Mijn God waar ben ik mee bezig

08-10-2014 03:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej Forummers,



Ik heb een relatie, maar ga het denk ik gedaan maken. Ik heb even wat steun nodig om mezelf ervan te overtuigen dat dit de juiste beslissing is. Ook schrijf ik even om wat gedachten te ordenen.



Ik ben midden de 20 en heb een relatie met iemand v 30. +-7j relatie en bij beide de 1e serieuze relatie.



Hier zijn de zaken die door mijn hoofd blijven spoken:



*ik heb hem 3x betrapt op via internet aandacht en seksuele spanning/ seks zoeken op internet. Dit gaat over datingsites, zoekertjes op sekssites, seksfilmpjes van mij en hem stiekem op het internet gooien (om te kotsen!), meisjes aanspreken op internet en proberen af te spreken, prostitues vragen hoeveel ze kosten,...

De laatste keer is al een jaar geleden. Ik heb nooit iets gevonden dat hij in het echte leven contact heeft gehad (zegt hij ook). Ik durf hem ook niet echt meer te controleren. Ik kan dit precies ook echt niet vergeven.. Ik heb het geprobeerd maar ik heb geen vertrouwen meer.

Volgens hem deed hij dit door aandachttekort van mij. Ik heb hem ook niet altijd evenveel aandacht gegeven. Dit is volgens mij begonnen door een nogal plotse verlies van een familielid waar ik het nog moeilijk mee heb. Ik had toen meer afstand van alles (ook hem) nodig om hiermee om te gaan. Door zijn gedrag heb ik nog meer de neiging gehad voor afstand. En zo gaan we rond.



*in plaats van vrouwen waarvoor hij gevoelens heeft / heeft gehad mijden, deze juist opzoeken.



*Echt overdreven reageren als hem onrecht wordt aangedaan en dan een excuus eisen. Nee dit is niet alleen mijn ervaring.



*verbieden dat ik uit ga en me achtervolgen, buitensluiten en spullen op straat gooien terwijl ik geen auto heb en nergens heen kan. Soms in combo.



*vertellen dat hij "iemand nieuw heeft leren kennen". Niet willen zeggen wie, het blijkbaar was om te lachen en me jaloers willen maken.. Ha ha . dan zeggen dat hij gaat eten met haar. Vervolgens nog nr cinema, op cafe zonder dat hij gsm opneemt. Blijkbaar heeft ze eens naast hem in bed geslapen. Doen ze vanalle uitstapjes.. Op zich niet zo erg maar op den duur.. Precies dat hij telkens verder gaat en totaal geen rekening houden met wat ik ervan zou denken.



*zelf heel jaloers doen en vergelijken met wat hij gedaan heeft. Vb op cafe te dicht komen bij een andere man zijn gezicht omdat er veel lawaai was en we aan het praten waren vs zijn internetgedrag. Altijd maar de bal terugkaatsen en me vertellen dat ik toch ook niet echt heilig ben.. (?!?)



*seks is niet echt goed. Kan het helaas niet vergelijken..



*niet kunnen sparen of zuinig zijn.



Natuurlijk ben ik zelf niet perfect en is hij voor de rest wel heel leuk.. Dit klinkt lame, ik weet het maar het is zo.



Het is al vele malen gedaan geweest. Ik word dan altijd heel paniekerig. Wat doe ik hieraan? Ik vind mezelf echt zwak!



Een deel van mijn post ben ik kwijt geraakt. Later vul ik eventueel aan maar nu ga ik slapen.

Bedankt voor het lezen en reacties of vragen zijn welkom.



Slaapwel! Xera
Alle reacties Link kopieren
Hej



Ik heb wo. verteld dat we best niet meer samen zijn. We hebben toen nog lang samengezeten en gepraat.. Ik heb me echt sterk kunnen houden. Ik heb wel altijd het gevoel dat ik bij hem moet blijven, anders wordt ik weer beschuldigd dat ik wegloop.. Dus we hebben daar héél lang gezeten met soms lange stiltes..

Vandaag wou hij iets komen afzetten dat ik daar blijkbaar vergeten was. Ik heb geen zin om hem op dit moment te spreken.. Ben echt zenuwachtig. Ik ga zorgen dat ik straks buiten huis ben en dan zal hij het wel in de brievenbus steken.



Ik zal hem sowiezo nog veel zien omdat hij zowat dezelfde kenissen en vrienden heeft. Dat gaat nog ongemakkelijk worden vrees ik..



Als er iemand mij niet serieus wil/ kan nemen laat me dan gewoon gerust. Ik vind het nogal pijnlijk dat iemand dat zegt als ik hier mezelf zo bloot geef. Dit wil niet zeggen dat ik niet met commentaar om kan ofzo..



Saszee bedankt voor je post. Wat leuk dat je je nu veel beter voelt! Hopelijk kan ik dat zelf ook. Ik zou graag aan mezelf werken en mijn leven op orde krijgen zonder de hele tijd verwijten te moeten horen wat ik allemaal moet veranderen. Ik ken mezelf wel en weet voor het grootste deel wat anders moet. Maar als ik de hele tijd de grond word ingeboord door commentaar word ik soms zo moedeloos omdat ik het me te veel aantrek en dan kruip ik eerder weg ipv iets te doen.. Dat is ook nog eens een heel slechte eigenschap..



Millennial ook bedankt voor je post en link. Ik heb er wat zitten lezen en ik vond wel veel zaken terug die ik herkende. Ik denk niet dat hij een psychiatrische stoornis ofzo heeft, maar dat het meer komt door hoe we op elkaar reageren en welke ideeën we hebben.

En ja we hebben meer nodig voor een goede relatie.

Ik ga zeker niet vertellen van die filmpjes en al de rest als iemand vraagt waarom. Enkele goede vrienden weten dat maar als ik zo iets aan iemand anders vertel weet heel het dorp het de volgende week.. Ik ga dan gewoon zeggen dat ik hem niet meer vertrouw en het niet uit mijn hoofd kan zetten. Ik ga een beetje vaag blijven want ik ken hoe het hier anders gaat..

Van dat eventueel stalkgedrag heb ik wel wat schrik. Het is al een aantal keer uit geweest en toen kon hij mij niet gerust laten. Stond zelfs eens in mijn slaapkamer snachts nadat ik een boos bericht had gestuurd. Ik denk dat ik gewoon heel hard en duidelijk moet zijn, maar weet niet of dat me lukt :s



Iedereen superhard bedankt voor de posts. Ik heb er veel aan! Ik lees het als ik het moelijk heb, maar reageren met gsm is niet zo gemakkelijk!



Als mijn posts niet zo duidelijk zijn vertel me het maar want dat is niet altijd mijn beste kant ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:xera schreef op 08 oktober 2014 @ 03:38:

...



Natuurlijk ben ik zelf niet perfect en is hij voor de rest wel heel leuk.. Dit klinkt lame, ik weet het maar het is zo.

...



Lame?? Klonk het maar zo mooi. Het klinkt een factortje tienduizend beroerder dan "lame".



Gehersenspoeld komt meer in de richting. Elke term die complete idiotie uitdrukt komt meer in de richting.



(Zo, en nu eens lezen wat je na de OP allemaal aan reacties hebt gekregen)
Alle reacties Link kopieren
quote:xera schreef op 11 oktober 2014 @ 12:41:

.... Ik heb wel altijd het gevoel dat ik bij hem moet blijven, anders wordt ik weer beschuldigd dat ik wegloop.. ...



Dit is de kern van je probleem. Dit is de kern van het probleem van heel veel vrouwen die bij een foute man blijven. De gekke illusie dat je die foute man moet zien te overtuigen van je eigen gelijk (om de relatie af te breken, of om wat dan ook).



Hij is wel de laatste man op aarde die je moet overtuigen, en de laatste man op aarde van wiens beschuldigingen je je ook maar een seconde iets aan moet trekken.



Hij is een zakkenwasser, en het enige dat interessant is is dat JIJ moet begrijpen dat JIJ jezelf moet redden, en wat hij daar allemaal van denkt en vindt is volkomen oninteressant zodra jij de deur in zijn gezicht hebt dichtgegooid.



Hij is een hopeloze lul, wat hij allemaal denkt en vindt is echt volkomen oninteressant, dat mag ie lekker in zijn eigen dagboek schrijven. Jij moet er niet eens naar luisteren.



Jij moet jij redden, daar komt maar 1 persoon en 1 mening aan te pas: de jouwe.



(En de hele wereld is het overigens met je eens zijn, behalve die ene droplul die jij nou net met je murwgebeukte hoofd nog denkt te moeten overtuigen.)
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 11 oktober 2014 @ 13:34:

[...]





Dit is de kern van je probleem. Dit is de kern van het probleem van heel veel vrouwen die bij een foute man blijven. De gekke illusie dat je die foute man moet zien te overtuigen van je eigen gelijk (om de relatie af te breken, of om wat dan ook).



Hij is wel de laatste man op aarde die je moet overtuigen, en de laatste man op aarde van wiens beschuldigingen je je ook maar een seconde iets aan moet trekken.



Hij is een zakkenwasser, en het enige dat interessant is is dat JIJ moet begrijpen dat JIJ jezelf moet redden, en wat hij daar allemaal van denkt en vindt is volkomen oninteressant zodra jij de deur in zijn gezicht hebt dichtgegooid.



Hij is een hopeloze lul, wat hij allemaal denkt en vindt is echt volkomen oninteressant, dat mag ie lekker in zijn eigen dagboek schrijven. Jij moet er niet eens naar luisteren.



Jij moet jij redden, daar komt maar 1 persoon en 1 mening aan te pas: de jouwe.



(En de hele wereld is het overigens met je eens zijn, behalve die ene droplul die jij nou net met je murwgebeukte hoofd nog denkt te moeten overtuigen.)Zo ...poe ..poe, dat is er uit.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 11 oktober 2014 @ 13:47:

[...]



Zo ...poe ..poe, dat is er uit.Ga je grootmoeder poepoe-en Elle, wat is dit nou weer voor een nare zinloze reactie?
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 11 oktober 2014 @ 14:00:

[...]





Ga je grootmoeder poepoe-en Elle, wat is dit nou weer voor een nare zinloze reactie?

Ja sorry...ben in een rotbui.

Gaat wel weer over hoor, maar nu nog even niet, merk ik...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
@ Kerol. En ook @TO! Wat goed dat je de relatie verbroken hebt!!!!! Je mag heel trots op jezelf zijn! (ben ik en vast velen hier met mij namelijk wel!)





Wat dat stalkgedrag betreft: als de sodemieter al je sloten vervangen. En wees sterk, geef geen millimeter toe. Er hoeft niet meer gepraat en gediscussieerd te worden. Dat doet hij maar met een therapeut. Gaat hij over de schreef, vertel dat dan aan je omgeving. Lees je in over stalken en wat je er tegen kunt doen.



Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 11 oktober 2014 @ 13:34:

[...]





Dit is de kern van je probleem. Dit is de kern van het probleem van heel veel vrouwen die bij een foute man blijven. De gekke illusie dat je die foute man moet zien te overtuigen van je eigen gelijk (om de relatie af te breken, of om wat dan ook).

Vergeet het redden niet. Dat alleen jij, met al je liefde en hulp, in staat bent om die foute man recht te trekken. Dat hij je dan nooit meer kan verlaten omdat hij alleen kan functioneren als hij bij jou is, en dat je trots kunt denken dat jij en jij alleen in staat was om hem te veranderen.
Goed gedaan Xera en haal hem niet meer binnen. Jij hebt recht op een leuker leven en daar hoort ex niet bij.





Weer een goede post Kerol en dat voor een man

En inderdaad, het redden was je vergeten
Alle reacties Link kopieren
Mijn excuses voor het vergeten van het redden.



En wat ik ook vergeten ben: Je bent wel degelijk goed op weg getuige je laatste update, TO! Zet alsjeblieft door, hou je poot stijf en de deur dicht. En als je weer rust in de tent (jouw leven) hebt, probeer dan voor jezelf op rij te krijgen hoe je in deze situatie gerold/gegleden bent, om te voorkomen dat het je ooit nog eens gebeurt.
quote:elle5460 schreef op 11 oktober 2014 @ 14:07:

[...]



Ja sorry...ben in een rotbui.

Gaat wel weer over hoor, maar nu nog even niet, merk ik...Ga dat lekker buiten verwerken, liefst met telefoon en tablet binnen
@ kerol en millenial:

goeie posts
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Pf het gaat niet goed met me. Ik heb het gevoel dat ik véél te fel reageer.. Voel me echt schuldig! :'( Nu wil hij mij weer zien maar hij ging me eigenlijk even gerust laten. En ik heb iemand op een zwak moment verteld over dat filmen en nu heb ik schrik dat het doorgezegd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Lieve xera

Jij mag reageren zoals je wil!

Hij heeft je vreselijk behandeld.

Je bent hem NIETS verschuldigd.



Je mag mensen in vertrouwen nemen over wat hij heeft gedaan. En als ze dat doorvertellen (shame on them) weten des te meer mensen wat een lamzak hij is. Nou en?



Als je mijn dochter was, en je vertelde thuis dit verhaal... dan sloegen er hier een paar stoppen door, en niet alleen bij mij.



Als mensen vragen waarom het uit is, hoef je hier natuurlijk geen antwoord op te geven. Maar het kan geen kwaad. Waarschijnlijk word je zelfs gesteund. Praat er over!



Hij wil je zien en jij wil niet. Dan gebeurt het dus niet. Stop met hem alle macht te geven.



Je verdient echt zo veel beter!
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, Xera... jij voelt je schuldig? Hoe zou je vriend zich dan wel niet moeten voelen na alles wat hij je geflikt heeft? Hij schaamt zich vast dood, is misschien al op een ander forum aan het vertellen wat voor een enorme lul hij is, heeft bij de huisarts geïnformeerd naar therapie voor zijn gedrag...



Ehm, nee. Hij geeft jou de schuld, vertelt hoogstens op een ander forum (of sexsite) dat hij een enorme lul heeft en zal tegen jou zeggen dat je niet goed wijs bent.





Zit dit klotegevoel uit. Reageer niet op hem, vermijd hem voorlopig. Blokkeer hem op WA, FB, email, sms... Jouw klotegevoel verdwijnt en hoe langer je niet meer in zijn macht bent, hoe meer je inziet hoe klote hij je heeft behandeld.



En het is heel goed dat je aan een ander vertelt hebt dat hij stiekem filmpjes van jullie online heeft gezet. Waar heb jij je voor te schamen? Dat je seks hebt gehad, dat je een bepaald standje deed, dat jullie er filmpjes van maakten (ik hoef geen details hoor)? Dat is niets om je voor te schamen, het is je eigen lichaam en jij mag doen wat je wil zo lang je er een ander niet mee schaadt.



Dat hij het online heeft gezet, is voor mij een vorm van aanranding. Hij dient zich te schamen, hij schaadt jou.
Alle reacties Link kopieren
Vraag jij nog advies???
Alle reacties Link kopieren
Ja zo voelde het wel een beetje, al die mensen die dat hadden gezien. Als ik herkenbaar was geweest had ik hem echt iets aan gedaan!



En ik voel me schuldig omdat dit toch al even geleden is en hij toen al door het stof is gegaan. Ik wou toen nog proberen, maar blijf het er te moeilijk mee hebben. En nu achteraf lijkt het alsof ik hem aan het lijntje hou...



Ik heb nog een lang gesprek met hem gehad. Over dat we niet echt praten met elkaar. Hij heeft een heel sterke mening en een meer agressievere communicatie. Ik heb ook mijn mening maar als iemand anders die niet deelt dan mag dat van mij. Ik laat het dan eerder voor wat het is. Op deze manier zijn we niet echt een match. Altijd maar felle discussies voeren vind ik te vermoeiend maar opkroppen is ook niet goed natuurlijk.



En hij kan me niet even gerust laten omdat zijn gevoelens nog te sterk zijn.. Wat kan ik daar nu tegen zeggen? Ik zei dat ik geen andere manier weet en het anders te moeilijk wordt.. Moet ik nu echt de bitch gaan uithangen? :(
Alle reacties Link kopieren
Meid, waar liggen jouw grenzen eigenlijk? HIj gaat volstrekt zijn gangetje, incl andere vrouwen opzoeken via internet en in het echt? Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten he, daarom is hij jaloers en controlfreak tav jou: hij is zelf niet te vertrouwen, niet iemand op wie je kan bouwen, hij heeft volkomen schijt aan jou zelfs, maar jij moet er wel 100% voor hem zijn, he?



Mijn vraag is dus: wat vind JIJ een gezonde relatie? Wat zijn jouw wensen en voorwaarden aan een vriend en een liefdevolle relatie? Wat voor aandacht verwacht jij van je geliefde, hoe zou hij zich gedragen tegenover jou? Wat zouden jullie samen doen, hoe zou de seks en intimiteit zijn? Welke waarden/principes/ behoeften zouden jullie gemeenschappelijk hebben (een principe werkt naar 2 kanten he, waar jullie allebei in geloven en ook naar leven, niet voor de 1 geldig en de ander schijt aan heeft).



Dat ie verder nog leuk kan zijn zegt helemaal niks als de "foute" dingen echt totaal fout zijn, over ieder normaal mens zijn/haar grenzen heen zou gaan, zoals alle voorbeelden die jij noemt.



Hoe komt het dat jij niet blijvend opstapt na buitengesloten te worden zonder auto ergens waar je geen kant op kan? Hoe komt het dat je niet blijvend opstapt als hij vertelt dat ie met een ander op stap is en in bed ligt, onbereikbaar is als ie "op cafe" gaat? Geloof hem maar in wat ie zegt: dat ie met een ander rommelt ongeacht wat jij daarvan vindt en voelt.



Dit is een goed voorbeeld van een destructieve relatie. Lees svp andere topics hierover, oa die van Anoukies (psychepijler): "hoe word ik weer gelukkig?" en op de relatiepijler stikt het van dit soort topics (oa: Verbaal geweld, blijven of weggaan")..



Dit soort relaties zijn gebaseerd op een ongelijke machtsverhouding, op macht over jou, jou onder controle houden. Dat heeft niks maar dan ook niks met liefde te maken! En dat ie nog af en toe leuk kan zijn is een manier om jou toch aan zich te binden, want als dat er niet was zou er niks zijn om te blijven, toch? Waarom neem je genoegen met die paar kruimels "leuk" tegenover een heleboel shit tegenover jou?



Een normale relatie is ook niet altijd koek en ei, maar dat gaat dan echt over heel andere dingen. Niets van wat jij denkt/zegt dat jij ook weleens moeilijk kan zijn, rechtvaardigt waarom hij zich zo gedraagt. Dat gedrag zit in hem, hij heeft daar lol in, het is zijn schaduwkant en nee, die wek jij niet in hem op als die niet al in hem zit, he?



Hij kan niet anders dan die kant laten zien, omdat die bij hem hoort. Hij is niet zijn leuke kant en er is niks wat jij kan doen of nalaten om hem in zijn leuke kant te houden. Dit is geen geschikte man als geliefde, hij zal je nog verder kapotmaken als jij dat maar lang genoeg toelaat.



De vraag is waarom jij dat alles maar goedvindt, zelfs hoe je reageert dat ie bij een andere vrouw heeft geslapen. Je bent al gehersenspoeld dat dat allemaal moet kunnen (ongeacht of daar iets gebeurd is of niet is het al niet okay!! Hoezo zie je dat niet meer? Waar ligt jouw norm voor dit soort dingen?).



En al protesteer je dat je het er niet mee eens bent, dat je eea niet meer wil en niet pikt, dat zijn maar woorden en die doen hem niks, want in gedrag pik je het wel, door bij hem te blijven en geen enkele consequentie te verbinden aan hoe hij met jou omgaat. En daar heeft hij eigenlijk geen respect voor, dat jij je zo laat kleineren en toch bij hem blijft (al dan niet onder protest).



Hij krijgt zijn zin, komt er steeds mee weg, jij neemt hem toch wel terug. Nou, dit keer hopelijk niet!! De enige manier waarop jij jouw eigenwaarde terug kan vinden is door voor jezelf te kiezen. En dan ook helemaal, in woord en daad, helemaal uit zijn leven te verdwijnen. Je boosheid naar boven te laten komen: "wat denkt hij wel om zo met mij om te gaan? Ik laat niet met me sollen!"



Ga je helemaal op jezelf richten, wie jij bent en wat jij wil in het leven, wat jij jezelf gunt, wat jij waard bent en dat is namelijk ALTIJD meer dan deze malloot!



Het is goed dat je weer bij je ouders woont, dat maakt het een stuk makkelijker. Alle contact verbreken, niet meer in discussie gaan, niet luisteren naar evt krokodilletranen en spijtbetuigingen, want dat is alleen maar omdat ie zijn speeltje kwijt is. Dit is geen liefde, echt niet!



Lees svp die andere topics door, daar zijn vrouwen ook weggegaan uiteindelijk uit zo'n relatie. Lees ook het boek "Destructieve relaties op de schop" van Jan Storms. Zodra jij uit die situatie bent, ga je weer "normaal" denken, zonder zijn invloed en dan kom je (pas) tot je positieven waarom je dit zo lang hebt gepikt. Zie het als een soort hersenspoeling, waarin je langzaam meer gelooft in zijn maffe opvattingen (ook over jou) dan in jezelf en jouw gezonde verstand.



Een paar weken uit zijn buurt en je bent een ander mens, je hervindt jezelf. Luister svp ook naar anderen die hier tips geven, zorg dat je ouders weten wat er gaande is, zoek meer vertrouwensfiguren (arts, enz) en licht die in, zorg dat je steun hebt, dat mensen weten dat hij uit jouw buurt moet blijven, dat je hulp hebt daarbij. Zoek de veiligheid op, maak een plan van aanpak en ga vooral niet meer met hem 1 op 1 zijn, niet irl en niet aan de telefoon enzo.



Pas als je helemaal onder zijn invloed uit bent, ga je weer meer en meer jezelf worden. Het is aan jou: het is een keuze. Beter laat dan nooit!



Veel succes!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Zijn gevoelens zijn niet te sterk en dat ie je daarom niet met rust kan laten! Dit is de geijkte reactie bij dit soort destructieve personen als die zijn zin niet krijgen. het gaat niet om gevoelens van liefde, maar dat ie gek wordt dat ie de controle/ macht aan het verliezen is over jou.



En logisch ook: hij kon je goed gebruiken, hij kon zoveel flikken, waar vindt ie zo iemand nog?! Hij raakt zijn speeltje kwijt, die alles pikte en deed voor hem, hoe lullig hij ook deed. Hij wil helemaal geen nieuwe "prooi" zoeken als ie er al 1 gevonden heeft!



Het zijn gevoelens van boosheid, niet van liefde, om te proberen jou terug te winnen. Van een verongelijkt boos kind, dat zijn zin niet (langer) krijgt! Dit is geen volwassen volwaardige relatie en ook geen liefde, dit is een egoist die baalt dat hij niet langer zijn zin krijgt, jouw aandacht en toewijding kwijt dreigt te raken, het gaat niet om jou of van jou houden.



Hij houdt van zichzelf en baalt dat jij hem verlaat, want dat was en is zijn grote angst en juist de reden dat ie jou dacht bij zich te kunnen houden door macht en controle uit te oefenen. Om jou (emotioneel) afhankelijk te maken van hem. Dat was om zichzelf ervan te verzekeren dat jij no way hem zou verlaten.. want als iemand iemand verlaat, had hij het moeten zijn die jou dumpt. HIJ kan dit niet verdragen, maar niet om redenen van liefde, maar uit frustratie.. sorry, maar iets anders valt er niet van te maken.



Als hij al (oprechte) gevoelens heeft, dan is het geen gezonde manier van liefhebben. Dat kent hij niet, kan hij niet, het gaat ook niet veranderen (zonder intensieve therapie als hij het zou willen en dan nog is het een jarenlang proces. Trap er dus niet in dat hij zegt dat ie eea inziet en zal veranderen, dat kan hij wel beloven, maar dat kan hij niet (en zeker niet op eigen houtje). Triest maar waar, helaas.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:xera schreef op 13 oktober 2014 @ 11:46:



En hij kan me niet even gerust laten omdat zijn gevoelens nog te sterk zijn.. Wat kan ik daar nu tegen zeggen? Ik zei dat ik geen andere manier weet en het anders te moeilijk wordt.. Moet ik nu echt de bitch gaan uithangen? :(



Hij heeft niks te willen als de ander het niet wil. Klaar uit.



Hij zal nooit leren dat hij zijn zin niet kan doordrijven, jij moet ook leren dat hij niet zal veranderen. Zijn 'liefdesverdriet' (kan ook eerder het missen van een slachtoffer zijn) lost hij maar mooi zelf op. Een ex is daar nooit de aangewezen persoon voor.



Voor jou is het beter als het contact compleet stopt, dus stop het dan ook! En nee, dat is niet bitchy, dat is gezond gedrag Je bent alleen een gemene bitch tegen jezelf, dat je je zo laat behandelen.





Ik hoop echt dat je echt gaat inzien dat relaties niet zo horen te gaan, anders vrees ik dat je de volgende keer (als je al van je ex durft af te komen, en dat ligt helemaal bij jezelf) weer zo'n klootzak treft :(. Dus kom op, wees sterk, zet door! Je kunt het! Verras jezelf!





Lees goed wat Suzy hierboven vertelt. Jouw ex voelt geen liefde, maar macht en onmacht. Dat is heel hard voor jou om nu te ontdekken, je hebt jezelf immers ook voorgehouden dat hij heus wel van jou houdt. Helaas houden dit soort mensen vooral van macht. Je bent niet de enige die dit overkomt, onthoud dat. Laat je niet meer gebruiken, je bent zo veel meer waard .
Alle reacties Link kopieren
Pf ik weet me geen raad meer

Hij belde me de hele tijd. Ik was aan het slapen/proberen te slapen en nam dus niet op. Staat hij hier ineens om 3u in mijn slaapkamer.. Dat kan echt niet! Hij zei dat hij dit ni kon, had moeten overgeven, vroeg waarom (mijn grote struikelblokken zijn ind al van even geleden, is dit echt zooo raar?), vroeg of ik iemand anders had, vraagt me uit over wat ik op facebook doe,... Totaal over zijn toeren.

Ik heb hem na een tijdje buiten gezet.. Ik heb me echt moeten inhouden!

Ik heb een boos bericht getypt dat ik morgenvroeg eventueel ga sturen. Of is dit geen goed idee? Ik heb er o.a. in staan dat als hij dat nog eens probeert, ik de politie bel.. Maar dan ga ik dat ook moeten doen en dat is voor mij wel wat verregaand.

Ook dat hij zijn emoties niet in bedwang kan houden en dat dit hem geen recht geeft dan maar vanalles te doen...

(Pf misschien ben ik de eeuwige relativeerder he, maar je moet toch jezelf onder controle kunnen houden of doen jullie soms ook zo maar wat er in je opkomt?)



Morgen ga ik met hem praten. Totaal geen idee wat ik dan weer moet zeggen.. Denk dat ik ga zeggen dat ik een pauze wil. Op die manier kan hij er emotioneel ms wat beter mee om? En wat meer loslaten? Dit is echt geen doen.



Ik zie het bos door de bomen niet meer.. Ik ben zo'n zwakkeling soms.. Mijn lieve huisdier is dan nog ineens gestorven ook.. Wie gaat er nu bij mij zitten als ik verdrietig ben? :( sorry voor het zielig gedoe...



Ps nog eens bedankt voor de mooie antwoorden, het helpt me enorm om alles soms op een rijtje te houden!
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan hij in vredesnaam je huis binnenkomen? Hup, morgen meteen nieuwe sloten regelen! Dit is zware psychische druk op je. Zorg dat je iemand 24/7 kunt bellen met sneltoets van je telefoon. En zoek zelf geen contact meer met hem. Dus geen boos sms'je en bij nog meer lastigvallen idd meteen naar de politie. Dan gaan zij wel met hem praten. Sterkte!
als je zegt dat je een pauze wilt.... houdt dat in dat je na die pauze ook weer verder gaat met het tweede gedeelte. Dit gedrag van jou maakt jou stalkbaar door hem.



dat is geen oplossing. Of denk je van wel?



je kunt beter zeggen dat hij vooral op moet zouten... en dat je geen contact meer wilt, in welke vorm dan ook.



en heel rot voor je dat je je huisdier ook nog eens moet missen.

dat soort dingen komt altijd onverwacht.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je met hem gaan praten?



Het moet gewoon over zijn. En pauze? Het was toch al uit?

Ik lees een beetje uit je post dat je denkt dat hij uit liefde voor jou zo over zijn toeren is en dat hij 'dit niet kan'. Sloten vervangen, als hij de volgende keer voor jouw deur een scène maakt de politie bellen.



Het moet nu echt duidelijk zijn voor hem dat het uit is. Geen gesprekken meer!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven