Mijn man beschuldigd mij (vals) van vreemdgaan

25-04-2016 17:24 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben drie jaar getrouwd met mijn man. Hij is altijd wat jaloerser dan 'normaal' geweest in mijn ogen. Bepaalde vrienden/vriendinnen die hij niet mocht waarmee ik het contact onder zijn invloed verbrak om maar van het gezeur af te zijn is mij niet vreemd. Dit kon ik altijd wel handelen, maar nu is er iets waardoor ik al een tijd met mijn handen in het haar zit.



Mijn man beschuldigd mij namelijk van vreemdgaan met mijn zwager. Puur gebaseerd op dingen die hij als feiten ziet maar totaal ongegrond zijn. Mijn zwager en ik kunnen het goed vinden, hebben dezelfde humor. Het is een aardige vent en ik ben blij dat mijn zus na een aantal rotte appels een aardige man heeft leren kennen. Maar that's it. Laat ik dus voorop stellen, ik ben nooit vreemd gegaan. Met niemand. Niet als in fysiek contact met andere mannen, niet als in berichten versturen. Niet als in flirten. Niets, nooit. Ik kan normaal praten, schreeuwen, krijsen, janken. En soms zegt hij 'ik geloof je', vervolgd door 'maar ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd.' Oftewel, ik kan hier helemaal niets mee. Hij straft me voor dingen die ik niet heb gedaan. Familieaangelegenheden zijn een crime geworden. Waar ik normaal gewoon op mijn gemak zat, ben ik nu continu bezig of ik niet te vaak iets zeg of ook maar kijk naar mijn zwager. Mijn zus heeft net een kindje gekregen (samen met deze zwager), en wanneer ik vaker langs ga dan mijn man wil is het huis te klein. Ook al is dit 9 van de 10 keer terwijl mijn zwager op zijn werk is.



Punt is, toen het om vrienden ging, paste ik toch (on)bewust een mouw aan om hem tevreden te houden. Echter gaat dit om mijn familie. Als het aan hem ligt verbreek ik alle contact. Maar dat wil en kan ik (uiteraard) niet. Want waarom zou ik dit doen, omdat mijn man vindt dat mijn zwager te aardig tegen mij is, en ik dus automatisch vreemd ga??



Als ik het zo tik is het allemaal zo klaar als een klontje. Soms ben ik best sterk en zie ik in dat ik beter verdien. Andere momenten heb ik een soort vrede hiermee en accepteer ik dat ik nu eenmaal met hem getrouwd ben en hierdoor bepaalde dingen niet kan of mag. Want misschien is dit wel normaal. Misschien is dit wat ik verdien.



Weet ook niet helemaal waar ik heen wil met dit verhaal. Wellicht ben ik toch op zoek naar wat advies. In ieder geval bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen. Je doet nu precies wat je man heeft willen voorkomen, heel goed! Je wordt nu juist sterker en onafhankelijk, in plaats van dat je steeds meer in zijn macht komt. Veel sterkte Dream, dit zijn hele moedige en intensieve stappen die je nu zet!
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je ook even een hart onder de riem steken
Alle reacties Link kopieren
Lieve Dream,



Ik heb je hele topic gelezen en wil even zeggen dat ik je een enorm sterke vrouw vind dat je nu voor jezelf opkomt. Het is niet makkelijk voor je, maar als je straks weg bent wordt het alleen maar beter.



Hele dikke knuffel topper
The heart wants what the heart wants
Lieverd, mocht je ooit twijfelen over je beslissing bedenk dan dat hij liever niet wil dat je met je zus omgaat. Je zus die zo met je meeleeft en je helpt en naar je luistert, dat is wat hij je wilde afnemen. Dus mocht je twijfelen of het moeilijk krijgen denk dan daar aan.
Topper! Je bent wél heel sterk, vergeet dat niet!
Wat goed Dream, wat een sterke vrouw ben je!
Alle reacties Link kopieren
Echt super goed dat je hebt doorgezet. Wat fijn dat je zo'n liefdevolle familie hebt. En die zijn zo lief voor jou omdat jij het waard bent!
Lieve Dream, wat ben ik blij met je update! Fijn dat je zus je zo wil steunen. Heel veel sterkte in de komende periode.
Alle reacties Link kopieren
Dream, ook van mij een hart onder de riem. Mijn ex was ook ziekelijk jaloers. Hij werd gevaarlijk toen hij doorkreeg dat ik het laatste stukje netwerk wat ik nog over had aan aan het spreken was om bij hem weg te komen. Let goed op je veiligheid!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo knap hoe je alles oppakt en doorzet.... petje af voor jou.



Ik ben 8 jaar geleden uit zo'n relatie gestapt.. na 14 jaar.... en ik kan soms alleen maar denken 'hoe kan het toch dat ik het zo lang gepikt heb en dat ik hem zo lang de mogelijkheid heb gegeven me zo te behandelen'



Bij mij was het ook zo dat toen ik eindelijk de buitenwereld (als ouders, broer, vriendinnen) vertelde wat er werkelijk gebeurde binnen onze 4 muren, ze er allemaal waren om me te helpen... ik ben zo blij dat jij je zus hebt verteld wat er gaande is en dat ze er voor je is, samen met je zwager. Probeer zo veel mogelijk dingen die van jou zijn, al ergens op te slaan... want zodra hij doorheeft waar je mee bezig bent, word zijn gedrag erger,



Sterkte Dream.
Alle reacties Link kopieren
quote:lotus77 schreef op 30 april 2016 @ 21:18:

Dream, ook van mij een hart onder de riem. Mijn ex was ook ziekelijk jaloers. Hij werd gevaarlijk toen hij doorkreeg dat ik het laatste stukje netwerk wat ik nog over had aan aan het spreken was om bij hem weg te komen. Let goed op je veiligheid!



Goede tip.



Als je er meer nodig hebt omdat hij inderdaad flipt (hoeft niet, maar is goed mogelijk), kan je je daar alvast op inlezen. Genoeg info online.



Jouw verhaal deed me ook aan de scheiding van Katie Holmes en Tom Cruise denken, waarvan gezegd wordt dat haar vader dit ruim van te voren had voorbereid:



http://hollywoodlife.com/ ... split-tom-cruise-divorce/



Echt voor die man.
Wat ben je stoer! Pas op jezelf Dream
quote:blackberry1980 schreef op 25 april 2016 @ 17:27:

Ik herken mijn ex hierin.

Een advies: wegwezen. Dat soort dingen gaat van kwaad tot erger totdat je je huis niet meer verlaten mag zonder zijn gezelschap en toeziend oog.



+ 1



Mijn ex-vriendje dacht op een gegeven moment dat ik verliefd was op mijn broer , dat was voor mij de druppel en ik heb de relatie verbroken. Vervolgens heeft hij me nog een tijdje gestalkt en proberen terug te krijgen, maar da's een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Dream wat doe je dit sterk en goed!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dream_2016 schreef op 27 april 2016 @ 22:58:

[...]





Nee, nog niet. Ik heb haar wel via de telefoon verteld dat ik een hoop dingen, voor mij heel serieuze dingen, met haar te bespreken heb. Dit is hopelijk een stok voor mijzelf achter de deur voor wanneer ik toch nog wil terugkrabbelen op het moment zelf (al is dit zeer onwaarschijnlijk.) Ze vroeg wel door maar heb haar verteld dat ik het liever zaterdag bespreek als we echt samen zijn face2face.



.....



Ik heb deze reactie nog even opgezocht omdat ik dit erg knap van je vond en denk dat dit een heel goede tip is voor mensen die dit topic lezen en zelf in zo'n situatie zitten. Zelf heb ik, om weer heel andere redenen, ook zo een gesprek voorbereid. Voor mij werkte het inderdaad als stok achter de deur om alvast te vertellen dat ik iets belangrijks wilde bespreken.



Als ik je reacties zo lees, heb ik er veel vertrouwen in dat het goedkomt met je! Volgens mij had je al wat voorwerk verricht in gedachten, en onderneem je nu weloverwogen actie. Fijn dat je in elk geval je familie hebt om op terug te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het Dream? Heeft ie niks in de gaten?
Let it be
Alle reacties Link kopieren
hoe is het 2de gesprek gister gegaan met je zus
Dream, wat ben je goed bezig! Trots op je dat je je leven in eigen hand neemt. Fijn dat je zo'n lieve zus hebt. Zet 'm op!
Ik wens je kracht en wijsheid.
Alle reacties Link kopieren
je bent echt goed bezig, knap dat je voor jezelf kiest! Ik lees steeds mee, geen woorden om je nog iets zinnigs te zeggen. Echt knap hoor!
Hoi Dream, ik ben benieuwd hoe het met je is.

Laat je even iets horen?
Alle reacties Link kopieren
Hey Dream, ik hoop dat alles goed met je is! Maak me stiekem een beetje ongerust hier. Alles okee?
Wat ietsjemeer zegt. Ik was een weekendje weg en heb vaak aan je gedacht. Ik hoop zo dat het allemaal goed gaat!!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik heb ook al een paar keer gekeken in de hoop op een update, ik hoop dat alles goed gaat Dream!
The heart wants what the heart wants
Alle reacties Link kopieren
Same here. Hoe gaat het nu met je, Dream? Ik denk ook vaak aan je topic en hoop dat het goed gaat.
Hakuna Matata

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven