Mijn God waar ben ik mee bezig

08-10-2014 03:38 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej Forummers,



Ik heb een relatie, maar ga het denk ik gedaan maken. Ik heb even wat steun nodig om mezelf ervan te overtuigen dat dit de juiste beslissing is. Ook schrijf ik even om wat gedachten te ordenen.



Ik ben midden de 20 en heb een relatie met iemand v 30. +-7j relatie en bij beide de 1e serieuze relatie.



Hier zijn de zaken die door mijn hoofd blijven spoken:



*ik heb hem 3x betrapt op via internet aandacht en seksuele spanning/ seks zoeken op internet. Dit gaat over datingsites, zoekertjes op sekssites, seksfilmpjes van mij en hem stiekem op het internet gooien (om te kotsen!), meisjes aanspreken op internet en proberen af te spreken, prostitues vragen hoeveel ze kosten,...

De laatste keer is al een jaar geleden. Ik heb nooit iets gevonden dat hij in het echte leven contact heeft gehad (zegt hij ook). Ik durf hem ook niet echt meer te controleren. Ik kan dit precies ook echt niet vergeven.. Ik heb het geprobeerd maar ik heb geen vertrouwen meer.

Volgens hem deed hij dit door aandachttekort van mij. Ik heb hem ook niet altijd evenveel aandacht gegeven. Dit is volgens mij begonnen door een nogal plotse verlies van een familielid waar ik het nog moeilijk mee heb. Ik had toen meer afstand van alles (ook hem) nodig om hiermee om te gaan. Door zijn gedrag heb ik nog meer de neiging gehad voor afstand. En zo gaan we rond.



*in plaats van vrouwen waarvoor hij gevoelens heeft / heeft gehad mijden, deze juist opzoeken.



*Echt overdreven reageren als hem onrecht wordt aangedaan en dan een excuus eisen. Nee dit is niet alleen mijn ervaring.



*verbieden dat ik uit ga en me achtervolgen, buitensluiten en spullen op straat gooien terwijl ik geen auto heb en nergens heen kan. Soms in combo.



*vertellen dat hij "iemand nieuw heeft leren kennen". Niet willen zeggen wie, het blijkbaar was om te lachen en me jaloers willen maken.. Ha ha . dan zeggen dat hij gaat eten met haar. Vervolgens nog nr cinema, op cafe zonder dat hij gsm opneemt. Blijkbaar heeft ze eens naast hem in bed geslapen. Doen ze vanalle uitstapjes.. Op zich niet zo erg maar op den duur.. Precies dat hij telkens verder gaat en totaal geen rekening houden met wat ik ervan zou denken.



*zelf heel jaloers doen en vergelijken met wat hij gedaan heeft. Vb op cafe te dicht komen bij een andere man zijn gezicht omdat er veel lawaai was en we aan het praten waren vs zijn internetgedrag. Altijd maar de bal terugkaatsen en me vertellen dat ik toch ook niet echt heilig ben.. (?!?)



*seks is niet echt goed. Kan het helaas niet vergelijken..



*niet kunnen sparen of zuinig zijn.



Natuurlijk ben ik zelf niet perfect en is hij voor de rest wel heel leuk.. Dit klinkt lame, ik weet het maar het is zo.



Het is al vele malen gedaan geweest. Ik word dan altijd heel paniekerig. Wat doe ik hieraan? Ik vind mezelf echt zwak!



Een deel van mijn post ben ik kwijt geraakt. Later vul ik eventueel aan maar nu ga ik slapen.

Bedankt voor het lezen en reacties of vragen zijn welkom.



Slaapwel! Xera
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je huisdier trouwens! Dat is sowieso naar, maar zeker in deze omstandigheden.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeer hem.

Op je telefoon. Op je social media. In je huis.



Vervang al je wachtwoorden en je sloten.



Vertel verder aan familie, vrienden en kennissen wat er aan de hand is. Dat hoeft niet in detail, maar het feit dat je het hebt uitgemaakt en dat je geen contact met hem wilt omdat hij je slecht heeft behandeld en je nu lastigvalt hoeft niet geheim te blijven, toch?

Laat dit topic lezen aan mensen die echt dichtbij je (mogen) staan.



Reacties die je hier op het forum krijgt, kun je ook in het echte leven verwachten.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
quote:xera schreef op 17 oktober 2014 @ 05:03:

Pf ik weet me geen raad meer

Hij belde me de hele tijd. Ik was aan het slapen/proberen te slapen en nam dus niet op. Staat hij hier ineens om 3u in mijn slaapkamer.. Dat kan echt niet! Hij zei dat hij dit ni kon, had moeten overgeven, vroeg waarom (mijn grote struikelblokken zijn ind al van even geleden, is dit echt zooo raar?), vroeg of ik iemand anders had, vraagt me uit over wat ik op facebook doe,... Totaal over zijn toeren.

Ik heb hem na een tijdje buiten gezet.. Ik heb me echt moeten inhouden!

Ik heb een boos bericht getypt dat ik morgenvroeg eventueel ga sturen. Of is dit geen goed idee? Ik heb er o.a. in staan dat als hij dat nog eens probeert, ik de politie bel.. Maar dan ga ik dat ook moeten doen en dat is voor mij wel wat verregaand.

Ook dat hij zijn emoties niet in bedwang kan houden en dat dit hem geen recht geeft dan maar vanalles te doen...

(Pf misschien ben ik de eeuwige relativeerder he, maar je moet toch jezelf onder controle kunnen houden of doen jullie soms ook zo maar wat er in je opkomt?)



Morgen ga ik met hem praten. Totaal geen idee wat ik dan weer moet zeggen.. Denk dat ik ga zeggen dat ik een pauze wil. Op die manier kan hij er emotioneel ms wat beter mee om? En wat meer loslaten? Dit is echt geen doen.



Ik zie het bos door de bomen niet meer.. Ik ben zo'n zwakkeling soms.. Mijn lieve huisdier is dan nog ineens gestorven ook.. Wie gaat er nu bij mij zitten als ik verdrietig ben? :( sorry voor het zielig gedoe...



Ps nog eens bedankt voor de mooie antwoorden, het helpt me enorm om alles soms op een rijtje te houden!

Waarom met hem praten en zeggen dat je een pauze wil?? Nee meid, dan hou je de deur (figuurlijk) open

En hoe kan hij zomaar ineens in je slaapkamer staan?
Het is natuurlijk hartstikke eerlijk van je dat je tegen hem zegt dat je liever wil dat hij je met rust laat omdat je het anders moeilijk krijgt en gaat twijfelen.



Je doet daarmee een beroep op zijn redelijkheid.



Voor iemand die jou graag in zijn macht wil houden komt alleen de boodschap door, dat als hij je dus niet met rust laat er een kans is dat hij jou terug in zijn macht kan krijgen.



Je hebt inmiddels al ondervonden wat het gevolg is...



De enige manier om van hem af te komen is door heel duidelijk te blijven. Dus geen contact meer, geen gesprekken en vooral geen smoesjes van tijdelijke pauze. Zal alleen maar aanmoediging voor hem zijn om door te gaan.



Hij geeft het pas op als hij door krijgt dat niets meer zal werken, dat het gewoon echt over is.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ECHT niet tegen hem gaan zeggen dat jullie een pauze hebben. Daar maak je het jezelf alleen maar heel, heel veel moeilijker mee, want dan kom je nooit meer van hem af, dan zal hij aan je blijven trekken. Blijf gewoon bij de boodschap die je hem hebt gebracht: het is definitief uit. Hij zal daar wel mee om móeten gaan, want het is gewoon niet anders. Juist als jij gaat zeggen dat het een pauze is, zal hij je niet loslaten.



Je moet nu echt doorzetten, anders zit je binnen no-time weer bij hem. Zeg hem echt zo snel mogelijk dat het uit is en dat het ook niet meer goed zal komen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hij stalkt je ernstig. Bel de politie vandaag. Iemand die s nachts opeens in je slaapkamer staat, die wil je never nooit in je leven. Je hebt het eerder gepikt, dat ie dat deed, maar een keer kan al niet. Denk nou logisch na, er is toch geen toekomst mogelijk met deze man? Hoe denk je dat hij met kinderen omgaat als je dat wil? hoe denk jij dat je zelfvertrouwen zal zijn na nog 7 jaar samen?



Maak geen contact meer met hem, reageer niet meer, vervang je sloten en ga misschien tijdelijk even ergens anders wonen als het kan. Met dit soort mensen is het handig dat je je werkgever op de hoogte stelt, want daar zal hij vast ook langskomen als hij je niet kan vinden. En je familie en vrienden. Maak het hen ook heel duidelijk dat het echt over is, dan is dat ook een soort drempel om niet opnieuw weer met deze man wat te beginnen
Oh jee, je werkt je zelf in de nesten lieverd. Hij legt je zijn wil op en jij staat dat toe. Als iets je over de streep moet trekken is dit het wel. Het gaat niet in jullie relatie over jullie maar om hem.



Waarschuw iedereen in je omgeving dat het uit is en dat hij zelfs in je slaapkamer staat om te zeggen dat hij dit niet wil en in godsnaam doe wat aan die sloten op je deur.



Je schat hem helemaal verkeerd in omdat je denkt dat je hem kent maar je kent hem helemaal niet want zijn donkere kant is inkt zwart.



Praten is het stomste wat je nu kunt doen met iemand die niet van opgeven weet en praat al helemaal niet meer met hem over je eigen gevoelens want hij zal die tegen je gebruiken en in zijn eigen voordeel uitleggen.



Hij zal niet opgeven om je terug te krijgen en niet omdat hij jou wil maar omdat hij niet wil dat je besluiten neemt voor je zelf.



Dat klinkt niet aardig maar mensen zoals hij zijn niet in staat om van een ander te houden. Hij houdt alleen van zich zelf en heeft iemand nodig om zijn gedrag op af te reageren. Hou je haaks meisje.
En gebruik de titel van je topic als achtergrond van je telefoon. Lees die als je op het punt staat om op te nemen als hij belt of als je overweegt 1 van zijn berichtjes te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Xera, sterkte. Ik zie dat je moeite hebt om door te zetten en echt te zeggen wat je wilt. Er zit hier een heel supportteam.



Zet m eruit. Het is je recht. Zijn mening doet er niet toe en jij bent niet verantwoordelijk voor zijn gevoelens. Zet jezrlf op 1!
Alle reacties Link kopieren
Xera, hij heeft dus sleutels van je huis?

Je kan de sloten vervangen. Even bellen naar een sleutelservice. Het is zo gebeurd.



Kom op!
Hoe is het nu xera?
Alle reacties Link kopieren
quote:xera schreef op 08 oktober 2014 @ 04:19:

We woonden samen maar op een bepaald moment ben ik terug thuis gaan wonen.. Ik betaalde een deel van de kosten maar was nog aan het studeren dus niet veel inkomsten maar hij wou per se samen gaan wonen. Ik kreeg de indruk dat ze terug thuis bij haar ouders is gaan wonen. Hoe kun je als student een eigen huis aanhouden en ook een deel van de kosten van samenwonen betalen?
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Edit: Ik lees nu dat je al weg bij hem bent. Eens met bovenstaande reacties op jouw laatste post en dan vooral die van lolinmijnleven Waterplant.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hej!



Nee de deur was niet op slot en hij is binnengeglipt..



En harry met thuis gaan wonen bedoel ik inderdaad mijn ouderlijk huis.



Shehot, lief dat je het vraagt.



Ik hoor hem eigenlijk elke dag. Hij wou laatst dat ik met hem belde omdat hij zoveel liefdesverdriet had. Ik heb gezegd dat ik het op dat moment niet wou. Zegt dan dat hij dat echt straf vind en het hem kwetst, ik gemeen ben, ik niet snap hoe moeilijk het voor hem is vooral nu hij een periode vaak alleen thuis is.

Hij wilt ook altijd maar afspreken om iets te gaan doen. Ik ben inderdaad echt niet assertief genoeg.. Vind het gewoon zo moeilijk. Het is alsof ik het telkens weer moet uit maken. Dat afwijzen, pf!

Aan de andere kant was ik laatst wel opgelucht toen ik hem hoorde. Dat maakt het er niet gemakkelijker op.



Hij snapt nog steeds niet waarom. Hij vroeg of ik dan een lijst wou maken met wat hij beter kan doen om zichzelf te verbeteren..



Het lijkt nu alsof ik niet genoeg heb geprobeerd de relatie te verbeteren.. Maar als ik dan terug kijk heb ik hier geen hoop meer voor en heb ik er geen energie meer voor. Ik moet me hier zelf aan herinneren want ik vergeet dat soms. Al die zever altijd. Maar toch voel ik me de hele tijd zooo verscheurd!



Ik heb het er ook over gehad met wat vrienden/ kennissen. Dat lucht wel op soms. Ik ben er de hele dag mee bezig en met iemand anders erover praten helpt soms wel.



Groetjes X.
Alle reacties Link kopieren
Xera, volhouden.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat dat lijstje toch niet maken hè.

Meid, luister nou naar alle raad die je gegeven wordt. En lees de titel van je eigen topic nog eens.

Verbreek alle contact met deze man!
Hoi Xera,



Goed dat je het ook bespreekt met vrienden en:kennissen.



Ik zou niet teveel toegeven aan wat hij wil, denk vooral goed na steeds wat jij nu eigenlijk wil. Jij moet nu duidelijk op 1 staan, je bent hem niets verplicht.
Alle reacties Link kopieren
quote:xera schreef op 21 oktober 2014 @ 22:15:





Ik hoor hem eigenlijk elke dag. Hij wou laatst dat ik met hem belde omdat hij zoveel liefdesverdriet had. Ik heb gezegd dat ik het op dat moment niet wou. Zegt dan dat hij dat echt straf vind en het hem kwetst, ik gemeen ben, ik niet snap hoe moeilijk het voor hem is vooral nu hij een periode vaak alleen thuis is.

Hij wilt ook altijd maar afspreken om iets te gaan doen. Ik ben inderdaad echt niet assertief genoeg.. Vind het gewoon zo moeilijk. Het is alsof ik het telkens weer moet uit maken. Dat afwijzen, pf!

Aan de andere kant was ik laatst wel opgelucht toen ik hem hoorde. Dat maakt het er niet gemakkelijker op.



Hij snapt nog steeds niet waarom. Hij vroeg of ik dan een lijst wou maken met wat hij beter kan doen om zichzelf te verbeteren..



.Stel je eigen grenzen in plaats hem steeds weer invloed te geven.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden je ouders ervan dat hij hun huis binnendringt?



In mijn ogen is dat gewoon inbraak.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je bent hem niets verschuldigd, geen uitleg meer, geen lijstjes, helemaal niets. Hoe denkt jouw omgeving er eigenlijk over?
Alle reacties Link kopieren
Waarom pak je de telefoon nog op? Je voedt hem nu door met hem te spreken. Blokkeer hem en zwijg tegen hem. Ook niet zeggen dat je later wel een keer wilt praten of uitleggen. Gewoon geen contact.



Houd de deuren op slot, de volgende keer staat hij misschien wel met een mes naast je bed. Hij klinkt er gestoord genoeg voor.



Weten je ouders van zijn gedrag? Als je mijn dochter was geweest, had ik de politie gebeld voor inbraak.



Wees sterk. Hoe langer je geen contact hebt met hem, hoe meer je zult inzien hoe slecht hij voor je is en hoe dankbaarder je zult zijn dat je de relatie verbroken hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hej iedereen,



Ik heb het lijstje niet gemaakt. Niets meer over gezegd ook niet.



Thuis had ik gezegd dat hij binnen was gekomen en dat de deuren goed dicht moeten en dat het niet goed gaat. Ze hebben er niet veel op gezegd (heb er zelf ook niet veel van verteld) maar gaven me wel steun...



Millenial doordat je zei hij kan hier ineens staan met een mes was ik echt eens paniekerig toen ik eens niet oppakte en hij maar bleef bellen.



Nu zei hij laatst ik wil je wel gerust laten en je daarin respecteren..... Maar wat zit er dan voor mij in?



Ik heb hem toen maar afgescheept. Hoe egoistisch is die uitspraak nu?! Ik wist niet wat ik moest zeggen. Het zou sowiezo niet uitpakken hoe ik wil.

Als ik zeg het levert je niets op want het heeft geen zin meer zou hij denken ah dan blijf ik haar lastig vallen.

Als ik zou zeggen dat het hem wel iets opleverd dan krijgt hij hoop dat het goed komt en gaat hij na een aantal dagen toch terug bellen.

Wat moet ik hierop antwoorden?



Ps: kunnen jullie mijn ot en reacties niet quoten/ kopiëren? Of maar een deeltje ervan vb wat je specifiek bedoelt. Sommige zaken zijn wat herkenbaar. Zo kan ik deze zaken aanpassen als het te herkenbaar blijkt.. Danku
Het beste is helemaal niet reageren. Net wat je zelf zegt, hij pikt toch uit je antwoorden op wat hij er zelf in wil zien.



Gewoon niet meer opnemen, geen vragen meer beantwoorden, niet meer in gesprek gaan, geen berichtjes beantwoorden, niks meer.



Je bent hem niks verplicht. Hij stopt vanzelf met contact zoeken als hij merkt dat het niet het gewenste resultaat heeft.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil je met rust laten maar vraagt zich af wat het hem oplevert???



Iets als dat je dan géén aangifte tegen hem doet wegens stalking niet een paar potige vrienden hoeft uit te nodigen om eens bij hem langs te gaan?



Het is geen ruil. Je bent hem niets verschuldigd. Het hoeft hem dus niets op te leveren. Je hebt gewoon het recht om door hem met rust gelaten te worden.



Stop met onderhandelen. Er valt niets te onderhandelen. Het is uit. Je wilt met rust gelaten worden. En daar hoeft niets tegenover te staan.
Ik moet helemaal niks!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven