Mijn man beschuldigd mij (vals) van vreemdgaan

25-04-2016 17:24 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben drie jaar getrouwd met mijn man. Hij is altijd wat jaloerser dan 'normaal' geweest in mijn ogen. Bepaalde vrienden/vriendinnen die hij niet mocht waarmee ik het contact onder zijn invloed verbrak om maar van het gezeur af te zijn is mij niet vreemd. Dit kon ik altijd wel handelen, maar nu is er iets waardoor ik al een tijd met mijn handen in het haar zit.



Mijn man beschuldigd mij namelijk van vreemdgaan met mijn zwager. Puur gebaseerd op dingen die hij als feiten ziet maar totaal ongegrond zijn. Mijn zwager en ik kunnen het goed vinden, hebben dezelfde humor. Het is een aardige vent en ik ben blij dat mijn zus na een aantal rotte appels een aardige man heeft leren kennen. Maar that's it. Laat ik dus voorop stellen, ik ben nooit vreemd gegaan. Met niemand. Niet als in fysiek contact met andere mannen, niet als in berichten versturen. Niet als in flirten. Niets, nooit. Ik kan normaal praten, schreeuwen, krijsen, janken. En soms zegt hij 'ik geloof je', vervolgd door 'maar ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd.' Oftewel, ik kan hier helemaal niets mee. Hij straft me voor dingen die ik niet heb gedaan. Familieaangelegenheden zijn een crime geworden. Waar ik normaal gewoon op mijn gemak zat, ben ik nu continu bezig of ik niet te vaak iets zeg of ook maar kijk naar mijn zwager. Mijn zus heeft net een kindje gekregen (samen met deze zwager), en wanneer ik vaker langs ga dan mijn man wil is het huis te klein. Ook al is dit 9 van de 10 keer terwijl mijn zwager op zijn werk is.



Punt is, toen het om vrienden ging, paste ik toch (on)bewust een mouw aan om hem tevreden te houden. Echter gaat dit om mijn familie. Als het aan hem ligt verbreek ik alle contact. Maar dat wil en kan ik (uiteraard) niet. Want waarom zou ik dit doen, omdat mijn man vindt dat mijn zwager te aardig tegen mij is, en ik dus automatisch vreemd ga??



Als ik het zo tik is het allemaal zo klaar als een klontje. Soms ben ik best sterk en zie ik in dat ik beter verdien. Andere momenten heb ik een soort vrede hiermee en accepteer ik dat ik nu eenmaal met hem getrouwd ben en hierdoor bepaalde dingen niet kan of mag. Want misschien is dit wel normaal. Misschien is dit wat ik verdien.



Weet ook niet helemaal waar ik heen wil met dit verhaal. Wellicht ben ik toch op zoek naar wat advies. In ieder geval bedankt voor het lezen.
Wat een bijzonder topic. Dream, wat knap hoe je dit doet en ik hoop dat het gesprek met je zus je gaat helpen. Heel veel succes en sterkte komende tijd.





Ik vraag me altijd af waar het gedrag van mensen zoals de partner van TO vandaan komt. Is het onbewust en zien zij dit als normaal en logisch? Of is zoiets door en door gepland? Ik kan me er (gelukkig) zo niets bij voorstellen, maar je leest het zoveel. Ik vraag me echt af wat er dan in zo'n hoofd omgaat en waarom zo iemand dit doet.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Wat een kanjer ben jij.

Ik wil je heel veel kracht toewensen.
blijf positief en lachen!
Lieve Dream, ik hoop dat je vandaag heel fijn met je zus hebt kunnen praten!
Jeetje.. Heftig topic.

Maar geweldig hoe je het oppakt dream.

en wat fijn dat je je zus vandaag ziet. Het is klaar... Geen leugens meer voor hem.

Alle reacties Link kopieren
Ik volg het hele topic al en sluit me volledig aan bij de rest: je bent een sterke en intelligente vrouw, je kan het!



Hopelijk ging het gesprek met je zus zoals je had gewenst.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik kruip ook even uit de meeleesstand om je een hart onder de riem te steken.

Deze dag zal ongetwijfeld heel zwaar zijn geweest.

Ik hoop voor je dat je zus je even heel stevig vast heeft gehouden.

Sterkte!
Dream



Je kracht maakt je een mooi mens en een mooie vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook aan je gedacht vandaag!
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:badmeester schreef op 29 april 2016 @ 18:26:

Dream



Je kracht maakt je een mooi mens en een mooie vrouw!Lieve woorden badmeester! Helemaal met je eens!
Alle reacties Link kopieren
Apart he Julien Clerc, ik kan me er ook zo weinig bij voorstellen, maar ben wel plaatsvervangend blij met de reacties van veel posters. Ik kan mijn gedachtes over sommige dingen veel minder goed verwoorden en ben gelukkig zelf geen ervaringsdeskundige.



Ik had het er van de week toevallig over met mijn moeder, over wat b.v. deze TO overkomt.



Ik was 17 dat ik mijn man leerde kennen en was zo ONTZETTEND verliefd, als hij een wolf in schaapskleren was geweest denk ik ook dat ik heel lang aan hem was blijven hangen. Ik wens dit soort slachtoffers dan een vent als de mijne.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Uitleg mogelijke oorzaken:

http://www.rosadoc.be/pdf/factsheets/nr18.pdf



Maar Dream dit geldt voor jou:

Ernstig dominante en manipulatieve mensen zijn vaak zo geworden door externe factoren, zoals misbruik door hun ouders of klinische geestelijke afwijkingen. Je moet niet hopen zo iemand te redden of veranderen, hoeveel je ook van ze houdt; de beste hulp die je kunt bieden is om (A) te weigeren hun slachtoffer te zijn en (B) hen te zeggen professionele hulp te zoeken.



http://nl.wikihow.com/Een ... latieve-partner-herkennen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat TO nog even komt reageren, ben erg benieuwd hoe het gesprek is verlopen.
Ik wil je ook heel veel sterkte en succes wensen TO! Heb het hele topic in één ruk uitgelezen. Mooi om te zien hoe sterk je er in staat, al zal het ongetwijfeld heel moeilijk zijn en zul je vaak twijfelen.



Ik vraag me alleen af of man van TO nu niet extra op gaat letten/nog "strenger" wordt omdat TO de afspraak een dag heeft verzet. Ik kan me voorstellen dat zo'n man daar helemaal van kan flippen of nog meer achterdochtig wordt omdat hij dan alweer de controle verliest over iets waar hij al geen controle over had.
Alle reacties Link kopieren
Alles goed gegaan, Dream?
Alle reacties Link kopieren
Nog nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het gister, TO?
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve allemaal,



Even vlug een reactie van mij..



Jullie hebben allemaal gelijk gehad. Mijn zus schrok zich helemaal wild van alles wat ik vertelde maar haar reactie was lief, behulpzaam en ook boos (op hem). Hetgene waar ik zo voor vreesde, dat mijn zus en zwager me anders zouden behandelen of wellicht boos op mij zouden zijn, was absoluut niet het geval. Mijn zus zat met open mond te luisteren met de tranen over haar wangen omdat ze het zo erg voor me vond en zo baalde dat ze nooit echt iets heeft gemerkt.



Ik ga vanmiddag wederom naar haar toe om concrete plannen te maken. Belangrijke papieren heb ik al achter gelaten gisteren. Mijn man weet niet dat ik bij haar ben geweest gisteren. Wat dat betreft heb ik het 'geluk' dat hij erg onregelmatig werkt.



Jullie reacties zijn wederom hartverwarmend. Zonder jullie steun was ik hoogstwaarschijnlijk nooit tot dit alles gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om van je te horen!

En goed dat je nu meteen doorpakt en plannen maakt voor de volgende stappen.



De komende tijd zal misschien niet leuk worden, maar je kan het aan en het is het waard.
Dream, wat fijn en goed om te lezen. Je bent een topper!
Alle reacties Link kopieren
Heftig maar een goede stap. Succes
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ben echt zo blij voor je dat je zo'n lieve zus hebt!



En goed dat je die papieren al hebt achtergelaten. Je bent een topwijf en komt er echt wel hoor.



Geen twijfel dat jij een mooie toekomst tegemoet gaat nu je dit doorzet
Alle reacties Link kopieren
Wis elke keer jouw geschiedenis en log je altijd uit op dit forum.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte! Ik kan me niet anders voorstellen dat dat je over een jaar of 2 jaar hier komt melden dat je gelukkiger bent dan je ooit was in dit huwelijk!
Ik kom je nog een keer heel veel sterkte en kracht wensen Dream. Je hebt goede stappen voorwaarts gezet en ik ben heel blij om te lezen dat je zo fijn met jouw zus hebt kunnen praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven