Mijn man doet stiekem..?

26-07-2013 14:58 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kleine situatieschets: Man heeft contact met z'n eerste vriendinnetje(van z'n 25 jaar terug) Eerst via de mail nu via whatsapp.



Ik kwam er eigenlijk per ongeluk achter toen ik wilde kijken of mijn profielfoto op whatsapp was veranderd (die had ik namelijk aangepast). Zag haar naam staan, want hij had er natuurlijk over verteld. Ben toen een dag later stiekem gaan kijken wat erin stond.



Stond iets in van: hey nu heb ik wel tijd. Hoe is het met je?

Zij: ben nu op vakantie, app je als ik terug ben.



Niet veel bijzonders...maar mijn man heeft daar helemaal niks over gezegd. Ik ben heel jaloers en dat weet hij, maar ik ben ook best wel makkelijk. Ik wil alleen dat hij altijd eerlijk is en niks achterhoud. Dus dit had hij gewoon kunnen vertellen, maar heeft dat niet gedaan.



Ik ben toen eens wat verder gaan kijken en heb, ja ik weet het, heel slecht, in zn mail gekeken.

In eerste instantie niks, maar toen vond ik een mapje prive, waar dus mailcontact met haar in stond.



Zij heeft hem gevonden via linkedin en hij heeft gereageerd door haar een prive bericht te sturen.

Niks bijzonders, maar zij vertelde dat ze vorig jaar gescheiden was blablabla en vroeg aan hem of hij nog steeds in..woonde en of hij verliefd verloofd of gescheiden was.

Hij reageerde alleen maar dat waar zij woont zn werkgebied is en dat hij best eens een keer een bakkie kon komen doen.

Niks niet van, ik heb ook een vrouw en twee lieve kindjes...niks (Ik ben namelijk wel trots op hem en mijn kinderen).

Alleen dat hij binnenkort op vakantie ging en dat hij daarna wel iets kon afspreken.

Zij heeft hem haar nummer gegeven.

Daarna is dus dat whats app contact gekomen..



Vind het gewoon klote dat ik hier achter ben gekomen en ben echt heel verward.

Hij heeft hier gewoon helemaal niks van gezegd en dat mailcontact is dus van een maand geleden al.

Op vakantie hebben we hele fijne gesprekken gehad en ook dus over die desbetreffende ex.. Ja, met haar was toch wel het leukste en zij blijft voor hem een beetje speciaal omdat hij met haar alles als eerst mee heeft gedaan.

Vond het eigenlijk toen al vreemd, want eerst was dat namelijk een andere ex. Op vakantie hebben we ook echt enorm veel seks gehad, terwijl hij normaal nooit zo'n zin heeft, en ik bijna altijd. Na dat whatsapp contact ook in een keer heel veel.



Ik wist dat ze hem gevonden had via linkedin, maar dat hij daar op heeft gereageerd niet.

Hij heeft niks verkeerd gedaan hoor, maar vind het vreemd dat hij zoiets niet vermeld. Als hij dat had gedaan, dan had ik waarschijnlijk gezegd van: Oh leuk joh...je eerste vriendinnetje, moet je zeker een keer mee afspreken om bij te kletsen.

Ik wacht het gewoon af of ze nog een keer echt gaan afspreken en hoop dat hij me dat dan eerlijk verteld, zo niet dan confronteer ik hem daarmee als hij heeft bij haar is geweest.



Ik stel me waarschijnlijk gewoon aan en ben gewoon jaloers, maar wil dat graag van jullie horen of wat jullie ervan vinden. I

k wil mijn man niet afvallen want hij heeft dus niks verkeerd gedaan, maar met iemand hier over praten wil ik ook weer niet. Want misschien ligt het wel gewoon aan mij en is er niks aan de hand en dan heb ik een rare situatie gecreeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:sole-mare schreef op vrijdag 26 juli 2013 15:05 En hoe komt het dat jij zo jaloers bent?

Waarom vertrouw je hem niet en waarom zou hij altijd over ieder mailtje,smsje,whatssappje aan jou verantwoording af moeten leggen? Ik vind haar niet 'zo jaloers' hoor.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 juli 2013 @ 15:30:

Hee Iris, weer terug??Vandaag even, want ik verveel me stierlijk op mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op vrijdag 26 juli 2013 15:10 Dat hij jou verzwijgt is inderdaad geen goed teken.

Zij polst of hij nog vrij is en of er belangstelling is.

Hij wil wel een 'bakkie' komen doen.

Geeft wel te denken. Precies..
Alle reacties Link kopieren
Vast werkgebied.



Ik ben heel de week al van slag en ben hierdoor stil en een tikkeltje chagerijnig. Mijn man merkt dat ook en ik zeg dan maar dat ik niet lekker in mn vel zit.



Weet je, ik heb eigenlijk gewoon een hele lieve man, die echt alles voor me doet, maar dit verhaal steekt me gewoon en ik kan er gewoon met niemand over praten. en ik moest mn verhaal gewoon even kwijt. Vriendinnen krijgen meteen zo'n raar beeld van mn man, dus ja, dan maar anoniem advies.



Ik weet ook wel eigenlijk zeker dat hij geen relatie heeft of wat dan ook, maar snap dit stiekeme gedoe gewoon niet.

Wat zijn zijn bedoelingen van dit contact met haar?

Had hij ook gewoon kunnen zeggen namelijk als hij haar wil zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op vrijdag 26 juli 2013 15:29 Ik vind 'verzwijgen' en 'stiekem' nogal zware termen als ik dit zo lees.

Ik ben blij dat mijn vrouw niet zo achterdochtig is. Hoe kun je het anders noemen dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:vivaas schreef op 26 juli 2013 @ 15:27:

Ik vind met je ex praten zonder het je huidige partner te vertellen verkeerd. En al helemaal als hij verzwijgt dat hij getrouwd is met kinderen en dan ook nog eens wil afspreken, zonder het wederom met jou te bespreken. En dan ook nog ineens meer sex willen. Ik vind het vreemd en ik zou hem ermee confronteren.



Of afwachten of hij daadwerkelijk met haar gaat afspreken zonder jou in te lichten. Dan moet je wel een tijdje 'stiekem' doen, door af en toe zijn mail te lezen, maar dan weet je meteen waar je aan toe bent. En mocht het niet tot een afspraak komen, dan kun je het loslaten, zonder dat er en vervelende discussie is ontstaan.Precies, dat laatste is eigenlijk wat ik wil doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Thunder, wat zou jij zeggen ipv "verzwijgen" en "stiekem" in dit geval ?
Ik vertel mijn vrouw ook niet alles of per direct; heeft niks met stiekem te maken. Meer met dat ik het niet interessant genoeg vind of gewoon vergeet te vertellen. Zonder kwade opzet.
Wat ik al zei: hij vindt het waarschijnlijk heel erg spannend om haar terug te zien. Iemand met wie hij jong en wild is geweest, die heel speciaal voor hem was. Goeie kans dat hij enorm op haar afknapt als hij haar terugziet, maar ik vermoed dat zijn fantasie nu een beetje op hol is geslagen bij de herinnering aan het meisje van toen.



Maar het zou mij ook niet lekker zitten, ik zou er niet op durven vertrouwen dat het wel goed zal gaan. Zou denk ik toch een balletje opgooien.
Zij geeft aan dat zij nu weer vrijgezel is en of hij zin heeft om "een bakkie" te komen doen waarbij ze zeer duidelijk informeert of hij ook nog/weer vrijgezel is.



Als je op zo'n vraag verzwijgt dat je een vrouw en twee kindjes hebt maar wel dat bakkie wil komen doen, verzwijg je toch erg belangrijke informatie.



En ook tegenover jou verzwijgt hij weer dat hij met haar een bakkie wil gaan doen wat in deze context ook erg belangrijk is.



Technisch gezien liegt hij niet daarbij. Wat wel een soort van onbewust liegen is, is dat hij nu ineens haar als de beste ex ziet en een andere ex ineens op de achtergrond verschuift. En dat hij nu ineens wel seks wil terwijl hij daar anders niet zo van is, is ook niet echt fijn voor jou, je kan het natuurlijk op vakantiegevoel schuiven maar ook dan is de context er nog weer.



Wat je er mee moet? Ik zou als ik jou was eens gaan nadenken waarom hij nooit echt veel seks wil? Wat je zelf van je relatie vindt? Of je denkt dat hij jou echt de allerleukste vindt? En hoe eerlijk jullie zijn in jullie gevoelens naar elkaar toe.



Het lijkt me dat als hij vaker geen zin heeft in seks dan jij, dat voor jou toch ook niet goed moet voelen? Dat zijn dingen waar je houvast aan hebt omdat dat feiten zijn waar je zelf iets mee kan voor jezelf. Dat heeft te maken met jou en hem en jullie relatie en betrek je dingen die hij in jullie relatie doet voor jou ook op jou.



Heb je ook relaties gehad waarin je niet zo jaloers was? Denk je dat het iets is wat bij jou hoort? Zelf vind ik jaloezie in een relatie geen goed teken. Zodra ik jaloers zou moeten zijn in een relatie is de relatie eigenlijk al bijna over. Vind jij dat je je aanstelt?



Wanneer ben je verder dan jaloers in deze relatie? Zoals ik het lees vond hij andere exen dus blijkbaar leuker dan jou? Of lees ik dat verkeerd?
quote:iris1969 schreef op 26 juli 2013 @ 15:26:

Vreemde zaak, want zij post zijn beschikbaarheid en hij impliceert dat hij vrij is. Dat zou ik niet fijn vinden en dat is niet iets wat er onschuldig gebeurt tussen 2 mensen die een vriendschap willen opstarten. Ik vind je dus niet onterecht jaloers in deze.Haha welcome back! insgelijks
Denk inderdaad beetje teren op de fantasie, terugmijmeren over goede tijden, weer het idee dat hij nog in de markt ligt, goed voor zijn ego.
quote:ThunderassMan schreef op 26 juli 2013 @ 15:37:

Ik vertel mijn vrouw ook niet alles of per direct; heeft niks met stiekem te maken. Meer met dat ik het niet interessant genoeg vind of gewoon vergeet te vertellen. Zonder kwade opzet.Heel logisch en zo doen veel mannen (en vrouwen), maar deze man zegt niet dat hij getrouwd is. Zou jij dat ook zo doen?
Peak en ik denk dat je gelijk hebt, net als Zoembaya.
Als iemand wil weten of jij vrijgezel bent in combinatie met ex, zelf net gescheiden en een bakkie doen dan ben je wel heel erg naief als je per ongeluk je vrouw en kindjes verzwijgt.
Alle reacties Link kopieren
* ThunderassMan, 2 minuten geledenIk vertel mijn vrouw ook niet alles of per direct; heeft niks met stiekem te maken. Meer met dat ik het niet interessant genoeg vind of gewoon vergeet te vertellen. Zonder kwade opzet.

*



Bewust verzwijgen tegen vergezelle ex die informeert hoe het bij jou staat dat je een gezin hebt vind ik wel kwade opzet. Zowel tegen TO als tegen de ex.



Hij liegt tegen beide vrouwen. Fraai.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
quote:iris1969 schreef op 26 juli 2013 @ 15:41:

[...]



Heel logisch en zo doen veel mannen (en vrouwen), maar deze man zegt niet dat hij getrouwd is. Zou jij dat ook zo doen?Ik denk het niet, maar het kan zomaar zijn dat hij over dát gedeelte van de vraag heeft heengelezen of er vergeten is antwoord op te geven.
Hmm dat vind ik wat naief gedacht TAM.
quote:iris1969 schreef op 26 juli 2013 @ 15:49:

Hmm dat vind ik wat naief gedacht TAM.



Héé, we hebben het hier over een man. Ik geef, zeker online, ook wel eens geen antwoord op een gestelde vraag.



Waar ik naief ben, kunnen 'jullie' te achterdochtig zijn.
Ik vind het een storm in een glas water. TO weet toch dat er LI contact was geweest? Is het dan niet vanzelfsprekend dat er wat mailtjes over en weer gaan? En over dat gezin, ik kan me ook voorstellen dat hij dacht "dan hebben we nog wat te bespreken tijdens de koffie". Niet iedereen is een uitgebreide mailer.
Dus als jij een bakkie gaat doen met de net gescheiden ex waar jullie beiden nog erg leuke herinneringen aan de relatie destijds zeggen te hebben en zij informeerde naar jouw vrijgezelle status waar je geen antwoord op geeft, dan sta je dus helemaal vol ongeloof zometeen te kijken als ze, nog steeds goed in vorm gebleven, meer wil dan alleen dat bakkie doen en dan zeg je uiteraard sorry, maar ik ga weer naar huis want ik heb een vrouw en twee kindjes. Even puur hypothetisch gesteld.



Hmm, nu snap ik die vrouw die speciaal die ex van haar opzocht om bij te gaan logeren bij hem én zijn vrouw omdat ze hem eigenlijk wel terugwilde nu ze geen man meer had en ze nog zulke goede herinneringen had. Daar zou zo'n man helemaal niet opkomen natuurlijk, je kent zo'n ex ook helemaal niet goed natuurlijk of zo. Je hoeft niet compleet achterdochtig te zijn maar enige wereldwijsheid kan geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft voor jullie vakantie met haar afgesproken een keer een bakkie bij haar te gaan doen.

Vervolgens hebben jullie het op vakantie over deze ex van 25 terug. Waarom? Begon hij daarover?

Waarom heeft hij toen niet gezegd dat hij daar een keer langsgaat?



Ze is namelijk expliciet ter sprake gekomen, raar dat hij jou er toen niet over verteld heeft. Dat zou me wel verontrusten.
En zelfs achterdocht en naiviteit daargelaten, sommige communicatieve vaardigheden zijn handig om mensen niet op het verkeerde been te zetten en wat voorzichtig om te gaan met andermans gevoelens.



Een vrouw die net gescheiden is en weer ineens contact nu gaat zoeken met een ex van haar, daar kun je beter voor zorgen dat ze niet al te veel hoop krijgt.
quote:Paekzwart schreef op 26 juli 2013 @ 15:59:

Dus als jij een bakkie gaat doen met de net gescheiden ex waar jullie beiden nog erg leuke herinneringen aan de relatie destijds zeggen te hebben en zij informeerde naar jouw vrijgezelle status waar je geen antwoord op geeft, dan sta je dus helemaal vol ongeloof zometeen te kijken als ze, nog steeds goed in vorm gebleven, meer wil dan alleen dat bakkie doen en dan zeg je uiteraard sorry, maar ik ga weer naar huis want ik heb een vrouw en twee kindjes. Even puur hypothetisch gesteld.



.Eh, ja. Maar ik geef toe, wat dat betreft ben ik idd naief.
quote:ThunderassMan schreef op 26 juli 2013 @ 15:53:

[...]





Héé, we hebben het hier over een man. Ik geef, zeker online, ook wel eens geen antwoord op een gestelde vraag.



Waar ik naief ben, kunnen 'jullie' te achterdochtig zijn.Dat kan en ik denk ook dat het waarschijnlijk bij flirten blijft, want ontrouw is voor veel mannen toch vaak wel een brug te ver, maar hij is wel zijn opties aan het open houden om te kijken wat zijn marktwaarde nog is en ik snap dat zijn vrouw hier niet van gediend is, zelfs als het alleen een egoding van hem is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven