Mijn man beschuldigd mij (vals) van vreemdgaan

25-04-2016 17:24 359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Ik ben drie jaar getrouwd met mijn man. Hij is altijd wat jaloerser dan 'normaal' geweest in mijn ogen. Bepaalde vrienden/vriendinnen die hij niet mocht waarmee ik het contact onder zijn invloed verbrak om maar van het gezeur af te zijn is mij niet vreemd. Dit kon ik altijd wel handelen, maar nu is er iets waardoor ik al een tijd met mijn handen in het haar zit.



Mijn man beschuldigd mij namelijk van vreemdgaan met mijn zwager. Puur gebaseerd op dingen die hij als feiten ziet maar totaal ongegrond zijn. Mijn zwager en ik kunnen het goed vinden, hebben dezelfde humor. Het is een aardige vent en ik ben blij dat mijn zus na een aantal rotte appels een aardige man heeft leren kennen. Maar that's it. Laat ik dus voorop stellen, ik ben nooit vreemd gegaan. Met niemand. Niet als in fysiek contact met andere mannen, niet als in berichten versturen. Niet als in flirten. Niets, nooit. Ik kan normaal praten, schreeuwen, krijsen, janken. En soms zegt hij 'ik geloof je', vervolgd door 'maar ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd.' Oftewel, ik kan hier helemaal niets mee. Hij straft me voor dingen die ik niet heb gedaan. Familieaangelegenheden zijn een crime geworden. Waar ik normaal gewoon op mijn gemak zat, ben ik nu continu bezig of ik niet te vaak iets zeg of ook maar kijk naar mijn zwager. Mijn zus heeft net een kindje gekregen (samen met deze zwager), en wanneer ik vaker langs ga dan mijn man wil is het huis te klein. Ook al is dit 9 van de 10 keer terwijl mijn zwager op zijn werk is.



Punt is, toen het om vrienden ging, paste ik toch (on)bewust een mouw aan om hem tevreden te houden. Echter gaat dit om mijn familie. Als het aan hem ligt verbreek ik alle contact. Maar dat wil en kan ik (uiteraard) niet. Want waarom zou ik dit doen, omdat mijn man vindt dat mijn zwager te aardig tegen mij is, en ik dus automatisch vreemd ga??



Als ik het zo tik is het allemaal zo klaar als een klontje. Soms ben ik best sterk en zie ik in dat ik beter verdien. Andere momenten heb ik een soort vrede hiermee en accepteer ik dat ik nu eenmaal met hem getrouwd ben en hierdoor bepaalde dingen niet kan of mag. Want misschien is dit wel normaal. Misschien is dit wat ik verdien.



Weet ook niet helemaal waar ik heen wil met dit verhaal. Wellicht ben ik toch op zoek naar wat advies. In ieder geval bedankt voor het lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik maak mij inmiddels wat zorgen en kijk telkens even of er al nieuws is.

Dream, laat je wat van je horen als je dit leest, wat het dan ook is!?
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn late reactie iedereen. Het is hier nogal hectisch geweest..



Na de gesprekken met mijn zus is alles in een stroomversnelling terechtgekomen. Ik ben gisteren naar mijn familie vertrokken met dank aan hun hulp. Mijn hoofd staat naar helemaal niks op dit moment maar wilde jullie dit toch even vertellen gezien al jullie medeleven waarvoor nogmaals heel veel dank. Ik voel me vreselijk maar ben veilig.
Heeeeeeeeeeeel goed



Complimenten. Heb je al contact met je soon to be ex gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ach meid als je maar gelukkig ben.



Goed zo, Dream. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Dream_2016 schreef op 03 mei 2016 @ 14:34:

Sorry voor mijn late reactie iedereen. Het is hier nogal hectisch geweest..



Na de gesprekken met mijn zus is alles in een stroomversnelling terechtgekomen. Ik ben gisteren naar mijn familie vertrokken met dank aan hun hulp. Mijn hoofd staat naar helemaal niks op dit moment maar wilde jullie dit toch even vertellen gezien al jullie medeleven waarvoor nogmaals heel veel dank. Ik voel me vreselijk maar ben veilig.Heel knap. Hoop dat je je snel niet meer vreselijk, maar dapper voelt.
Alle reacties Link kopieren
Wow Dream, dat heb je goed aangepakt. Neem je tijd, doe vooral waar jij je zelf goed bij voelt. Even niks is prima. Fijn dat je iets hebt laten horen, nu weten we dat je veilig bent. Zorg goed voor jezelf!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de koe bij de horens gevat en daar mag je echt trots op zijn!



Je gaat nu een moeilijke periode tegemoet maar ik ben ervan overtuigd dat je na verloop van tijd terug gelukkig wordt en een pak gelukkiger dan wanneer je was gebleven.



Ik ben echt blij te horen dat je veilig bent en zoveel steun hebt aan je familie, bedankt om iets te laten weten!



Veel sterkte de komende tijd en hopelijk horen we nog iets van je!



Dikke knuffel

Dropje
Ach lieverd, je droom aan diggelen zien gaan is verschrikkelijk. Doorzetten omdat iets beter is, ik ben zo opgelucht dat je het hebt gedaan maar het is zo pijnlijk als iets voorbij is waar je in de eerste instantie zo blij en hoopvol aan bent begonnen. Je denkt toch al snel "was ie maar ...., waarom heeft ie niet gewoon normaal gedaan, waar ben ik de fout ingegaan, had ik meer kunnen doen". Al die rot vragen die door je hoofd snellen en waar geen antwoord op is behalve dat het enorm verdrietig is. Een hele dikke omhelzing want dit is de moeilijkste periode van een scheiding, zoveel hulp en liefde maar alleen jij voelt de pijn.
Alle reacties Link kopieren
Het voelt nu vast nog niet zo, maar wat mag jij trots zijn op jezelf.... Ik ben zo opgelucht dat je dit gedaan hebt, voor jezelf... voor een fijn en gelukkig leven voor jezelf. Je droom aan diggelen zoals Geronimo2 ook zegt.... dat doet zoveel pijn..... Maar weet je, het heeft niet aan jou gelegen, jij hebt alles gedaan wat er in je vermogen lag om hier een gelukkig huwelijk van te maken, probleem is alleen dat je 2 mensen nodig hebt die alles doen om er een gelukkig huwelijk van te maken.... in je uppie redt je dat niet....



Heel veel sterkte voor de komende tijd en wat fijn dat je familie met open armen voor je klaarstaat om je met raad en daad bij te staan.

Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je de stap genomen en fijn dat je veilig bent!! Ik vind het echt heel knap van je.



Hoe reageerde je man?



Heel veel sterkte voor nu, laat je goed helpen door je familie.
O wat fijn dat je dat even laat weten! En wat kut voor je dat je dit moet doormaken, maar ik geloof er echt in dat het iedere dag alleen maar een stukje beter kan worden!



Sterkte meid,
Alle reacties Link kopieren
Wowie

Heel knap van je!
Alle reacties Link kopieren
Dream, wat fijn om van je te horen en wat goed dat je zo snel knopen doorgehakt hebt!! En je bent je toekomstdroom kwijt, da's gewoon simpelweg zwaar kl*** Maar wat je ook kwijt bent zijn de valse beschuldigingen, de ruzies die je nooit kan winnen, het onzekere gevoel dat hij je geeft, het op je tenen lopen.... Echt, het voelt nu nog niet zo, maar je hebt veel gewonnen hier!!
quote:Dream_2016 schreef op 03 mei 2016 @ 14:34:

Sorry voor mijn late reactie iedereen. Het is hier nogal hectisch geweest..



Na de gesprekken met mijn zus is alles in een stroomversnelling terechtgekomen. Ik ben gisteren naar mijn familie vertrokken met dank aan hun hulp. Mijn hoofd staat naar helemaal niks op dit moment maar wilde jullie dit toch even vertellen gezien al jullie medeleven waarvoor nogmaals heel veel dank. Ik voel me vreselijk maar ben veilig.Je bent een topper, en het gaat vast helemaal goed komen met je in de toekomst. Ik wens je alle geluk en liefde toe
Alle reacties Link kopieren
Goedzo Dream! Echt, hier ga je nooit spijt van krijgen. Je hebt jezelf de grootste gunst bewezen die maar kon denk ik. Sterkte verder!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed Dream, al lees ik dat jij het zwaar hebt.



Besef dat nu misschien wel het zwaarste deel nog gaat komen. Dat is het gevecht met jezelf. Blijf schrijven hier als je merkt dat je het liefst contact met hem wilt opnemen. Alle vrouwen die jouw verhaal herkennen weten waar jij nu zit en weten en waarschijnlijk ook wat ik nu bedoel: Het tegen beter weten in toch contact willen gewoon omdat je die behoefte niet lijkt te kunnen stoppen. Besef dat jouw gedrag (dat dus nu tegen je schreeuwt dat dit niet klopt en dat je hem moet zien) net zo goed onderdeel van een disfunctionele relatie is en was.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat de familie het al weet; dan zijn er nu mensen in haar leven die haar actief zullen helpen bij hem vandaan te blijven.



Verder een mooie post van Enn hierboven.



En nogmaals, Dream, ik vind het top dat je zo sterk bent
Alle reacties Link kopieren
*steekt groot hart onder de riem van Dream*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Foutje, ik had alles nog niet gelezen XD. Wat een verhaal zeg! En wat ontzettend goed dat je die stap hebt genomen om weg te gaan!
anoniem_155587 wijzigde dit bericht op 03-05-2016 21:22
Reden: niet goed gelezen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend dapper van je Dream, ik vind je echt heel goed bezig. Al voelt het niet zo, dit is een hele grote stap op weg naar een veel gelukkiger leven, echt waar!
Beter een half motto....
Fijn dat we weer iets van je hoorden.

Alles is al gezegd, rest nog van mij ook een
Wat ben je dapper
Wat goed om te horen dat je al vertrokken bent! Veel sterkte de komende tijd.
Alle reacties Link kopieren
Hele topic in 1 x gelezen.

Wat ben jij een ontzettend sterkte vrouw!!! Heb onwijs veel respect voor je! Ik wens je dan ook heel veel kracht voor aankomende periode en erg veel geluk voor de toekomst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven