze man ziet je als iemand waar hij mee kan sollen, Dat is wat hij leuk aan je vindt. Het heeft dus ook geen enkele zin om nu ineens wel grenzen te gaan stellen. Het zal je alleen een hoop stress geven en uiteindelijk zal blijken dat het niet lukt.



Kortom: wegwezen!

Als lijstjes je helpen, zou ik eens een lijstje maken van wat je zoekt in een relatie. Neem er de tijd voor. Evalueer hoe het in deze relatie zo mis heeft kunnen lopen. Vier je vrijheid. Je hebt nog zat tijd om iemand tegen te komen die je herkent in je lijstje.
quote:salinarosseno schreef op 08 oktober 2014 @ 09:22:

Goede post als ze hadden samengewoond.

Maar dan doen ze niet dus volgens mij ook een onnodige post?



Je gaat er toch vanuit dat ze na 7 jaar op die leeftijd wel samenwonen... Maarja, ik zie nu ook de andere post. Vaag verhaal.



Wegwezen dus.
Lieve Xera,



Wat een negativiteit brengt die man in je leven zeg. Een goede partner zou je toch juist gelukkig moeten willen maken.



Hem grenzen stellen wordt nu heel lastig denk ik, het enige wat je kunt doen is je eigen grenzen bewaken. Als je het wil uitmaken, bereid dat dan inderdaad goed voor, zoals Excel al noemde. Bedenk ook wat jij of je familie kan doen als hij de beeindiging van de relatie niet meteen accepteert. Bespreek het met je familie of goede vrienden, iemand die je vertrouwt in ieder geval. En zoek hulp bij het maatschappelijk werk, die hebben daar ook wel ervaring mee. En die kunnen jou ook leren in een nieuwe relatie je grenzen wel te bewaken.



Heel veel succes met wat je ook beslist. Zorg goed voor jezelf, dan zal een ander ook goed voor jou zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nu nog niet weg bij dat respectloze wezen ?



Kom op, kies voor jezelf. Spullen inpakken en wegwezen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Probeer die filmpjes allemaal te deleten van jullie voor je het uitmaakt!!! (wat je moet doen natuurlijk)
Lorem Ipsum
quote:forumdame2011 schreef op 08 oktober 2014 @ 06:23:

Mijn God, waar ben je mee bezig inderdaad



Wat is er leuk aan deze relatie?



Vraag ik me ook af. Je zegt dat hij voor de rest wel leuk is

na een megaopsomming van (terechte) dingen die je vervelend vind. Zoals?



Luister naar je gevoel TO. Volgens mij als je heel eerlijk bent naar jezelf vind je het met hem helemaal niet leuk.

En hoe jij in deze relatie zit lijkt me belangrijker dan de mening van anderen. (die mogen duidelijk zijn, ben het er overigens mee eens dat dit exemplaar nogal van het padje af is, maar dan nog heb ik het recht niet om voor jou te beslissen niet waar...)
Alle reacties Link kopieren
Waarom is dit een vaag verhaal? Ik ben juist afgestudeerd. En na die filmpjes ben ik van thuis uit gaan latten.

En inderdaad mijn gevoel blijft me kwellen als ik bij hem blijf en heeft nogal nefaste gevolgen op de waardering van zijn goede kanten.

Die filmpjes heb ik erafgehaald (mijn gezicht was niet te zien) en hij heeft zogezegd al zijn andere accounts verwijderd.

We communiceerden inderdaad niet goed meer en ik denk ook dat ik niet altijd al mijn gevoelens kon blootgeven omdat ik hem niet meer vertrouwde.

En ja een relatie heb je met twee. Ik denk niet dat hij zijn gedrag kan aanpassen na wat ik heb "toegelaten" en mijn grenzen zo slecht te bewaken. Misschien wel, maar mijn gevoel verteld me dat het gewoon te ver is gegaan.

Een lijstje maken over de dingen die ik wil in een relatie vind ik een goed idee. Ik ga dit zeker doen. Al is het maar om me voor ogen te houden dat deze relatie daar niet in past.

Ik heb dit geschreven om jullie reacties te lezen en daaruit een extra duw in de rug te krijgen om de stap te zetten.

Mijn spullen zijn al weg bij hem en ik ben even thuis gebleven om over ons na te denken. Hierdoor reageert hij hopelijk niet te fel als ik het vertel. We hebben vandaag afgesproken..
Alle reacties Link kopieren
Je woont niet samen? Zo snel mogelijk de relatie stoppen.



Dat je dit nog moet vragen, ongelooflijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Je HOEFT niet af te spreken als je dat niet wilt he? Ik denk dat het beter is als je deze lulhannes nooit meer hoeft te zien. Hij zal heus niet zeggen 'O wat naar dat je het uitmaakt maar ik wens je het allerbeste, daag.'

Hij zal eerder zoiets zeggen: 'Je bent echt niet wijs dat je het uitmaakt, je krijgt nooit meer zo iemand zoals ik. Het ligt allemaal aan jou blablabla'

En misschien tussendoor nog een jankbui van hem.
quote:xera schreef op 08 oktober 2014 @ 14:09:

En ja een relatie heb je met twee. Ik denk niet dat hij zijn gedrag kan aanpassen na wat ik heb "toegelaten" en mijn grenzen zo slecht te bewaken. Misschien wel, maar mijn gevoel verteld me dat het gewoon te ver is gegaan.Buiten dat, een kerel die deugt zou deze grenzen niet opzoeken. Dit sneue figuur moet je zsm uit je leven verbannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan dit niet serieus nemen, sorry...
quote:Nicky_L schreef op 08 oktober 2014 @ 07:20:

"Seksfilmpjes van hem en mij stiekem op het internet zetten"



Hier ben ik gestopt met lezen. Dumpen die gast.

Bij voorkeur nadat je zijn computer/tablet/telefoon hebt

geformatteerd (dit kan ook met een hamer).Dit dus..
Ik heb speciaal een nieuw account aangemaakt na het lezen van dit verhaal.



Ik kan je maar 1 advies geven en dat is ga bij hem weg. Kies voor jezelf, zoek hulp en echt hoor deze man is jou niet waard.

Wat hij allemaal doet dat kan echt niet.



Ik zelf heb ook in een slechte relatie gezeten en heb hier in het begin van dit jaar bij het viva forum gevraagd wat ze van mijn situatie vonden. Door die lieve viva meiden (die mij in hebben laten zien in wat voor een slechte relatie ik zat) ben ik uit mijn situatie gestapt. Ik heb mijn spullen gepakt en ben bij hem weggegaan. Ik heb hulp gezocht en uiteindelijk nu na ruim een half jaar gaat het heel goed met mij.



Je zal zien dat als je uiteindelijk voor jezelf kiest je een heel stuk gelukkiger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Als hij fel reageert, is dat toch zijn probleem en niet het jouwe? Je gaat dan gewoon naar huis en dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2014 09:17
Reden: offtopic
% gewijzigd
TO: ik krijg het idee dat jij denkt dat het aan jou ligt dat hij zijn gedrag niet aan 'kan' passen.

Dat is dus absoluut niet waar, besef dat alsjeblieft goed.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, wat anderen ook doen.

Dat hij een ******* is dat ligt echt aan hem zelf, en dat gaat ook niet veranderen door jou. Het ligt namelijk niet aan jou dat hij is wie hij is.

Volg je gevoel!



Oww nog even een tip: misschien kan je voor de zekerheid iemand meenemen als je spullen op gaat halen ed.? (ook als hij er niet is, je weet het nooit...)
Alle reacties Link kopieren
Wegwezen daar, Xera. Verbreek al het contact en blokkeer hem. Het zal in het begin moeilijker zijn dan hoe het nu is, maar uiteindelijk is het het waard.



Je bent veel te goed om je te laten mishandelen door een klootzak of iemand met een psychiatrische stoornis. Tuurlijk zal hij ook goede kanten hebben, maar maakt dat uit als de vele minder goede kanten zo negatief en gevaarlijk zijn? Liefde en af en toe iets leuks maken geen goede relatie, daarvoor is veel meer nodig. Hij zal je dat nooit kunnen geven.



Misschien heb je ook iets aan deze info: http://www.abuseandrelati ... ources/warning_signs.html



Zorg dat je niet meer alleen bij hem bent (er hoeft niet meer gepraat te worden, je bent hem niets verplicht) en vertel je omgeving dat je bij hem weg bent. Vraag of zij niets meer over jou aan hem willen vertellen als hij daar om vraagt en vertel hen wat je hier ook hebt verteld.



Deze man klinkt als een potentiële stalker. Als jij hem uiteindelijk echt verlaat, zal dat een deuk in zijn ego geven. Hij heeft jou tot nu toe volledig onder controle gehad en zal niet zonder slag of stoot accepteren dat je nu zelf kiest. Hij heeft al laten zien dat hij tot agressie en machtsspelletjes in staat is, de kans dat hij hier ook na het beëindigen van jullie relatie mee doorgaat is groot.





Alle reageerders op jouw post weten het, maar jij weet heus ook wel dat deze man niet goed voor je is en dat dit geen gezonde relatie is. Gun jezelf een beter leven!!



Heel veel sterkte en succes gewenst
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij alle reacties. Weg bij deze gast, hij zal nooit veranderen en je zult nooit gelukkig bij hem zijn. Geef je zelf niet de schuld. Ik heb ook zo een psycho gehad. Het heeft mij 4 jaar van mijn leven gekost en sinds een maand heb ik hem de deur uitgezet. Het gaat niet makkelijk maar geloof me uiteindelijk zul je er nooit spijt van hebben. Veel succes met je beslissing!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op woensdag 08 oktober 2014 07:20 "Seksfilmpjes van hem en mij stiekem op het internet zetten"



Hier ben ik gestopt met lezen. Dumpen die gast.

Bij voorkeur nadat je zijn computer/tablet/telefoon hebt

geformatteerd (dit kan ook met een hamer). Letterlijk dit!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven